Meillä töissä mä olen ainoa, joka tietää voivansa jonain päivänä vain lähteä ja lopettaa työt
Eikä tarvitse elellä toisten rahoilla. Mä olen ainoa, jolle se, että käy siellä paskapaikassa töissä on vain valinta. Muiden on pakko käydä, jos haluavat rahaa.
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Koen, että se perintö on viety minulta, ja haluan sen takaisin. Se ei kuulu isän vaimolle, koska se on isän suvun perintöä, ja vaimo on vain paskakikkare, johon isä astui :( Vaimo ei koskaan sopeutunut sukuumme, se on osaksi isänkin syytä, mutta minun kannaltani se oli katastrofi ja vaimopaskiainen saa nyt häipyä isän kuoleman myötä elämästäni ja niistä rahoista. Sen olen velkaa muistoilleni.
Ap
Isäsi vaimo on elämässäsi elämänsä loppuun asti. Isäsi ilmeiseti tietää suhtautumiksesi voimaansa ja on siksi suojannut omaisuutensa sinulta. Leskelläon hallintaoikeus elämänsä loppuun asti. Pahimmassa tapauksessa saat isäsi kuoltua vain ison perintöverolaskun. Ja itse perinnön vasta leskenkin kuoltua.
Vierailija kirjoitti:
So?
Niin, että en väitä olevani esim. ainoa palstalla, joka voi aikanaan niin tehdä. Mitähän ne töissä sanois, kun sanois niille joku päivä, että morjens, mä lähden ja alan elellä pääomatuloillani? :D Tai että "nyt teen enää 6 päivää kuukaudessa töitä, koska elelen pääomatuloillani" :D Alettaisiinkohan mua katsoa pahasti? :( ?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen, että se perintö on viety minulta, ja haluan sen takaisin. Se ei kuulu isän vaimolle, koska se on isän suvun perintöä, ja vaimo on vain paskakikkare, johon isä astui :( Vaimo ei koskaan sopeutunut sukuumme, se on osaksi isänkin syytä, mutta minun kannaltani se oli katastrofi ja vaimopaskiainen saa nyt häipyä isän kuoleman myötä elämästäni ja niistä rahoista. Sen olen velkaa muistoilleni.
ApIsäsi vaimo on elämässäsi elämänsä loppuun asti. Isäsi ilmeiseti tietää suhtautumiksesi voimaansa ja on siksi suojannut omaisuutensa sinulta. Leskelläon hallintaoikeus elämänsä loppuun asti. Pahimmassa tapauksessa saat isäsi kuoltua vain ison perintöverolaskun. Ja itse perinnön vasta leskenkin kuoltua.
Ei leski edes asu heidän yhdssä omistamassaan asunnossa, saati isän yksin omistamassa, luojan kiitos. Isä ei ajattele minun suhtautumisestani mitään pahaa senkin saaatanan lokki. Isä ei anna vainon asua, koska asunnoilla pitää tienata, nih. Haha.
Ap
Tai siis isä antaa vaimon asua niissä, jotka mä omistan.
Ap
Mutta ei vaimo asu niissä atm.
Ap
Äitini ei ollut sopiva kasvattamaan lapsia, epätasapainoinen hullu. Se ei todellakaan ollut minun vikani. Nyt MINÄ joudun yrittämään korjata paskaäitini jäljet itsessäni. Se on kovin rankkaa ja on siis pilannut jo elämäni. Siitä, millaista se olisi voinut parhaimmillaan olla, ellei kasvattajani olisi ollut tuollainen minua kiusaava, pätasapainoinen hullu. En tajunnut, että ei se vika minussa ole :( En todella. Lapsi uskoo, että aikuinen tietää, kun on hyväluonteinen, kuten minä.
Ap
Sen vaimonkin aikuiset lapset ovat ihan pimahtaneita, varsinkin toinen. Sellainen wt. Heille näytän myös perseen merkit, jos tulevat nenälleni, jos isäni perinnönjako on ensin.
Ap
Mene nyt vaan, ap, tiuhempaan sinne terapiaan.
Sun olosi ei parane yhtään siitä, että todistelet itsellesi ”ihan varmaan oon parempi kuin muut”.
olen kanssa paskassa työssä ja miettinyt hyppäämistä pois oravanpyörästä.olen keski-ikäinen lapseton mies,enkä lapsia tule enään edes hankkimaan kun kohta jo 50v.velkaa ei ole penniäkään ja tileillä varmaan 100k euroo kohta...
eleliskö tuolla rahalla eläkkeelle asti?
Mulla oli viimeisinä työvuosina sama tilanne mutta niin oli kaikilla työkavereillanikin eikä työ ollut mitään paskatyötä vaan tilitoimistotyötä. Liiketaloutta lukeneilla talouden, markkinoinnin ja rahoituksen ihmisillä keski-iässä aika normaali tilanne. Jäin työstäni itsenäiseksi yrittäjäksi, teen vain nelipäiväistä ja kuusi tuntista viikkoa sen lisäksi nostan salkustani osan osinkotuloistan, osan sijoitan vuosittain edelleen koska eläke tulee olemaan alhaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse elellä toisten rahoilla. Mä olen ainoa, jolle se, että käy siellä paskapaikassa töissä on vain valinta. Muiden on pakko käydä, jos haluavat rahaa.
Oma valinta käydä paskapaikassa töissä 🤔
Kuulostaa aika tyhmältä valinnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Niin, että en väitä olevani esim. ainoa palstalla, joka voi aikanaan niin tehdä. Mitähän ne töissä sanois, kun sanois niille joku päivä, että morjens, mä lähden ja alan elellä pääomatuloillani? :D Tai että "nyt teen enää 6 päivää kuukaudessa töitä, koska elelen pääomatuloillani" :D Alettaisiinkohan mua katsoa pahasti? :( ?
Ap
Sulla on hassuja ajatuksia ja fantasioita. Onko nämä nyt semmoisia narsisteihin liitettyjä patemmuus-kuvitelmia. En ole koskaan tajunnut mitä niillä tarkoitetaan, mutta nyt hoksaan mistä niissä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Sen vaimonkin aikuiset lapset ovat ihan pimahtaneita, varsinkin toinen. Sellainen wt. Heille näytän myös perseen merkit, jos tulevat nenälleni, jos isäni perinnönjako on ensin.
Ap
Onneksi miehen aikuinen lapsi ei ole yhtään pimahtanut.
Mistä tiedät, ettei kukaan muu ole samanlaisessa tilanteessa siellä? Periaatteessa tuollaisia asioita ei pitäisi voida tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä alkaa nyt liittyä kuva, ettei sitä suvun omaisuutta ole sen enempää kuin meillä muillakaan. Mutta koska olet kasvanut duunariperheessä ja olet elät nyt aikuisenakin köyhyysrajalla matalapalkka työtä tehden, suhteellisuuden tajusi on hämärtynyt. Meillä ihan tavan tallaajillakin on vapaaajanasunto ja varaa käydä retriiteissä, lomamatkoilla ja kursseilla. Monilla meistä on myös sijoitusasuntoja ja muuta omaisuutta. En silti edes laske itseäni "rikkaaksi". Hyväosaiseksi tai keskiluokkaiseksi toki.
Jakoiko sinun isovanhempasi kolmelle lapselleen miljoonaomaisuudet? Okei, jos näin.
ApEi miljoonaomaisuus nyt niin ihmeellinen ole. Minun vanhempani ovat ihan tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä, ja heillä on miljoonaomaisuus, iso omakotitalo Helsingissä, sijoitusasuntoa ja iso vapaa-ajan asunto. Ja tietysti sijoitukset päälle.
Miehen vanhemmat ovat oikesti varakkaampia, heillä on useamman miljoonan omaisuus, hajautettuna eri tavoin.
Ja silti, me molemmat käymme töissä, hyvissä työpaikoissa mielenkiintoisissa työtehtävissä, emmekä mieti yhtään, täytyisikö meidän oikeasti käydä töissä. Itse olen valitettavasti toisen vanhempani perinyt, ja lisäksi olemme saaneet isot ennakkoperinnöt, joten taloudellinen asemamme on oikein hyvä.
Et tiedä työkavereittesi tilanteesta mitään, mutta periminen ei ole mitään ainutlaatuista.
On se monille ihmisille. Ja minun isovanhempani elämä oli erilainen ja hyvin mielenkiintoinen, minusta tuollainen kuulostaa tylsältä, mitä kerrot.
ApOlisikohan sinun aika alkaa elää omaa elämääsi sen sijaan, että keskityt menneisiin polviin.
Voi ei, jos pystyn, elän isoäitini elämää mieluummin.
Ap
Tämä on oikeasti hulluinta mitä tältä palstalta olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis isä antaa vaimon asua niissä, jotka mä omistan.
Ap
Kuollut isäsi antaa vaimonsa asua sinun omistamissa asunnoissa?
Ymmärsin, että isä on kuollut, sillä ei ole enää tukemassa AP:ta.
Mutta kuinka monessa asunnossa se vaimo oikein asuu? Ja miksi sinä et asu yhdessäkään niistä vaikka omistat ne kaikki?
Ja sinä vaan teet paskatyötä ja haaveilet pääseväsi elämään isoäitisi elämää.
Vierailija kirjoitti:
Heissä just on se olemme muiden armoilla -asenn. Se vähän vituttaa. Ei jaksais kuunnella sitä negaamista. Mutta minkäs sille voi, kun eivät poiskaan pääse.
Ap
Miksi olet valinnut ikävän työn jossa et viihdy? Koska et muuallekaan kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Luin vaan ekan sivun niin en tiedä onko tämä kysytty.
Jos lähdet töistä kokonaan pois, niin kai sentään hyödynnät ansiosidonnaisen? Vaikka sanoitkin ettet tarvitse toisten rahoja niin kai otat omasi sentään takaisin?
Se perintöhän vasta toisten rahoja onkin. Toisten ansaitsemia. Vain tupsahtavat ap:lle. Ap odottaa kieli pitkällä toisten rahoja. Ja villisti veikkaan, että pitää toisten rahoina kokoomuslaisittain vain sosiaaliturvaa. Paitsi jos itse saa joskus lapsilisää, se on eri juttu, kokoomusajattelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät olevasi ainoa? Ehkäpä muut eivät ole niin moukkia, että kailottavat ympäriinsä tulevista rikkauksistaan.
No miksi uskoisin etten ole ainoa, kun muut vaikuttavat sille, että ei ole isoja perintöjä tulossa. Ei ole ainakaan sillä saralla hengenheimolaisia. En ole töissä maininnut, että tällainen on mahdollista. Mutta voisin mainita, jos joku ottaisi kopin vihjailuista.... Mutta ei. Kun näiden vanhemmista kuulee, niin ihan köyhiä ovat kaikki.
Ap
Omat vanhempasi häpeäisivät sinua, jos näkisivät, mitä kirjoitat.
So?