Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskun eräpäivä!!

Vierailija
12.11.2018 |

Pitääkö lasku siis mielestäsi maksaa vasta eräpäivänä, vai kuuluuko maksun olla perillä eräpäivään mennessä? Eli siis maksaa vähintään sen pari pankkipäivää etukäteen. Sen pitää olla perillä eräpäivään mennessä, tätä eivät ihmiset tunnu tajuavan. Ei ihme että talous on kuralla!!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^laskuttaja

Vierailija
22/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lasku maksetaan eräpäivänä. Siksi siinä on eräpäivä.

Ei kuluttajan tarvitse tietää kuinka monta päivää maksuliikenteen kuluu minkäkin pankkien välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskut pitäisi maksaa ennen eräpäivää (jotta suoritus olisi perillä eräpäivänä), miksi sitten e-laskut menevät automaattisesti maksuun eräpäivänä? Tietysti, kuten jo aiemmin ketjussa on todettu, lasku pitää maksaa viimeistään eräpäivänä.

Vierailija
24/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein maksan jo ennen eräpv, ainakin lasken kaikki heti alkukuussa - mutta nälässä en aio olla laskujen takia vaan pyydän maksuaikaa.

Vierailija
25/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhpah. Mä maksan joskus laskut 2 viikkoa myöhässä. Jos muistutuslasku tulee maksunjälkeisenä päivänä, niin soitan vaan ja ilmotan et oon maksanu laskun ennen muikkarin tuloa luukusta. Yleensä kahdessa viikossa ei ehdi tulemaan muistutuslaskua ollenkaan. Löperöt firmat.

Toimit typerästi.

Laskuttajalla on täysi oikeus vaatia sinulta huomautusmaksu ja viivästyskorko myöhästymisen ajalta. Tarvittaessa vaatia vaikka oikeusteitse ulosottoa jos et suostu maksamaan.

Vierailija
26/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan laskuni heti niiden saapuessa, vaikka eräpäivä olisi miten kaukana. En ymmärrä miksi näin ei saisi tehdä...

Vierailija
27/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että laskun maksaa eräpäivänä. Oli se eräpäivä sitten vaikka lauantai, ei väliä.

Olet kai huomannut että jos laitat laskun tulemaan e-laskuna verkkopankkiin, siinä on eräpäivä. Ja kun laitat laskun menemään maksuun eräpäivänä, niin se on ihan ok eikä siitä tule mitään myöhästymispimpitystä.

Vierailija
28/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan laskun heti, kun on tullut, ei tarvitse miettiä eräpäiviä. Yksikään lasku ei yllätyksenä tupsahda kenellekään, joten olen varautunut siihen. Ennen vanhaan sai kassaalennuksen, olisiko ollut joitain prosentteja, kun maksoi ennen eräpäivää.

Vierailija
29/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku maksetaan heti kun se saadaan. Helppoa ja nopeaa. Menkää töihi!

Vierailija
30/31 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni luulee, että laskua ei saa maksaa ennen eräpäivää. Voi huokaus.

Vierailija
31/31 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhpah. Mä maksan joskus laskut 2 viikkoa myöhässä. Jos muistutuslasku tulee maksunjälkeisenä päivänä, niin soitan vaan ja ilmotan et oon maksanu laskun ennen muikkarin tuloa luukusta. Yleensä kahdessa viikossa ei ehdi tulemaan muistutuslaskua ollenkaan. Löperöt firmat.

Toimit typerästi.

Laskuttajalla on täysi oikeus vaatia sinulta huomautusmaksu ja viivästyskorko myöhästymisen ajalta. Tarvittaessa vaatia vaikka oikeusteitse ulosottoa jos et suostu maksamaan.

Itse asiassa toimin noin, jos ei ole vaihtoehtoja. On varmasti oikeus periä, mutta harva perii. Ovat vaan tyytyväisiä, kun ovat saaneet rahansa.

Joskus tein niin, että soitin eräpäivän siirroista. Silloin joutui maksamaan automaattisesti extraa. Ilmottamatta jättämisellä ja jälkeenpäin soittamisella välttyy yllättävän usein muistutusmaksun maksamiselta.

Edelleen, löperöt firmat.