Aivan järjetöntä varata matka ulkomaille ilman all inclusive pakettia
Kuka hullu jättää tällaisen tarjouksen käyttämättä. Aivan parasta kun voi vai löhötä allasalueella ja vetää "ilmaisia" drinkkejä niin paljon kuin maistuu ja sama juttu ruoan kanssa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Juntin toiveloma.
Mättää huonoimmat safkat ja drinkit ja lojuu
pissaisessa altaassa aamusta iltaan. Jaksaa käydä välillä vessassa.
Tai sitten ei jaksa, siksi pissainen allas.
Turha minnekään matkustaa jos kohteen näkemimen ja kokeminen ei kiinnosta.Eikö kylpylä riitä?
treffit kirjoitti:
Tuo kuvailemasi olisi minun painajaislomani (ja onkin, olen kerran ollut all inclusive - lomalla).
Ei mitään kosketusta paikalliseen kulttuuriin, ei mitään järkevää tekemistä, ruuat halvimmasta päästä ja tehty "kaikkien makuun sopiviksi", paikalliset mausteet ja sen myötä makuelämykset puuttuvat täysin.
Ja kun en alkoholiakaan juurikaan juo niin ei sovellu tuommoiset wt-ryyppylomat minulle.
Mieluummin vuokraan oman asunnon kohteesta ja joko teen itse ruokaa tai käyn ulkona syömässä (yleensä jälkimmäinen). Tutustun paikallisiin tapoihin ja kulttuuriin, hyvällä tuurilla ystävystynkin jonkun (paikallisen) kanssa loman aikana.
En ole mikään All inclusive fani, mutta jonkun kerran olen ollut suvun yhteisillä matkoilla, eikä ne kyllä ihan tuollaisia ole. Ravintoloita on yleensä useita, missä on eri teemoja. Myös eri päivinä on eri teemat, ja ruoka on ollut hyvin monipuolista ja paikalliseen painottuvaa. Sitten jossain sivussa on ’helppoa’ ruokaa niille, jotka eivät uskalla syödä noita parempia.
Ja mikä parasta, näissä hotelleissa on erinomainen liiikuntaohjelma lapsille ja nuorille. Koko päivän ohjattua toimintaa, monipuolista liikuntaa, ja ehkä välillä tekevät yhdessä jotain näytelmää.
Eihän tuo matkustelua korvaa, mutta voi se antaa oikeasti lomaa lapsiperheen vanhemmille (ja hyvää liikuntaohjausta aikuisillekin).
Omalla perheellä ja omilla rahoilla suosimme Lontoo/New York tyyppisiä kohteita, joissa ei tietenkään ole mitään All inclusiveja. Mutta kuka oikeasti muka ystävystyy ulkomaanmatkalla? Meillä on työkomennusten takia ystäviä kaikkialla maailmassa, mutta matkustellessamme ehkä tapaamme ihmisiä, mutta emme nyt sentään ystävysty.
Prototyyppi kirjoitti:
Kuolisin tylsyyteen (ja ähkyyn) tuollaisella lomalla.
Tuskin ähkyyn. Ruoka surkeaa mättöä (tietenkin). Kelpaa niille, joilla ei makuaisti toimi.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Tuskin ähkyyn. Ruoka surkeaa mättöä (tietenkin). Kelpaa niille, joilla ei makuaisti toimi.
Nimenomaan ähkyyn. Menisi suolisto totaalijuntturaan mättöruuasta. Jos siis tylsyys ei olisi tappanut ensin.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Tuo kuvailemasi olisi minun painajaislomani (ja onkin, olen kerran ollut all inclusive - lomalla).
Ei mitään kosketusta paikalliseen kulttuuriin, ei mitään järkevää tekemistä, ruuat halvimmasta päästä ja tehty "kaikkien makuun sopiviksi", paikalliset mausteet ja sen myötä makuelämykset puuttuvat täysin.
Ja kun en alkoholiakaan juurikaan juo niin ei sovellu tuommoiset wt-ryyppylomat minulle.
Mieluummin vuokraan oman asunnon kohteesta ja joko teen itse ruokaa tai käyn ulkona syömässä (yleensä jälkimmäinen). Tutustun paikallisiin tapoihin ja kulttuuriin, hyvällä tuurilla ystävystynkin jonkun (paikallisen) kanssa loman aikana.
Sehän on vain hyvä että ruoka ei ole liian erikoista. Lapsillekkin on yleensä tarjolla ranskalaisia ja nakkeja. Miksi edes lähtä reissuun jos sylkee tuoppiin.
No mulla ei ole lapsia, eli niitten nirsoutta ei tarvitse ottaa huomioon. :) Saattanee tulla yllärinä, mutta joillekin reissut ovat tapa tutustua uusiin kulttuureihin eikä vaan ryyppäämistä varten.
En sylje tuoppiin, juon kyllä olutta ja viiniä ruuan kanssa, saatan ottaa cocktailin parikin iltapäivästä. Mutta kännejä en vedä.
Minä ja vaimoni olemme jo vuosia sitten luopuneet hotellimatkoista ja sen sijaan vuokraamme kämpän matkakohteesta. Kämpän vuokraamisen etuina on se, että se tulee halvemmaksi kuin hotelli (olemme vuokranneet jopa mukavia kämppiä Espanjassa jne hintaan 400 euroa KUUKAUDESSA), siellä voi kokata myös itse mieleistään sapuskaa eikä tarvitse syödä kulahtanutta hotellisafkaa, eikä myöskään katsella rasittavaa turistirumbaa respassa.
En puhu siis Airbnb -mallista eli usein jonkun nurkissa majailemisesta vaan ihan lyhytaikaisesta vuokrakämpästä. Niitä on tarjolla nykyään pilvin pimein. Kannattaa tsekata.
Mieluummin olen kotona kuin menen All inclusive-hotelliin lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen kotona kuin menen All inclusive-hotelliin lomalle.
ei matkustelu sovi kaikille.
Varasimme kerran miesystävän kanssa äkkilähdön johonkin Espanjan all-inclusive hotelliin. Ruoka ja juomat (myös alkoholi) kuului hintaan. Hotelli oli keskellä ei-mitään, mutta pari kivaa rantaa oli lähellä. Vuokrasimme maastopyörät ja niillä pääsi ympäriinsä. Altaalla kävimme pari kertaa.
Olihan se ihan rentouttavaa mutta en todellakaan jaksaisi joka lomaa viettää noin. Onneksi vuokrasimme pyörät, muuten olisin kuollut siihen makoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
On olemassa myös laadukkaita All inclusive -hotelleja.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Eihän all inclusive tarkoita sitä, että hotellilta ei voi poistua.
Meillä oli eka reissulla all inclusive. Oli tosi hyvä tarjous. Viimeksi taas ei ollut, koska asuimme keskellä kaupunkia.
Ihanko totta, sieltä hotla-resortista saa poistuakin?! Jummi!
Mä kaipaan lomalta ihan jotain muuta kuin hotellia, poolilla löhöilyä ja ja AI-konseptia. Jos itse tykkäät massaruokailuista ja löhölomasta, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin tykkäävät.
Olipa kipakka vastaus :D Ennen kuin kommentoi niin kannattaa ehkä lukea viesti loppuun ennen johtopäätösten vetoa :)
Lähtisin paljon mieluummin matkalle "vapaana" enkä kahlehdittuna yhteen hotelliin.
Ne juomapakettien paikalliset juomat ja paikalliset alkoholit on yleensä täyttä kuraa, mutta tulee niistäkin känniin :)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En ole mikään All inclusive fani, mutta jonkun kerran olen ollut suvun yhteisillä matkoilla, eikä ne kyllä ihan tuollaisia ole. Ravintoloita on yleensä useita, missä on eri teemoja. Myös eri päivinä on eri teemat, ja ruoka on ollut hyvin monipuolista ja paikalliseen painottuvaa. Sitten jossain sivussa on ’helppoa’ ruokaa niille, jotka eivät uskalla syödä noita parempia.
Ja mikä parasta, näissä hotelleissa on erinomainen liiikuntaohjelma lapsille ja nuorille. Koko päivän ohjattua toimintaa, monipuolista liikuntaa, ja ehkä välillä tekevät yhdessä jotain näytelmää.
Eihän tuo matkustelua korvaa, mutta voi se antaa oikeasti lomaa lapsiperheen vanhemmille (ja hyvää liikuntaohjausta aikuisillekin).
Omalla perheellä ja omilla rahoilla suosimme Lontoo/New York tyyppisiä kohteita, joissa ei tietenkään ole mitään All inclusiveja. Mutta kuka oikeasti muka ystävystyy ulkomaanmatkalla? Meillä on työkomennusten takia ystäviä kaikkialla maailmassa, mutta matkustellessamme ehkä tapaamme ihmisiä, mutta emme nyt sentään ystävysty.
En kielläkään etteikö olisi hyvä lomailumuoto lapsiperheille. Puhuin vain omasta kokemuksestani, olen omasta valinnasta lapseton.
"Ystävystyminen" = vietetään lomalla aikaa yhdessä, FB- ja IG ystävyys. Pidetään yhteyttä ja tavataan jos satutaan samaan paikkaan uudelleen. Edelleen yksin tai pariskuntana lomaillessa - resortin ulkopuolella - tutustuu paikallisiin paremmin kun ei elä siellä omassa turistikuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
On olemassa myös laadukkaita All inclusive -hotelleja.
Ne eivät ehkä ole 1€/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ne juomapakettien paikalliset juomat ja paikalliset alkoholit on yleensä täyttä kuraa, mutta tulee niistäkin känniin :)
ihan hyviä on olleet
Esim. Dominikaanisessa tasavallassa ne kaupungin ravintolat on niin epäilyttäviä että en olisi uskaltanut niissä syödä. Lihat roikkuu huoneenlämmössä ja vesipisteestä ei tietoakaan.
Kun matkustan haluan nähdä sitä vierasta maata enkä lösöttää jossain uima-altaalla juomassa drinkkejä, sehän on sitten ihan sama missä sitä on. Mitä järkeä silloin on ylipäänsä matkustaa?
Sehän on vain hyvä että ruoka ei ole liian erikoista. Lapsillekkin on yleensä tarjolla ranskalaisia ja nakkeja. Miksi edes lähtä reissuun jos sylkee tuoppiin.