Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastesi joululahjat?

Vierailija
15.11.2018 |

Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.

Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän

Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.

Kommentit (346)

Vierailija
261/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 15v saa:

Kaksi yöpukua

Tohvelit

Vegaanisia meikkejä

Kirjan

Lautapelin

Pyyhkeen luomupuuvillaa

Animalian lahjoituksen hänen nimellään

Vegesuklaata

Kaiuttimen

Hupparin

Vierailija
262/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cars -autorata, Joku trols (?) -hahmo, Lego-pleikkaripelejä muutama, pojalle muutama t-paita, tytölle pitkä collegemekko, kaikille yhteiseksi tusseja ja hilekyniä. Vielä odotetaan tänään viimeiset lahjatoiveet, ostetaan siis vielä kaikille kolmelle max. 150 eurolla (50 e / lapsi) lahjat.

Lisäksi pohdin, että ostaisin omille lapsilleni osakkeita lisää, mutta vasta joulun jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 17v saa: 

- letto e-kirjojen lukulaitteen (toivonut jo pari vuotta)

- kalevala kaulakorun

- aamutossut

- lakanat

tädiltään saa Stephen Kingin uusimman kirjan (toivomus) ja isovanhemmiltaan suklaata, pyjaman sekä alsuvaatesetin 

Vierailija
264/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun mielestä törkeän surullista, että joku joutuu pelaamaan vielä nyt jo armottoman vanhalla ja jälkeenjääneellä pleikka kolmosella, kun nelosestakin on tullut jo monta erilaista versiota, niin se normaali on paljon halvempi jo, sekä ps5 on tulossa kohta myös...

Vierailija
265/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten toiveiden mukaisesti ostetaan tarpeellista mitä ostettais ilman jouluakin.

Tytöille yhteiseksi legoja isompi satsi.

Pojalle omat Legot.

Tytöille yhdet kalliimmat lelutoiveet ja muutamat pienemmät lelutoiveet.

Muutamat pehmeät paketit mitä ovat kans toivoneet, kuten aamutakit, tossut jne.

Pojalle myöskin tärkeimmät lelutoiveet kuten junarataan lisäosia, uusi juna jne.

Pyrin siihen että suunnilleen samallain saa kaikki. Kuitenkin aina tarpeen mukaan. Eli ei osteta pelkästään siksi että pakko ostaa jotain.

Yhteiseksi on pelit koko perheelle. Sellaisia mitä yhdessä voidaan pelata ja sopii kaikille.

Mummilta tulee varmasti liikaa taas lahjoja kun ei se osaa olla hankkimatta. Hankkii aina syksyn mittaan kaikenlaista ja hyödyntää alennusmyyntejä. Lahjat ei aina ole toiveita enkä edes tiedä mitä sieltä tulee. Joskus tarpeellista ja joskus vähä turhaa mutta yleensä kyllä lasten mieleen.

Kummeilta tulee yhdet paketit kaikille. Kummit hankkii toiveiden mukaan tytöille ja poika saa aina kummilta jonkin ihanan uuden vaatesetin ja usein kysyy mitä tarvii.

Itse olen tyytyväinen lahjoihin. Yhtään enempää ei tarvi eikä varmaan tarvis kaikkea näitäkään.

Vierailija
266/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisrockin liput ensi kesälle, autokoulu ja meikkejä. Tyttö on 17v.

Vaatteita, UGGit, kirjoja, yöpöytä. Poika on 14v

Vierailija
267/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erityis"tyttö 7v

- taikahiekkaa

- kirja

- askartelutarvikkeita

- 2 taikatuttipulloa nukeille

- 2x pyjama

- bussi nukkekodin asukkaille

Vierailija
268/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia 3, iät ovat 1-5vuotta ja lahjat ovat nämä (olen ostanut kaikki itse) :

Lelu kaukosäädin

Brio palikka laatikko

Petzy pupu

Petzy koira

My little pony equestria movie linna

MLP equestria gril hahmo 2kpl

MLP pony 2kpl

Lego friends 2kpl

Muumi lautapeli

Afrikka tähti

Barbie ja prinsessa vaunu

Lääkärilaukku

Rautatieasema Grand City

Vierailija
269/346 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan pöyristynyt tästä ketjusta. Vanhemmat ostavat valtavan määrän ja todella kalliita lahjoja. En usko että tämä on hyväksi lapsille, normaali palkansaaja velkaantuu pahasti moisesta ja opettaa lapset överikulutukseen.

Olen 51-vuotias, johtavassa asemassa oleva 3 lapsen äiti. Meillä lapset saa vanhemmilta 1 lahjan/lapsi, yhteensä lasten lahjoihin menee minulla ehkä 100 e. Tänä vuonna 19 v saa kirjan, 16 v lahja vielä auki, 15 v Ted Baker lompakko jonka on itse valinnut.

Lisäksi lapset saa lahjoja isovanhemmilta, kummeiltä ja myös bonusvanhemmilta, bonusisovanhemmilta ja -sisaruksilta ja -serkuilta. Yhteensä saavat ehkä 10-15 lahjas/lapsi.

Tietokoneet, kännykät, autot, vaatteet yms ostetaan hyvin harkiten tarpeen mukaan pitkin vuotta. Jouluna nautitaan toisten seurasta. Lapsille on opetetettu n 7vuotiaasta saakka, että myös heidän tulee muistaa kaikkia läheisiä lahjalla. Se voi olla esim kortti, piirustus, askartelu tai hyvin halpa mutta lapsen itse hankkima ja paketoima lahja.

Vierailija
270/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monissa perheissä joulupukki tuo lahjat mikä lapsille tärkeä asia. Ei silloin voi sanoa lapselle että anna lahja kun pukkihan ne tuo mut kukin tyylillään.

Vierailija
271/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä vanhemmilta lapsi 1,5v saa leikkimoottorisahan ja työhanskat. Oli jossain tapahtumassa sellaiset ja poika ihan onnessaan niillä touhusi.

En tiedä mitä saa muilta. Isomummulta on joku paketti, toinen isomummu laittoi rahaa. Kummi ja mummu kysyivät mitä voisivat hankkia, niin toiselle sanottiin legot ja toiselle pikkuautoja.

Haluaisimme opettaa lapselle, että lahjat eivät ole tärkein joulussa (tai muissakaan juhlissa), vaan yhdessä oleminen. Siksi hankimme itse vain yhden lahjan. Emme kuitenkaan kiellä muita antamasta lahjoja, jos haluavat antaa. Pakko ei ole.

Vierailija
272/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v poika

Lego vuoristopoliisin päämaja+ pari muita Lego City lego pakkausta.

2 PS4 Peliä

11v tyttö

Kuulokkeet

Valolaatikko tai mikä sen nimi nyt onkaan

Piirustus kyniä ja pari kirjaa piirtämisestä.

Rahaa

12v tyttö

Kirjaintaulu

Kokovartalopeili

Kosmetiikkaa

Rahaa

Bluetooth kaiutin

Vierailija
273/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v poika

2 toivomaansa lautapeliä

Noppia

Tanssivan/rääkyvän papukaijalelun

Suklaata

Elokuvan

Taikahiekkaa

Muovailuvahaa uusi setti

Geomaggeja

Merirosvo-naamiaispuku

Vierailija
274/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v tyttö saa meiltä ainakin disney-leffoja (oma toive), kirjan, pyjaman, torkkupeiton, lisäosia pleikkapeliin, just dance-pelin, petshoppeja ja muilta aktiivisuusrannekkeen ja uuden kännykän.

Muut lapset ovat isoja ja haluavat rahaa.

Vierailija
275/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennää kattoo la lamborgini ksi loga baul ja sit 😎

Vierailija
276/346 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortin ginaan, sukat hm, suklaata, pelejä, kirjakaupasta kirja ja kivan kalenterin

Vierailija
277/346 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v tytölle:

- Koru

- Muumimuki

- Tuoksu

- Lahjakortti kosmetologille

- Lompakko

- Suklaata

Vierailija
278/346 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset saavat aina kaksi joululahjaa. Toinen on se suuresti toivottu, ja toinen muuten mieluinen ja tarpeellinen.

Krääsää ei olla ostettu ikinä , ei edes joulun takia. Meillä ei ole lahjavuorta.

Vierailija
279/346 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 14v:

Ps4-peli

Paita+t-paita

sulkapalloja

Hajustepaketti

Sukkia

Kerrasto+villaiset urheilusukat

Lisämuistia ps4:lle+1v lisäjäsenyys nettipeleihin