Aivan järjetöntä varata matka ulkomaille ilman all inclusive pakettia
Kuka hullu jättää tällaisen tarjouksen käyttämättä. Aivan parasta kun voi vai löhötä allasalueella ja vetää "ilmaisia" drinkkejä niin paljon kuin maistuu ja sama juttu ruoan kanssa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Kuolisin tylsyyteen (ja ähkyyn) tuollaisella lomalla.
Tuskin ähkyyn. Ruoka surkeaa mättöä (tietenkin). Kelpaa niille, joilla ei makuaisti toimi.
On olemassa myös laadukkaita All inclusive -hotelleja.
Ne eivät ehkä ole 1€/päivä.
No mitkä on euron päivä? Sellaisia olekkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Tuskin ähkyyn. Ruoka surkeaa mättöä (tietenkin). Kelpaa niille, joilla ei makuaisti toimi.
On kyllä.
https://www.tui.fi/lomamatkat/joulumatkat/#all-inclusive
Itse törmäsin tällaiseen tänään.
Omat kokemukset AI:sta rajoittuu 4+ ja sitä tasokkaampiin hotelleihin. Kaikissa näissä iskee tolkuton tylsyys ja vaikka kuinka olisi monta ravintolaa mistä valita, aikamoista suurtalouskeittiömättöä ne kaikki loppupelissä ovat. Toki AI:ssa on puolensa, itse vaan tahdon lomalta jotain muuta. Kyllä noihin AI-hotelleihin menijöitä riittää, vaikka kaikkia ne eivät houkuttelekaan. Riippuu myös paljon kohteesta, kannattaako AI. Lomakylä kaktuksen ja joutomaan välissä on sellainen, jossa AI on ok.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
On kyllä.
https://www.tui.fi/lomamatkat/joulumatkat/#all-inclusive
Itse törmäsin tällaiseen tänään.
vau
Vierailija kirjoitti:
All inclusivessa on aika yksi ja sama, missä maassa on. Tuskin voi edes sanoa käyneensä ks. maassa, jos koko loman viettää all inclusivessa - ei siinä saa mitään kosketusta paikalliseen menoon.
Olisi melkein sama jos joku löisi Suomeen johonkin rantahotelliin parit palmut pihaan ja palkkaisi ulkomaalaisia siivoojiksi, baarimikoiksi ym henkilökuntaan. Sama kokemus ilman lentomatkan vaivaa.
No ei muuta, kun alat yrittää.
No niin kai, jos kerran sinä sanot niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!
Koulussa opitaan, ei lomalla.
Olen samaa mieltä. Koulu on opiskelua varten ja lomalla lomaillaan
Eikö teillä kotonkaan opita mitään? Valitettavasti sellaisia koteja todellakin on paljon, joissa vanhemmat ajattelevat että vain koulussa opitaan. Sen kyllä huomaa.
Lomat ovat lapsille todella antoisia, jos niillä on myös opettavaista, kiinnostavaa merkitystä eikä vain rymyämistä uima-altaassa ja huvipuistoissa. Lapsi on luonnostaan oppivainen ja oppimishalukas, jollei sitä aikuiset tyrehdytä. Into oppia vaikka kieliä ja historiaa syttyy aivan eri tavalla itse nähdessä, kuullessa ja kokiessa kuin koulun tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 52-vuotias enkä ole vielä koskaan halunnut lomalle, jonka pääsisältö olisi löhötä drinksulasi kädessä altaalla tai rannalla.
Matkailtu on paljon, silloinkin kun lapset olivat pieniä. Mutta ei varsinaisilla etelänlomilla. Käytiin esimerkiksi USA:ssa ihailemassa tulivuoria, Kanadassa katsomassa delfiinejä ja valaita, Brysselissä joulutoria ja samalla Waterloon tantereita, Saksassa linnoja. Muutamia mainitakseni. Ja poika halusi käydä Louvressa kun oli kahdeksanvuotias.
Mielestäni lasten maailmankuva ja siinä sivussa kielitaito kehittyy näin ihan eri tavalla kuin lentämällä johonkin turistirysään uima-altaan ääreen. Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!
Me olemme käyneet sekä kuvaamillasi lomilla että niillä All inclusive -lomilla. Molemmissa oppii. Lapsilla meillä on useamman ulkomailla asutun vuoden jälkeen hyvä kielitaito muutenkin, mutta juuri noissa All inclusive -hotelleissa tulee puhuttua kieliä enemmän, kun pingisturnausta käydäänkin ruotsalaisten kanssa jne. Vähemmän lasten tulee puhuttua jossain suurkaupungissa, missä kuljetaan aikuisen kanssa koko ajan.
Lisäksi kaikissa maissa on nuo taiteet ja kulttuurit, eikä kukaan pysy koko viikkoa hotellilla, vaan joka päivä käydään lähikaupungeissa kävelemässä ja tutustumassa, tietenkin.
Ja vielä. Jos on työssä, missä matkustellaan hyvin paljon maailmalla, on iso arvo perheelle siinäkin, että ollaan viikko ihan vaan yhdessä, yhdessä paikassa. Kaikki ovat lapsia myöten nähneet maailmaa paljon, joten ihan hyvin voidaan vain etsiä joku mukava paikka, missä saadaan olla hyvillä palveluilla yhdessä. Viikko aikaa vaikka lukea pino kirjoja! Joku muu tekee ruuan, siivoaa, ja tarvittaessa pääsee kävelylle ihanaan säähän ja kauniisiin maisemiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissuilla oppii paljon biologiasta, historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja yleensä kulttuurista. Myös vanhemmat!
Eikö teillä kotonkaan opita mitään? Valitettavasti sellaisia koteja todellakin on paljon, joissa vanhemmat ajattelevat että vain koulussa opitaan. Sen kyllä huomaa.
Lomat ovat lapsille todella antoisia, jos niillä on myös opettavaista, kiinnostavaa merkitystä eikä vain rymyämistä uima-altaassa ja huvipuistoissa. Lapsi on luonnostaan oppivainen ja oppimishalukas, jollei sitä aikuiset tyrehdytä. Into oppia vaikka kieliä ja historiaa syttyy aivan eri tavalla itse nähdessä, kuullessa ja kokiessa kuin koulun tunnilla.
Ja jos lapsi tekee vaikka neljä kulttuuri- ja historiamatkaa vuodessa, yhdellä matkalla ei saa vain levätä? Hullua suorituskeskeisyyttä. Asun Usassa erittäin kilpailuhenkisellä alueella, mutta jopa täällä ihmiset tajuavat, että edes sen yhden lomamatkan verran voi mennä sinne luksuskohteeseen ihan vain lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos lapsi tekee vaikka neljä kulttuuri- ja historiamatkaa vuodessa, yhdellä matkalla ei saa vain levätä? Hullua suorituskeskeisyyttä. Asun Usassa erittäin kilpailuhenkisellä alueella, mutta jopa täällä ihmiset tajuavat, että edes sen yhden lomamatkan verran voi mennä sinne luksuskohteeseen ihan vain lepäämään.
Samallakin lomalla voi tehdä molempia. Puhe oli vain näistä AI-lomista, joissa vanhemmat löhöää koko loman hiprakassa altaan reunalla ja kaikki lasten oppiminen ulkoistetaan koululle, koska "lomalla vaan lomaillaan ja koulussa opitaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samallakin lomalla voi tehdä molempia. Puhe oli vain näistä AI-lomista, joissa vanhemmat löhöää koko loman hiprakassa altaan reunalla ja kaikki lasten oppiminen ulkoistetaan koululle, koska "lomalla vaan lomaillaan ja koulussa opitaan".
Ei ollut. Puhe oli AI lomista. Sinä itse keksit nuo hiprakat ja muut. Sinulla ehkä on sellainen kokemus, mutta minulla ei.
Aivan järjetöntä majoittua lomillaan hotelleissa. Ei tulisi mieleenkään, eihän sillä tavalla tajua paikallisesta elämästä yhtään mitään. Se on sama sitten mennä jonnekin kotimaiseen kylpylään lillumaan vaikka.
Vierailija kirjoitti:
All inclusive on vain silloin hyvä ratkaisu jos hotellia sijaitsee kulkuyhteyksien suhteen mahdottomassa paikassa eikä hotellilta pääse oikeasti minnekään järkevällä tavalla ja ajalla. Toisaalta kuka haluaisi mennä tuollaiseen hotelliin?
Itse asiassa nuo All Inc -hotellit tuntuvat useinkin sijaitsevan kauniilla rantatonteilla. Kun minä aiemmin etsin aurinkomatkakohdetta, jossa kerrankin pääsisin rantaan suoraan hotellilta, enkä ylittäen vilkasta tietä (jossa ei edes liikennevaloja), niin lähestulkoon aina hakutulokset tarjosivat All Inc -hotelleja.
Minä ymmärrän erittäin hyvin, että porukka haluaa suoraan rannalla sijaitseviin hotelleihin.
Ehdottomasti all inclusive! Ruokarajoitteiselle ainoa vaihtoehto saada vatsa täyteen loman aikana. Joka kerta ollut huipputason safkaa tarjolla. Ei kannata varmaan sitten halvinta hotellivaihtoa ottaa, jos tarjolla on ollut jotain mättöä, joka tukkii suolen.
Huvittavaa, miten monen suuren maailmanmatkailijan käsitys hotellista on joku ö-luokan rönttölä. Maailmalta löytyy aivan uskomatonta luksusta All inclusivena. Ei sitä ole pakko haluta, mutta on tyhmää leimata toisia omien väärien ennakkoluulojensa perusteella.
Käyn lomamatkoillani useimmiten joko kaupunkilomalla tai vaelluksella. Niissä ei all inclusivea ole -eikä sitä allasosastoakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä syö hotellin omassa ravintolassa. Kerran hotelli töppäsi ja antoi meille väärän huoneen, kun asia selvisi saimme korvaukseksi (oikean huoneen lisäksi) neljä ateriakuponkia hotellin buffaan. Kerran käytiin eikä toiste enää menty, jätettiin ne kaksi käyttämätöntä kuponkia huoneeseen jos joku toinen ne haluaisi käyttää. Eri ravintoloissa syöminen on osa reissun elämystä :)
Ehkä minäkään en söisi hotellissa, jossa huoneita ei edes siivota asiakkaiden välillä.
Olen ollut Malediiveilla muutamaan kertaan. Missään vaiheessa ei ole ollut all inclusivea, vaan puolihoidolla mentiin. Käytiin sukeltamassa tai retkillä, joiden hintaan kuului lounas. Eikä buffa-ateria kolme kertaa päivässä olisi innostanut muutenkaan.
AI on paras vaihtoehto meidän perheelle. Kesällä oltiin Rodoksen kaupungissa 5-tähden hotellissa. Ruoka erinomaista, eri teemaillallisia buffet-pöydässä, vaihtoehtoina a la carte kiinalainen, meksikolainen tai Kreikkalainen ravintolassa. Jäätelöt, kahvit, vohvelit, drinkit parasta laatua. Terv. Äiti ja 2 teiniä. Kiitos Mitsis Grand Hotel. Ensi kesänä tullaan varmasti uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä hinta-laatusuhdetta. Mikä kannattaa hotellille? Miten hotelli toteuttaa taloudellisesti kannattavan all inclusiven? Niin, ja sitten miettiä, haluaako sellaista lomaltaan.
Mielenkiintoinen lähestymistapa. Miten sinä varmistat, että majoittajasi, j ravintola, jossa syöt, tekee varmasti tappiota?