Aivan järjetöntä varata matka ulkomaille ilman all inclusive pakettia
Kuka hullu jättää tällaisen tarjouksen käyttämättä. Aivan parasta kun voi vai löhötä allasalueella ja vetää "ilmaisia" drinkkejä niin paljon kuin maistuu ja sama juttu ruoan kanssa.
Kommentit (136)
Järjetöntä? Hehe, anteeksi nyt naurahdus.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu jättää tällaisen tarjouksen käyttämättä. Aivan parasta kun voi vai löhötä allasalueella ja vetää "ilmaisia" drinkkejä niin paljon kuin maistuu ja sama juttu ruoan kanssa.
Huono. Edes aivottomin av-mamma ei näin huononsta trollista voi provosoitua. Olisi ollut edes huumoria, mutta kun ei edes sitäkään
0/5
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin paljon mieluummin matkalle "vapaana" enkä kahlehdittuna yhteen hotelliin.
Miksi ihmeessä? Matkanjärjestäjältä voi yleensä ostaa myös opastettuja päiväretkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa tehdä lomallaan muutakin kuin löhötä altaalla ja valita ruokapaikkansa itse.
Kuka sen ruokapaikan sitten valitsee, jos EI ota AI:ta, ja haluaa tehdä muutakin kuin valita ruokapaikkansa itse?
Jännää että täällä moni olettaa että kun on AI niin missään muualla ei voi syödä.
Meillä kolme lasta ja itse koin että oli ihanaa kun kaikki juomat, jötskit, hedelmät ja hampparit, voileivät yms. Olivat koko ajan tarjolla ja jokainen sai syödä kun oli nälkä.
Me liikutaan tosi paljon lomalla niin usein oli niin että syötiin kevyt päivällinen kuuden aikaan hotellilla ja löhdettiin kaupungille. Siellä syötiin yhdeksän aikaan aikuisten kesken, lapset tulasivat jotain pientä ja kevyttä ns. Iltapalaksi ja nukahtivat rattaisiin kun käveltiin takaisin.
Mun mielestä oli edullista ottaa tuo AI ja tosi kötevä lapsiperheille. Silti kaikki syötiin myös ulkonakin monena iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun matkustan haluan nähdä sitä vierasta maata enkä lösöttää jossain uima-altaalla juomassa drinkkejä, sehän on sitten ihan sama missä sitä on. Mitä järkeä silloin on ylipäänsä matkustaa?
Voi tehdä kahdenlaisia matkoja. Niitä, missä tutustutaan maahan tai kaupunkiin, ja niitä, missä nautitaan koko viikko monipuolisesta ohjatusta liikunnasta, hyvistä iltaohjelmista (oikeasti voivat olla todella hyviä, kun maksaa kunnon hotellista) ja hyvästä ruuasta.
Mutta kaikkia noitahan voisi tehdä kotonakin? Jumppaa, ruokaa, ohjelmaa. Mitä järkeä on lähteä maahan x ja tehdä siellä asioita joita voi tehdä ihan missä vaan? En ymmärrä enkä haluakaan joten ei tarvitse edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Kannatakaa mieluummin paikallisia yrityksiä.
Eikö ne hotellit sitten ole paikallisia?
All inclusivessa on aika yksi ja sama, missä maassa on. Tuskin voi edes sanoa käyneensä ks. maassa, jos koko loman viettää all inclusivessa - ei siinä saa mitään kosketusta paikalliseen menoon.
Olisi melkein sama jos joku löisi Suomeen johonkin rantahotelliin parit palmut pihaan ja palkkaisi ulkomaalaisia siivoojiksi, baarimikoiksi ym henkilökuntaan. Sama kokemus ilman lentomatkan vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
All inclusivessa on aika yksi ja sama, missä maassa on. Tuskin voi edes sanoa käyneensä ks. maassa, jos koko loman viettää all inclusivessa - ei siinä saa mitään kosketusta paikalliseen menoon.
Olisi melkein sama jos joku löisi Suomeen johonkin rantahotelliin parit palmut pihaan ja palkkaisi ulkomaalaisia siivoojiksi, baarimikoiksi ym henkilökuntaan. Sama kokemus ilman lentomatkan vaivaa.
Vähän kylmää täällä on talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin paljon mieluummin matkalle "vapaana" enkä kahlehdittuna yhteen hotelliin.
Miksi ihmeessä? Matkanjärjestäjältä voi yleensä ostaa myös opastettuja päiväretkiä.
Opastettuja päiväretkiä joilla kierretään hoomoilasena kuvia räpsivässä turistiporukassa, samaa reittiä kiertää ohjattuja turistiryhmiä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen, kaikki nähtävyydet sun muut matkan varrella hiottu turisteja varten. Ei taaskaan mitään aitoa kokemusta ko. maasta. Ei mitään seikkailua.
Erittäin hyvä niille joilla pieniä lapsia ja pienet ja lyhkäiset menot paikan päällä.
Äitikin saa rentoutua ja olla tekemättä ruokaa.
Mulla taas lapset teinejä niin ei kävisi meille.
Jokainen osaa valita itsellensä sopivan matkan.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tuo kuvailemasi olisi minun painajaislomani (ja onkin, olen kerran ollut all inclusive - lomalla).
Ei mitään kosketusta paikalliseen kulttuuriin, ei mitään järkevää tekemistä, ruuat halvimmasta päästä ja tehty "kaikkien makuun sopiviksi", paikalliset mausteet ja sen myötä makuelämykset puuttuvat täysin.
Ja kun en alkoholiakaan juurikaan juo niin ei sovellu tuommoiset wt-ryyppylomat minulle.
Mieluummin vuokraan oman asunnon kohteesta ja joko teen itse ruokaa tai käyn ulkona syömässä (yleensä jälkimmäinen). Tutustun paikallisiin tapoihin ja kulttuuriin, hyvällä tuurilla ystävystynkin jonkun (paikallisen) kanssa loman aikana.
En ole mikään All inclusive fani, mutta jonkun kerran olen ollut suvun yhteisillä matkoilla, eikä ne kyllä ihan tuollaisia ole. Ravintoloita on yleensä useita, missä on eri teemoja. Myös eri päivinä on eri teemat, ja ruoka on ollut hyvin monipuolista ja paikalliseen painottuvaa. Sitten jossain sivussa on ’helppoa’ ruokaa niille, jotka eivät uskalla syödä noita parempia.
Ja mikä parasta, näissä hotelleissa on erinomainen liiikuntaohjelma lapsille ja nuorille. Koko päivän ohjattua toimintaa, monipuolista liikuntaa, ja ehkä välillä tekevät yhdessä jotain näytelmää.
Eihän tuo matkustelua korvaa, mutta voi se antaa oikeasti lomaa lapsiperheen vanhemmille (ja hyvää liikuntaohjausta aikuisillekin).
Omalla perheellä ja omilla rahoilla suosimme Lontoo/New York tyyppisiä kohteita, joissa ei tietenkään ole mitään All inclusiveja. Mutta kuka oikeasti muka ystävystyy ulkomaanmatkalla? Meillä on työkomennusten takia ystäviä kaikkialla maailmassa, mutta matkustellessamme ehkä tapaamme ihmisiä, mutta emme nyt sentään ystävysty.
En kielläkään etteikö olisi hyvä lomailumuoto lapsiperheille. Puhuin vain omasta kokemuksestani, olen omasta valinnasta lapseton.
"Ystävystyminen" = vietetään lomalla aikaa yhdessä, FB- ja IG ystävyys. Pidetään yhteyttä ja tavataan jos satutaan samaan paikkaan uudelleen. Edelleen yksin tai pariskuntana lomaillessa - resortin ulkopuolella - tutustuu paikallisiin paremmin kun ei elä siellä omassa turistikuplassa.
Voiko ystävystyä, jos ei ole FB eikä IGtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun matkustan haluan nähdä sitä vierasta maata enkä lösöttää jossain uima-altaalla juomassa drinkkejä, sehän on sitten ihan sama missä sitä on. Mitä järkeä silloin on ylipäänsä matkustaa?
Voi tehdä kahdenlaisia matkoja. Niitä, missä tutustutaan maahan tai kaupunkiin, ja niitä, missä nautitaan koko viikko monipuolisesta ohjatusta liikunnasta, hyvistä iltaohjelmista (oikeasti voivat olla todella hyviä, kun maksaa kunnon hotellista) ja hyvästä ruuasta.
Mutta kaikkia noitahan voisi tehdä kotonakin? Jumppaa, ruokaa, ohjelmaa. Mitä järkeä on lähteä maahan x ja tehdä siellä asioita joita voi tehdä ihan missä vaan? En ymmärrä enkä haluakaan joten ei tarvitse edes vastata.
Minulla ei ole sellainen luksuskoti (vaikka ihan kiva omakotitalo järven rannalla lähellä kaupunkia onkin), missä on pihalla joka päivä 8-18 ammattiliikuntaohjaajat vetämässä allasjumppaa, lentopalloa, tennistä ja esim vaikka pyöräilyretkiä upeissa minulle vieraissa maisemissa.
Minulla ei myöskään ole kotoani kävelymatkan päässä historiallista vanhaa kaupunkia, joka on minulle täysin uusi, ja jonne voin tehdä kävelyretkiä ja vaikka museovierailuja joka päivä.
Minulla ei ole pihassani montaa eri a la carte ravintolaa eri teemoilla, joihin voin vapaasti mennä, eikä lisäksi huippulaadukasta buffetravintolaa, jossa on joka ilta vaihtuvat monipuoliset ruokalajit tuoreista esim merellisistä aineksista.
Minulla ei ole pihassani teatteria, johon joka ilta kertyisi erilainen taitelijaporukka. Joku ilta laulajia minulle vieraammasta kulttuurista, toinen päivä samasta maasta tanssijaryhmä jne.
Meillä ei kotona ole pihassa myöskään merenrantaa eikä lähellekään aina lämmintä auringonpaistetta.
Joten kyllä, vaikka suurin osa lomistani suuntautuu ihan muualle kuin All inclusive hotelleihin, minä en omassa kodissani saa sitä, mitä noissa hotelleissa on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko harvoin, etenkin jos on kyse suuresta ketjuhotellista.
Olen 100% samaa mieltä ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei. Ne kuuluu useimmiten jättimäisiin kansainvälisiin ketjuihin, joista rahat menee suurpääoman taskuun, eikä köyhille valtioille jää muuta kuin turistien likaamat rannat ja tonnikaupalla muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko harvoin, etenkin jos on kyse suuresta ketjuhotellista.
Ketju voi olla myös paikallinen. Olin joku aika sitten Mallorcalla erittäin hyvälaatuisessa All inclusive ketjuhotellissa, mutta ketjun kaikki hotellit sijaitsevat samalla saarella.
Mikä tahansa hotelli tai ravintola voi oikeasti olla myös ulkomaalaisen omistama.
Tunnen Yhdysvalloissa hyvin rikkaan ravintolanomistajan, jolla on kotimaansa ravintoloita myös Usassa. Hän omistaa eurooppalaisessa maassa, josta sukunsa on kotoisin, kymmenkunta laadukasta paikallista ruokaa myyvää ei-ketjuravintolan oloista ravintolaa. Joista kaikista voitot siis tulevat rikkaalle amerikkalaiselle. Joten siinä mielessä turha väittää, että kukaan voisi tietää tukevansa juuri paikallista yrittäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ei. Ne kuuluu useimmiten jättimäisiin kansainvälisiin ketjuihin, joista rahat menee suurpääoman taskuun, eikä köyhille valtioille jää muuta kuin turistien likaamat rannat ja tonnikaupalla muovijätettä.
Oikeasti jos luontoa mietitään, kaikkien turistien pitäisi pysyä jo näillä valmiiksi liatuilla turistialueilla. Pahin rasite luonnolle ovat ne valtavat massat ’yksilöllisiä’ turisteja, jotka etsivät sitä eksoottista paikkaa, missä kukaan muu ei vielä ole tajunnut käydä.
Kun on oma asunto lomakohteessa niin tarvitsee ostaa vain lennot.