Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pois aitiyspakkaukset - aloite eduskuntaan!

Vierailija
09.05.2006 |

Eiko olisi parasta lopettaa koko pakkauksen tehtailu, arsyttaa niin suunnattomasti teidan pikkuaitien valitus milloin on haalari ruman varinen tai pakkauksessa vaaria tuotteita.

Jaisi pitka penni kun pakkausten jako lopetettaisiin, hemmotellut

suomalaisaidit saisivat itse ostaa mita haluavat kaupoista tai kirppiksilta. Namakin rahat, joita ilmaisksei Suomessa jaetaan

voitaisiin sijoittaa paremmin sita tarvitseville esim. vammaisille lapsille tai sairaaloiden ajanmukaisten tarvikkeiden hankintaan.

Olenko ainoa, joka on tata mielta? Itse olin erittain tyytyvainen pakkaukseen ja kaytin vaatteita todella paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt siina, etta tarviiko tassa nyky-yhteiskunnassa enaa

tuota ennen niin tarpeellista pakkausta enaa jakaa ja tarviiko myos

rahaakaan antaa jotka pakkausta ei valitse?

Ja etenkin, jos moni ottaa rahana tulee kuluja paljonkin pakkauksen suunnitteluista logistiikkaan, huolimatta etta vaatteet teetatetaan halpatyovoimalla Suomen ulkopuolella.

Mielestani edelleen aitiysavustus ja pakkaus voitaisiin jo poistaa.

Tai, kuten eras ehdotti, vain todella pakkausta tarvitsevat

sen voisivat ehka saada. Ja tama esim. jos mies armeijassa ja odottava aiti opiskelija tai vastaavasti yh:t. Ei siis tyossakayville.

Ja edelleenkin kustannukset voitaisiin siirtaa todella niille, jotka apua tarvitsevat.

Vierailija
2/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nyt siina, etta tarviiko tassa nyky-yhteiskunnassa enaa

tuota ennen niin tarpeellista pakkausta enaa jakaa ja tarviiko myos

rahaakaan antaa jotka pakkausta ei valitse?

Ja etenkin, jos moni ottaa rahana tulee kuluja paljonkin pakkauksen suunnitteluista logistiikkaan, huolimatta etta vaatteet teetatetaan halpatyovoimalla Suomen ulkopuolella.

Mielestani edelleen aitiysavustus ja pakkaus voitaisiin jo poistaa.

Tai, kuten eras ehdotti, vain todella pakkausta tarvitsevat

sen voisivat ehka saada. Ja tama esim. jos mies armeijassa ja odottava aiti opiskelija tai vastaavasti yh:t. Ei siis tyossakayville.

Ja edelleenkin kustannukset voitaisiin siirtaa todella niille, jotka apua tarvitsevat.

Mun mielestä ei tuota avustusta pidä missään nimessä poistaa, mutta ne joille ei kelpaa voi hyvin jättää ottamatta. Meillä tuo pakkaus tuli tarpeeseen/käyttöön, vaikka mies töissä olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vähän puuhataan maassakin...). Jokainen voisi sitten yhdistää äp:n valkoisia vaatteita muualta hankkimiinsa ja itseään miellyttävän värisiin vaatteisiin.

Jos tuo valkoinen pakkaus ei onnistuisi, niin toivoisin äp:n vaatteiden kuitenkin olevan vähän helpommin yhdisteltäviä, minusta on tylsää että vaatteet sopivat yhteen aina vain sen yhden tietyn " parin" kanssa.

Vierailija:

minusta kaikki vaatteet voisivat olla VALKOISIA pakkauksessa

myös talvihaalari

Vierailija
4/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itse olette sen kaavakkeen täyttäneet ja postittaneet, urpot.

Vierailija
5/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kuitenkin heti jossain porkkanassa. Ja muutenkin tylsän näköisiä.

Minusta äitiyspakkaus on hyvä tällaisenaan. Ei ole koskaan tullut mieleenikään valittaa.

Vierailija
6/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, olen tosiaan sitä mieltä että tyttö voi pitää sinistä.

Vierailija
7/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut kaikille kolmelle lapselle pakkauksen. Rahaa emme tarvitse, joten siksi päädyin pakkaukseen. Ja minusta on myös hienoa, että Suomessa on tällainen ainutlaatuinen mahdollisuus. Jokaista vaatetta ollaan myös kaikilla lapsilla käytetty ja olen ollut tyytyväinen saamiini pakkauksiin. Ei tulisi mieleenkään kehdata valittaa! Korkeintaan, jos olisi jotain valmiiksi rikkinäisiä tuotteita, niin sellaiset haluaisin varmasti vaihtaa uusiin.

Koska kuvat vaatteista on etukäteen nähtävissä, niin eikö silloin kannata valita raha-avustus, jos vaatteet ei miellytä!?

Vierailija
8/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsille tulee kyllä ihan muitakin ongelmia kuin vääränväriset vaatteet.

Vierailija
9/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen pakkauksen ottanut, sitä tarvinnut ja siihen tyytyväinen ollut. Taisipa kaikki vaatteet olla käytössä :)

Osa siirtyi vielä siskoni vauvalle, osan jätin muistoksi itselleni.

Vierailija
10/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) vaatteet ovat vanhanaikaisia, ei trendikkään nykyaikaisia

b) värit ja kuosit kamalia - sopiiko kaikki todellakin tytölle ja pojalle - tai ihmisille yleensäkin

c) materiaalit huonoja (kirppareilla näkee monesti ihan nukkasia äippäpakkauksen kuteita), näyttävät halvoilta lumpuilta

d) mallit huonoja / mauttomia / yksinkertaisia

e) siellä on turhaa mitä ei tarvitse, mitä saa kaupasta parempana tai mitä ei tarvi ollenkaan

f) jengi haluu muksulleen sängyn, eikä pahvilaatikkoon vauvaansa laittas

g) sillä rahamäärällä, minkä vaihtoehtoisesti saa, niin sillä saa kaupasta tai kirppareilta sitä mitä haluu / tarvitsee. Alennusmyynneistä tms. Lisäksi kirppareilta esim käyttämätöntä ja edullista, ainakin pk-seudulla

h) tylsän näköistä, kun monilla muksuilla liian samanlaisia vaatteita, esim ulkohaalari tai se ohuempi välihaalari.

Mun mielestä tota pakkausta pitäis uudistaa, nykyaikaistaa ja molemmille sukupuolille omansa (tytölle esim punasta mekkoa, pojalle jotain sinistä autopaitaa jne) tai vaikka lakkauttaa kokonaan.

Vierailija
11/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värien ei tarvitse vaihtua vuosittain, mutta tuotteet voisivat olla modernimpia. Pois ne hassut potkupuvut jotka eivät koskaan istu lapsen päälle ja tilalle paita-housu-yhdistelmiä jne. Ja värin voisi valita esim. v.pun, v.sin. tai valko-beesi.

Vierailija
12/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauvalla potkupuvut oli ihan ehdottomia. Paitaa ja housuja en käyttänyt pikkuvauvalla lainkaan.

Vierailija
13/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta vauvalla potkupuvut oli ihan ehdottomia. Paitaa ja housuja en käyttänyt pikkuvauvalla lainkaan.

Vierailija
14/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan älyttömiä nämä vaatimukset! pois vaan koko pakkaus ja ostakaa itse mieleisenne vaatteet niin ei tarvi valittaa!!!

Vierailija
15/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on, että ne värit on monelle tärkeitä ja tuota tämän vuoden pakkausta moni pitää " poikapakkauksena" . Olisi siis kiva, että tarjolla olisi toinen vaihtoehto.

Vierailija
16/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja punainen ja sininen olivat ihan vain esimerkkejä, mutta niistäkin piti heti jonkun mieltää tyttö- ja poikavärit, niinhän sen tarkoitit. No, sanotaan nyt sitten vaikka, että vaihtoehtoina voisivat olla esimerkiksi vihreä ja oranssi, vaikka kyllähän tästäkin sanomista tulee :P

Vierailija
17/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että sille pakkaukselle on vaihtoehtona myös raha?!

Jos ei pakkaus miellytä, niin eikö vain voi ottaa sitä rahaa ja olla vinkumatta?!

Vierailija
18/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Vierailija
19/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja värin voisi valita esim. v.pun, v.sin. tai valko-beesi.

Vierailija
20/29 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu todella tyytyväinen joka kerta pakkaukseen. Valittajat vois vaan olla ottamatta sen pakkauksen niin ei tarvi valittaa! Ostakoot sit niillä rahoilla mitä haluaa, kun vaihtoehtojakin on. Ei sitä äitiysavustusta mikään pakko ole ottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme