Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastesi joululahjat?

Vierailija
15.11.2018 |

Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.

Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän

Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.

Kommentit (346)

Vierailija
301/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähtee joululahjat lasteni kohdalla herkästi lapsesta vaikka teinejä ovatkin. Toisaalta olin pitkään työtön ja nyt kun olen taas töissä , saa vähän lähteäkin :)

Kummallekin on pehmeitä paketteja, osan niistä tietävätkin. Ovat esim valinneet itse läpimät nahkakintaat, kun ollaan kaikki vilukissoja. Sitten on pelaamiseen ja musiikin kuunteluun liityviä lahjoja. Ei mitään superkallista, mutta toivottuja.

Lahjoja tulee lisäksi mummolasta ja siskoltani. Isältään tai tämän suvulta eivät ole oikeastaan koskaan saaneet mitään.

Vierailija
302/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttö sai:

- Alusvaatteita ja sukkia

- Kettukarkki-villasukat

- Tohvelit

- Kylpytakin

- Hajuvesipakkauksen

- The Body Shopin lahjapakkauksen

- Sokoksen lahjapakkauksen

- Hiustuotteita

- Meikkipussin ja manikyyrisetin

- Lahjakortin kosmetologille

- Karkkia

- Mukin

- Laukun

- Lompakon

- Meikkisivellinpakkauksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v, 12v, 9v, 7v, 5v ja 3v lapset saivat jokainen sukat, 10 suklaamakeista, 4 piparkakkua, 1 omenan, hammasharjan ja jonkun pienen lelun. Esim. 9v tyttö sai paperinuken ja sille paperisia vaatteita.

Vierailija
304/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kohtuullisesti tuli lahjoja! Tosi kiva. Kaksi lautapeliä yhteiseksi perheelle, molemmille hittilelut, kirjat yms. Ja näyttivät olevan tyytyväisiä :)

Vierailija
305/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 luokkalaiselle:

-legoja

-lumilauta

-uusi älypuhelin

-vaatteita

-suklaata

-jotain muuta lelua oli kanssa

Vierailija
306/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias sai 20 pakettia ja 1-vuotias 15 pakettia. Molemmille hankittiin itse vain 2 pakettia (lelu&yöpuku), muut paketit saivat sukulaisilta ja ystäviltä. Kotiin viemistä on nyt iso jätesäkillinen leluja, harmittaa. Ollaan kyllä sanottu, ettei lapsille tarvitse ostaa mitään ylimääräistä, mutta minkäs teet.

Vierailija
307/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen lapsi (10v,7v ja 3v) saivat 5 pakettia per lapsi. Sitten tulee vielä pari pakettia isän puolen suvulta. Ihan kohtuullisesti onneksi. Vaatteita, pelejä, pari toivelelua, vanhin sai tabletin, rahaa tuli myös kaikille 50€.

Vierailija
308/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sai Brion leluja, Kanken repun, yövaatteita yms vaatteita. Liian pieniä sukkia, liian pieniä housuja ja liian pieniä itsetehtyjä t-paitoja.  Hieman harmittaa nuo ei-sopivat vaatelahjat, ärsyttää kun ei voi kysyä lapsen vaatekokoa ja sit tuo vaatteita jotka ei mahdu saajalle :( Nuo t-paidat oli vielä sellaiset, että itse en olisi kehdannut tuollaista jälkeä edes antaa lahjaksi, vaan olisin hakenut kaupasta mieluummin parit halpispaidat. Sanoin vielä tälle tekijälle, että voi ostaa vaikka kirppikseltä nuo jos löytyy siistinä. Nyt harmittaa tuon puolesta, että teki ihan turhaa työtä, kun nuo ei mahdu lapselle päälle edes pääntiestä vaikka on ihan normaalin kokoinen pää. 

Pikkuveli sai Duploja, Brion leluja, yövaatetta, tasapainolaudan, villafleesehaalarin, aterimet ja muovisen lautasen+nokkamukin (joille ei ole käyttöä, koska meillä on jo nämä isommalta lapselta tallessa ja nuo meillä olevat on laadukkaammat, enkä juuri koskaan käytä lapsilla varsinkaan mitään muovisia astioita ruokailuissa)

Me ostettiin itse nuo Brion lelut, kun ovat yksiä harvoista jotka kestävät varmaan isoveljeltä pikkuveljelle. Kaikki muovikrääsä hajoo ihan hetkessä atomeiksi. 

Vierailija
309/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellista ja toivottua, pari hömppälahjaakin. Hellyttävintä oli, että 10- ja 12-vuotiaat tekivät joulun alla pieniä kotitöitä tienatakseen ylimääräistä viikkorahaa, joilla ostivat lahjoja äidille, isälle, toisilleen ja kavereilleen. Todella kiva nähdä 😍

Vierailija
310/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v leikkipianon, pehmolelun, toisen pehmo lelun, laukun missä on tyttöjen juttuja ( hius), repun. Nämä vanhemmiltaan.

Sitten myöhemmin saa isovanhemmilta lisää leluja ja kirjoja.

Mummolta sai rahaa.

Sitten on vielä iso isovanhemmat ja täti, mutta paketit tulevat jos tulevat sitten joskus.

Eletään kaikki eri maissa.

Vierailija
311/346 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ei osannut toivoa mitään, vaikka ehdoteltiin kaikenlaista mistä voisi pitää. Mummi halusi ostaa jotain hienoa, mutta kysyttäessä sanoi vain että joulukortti. Sai sitten hienon joulukortin ja lempiruokaansa, ja oli hyvin iloinen.

Vierailija
312/346 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4v sai Brion leluja, Kanken repun, yövaatteita yms vaatteita. Liian pieniä sukkia, liian pieniä housuja ja liian pieniä itsetehtyjä t-paitoja.  Hieman harmittaa nuo ei-sopivat vaatelahjat, ärsyttää kun ei voi kysyä lapsen vaatekokoa ja sit tuo vaatteita jotka ei mahdu saajalle :( Nuo t-paidat oli vielä sellaiset, että itse en olisi kehdannut tuollaista jälkeä edes antaa lahjaksi, vaan olisin hakenut kaupasta mieluummin parit halpispaidat. Sanoin vielä tälle tekijälle, että voi ostaa vaikka kirppikseltä nuo jos löytyy siistinä. Nyt harmittaa tuon puolesta, että teki ihan turhaa työtä, kun nuo ei mahdu lapselle päälle edes pääntiestä vaikka on ihan normaalin kokoinen pää. 

Pikkuveli sai Duploja, Brion leluja, yövaatetta, tasapainolaudan, villafleesehaalarin, aterimet ja muovisen lautasen+nokkamukin (joille ei ole käyttöä, koska meillä on jo nämä isommalta lapselta tallessa ja nuo meillä olevat on laadukkaammat, enkä juuri koskaan käytä lapsilla varsinkaan mitään muovisia astioita ruokailuissa)

Me ostettiin itse nuo Brion lelut, kun ovat yksiä harvoista jotka kestävät varmaan isoveljeltä pikkuveljelle. Kaikki muovikrääsä hajoo ihan hetkessä atomeiksi. 

Paljon kivoja lahjoja ja sinä ihanasti keskityt niihin vähemmän kivoihin. Nehän ovat lahjoja, niistä soisi olevan kiitollinen ja muistaa, että ne eivät ole tulleet korvatunturilta vaan joku on oikeesti halunnut muistaa lapsiasi.

Vierailija
313/346 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3v ei osannut toivoa mitään, vaikka ehdoteltiin kaikenlaista mistä voisi pitää. Mummi halusi ostaa jotain hienoa, mutta kysyttäessä sanoi vain että joulukortti. Sai sitten hienon joulukortin ja lempiruokaansa, ja oli hyvin iloinen.

Ihana

Vierailija
314/346 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme vietä joulua, eli kukaan ei saa joululahjoja. Lapset, (kuin myös minä itse omassa lapsuudessani) saavat toivomiaan asioita pitkin vuotta.

Esim. yksi on pyytänyt pleikkaria, niin oli sovittu että ostan sen hänelle kun joululoma alkaa koulusta. Eilen sai.

Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että tämä kuullostaa kamalan tylsältä. No, mutta kaikilla on omat perinteet ja tavat.

Edellisen postaajan perhe on mitä todrnnäköisimmin Jehovan todistajia. Eivät vietä joulua, mutta lapset on lapsia ja lahjakateus todellista, niin usein näiden perheiden lapset saavat epävirallisia "joululahjoja" yhtä kaikki.

Vierailija
315/346 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saivat vanhemmilta yhdet paketit. Muilta tullut molemmille kymmenkunta lahjaa, kaikkia eivät tosin ole saaneet. Olemme varakas perhe.

Tyttö 6v

- interaktiivinen koira

- hese lahjakortti 10€

- superpark lahjakortti 1krt

-pussilakanat

-yöpuku

- urheiluhousut

- lego

- karkkia

- suihkusaippua

Poika 7v

- Pilkkivälineet

-lego

-karkkia

- samat lahjakortit

-pussilakana

-yöpuku

-karkkia

- saunatakki ja pyyhe

- suihkusaippua

Pidän lahjoja kohtuullisina ja tarpeellisina. Lapset tyytyväisiä. Saisivat kaupasta mitä tahansa, mutta suhtautuvat järkevästi. Luontoarvot ja ilmastonmuutos mainittu.

Vierailija
316/346 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aikuiselle lapselle kuteita vain jouluna, on opiskelija. Kahdet farkut olivat sopivat, samoin kaksi neuletta. Verkkarit menee vaihtoon, sukkia ostin ihan sikana. Lisäksi suklaata.

Vierailija
317/346 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3-vuotias huokaisi lahjoja avatessaan:-Minä olen niin onnellinen! Sain sukat! (villasukat, mummon tekemät) ja suklaapatukoita!  Hän sai legojakin ja kirjoja, mutta sukkien kohdalla hän huokaili onnesta!

Onnellisuus on asenne, ja 3-vuotiaalle riittää pienet asiat onneen.

Vierailija
318/346 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme vietä joulua, eli kukaan ei saa joululahjoja. Lapset, (kuin myös minä itse omassa lapsuudessani) saavat toivomiaan asioita pitkin vuotta.

Esim. yksi on pyytänyt pleikkaria, niin oli sovittu että ostan sen hänelle kun joululoma alkaa koulusta. Eilen sai.

Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että tämä kuullostaa kamalan tylsältä. No, mutta kaikilla on omat perinteet ja tavat.

Hän taitaapi olla Jt.

Vierailija
319/346 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki-ikäinen poika:

- muutama mieleinen lelu

-3 kirjaa

-pari peliä

-vaatteita

Itse ostettiin yksi lelu ja yksi kirja, muut tulivat sukulaisilta. Ja lapsi itse sanoi olevansa tosi tyytyväinen lahjoihin, etenkin lipevään limaan.

Vierailija
320/346 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sai minulta 7 pakettia jossa 3 toivomaansa lelua, briojunarata, merirosvolaiva, Palomies Sami paloasema, muovailuvahaa, karkkia, 2 kirjaa.

Sukulaisilta liian monta lelu pakettia ja karkkia, vaatteita, kirjoja, askartelu tavaraa, lasten pesuaineita, pyyhkeitä, lautapelejä ja lahjakortteja. Siis yksi lapsi ja tuskailen mihin kaikki jemmaan.

Paketteja taisi olla +25kpl