Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järjetöntä varata matka ulkomaille ilman all inclusive pakettia

Vierailija
12.11.2018 |

Kuka hullu jättää tällaisen tarjouksen käyttämättä. Aivan parasta kun voi vai löhötä allasalueella ja vetää "ilmaisia" drinkkejä niin paljon kuin maistuu ja sama juttu ruoan kanssa.

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä hinta-laatusuhdetta. Mikä kannattaa hotellille? Miten hotelli toteuttaa taloudellisesti kannattavan all inclusiven? Niin, ja sitten miettiä, haluaako sellaista lomaltaan.

Mielenkiintoinen lähestymistapa. Miten sinä varmistat, että majoittajasi, j ravintola, jossa syöt, tekee varmasti tappiota?

🤣

Vierailija
102/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes käynyt paikassa, jossa olisi AI-hotelleja 😃 Joskus tuntuu, että on aukko sivistyksessä, mutta en ole vielä ollut niin väsynyt, että olisin halunnut lomallani kaiken valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive - kauhuloma mulle.

Vierailija
104/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 52-vuotias enkä ole vielä koskaan halunnut lomalle, jonka pääsisältö olisi löhötä drinksulasi kädessä altaalla tai rannalla.

Matkailtu on paljon, silloinkin kun lapset olivat pieniä. Mutta ei varsinaisilla etelänlomilla. Käytiin esimerkiksi USA:ssa ihailemassa tulivuoria, Kanadassa katsomassa delfiinejä ja valaita, Brysselissä joulutoria ja samalla Waterloon tantereita, Saksassa linnoja. Muutamia mainitakseni. Ja poika halusi käydä Louvressa kun oli kahdeksanvuotias.

Mielestäni lasten maailmankuva ja siinä sivussa kielitaito kehittyy näin ihan eri tavalla kuin lentämällä johonkin turistirysään uima-altaan ääreen. Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!

TÄMÄ! Meillä samansuuntaiset kokemukset lasten kanssa lomaillessa. He ovat nyt nuoria aikuisia ja muistelevat lämmöllä lapsuutensa ulkomaanmatkoja. Monipuoliset muistot on heillä. Uskaltaisin sanoa että paremmat kuin niillä lapsilla jotka ovat viettäneet lomansa siellä hotellin altaalla.

Vierailija
105/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Tuo kuvailemasi olisi minun painajaislomani (ja onkin, olen kerran ollut all inclusive - lomalla). 

Ei mitään kosketusta paikalliseen kulttuuriin, ei mitään järkevää tekemistä, ruuat halvimmasta päästä ja tehty "kaikkien makuun sopiviksi", paikalliset mausteet ja sen myötä makuelämykset puuttuvat täysin.

Ja kun en alkoholiakaan juurikaan juo niin ei sovellu tuommoiset wt-ryyppylomat minulle. 

Mieluummin vuokraan oman asunnon kohteesta ja joko teen itse ruokaa tai käyn ulkona syömässä (yleensä jälkimmäinen). Tutustun paikallisiin tapoihin ja kulttuuriin, hyvällä tuurilla ystävystynkin jonkun (paikallisen) kanssa loman aikana. 

Sehän on vain hyvä että ruoka ei ole liian erikoista. Lapsillekkin on yleensä tarjolla ranskalaisia ja nakkeja. Miksi edes lähtä reissuun jos sylkee tuoppiin.

Voi hyvää päivää mikä kommentti!!! Jos se ryyppääminen kerran on pääasia ja "miksi edes lähteä lomalle" jos ei sitä harrasta, niin eiköhän tule halvemmaks jäädä kotiin ryyppäämään? Vaikka kuinka olisi alla inclusive niin kyllä tulee aika kalliiksi pelkän viinan takia maksaa koko loman hinta!

Vierailija
106/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 52-vuotias enkä ole vielä koskaan halunnut lomalle, jonka pääsisältö olisi löhötä drinksulasi kädessä altaalla tai rannalla.

Matkailtu on paljon, silloinkin kun lapset olivat pieniä. Mutta ei varsinaisilla etelänlomilla. Käytiin esimerkiksi USA:ssa ihailemassa tulivuoria, Kanadassa katsomassa delfiinejä ja valaita, Brysselissä joulutoria ja samalla Waterloon tantereita, Saksassa linnoja. Muutamia mainitakseni. Ja poika halusi käydä Louvressa kun oli kahdeksanvuotias.

Mielestäni lasten maailmankuva ja siinä sivussa kielitaito kehittyy näin ihan eri tavalla kuin lentämällä johonkin turistirysään uima-altaan ääreen. Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!

TÄMÄ! Meillä samansuuntaiset kokemukset lasten kanssa lomaillessa. He ovat nyt nuoria aikuisia ja muistelevat lämmöllä lapsuutensa ulkomaanmatkoja. Monipuoliset muistot on heillä. Uskaltaisin sanoa että paremmat kuin niillä lapsilla jotka ovat viettäneet lomansa siellä hotellin altaalla.

Mitä tulivuoria on usassa?

Vierailija
107/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut All inclusive -lomalla ja oli kyllä ihan positiivien kokemus. Ruoka oli oikein maukasta ja drinksut hyviä. Lisäksi oli paljon ohjelmaa päivisin ja iltaisin. 

Päiväretkille sain hyvät eväät mukaan. Oli oikein mukava lepoloma. 

Vierailija
108/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulivuoria on usassa?

Menehän nyt googlettamaan. Siellä on aika monta tulivuorta. 

Vierailija
109/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!

Koulussa opitaan, ei lomalla.

Olen samaa mieltä. Koulu on opiskelua varten ja lomalla lomaillaan

Eikö teillä kotonkaan opita mitään? Valitettavasti sellaisia koteja todellakin on paljon, joissa vanhemmat ajattelevat että vain koulussa opitaan. Sen kyllä huomaa.

Lomat ovat lapsille todella antoisia, jos niillä on myös opettavaista, kiinnostavaa merkitystä eikä vain rymyämistä uima-altaassa ja huvipuistoissa. Lapsi on luonnostaan oppivainen ja oppimishalukas, jollei sitä aikuiset tyrehdytä. Into oppia vaikka kieliä ja historiaa syttyy aivan eri tavalla itse nähdessä, kuullessa ja kokiessa kuin koulun tunnilla.

Ja jos lapsi tekee vaikka neljä kulttuuri- ja historiamatkaa vuodessa, yhdellä matkalla ei saa vain levätä? Hullua suorituskeskeisyyttä. Asun Usassa erittäin kilpailuhenkisellä alueella, mutta jopa täällä ihmiset tajuavat, että edes sen yhden lomamatkan verran voi mennä sinne luksuskohteeseen ihan vain lepäämään.

Ei kohteesta kiinnostuminen ole suorittamista... Jotkut vain ovat kiinnostuneita ympäröivästä maailmasta enemmän kuin uima-altaista. Lapsiakin kiinnostavat myös muut asiat ilman pakkoa.

Vierailija
110/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, kyse on siitä, että on ihmisiä, jotka haluavat lomalla "levätä elämästä ja maailmasta", ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita niistä lomallakin?

Vierailija
111/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on oma asunto lomakohteessa niin tarvitsee ostaa vain lennot.

Joo, mutta se ei ole mun käsitys matkailusta, että mennään aina samaan paikkaan. Haluan nähdä maailmaa, en oman lomaosakkeeni uima-altaan reunoja.

Olet käsittänyt aivan väärin. Meillä ei ole lomaosaketta vaan ihan oma asunto paikallisten keskuudessa.

Mitä eroa? Samassa paikassa se on joka tapauksessa.

Mä voisin ihan hyvin hankkia loma-asunnon jostain Italiasta. Mä taas en ymmärrä mikä pakko on lomalla juosta paikasta toiseen aina vaan "uusien kokemusten" perässä. Sitä on jo tullut tehtyä ihan riittämiin. Miksi ei nauttisi lomalla kohteesta josta oikeasti pitää? Kun asunto on oma siellä saa olla niin kauan kuin haluaa. Naapureihinkin varmasti tutustuu ja pääsee kaikkein parhaiten "paikallisten piireihin" kun tietty kohde tulee kunnolla tutuksi. Eihän toi loma-asunnon ostaminen ulkomailta oikeastaan ole sen kummempaa kuin mökin ostaminen Suomesta. Jos joskus haluaa vaihtelua niin mikä estää?

Vierailija
112/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se syvällinen kulttuurituntemus mahtaa viikon-kahden matkan jälkeen olla? Oikein ystävystyy jotkut lomamatkoillaan originaalien kanssa🤣Autenttisista ruokailukokemuksista nyt puhumattakaan. Niitä saa kyllä Suomessakin, vinkkinä vaan. Kivahan se on nälkäisenä helteessä jalat rakoilla etsiskellä sopivaa ravintolaa ja saada sieltä autenttinen paskatauti. Kuin myös pönöttää jonoissa katselemassa raunioita ja museoita. Siitähän kertakaikkiaan valaistuu ja viisastuu saman tien.

Vierailija
113/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesteistä näkee että suurin osa keskustelijoista ei ole kokeillut laadukasta all inclusivea.

Vierailija
114/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun matkustan haluan nähdä sitä vierasta maata enkä lösöttää jossain uima-altaalla juomassa drinkkejä, sehän on sitten ihan sama missä sitä on. Mitä järkeä silloin on ylipäänsä matkustaa?

Voi tehdä kahdenlaisia matkoja. Niitä, missä tutustutaan maahan tai kaupunkiin, ja niitä, missä nautitaan koko viikko monipuolisesta ohjatusta liikunnasta, hyvistä iltaohjelmista (oikeasti voivat olla todella hyviä, kun maksaa kunnon hotellista) ja hyvästä ruuasta.

Mutta kaikkia noitahan voisi tehdä kotonakin? Jumppaa, ruokaa, ohjelmaa. Mitä järkeä on lähteä maahan x ja tehdä siellä asioita joita voi tehdä ihan missä vaan? En ymmärrä enkä haluakaan joten ei tarvitse edes vastata.

Mä olen eri, mutta vastaan joka tapauksessa vaikka et haluakaan. Ilmasto on ainakin mulle pääasiallinen syy lähteä etelään. En riskeeraa lyhyttä lomaa jäämällä Suomeen jossa huonolla tuurilla saa koko loman kärvistellä sateessa tai pilvisessä säässä. Toisekseen haluan nauttia siitä että saan taukoa kotitöistä ja syödä kaikki ateriat valmiissa pöydässä. Tämä maksaisi Suomessa hyvätasoisessa hotellissa aika paljon. Merivesi ei yleensä edes kesäisin ole Suomessa mun mittapuun mukaan riittävän lämmintä että huvittaisi uida, ja ulkoaltaita aika harvassa hotellissa edes on. Siinäpä noi tärkeimmät.

Vierailija
115/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se syvällinen kulttuurituntemus mahtaa viikon-kahden matkan jälkeen olla? Oikein ystävystyy jotkut lomamatkoillaan originaalien kanssa🤣Autenttisista ruokailukokemuksista nyt puhumattakaan. Niitä saa kyllä Suomessakin, vinkkinä vaan. Kivahan se on nälkäisenä helteessä jalat rakoilla etsiskellä sopivaa ravintolaa ja saada sieltä autenttinen paskatauti. Kuin myös pönöttää jonoissa katselemassa raunioita ja museoita. Siitähän kertakaikkiaan valaistuu ja viisastuu saman tien.

Jos ei ole kiinnostunut kulttuurista, historiasta, arkkitehtuurista y.m. niin ei varmasti valaistu eikä viisastu. Mutta on todella ihanaa päästä näkemään asioita, ilmiöitä ja paikkoja joista on intohimoisen kiinnostunut.

Vierailija
116/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, kyse on siitä, että on ihmisiä, jotka haluavat lomalla "levätä elämästä ja maailmasta", ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita niistä lomallakin?

Miksi pitää olla näin mustavalkoinen? Luulisin, että suurin osa ihmisistä pitää silloin tällöin molemmista. Joskus on ihana vain lukea lämpimässä kirjoja, ja joskus oikein kunnolla seikkailla.

Vierailija
117/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on lähteä johonkin kauas ulkomaille ja sitten löhöillä hotellin uima-altaalla viikon ja juoda drinksuja ja syödä saman ravintolan safkaa sen viikon? Helpommalla pääsee kun menee johonkin kylpylään 100km päähän ja viettää samat aktiviteetit all inclusive-paketilla!

Vierailija
118/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!

Koulussa opitaan, ei lomalla.

Ilmankos teillä sivistystaso on on mitä on.

Elämässä opitaan. Koulussa vain vähän.

Me emme ole mitään elämäm kalluja.

Vierailija
119/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hienoja aiheita nää. Voi havaita kaikkien kolmen täällä liikkuvan älyn vilskettä.

Vierailija
120/136 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kiinnostunut kulttuurista, historiasta, arkkitehtuurista y.m. niin ei varmasti valaistu eikä viisastu. Mutta on todella ihanaa päästä näkemään asioita, ilmiöitä ja paikkoja joista on intohimoisen kiinnostunut.

Mutta mikä ihme sinua estää tekemästä tätä joskus All inclusive hotellista käsin? Minä ainakin olen niistä päässyt myös kiertämään lähikaupungeissa. Niiden läheltä kulkee busseja, voi ottaa taksin, tai lähteä ihan kävelylle. Moni vuokraa auton tai polkupyörän. Autovuokraamo ja pyörät löytyvät usein hotellilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän