Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastesi joululahjat?

Vierailija
15.11.2018 |

Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.

Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän

Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.

Kommentit (346)

Vierailija
281/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset saavat aina kaksi joululahjaa. Toinen on se suuresti toivottu, ja toinen muuten mieluinen ja tarpeellinen.

Krääsää ei olla ostettu ikinä , ei edes joulun takia. Meillä ei ole lahjavuorta.

Tuo on ihan yhtä hyvä tapa kuin lahjavuoretkin. Tosin itse en ymmärrä miksi pitäisi ostaa kaiken maailman krääsää ihan vaan siksi että olisi se lahjavuori. Mutta tottakai sitä voi paketoida tarpeellisia tavaroita mitä muutenkin ostettaisiin lapselle (sukkia, alushousuja, pesuaineita) jos haluaa enemmän paketteja antaa kuin yhden tai kaksi. Mutta jokaisella oma tapansa. Meillä ollut tapansa hankkia 2-3 toivelahjaa per lapsi, ja ehkä muutama yllätys vielä kylkeen.

Vierailija
282/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15 poika saa:

iPhonen

Kylpytakin

Uuden dödön

Vihreitä kuulia

Rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä vanhemmilta lapsi 1,5v saa leikkimoottorisahan ja työhanskat. Oli jossain tapahtumassa sellaiset ja poika ihan onnessaan niillä touhusi.

En tiedä mitä saa muilta. Isomummulta on joku paketti, toinen isomummu laittoi rahaa. Kummi ja mummu kysyivät mitä voisivat hankkia, niin toiselle sanottiin legot ja toiselle pikkuautoja.

Haluaisimme opettaa lapselle, että lahjat eivät ole tärkein joulussa (tai muissakaan juhlissa), vaan yhdessä oleminen. Siksi hankimme itse vain yhden lahjan. Emme kuitenkaan kiellä muita antamasta lahjoja, jos haluavat antaa. Pakko ei ole.

No, lapsen kasvaessa se luonteenlujuus lahjojen määrän suhteen mitataan. Mitä pienempi lapsi sen helpompaa se on.

Vierailija
284/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusioperhe, miehen lapset asuu muualla:

Poika 25v:

- Tuoksu/shampoo/hygieniatarvike -pussi (meidän perheessä ns. selviytymispakkaus) ja 20e lahjakortti.

- Kitarankieliä

Poika 18v:

- Sodastream + hiilihappopullo

- Selviytymispakkaus

- Lakanat

- Juoksupaita

Tyttö 17v:

- Hierova pehmoeläin

- Selviytymispakkaus + siellä meikkejä

- Lakanat

- Yöpaita + pörrösukat

Tyttö 13v:

- Petsejä

- 2 hupparia

- Suosikkihahmonsa tyynyliinat koristetyynyihin

- Selviytymispakkaus

- Askartelujuttuja + Top Model -kirja

Tyttö 11v:

- Legoja

- Askartelujuttuja (erilaisia toivomiaan)

- Vaatteita (useita toivomiaan)

Poika 9v:

- Pokemon gotcha

- Legoja

- Limaa + heittotaulu

- Pleikka peli

- Sai jo nettiliittymän puhelimeen

Vierailija
285/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaalle pojalle fileerausveitsi, kalapiikki ja leikkuulauta. Sen lisäksi yksi kirja ja pojan toivoma lompakko.

Vierailija
286/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan tippa linssiin kun lukee miten monet ostaa lapsilleen ihania lahjoja. Etenkin teinien lahjalistat saa ilon kyyneleet silmiin. Itse teininä en saanut mitään, tai ehkä jotain oikeesti rojua kirpparin annetaan osastolta. Ja valehtelin kavereilleni aina, että sain rahaa, mutta tuhlasin jo tms. Oli niin noloa, ettei äiti välitä yhtään. Synttäritkin usein vaan unohti...Äitini oli/on peliriippuvainen + alkoholisti.

Nyt itsellä yksi lapsi, ja yritän aina miettiä mitä hän toivoisi, mistä ilahtuisi tai mitä tarvitsisi. Odotan innolla, että kasvaa teini-ikään ja pääsen vähän paikkaamaan hänen kauttaan pahimpia pettymyksiä Joulun suhteen ❤.

Ihania olette äidit ja isät, jotka luotte edes yhden päivän pumpulia lapsillenne! He saavat vastaanottaa ihania lahjoja ja mahdollisesti jatkavat perinnettä ja heidän lapset saa samanmoisen joulun.

Kasvaminen on rankkaa, kyllä he yhden päivän vuodessa ansaitsevat olla hemmoteltuina.

Ihania sanoja, ihana ihminen olet!!

Vierailija
287/346 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v poika lahjat meiltä huppari + housut, värikynät, duploja ja vähän isompi ryhmähau auto + sukulaisilta saa paketteja

Tyttö 2kk lahjana tutit ja tuttinauha

Vierailija
288/346 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 5-v

- Muumi satukirja

- ison paketin erilaisia askartelutarvikkeita

- sinistä taikahiekkaa

- Pipsa Possu hahmoja ja koulun penkit

- 1 collegepaita + paremmat leggarit

- 2kpl neulepaitoja

- alustoppeja, hyviä sukkia pari pakettia, pikkareita, parit pörrösukat + valkosuklaata

- pari yöpukua

- pompuloita + pinnejä

Itse ostin kaikki lahjat, mummulta tulee 1-2 pientä lahjaa.

Ostin veljelle yhden wiener nougat rasian, äidilleni sukat + suklaata. Ollaan sovittu, ettei osteta mitään - tai ainakaan mitään isoa/kallista aikuisille.

Vierailija
289/346 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vietä joulua, eli kukaan ei saa joululahjoja. Lapset, (kuin myös minä itse omassa lapsuudessani) saavat toivomiaan asioita pitkin vuotta.

Esim. yksi on pyytänyt pleikkaria, niin oli sovittu että ostan sen hänelle kun joululoma alkaa koulusta. Eilen sai.

Vierailija
290/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 5 kk:

Puhuva ja laulava koira, rengastorni, taaperokärry, ruokalappuja ja ruokailuvälineitä

Tyttö 5 v:

Draculaura, scruffaluvs pehmo, Lol pet, kyniä ja muita piirustustarvikkeita, kirja, iso foam liukuri, aamutakki

Tyttö 7 v:

Barbie, scruffaluvs pehmo, Lol pet, kirja, Stiga, Marcus ja Martinus paita, jumppatrikoot

Lisäksi saavat jotain pientä vielä sukulaisilta ja kummeilta.

Vierailija
291/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaalle pojalle ja 13-vuotiaalle tytölle yhteiseksi lahjaksi PS4.

Pojalle:

Simpsons-dvd:itä 10 kpl (kirppikseltä 10€)

Sählymaila (oma toive)

Rannekello

Fortnite-peli PS4:een (oma toive)

Taistelevat robotit -peli

Suklaarasia

Kahdelta kummilta tulee lahjakortit

Mummulta ja papalta kylpytakki ja Fortnite-kirja

Tytölle:

Pyjama (oma toive)

Huppari (tätä ihaili kesällä, laitoin muistiin)

Vuodevaatteet (oma toive)

Spiderman-peli PS4:een (oma toive)

Lahjakortti meikkausopastukseen

Kellopeli (oma toive, on musiikkiluokalla)

Dvd (nuortenelokuva, jonka nimeä en nyt muista)

Suklaarasia

Mummulta ja papalta kylpytakki ja lahjakortti kirjakauppaan

Vierailija
292/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v: Suunnon urheilukello, Salomonin aurinkolasit, pari urheiluteepaitaa, balaclava merinovillaa. Nahkaiset karvavuoriset rukkaset. Nuortenkirja jota toivoi, elokuvalippu.

9-v: Pingispöytä ja mailat, uusi älypuhelin rikkinäisen tilalle. Ennätysten kirja. Kaksi pleikkaripeliä ja 50 e lahjakortti pelikauppaan.

Nuo siis vanhemmilta. Mummolta sun muilta tulee vielä jotain, pieniä juttuja lähinnä.

Vierailija
293/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuoden ikäinen lapsi. Meiltä hän saa sellaisen puisen härpäkkeen, jonka läpi hakataan puupaloja. Tiedätte varmaan, en millään muista nimeä. Sitten hän saa muovisia ruokatarvikkeita tulevaan leikkikeittiöön (annamme sen ensi vuonna 2vee lahjaksi) ja mollamaijan. Hän saa myös lahjoja isovanhemmilta ja kummeilta. Toiset isovanhemmat ja kummit kysyivät vähän mitä voisi ostaa. Mulla oli pari vaateideaa ja yksi lelu, mikä voisi olla kiva, mutta en tiedä mitä ovat ostaneet. Varmasti kivoja ovat. Lähinnä olen yrittänyt suitsia omaa äitiäni, ettei ostaisi ihan hirveesti. Hän tuppaa innostumaan vähän liikaa. 😊 Olen yrittänyt sanoa, että ei 1v. vielä edes lahjoista pahemmin ymmärrä. Lahjoja hän kyllä tykkää avata.

Vierailija
294/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät saa lahjoja tänäkään vuonna eivätkä he toisaalta edes kaipaa niitä. Joulu on meidän perheessä normipäivä. Opetamme lapsillemme turhan kulutuksen välttämistä.

Vierailija
295/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme vietä joulua, eli kukaan ei saa joululahjoja. Lapset, (kuin myös minä itse omassa lapsuudessani) saavat toivomiaan asioita pitkin vuotta.

Esim. yksi on pyytänyt pleikkaria, niin oli sovittu että ostan sen hänelle kun joululoma alkaa koulusta. Eilen sai.

Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että tämä kuullostaa kamalan tylsältä. No, mutta kaikilla on omat perinteet ja tavat.

Vierailija
296/346 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 11v pelitietokone paketti ja muita pieniä lahjoja.

Vierailija
297/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v tytölle:

- Kosmetiikkaa Body shopista

- Kylpytakki

- Muumimuki

- Hajuvesi

Vierailija
298/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaalle VR-lasit Playstation 4:lle ja 20-vuotiaalle tehosekoitin (itse toivoi ja valitsi) ja lahjakortit S-ryhmän kauppoihin ja Giganttiin.

Vierailija
299/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät saa mitään lahjoja, koska lahjarahat menivätkin meidän aikuisten viinoihin.

Vierailija
300/346 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö: I-phone mummilta ja minulta. 50€ vaatelahjakortti minulta plus karkkia. Suvulta iso kasa lahjoja.

Poika: Samsungin puhelin mummilta, minulta kuoret. 50€-lahjakortti vaatteisiin minulta sekä suklaata. Suvulta kasa (kalliita) lahjoja.

En ole tottunut lapsena lainkaan isoihin/kalliisiin lahjoihin. Kummankin puhelin oli hajonnut, tarpeeseen tuli. Silti ihan kauhistuttaa ajatella paljonko näihin meni.

Terv. Nuuka joka kammoksuu kulutusjuhlaa ja vihaan jouluryysistä&kauppoja