Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se tuo köyhien asenne muuttunut vuosikymmenien saatossa

Vierailija
16.11.2018 |

Minun äitini otti mulle mielellään käytettyjä, ei merkittömiä vaatteita jos joku lahjoitti. Nyt jos yrittää jotain vaatetta lapsille lahjoittaa, kukaan ei huoli. Mistä tämä asenne?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen köyhyys on monen maan rikkaimman kolmanneksen elämäntyyli. Jostain syystä oletetaan, että kaikilla on oikeus korkeaan kulutukseen, vaikka ei olisi tuloja.

Vierailija
2/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että itse on saanut aikoinaan vain käytettyjä ja haluaa oman lapsen saavan uutta ja siitä, että ympäristö leimaa käytettyjen vaatteiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että itse on saanut aikoinaan vain käytettyjä ja haluaa oman lapsen saavan uutta ja siitä, että ympäristö leimaa käytettyjen vaatteiden vuoksi.

Siksi että koulussa kiusataan "väärien" vaatteiden takia. Koulukiusaaminen väkivaltaa eikä vain harmitonta kiusaamista. Keneltä nämä parempiosaisten lapset ovat arvonsa oppineet? 

Vierailija
4/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen köyhyys on monen maan rikkaimman kolmanneksen elämäntyyli. Jostain syystä oletetaan, että kaikilla on oikeus korkeaan kulutukseen, vaikka ei olisi tuloja.

Kannattaa nyt kuitenkin tutustua nykyisiin ohjeiseen lahjoitetuista vaatteista. Moni "köyhiin maihin" vievä taho ei ota vastaan kuin merkkivaatteita ja ei todellakaan saa näyttää siltä, että olisi käytettyä. Siksi, koska ko. "köyhissä maissa" päälle kelpaa vain merkkituotteet ja käyttämättömät vaatteet :)

Vierailija
5/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Osa voi noin ajatella mutta ei kaikki. 

Vierailija
6/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini otti mulle mielellään käytettyjä, ei merkittömiä vaatteita jos joku lahjoitti. Nyt jos yrittää jotain vaatetta lapsille lahjoittaa, kukaan ei huoli. Mistä tämä asenne?

Mihin olet yrittänyt lahjoittaa? Esim. Hopelle otetaan vastaan käytettyä vaatetta, mutta tietenkin sen pitää olla puhdasta, ehjää ja ajanmukaista. Avuntarvitsijat myös ottavat vastaan juuri niitä käytettyjä vaatteita. 

7/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt kuitenkin tutustua nykyisiin ohjeiseen lahjoitetuista vaatteista. Moni "köyhiin maihin" vievä taho ei ota vastaan kuin merkkivaatteita ja ei todellakaan saa näyttää siltä, että olisi käytettyä. Siksi, koska ko. "köyhissä maissa" päälle kelpaa vain merkkituotteet ja käyttämättömät vaatteet :)

Missä maissa esimerkiksi?

Vierailija
8/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että koulussa kiusataan "väärien" vaatteiden takia. Koulukiusaaminen väkivaltaa eikä vain harmitonta kiusaamista. Keneltä nämä parempiosaisten lapset ovat arvonsa oppineet? 

Oon huomannu saman. Aika jännä, että edellisellä viikolla ne vaatteet on ollut lapsellani päällä koulussa tai päiväkodissa ilman ongelmaa tai kiusaamista.

Seuraavalla viikolla ne aiheuttaa kiusaamiseksi tulemisen, kun ovat köyhän päällä?

Vierailija
9/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin olet yrittänyt lahjoittaa? Esim. Hopelle otetaan vastaan käytettyä vaatetta, mutta tietenkin sen pitää olla puhdasta, ehjää ja ajanmukaista. Avuntarvitsijat myös ottavat vastaan juuri niitä käytettyjä vaatteita. 

Nettikirppiksillä olen yrittänyt lahjoittaa kun täällä ei hopea ole.

Vierailija
10/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetty vaatehan on nimenomaan nykyaikaa, ja usein ne varakkaimmat nimenomaan ostaa käytettyä... koska ymmärtävät rahan arvon. Tiedän useita 10 000 kuussa tienaavia, lähisuvustamme, jotka ostavat kirppareilta. Rahalla pröystäilee usein vain se keskiluokka ja köyhemmät.

Vierailija
11/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman. Aika jännä, että edellisellä viikolla ne vaatteet on ollut lapsellani päällä koulussa tai päiväkodissa ilman ongelmaa tai kiusaamista.

Seuraavalla viikolla ne aiheuttaa kiusaamiseksi tulemisen, kun ovat köyhän päällä?

Ei mun lastani ole kiusattu vaikka hänellä ei paljoa merkkivaatteita ole. Monet vaatteet, kengät ihan marketvaatteita.

Vierailija
12/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei merkittömiä" vaatteita? Eli levikset ja dieselit piti olla?

Vierailija
13/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että kiusaajat ovat suurimmaksi osaksi sitä porukkaa,joka saa merkkivaatteensa 100% yhteiskunnan kustantamina.

Vierailija
14/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo mun lahjoitettavat on esim lassieta. Se ei tunnu ainakaan kelpaavan.

Vierailija
15/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono aloitus AP, uusilla vaatteilla koreilu on ihan oikeasti niin WT.

Vierailija
16/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä, että kiusataan jos ei oo merkkiä. Kannattaa vaihtaa seuraa jos löytyy sellasia kiusaajia, ei ne oo hyviä kavereita sitten muutenkaan. Olen koulussa töissä ja ihan tavallisia markettivaatteita siellä on useimmilla ja sulassa solussa leikkivät gugguun kanssa, ja se gugguu on vähemmistö. Ehkä täällä pohjosen pikkupaikkakunnilla vielä toimii järki.

17/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat aina osanneet vetää oikeista naruista. Kun heiluttaa kiusaamiskorttia, vanhemmat ostavat mitä vaan.

Hyvätuloinen lääkärikaverini kertoi naureskellen, että 11v. tytär oli naama vakavana selittänyt, että häntä kiusataan, ja siksi olisi pakko saasa se uusin iPhone. Onneksi kaverini on niin fiksu, että ei lähtenyt tuohon.

Voin kuvitella, että vähävaraisten perheiden vanhemmat tuntevat syyllisyyttä vähävaraisuudestaan, ja siksi lahjovat lapsiaan tavaralla. Ymmärtämättä, että juuri siten he pitävät sitä epäonnistumisen kierrettä yllä. Lapsista kasvaa materialisteja, jotka vetävät pikavipit tappiin heti, kun ovat 18v. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole koulussa joka päivä uusia vaatteita, joten miten ihmeessä ketään osataan kiusata siksi, että päällä on käytetyt vaatteet?

Vierailija
19/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono aloitus AP, uusilla vaatteilla koreilu on ihan oikeasti niin WT.

Niin? Eikös wt-sakki ole yleensä myös vähävaraista porukkaa?

Vierailija
20/124 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo mun lahjoitettavat on esim lassieta. Se ei tunnu ainakaan kelpaavan.

Meillä lapsi käytti Lassieta. Haalarit ostettiin uutena ja pieneksi jäätyään vein niitä paikalliseen 4H kierrärrätykseen.

Haalareissa oli hyvä hinta-laatusuhde. Olemme ihan hyvin toimeentulevia, mutta en harrasta vaatteita enkä upota 200 € haalariin ja yritä myydä sitä sitten eteenpäin. Jos osta haalarin jollain 80 € voin sen ihan miieluusti kierrättää ilmaiseksi eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän