Olen taidemaalari, kysykää mitä haluatte!
Olen työhuoneella maalaamassa. Saan valtavasti energiaa, sekä negatiivista, että positiivista täältä palstalta. Olen vakioasiakas ja kirjoitukseni ovat herättäneet voimakkaita tunteita palstan lukijoissa.
Saamani huomio tuntuu energiaväreilynä kehossasini, käsiä ja jalanpohjia pistelee hyvällä tavalla.
Nyt maalaan, minulla on kahdet kumihanskat kädessä. Vastaan, aina kun pidän taukoa.
Kysykää mitä haluatte, vastaan melkein keikkeen.
Kommentit (117)
Miten saisin piirtämästäni tikku-ukosta hieman taiteellisemman?
Eikö yhtään kysymystä? Nyt olisi tilaisuus kysyä suoraan, eikä huudella omituisia palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin piirtämästäni tikku-ukosta hieman taiteellisemman?
Olet ilmeiseti insinöörimäisesti ajatteleva mies. Opetan lapsia piirtämään niin, että kaikki muodot voi jakaa kolmeen perusmuotoon: ympyrä, neliö ja kulmio. Lähde näillä perusmuodoilla hahmottamaan ihmisen tai minkä vain esineen muotoa. Auttaako?
Maalaako esittävää vai abstraktia taidetta, vai miten kuvailisit tyyliäsi? :)
Entä voitko nimetä muutaman suosikkitaiteilijasi taidehistoriasta?
Paljonko arvelet maksavan, jos haluaisin maalauttaa itsestäni eroottisen taulun makuuhuoneen seinälle? Koko varmaankin 80cm k x 120 cm l. Öljyväreillä ja sellainen kliseinen renessanssityylinen, jossa makaan divaanilla ja syön viinirypäleitä yms. Ei kuitenkaan aivan mauton. Haluaisin antaa vähän erilaisen huomenlahjan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat rahaa elämiseen?
Tämä on tärkein kysymys. Minua ei iiinnosta pätkääkään mitä teet, kunhan et minun kustannuksellani. Ja ihan tosissani olen, että euroakaan ei liikene.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta tulonlähdettä. Isäni oli kansainvälisesti arvostettu tiedemies ja hänen patenteistaan saan edelleen tuottoa. Teen myös kahta muuta työtä taidemaalaamisen ohella. Välillä myös myyn taulujani, mutta galleriavuokrat ja työhuoneen vuokra syövät nuo tulot.
Sinä et ole maalannut kuin lapsena jotain sormiväreillä viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkein kysymys. Minua ei iiinnosta pätkääkään mitä teet, kunhan et minun kustannuksellani. Ja ihan tosissani olen, että euroakaan ei liikene.
En ole sinun pussillasi. Tosiaan olen keksijän tytär ja verot on tuloista myös maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole maalannut kuin lapsena jotain sormiväreillä viimeksi.
Tässähän juuri maalaan öljyväreillä.
Onko lemmikkisi seuranasi? Vai mistä inspiroidut?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko arvelet maksavan, jos haluaisin maalauttaa itsestäni eroottisen taulun makuuhuoneen seinälle? Koko varmaankin 80cm k x 120 cm l. Öljyväreillä ja sellainen kliseinen renessanssityylinen, jossa makaan divaanilla ja syön viinirypäleitä yms. Ei kuitenkaan aivan mauton. Haluaisin antaa vähän erilaisen huomenlahjan.
Itse velottaisin noin 2000 €. Siinä on kuitenkin paljon työtä. Valokuvamaista en maalaa, minulla on oma voimakas tyyli maalata. Tekisin kuitenkin näköisesi. Olen aloittanut taiteen opiskelun 20 vuotta sitten.
Hau kirjoitti:
Onko lemmikkisi seuranasi? Vai mistä inspiroidut?
Työhuoneellani ei ole lemmikkejä, täällä on voimakas tärpätin haju. Käytän myös pellavaöljyä. Koko lattia on ihan sotkussa väreistä ja maalinesteistä. Ei tänne voi tuoda lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Maalaako esittävää vai abstraktia taidetta, vai miten kuvailisit tyyliäsi? :)
Entä voitko nimetä muutaman suosikkitaiteilijasi taidehistoriasta?
Abstraktia lähinnä. Saan inspiraation suoraan väreistä. Käytän väriä myös massamaisesti, rakennan väripintoja pitkään, joskus teen taulua kaksi kuukautta.
Teetkö abstraktia vai esittävää? Onko töissäsi jokin psykologinen/muu sisältö, ja jos on niin kuinka paljon työhösi kuuluu tätä sisältöön liittyvää ajatustyötä? Kyllästytkö koskaan siihen että teet kuvia, visuaalista pintaa, kaipaatko koskaan jotain älyllisempää/tieteellisempää työtä?
Suosikkitaiteijoita on monia. Yhden nimetäkseni Francis Bacon.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö abstraktia vai esittävää? Onko töissäsi jokin psykologinen/muu sisältö, ja jos on niin kuinka paljon työhösi kuuluu tätä sisältöön liittyvää ajatustyötä? Kyllästytkö koskaan siihen että teet kuvia, visuaalista pintaa, kaipaatko koskaan jotain älyllisempää/tieteellisempää työtä?
Abstraktia. Olen aloittanut maalaamisen valokuvaa apuna käyttäen, nyt maalaan suoraan, väri ja sen massamaisuus on inspiraationa.
Olen työhuoneella päivittäin noin kolme tuntia, se on riittävästi, enempää ei jaksa.
Välillä kaipaan tieteellisempää. Minulla on keikkatyö, joka tyydyttää tämän halun. Pääsen näkemään maailmaa, johon en muuten pääsisi. Saan sieltä myös inspiraatiota, värejä ja muotoja.
En ole mikään tiedemies, joten tämä keikkatyö riittää tähän asiaan.
Sori kirjoitusvirheet, tämä kännykkä! Koitan katsoa kirjoittamani huolellisemmin.