Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitoalan opiskelija ja nyt ihan tosissani pohdin opintojen lopettamista tuon rokotepakon vuoksi.

Vierailija
10.11.2018 |

Olen viihtynyt alalla ihan hyvin ja valmistun vuoden sisään. Kun aloitin opinnot, en ainakaan tiennyt mistään rokotepakosta eikä sitä ilmeisesti kyllä ollutkaan (?). Nyt kun se on tullut, on minua alkanut todella paljon ahdistamaan. En ole koskaan ennen ottanut influenssarokotusta ja nytkö joutuisin ottamaan sen 2x vuodessa aina jatkossa? Mitä siitä mahtaa seurata terveydelle pitkällä aikavälillä? Ahdistaa niin paljon tuo rokotepakko, että pohdin alan vaihtoa. En vaan tiedä mihin vaihtaisin. Toisaalta olen pohtinut, jos lähtisinkin ulkomaille töihin, johonkin missä ei kyseistä rokotetta pakoteta ottamaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (423)

Vierailija
241/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsiaa saatiin sikainfluenssa rokotteesta. Se oli eri kuin tämä influenssarokote, aivan eri!

Vierailija
242/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä pandemrix valmisteyhteenveto:

https://www.ema.europa.eu/documents/product-information/pandemrix-epar-…

"AS03 adjuvantti, joka sisältää skvaleenia (10,69 milligrammaa); DL-alfa-tokoferolia (11,86 milligrammaa) ja polysorbaatti 80:tä (4,86 milligrammaa)."

"Apuaineet, joiden vaikutus tunnetaan: Rokote sisältää 5 mikrogrammaa tiomersaalia."

Onko siis aineita joiden vaikutusta EI tunneta?

EMEA pitää Pandemrixia edelleen hyvänä rokotteena, kunhan sitä käytetään yli 21 vuotiailla

Myös THL pitää pandemrixia ja siten sen apuaineita hyväksyttävinä, kunhan rokotettava on yli 21 vuotias

Vain rokotevastaiset hörhöt pitävät pandemrixia huonona rokotteena

Kukaan muu kuin sinä ei puhunut rokotevastaisistä hörhöistä. Ja viestiini sisältyi kysymys johon et viitsinyt vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä pandemrix valmisteyhteenveto:

https://www.ema.europa.eu/documents/product-information/pandemrix-epar-…

"AS03 adjuvantti, joka sisältää skvaleenia (10,69 milligrammaa); DL-alfa-tokoferolia (11,86 milligrammaa) ja polysorbaatti 80:tä (4,86 milligrammaa)."

"Apuaineet, joiden vaikutus tunnetaan: Rokote sisältää 5 mikrogrammaa tiomersaalia."

Onko siis aineita joiden vaikutusta EI tunneta?

EMEA pitää Pandemrixia edelleen hyvänä rokotteena, kunhan sitä käytetään yli 21 vuotiailla

Myös THL pitää pandemrixia ja siten sen apuaineita hyväksyttävinä, kunhan rokotettava on yli 21 vuotias

Vain rokotevastaiset hörhöt pitävät pandemrixia huonona rokotteena

Kukaan muu kuin sinä ei puhunut rokotevastaisistä hörhöistä. Ja viestiini sisältyi kysymys johon et viitsinyt vastata.

no eipä se haittaa jos joku saa narkolepsian, koska sillä säästetään tuhansien influenssaan kuolleiden henki

Vierailija
244/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

röntgen kirjoitti:

Vaihtaisin alaa kyllä muista syistä, kuten siksi ettei hoitoalan työtä arvosteta (poislukien lääkäreiden työ) ja siksi että palkka on helvetin paska. 

Olen sairaanhoitaja ja tienaan paremmin kuin tuttavani liiketalouden puolella, farmaseutti, tuntemani palomies jne. Ja arvostusta saa joka ikinen päivä potilailta ja omaisilta. Monesti kiittävät jopa asioista jotka eivät edes ole minun ansiotani. En yhtään ymmärrä tätä palkasta ja arvostuksesta valittamista. Arvostusta saa todella paljon (ainakin minä saan) ja palkka on ihan hyvä.

Vierailija
245/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkolepsiaa saatiin sikainfluenssa rokotteesta. Se oli eri kuin tämä influenssarokote, aivan eri!

Juu juu. Mutta molemmat kuului/kuuluu lisäseurannan piiriin koska olivat uusia rokotteita. ei ole olemassa markkinoilletulon jälkeisiä turvallisuustietoja kummastakaan. Tai siis nyt on Pandemrixistä toki...

Vierailija
246/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on tilastoja arvostetuimmista ammateista niin sairaanhoitaja on AINA siellä kärjessä! Kyllä teitä arvostetaan. Sairaanhoitaja on yksi maailman arvostetuimmista ammateista.

Vierailija
247/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja pohtinut hakemista terveydenhoitajaksi. Minä en ymmärrä hoitajien valitusta, työllistyminen ja arvostaminen todella hyvää, työllistymiskentät todella monipuoliset. Tuntemani hoitajat ovat ainakin saaneet valita lukuisista vaihtoehdoista, että mitä haluavat työkseen tehdä. Aika harvinainen tilanne.

Ja tuo palkka.. totuushan on se, että hoitajilta löytyy aina varakas puoliso. Ja miehet ottaa hoitajia puolisoikseen todella mielellään, nähty on joo.... Että hoitajat voi käytännössä valita itselleen rikkaan miehen tosta noin vaan. Eikä se palkkakaan kyllä huono ole. 2500-3500e/kk. Ei ole huono.

Vierailija
248/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan opikelija, kannattaakin miettiä tarkoin, mille alalle olet lähtemässä. Palkkaus, vuorotyö, naisvaltainen ala, onko paljon arvostettu ala tämä hoitotyö. Ja yksityiset firmat, tendo vaikka, nuoria ja ulkomaalaisia paljon töissä, he eivät osaa pitää puoliaan. Yksityiset, jotkut ainakin, ovat voittoa tavoitteleva pörssiyhtiö, joka ei niinkään välitä hoidettavista, taikka työntekijöistä. kunhan firmaan tulee rahaa.

Minulla ei ole vuorotyötä ja palkka on ihan ok. Ei näissä ole mitään ongelmaa. Kuten sanoin, viihdyn alalla muuten hyvin. Niin ja arvostusta saa ihan päivittäin ja miehiä näkee työssä päivittäin. Eli kumoan tuon kaiken sanomasi ja hoitoalasta jo aika paljon kokemusta.

Ap

Palkka hyvä ilman vuorotyötä, eli mitään lisiä ei tule(ilta-, viikonloppu tai pyhä). Hieno homma, tirsk. Naisvaltainen ala on yhä edelleen. Kokemuksestasi vaikea sanoa, epäilen, jos olet hoitoalan opiskelija eli aloituksen tekijä.

Vierailija
249/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
250/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja pohtinut hakemista terveydenhoitajaksi. Minä en ymmärrä hoitajien valitusta, työllistyminen ja arvostaminen todella hyvää, työllistymiskentät todella monipuoliset. Tuntemani hoitajat ovat ainakin saaneet valita lukuisista vaihtoehdoista, että mitä haluavat työkseen tehdä. Aika harvinainen tilanne.

Ja tuo palkka.. totuushan on se, että hoitajilta löytyy aina varakas puoliso. Ja miehet ottaa hoitajia puolisoikseen todella mielellään, nähty on joo.... Että hoitajat voi käytännössä valita itselleen rikkaan miehen tosta noin vaan. Eikä se palkkakaan kyllä huono ole. 2500-3500e/kk. Ei ole huono.

Jaa, olet selvästikkin vailla varakasta miestä ja ajattelit sen ammatinvaihdolla saada?

Vierailija
251/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitaja" ei oikein kerro mitään....

Lähihoitajilla yleensä vaikein tilanne. Rankkaa, huono palkka, arvostus surkea, huono työilmapiiri....

Sairaanhoitajat jakautuu voimakkaasti kahtia. Toiset eivät tykkää työstään, kun taas toinen puolisko oikeasti nauttii työstään niin paljon, että tekee vielä eläkkeeltäkin keikkaa. Varsinkin erikoissairaanhoidossa ja psykiatrisella puolella tuntuu olevan tyytyväisiä sairaanhoitajia.

Terveydenhoitajat, kätilöt, bioanalyytikot, ensihoitajat ja röntgenhoitajat on yleensä aina tyytyväisiä työhönsä. Harvemmin marisevat missään ja osa noista tekee ihan unelmiensa työtä ja arvostuskin kohdallaan.

Vierailija
252/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olet selvästikkin vailla varakasta miestä ja ajattelit sen ammatinvaihdolla saada?

No en tosiaan, itse halusit ymmärtää viestini väärin. Sitä minä en tarkoittanut, hyvä avioliitto kyllä löytyy jo ja lapsetkin.

Vierailija
253/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan opikelija, kannattaakin miettiä tarkoin, mille alalle olet lähtemässä. Palkkaus, vuorotyö, naisvaltainen ala, onko paljon arvostettu ala tämä hoitotyö. Ja yksityiset firmat, tendo vaikka, nuoria ja ulkomaalaisia paljon töissä, he eivät osaa pitää puoliaan. Yksityiset, jotkut ainakin, ovat voittoa tavoitteleva pörssiyhtiö, joka ei niinkään välitä hoidettavista, taikka työntekijöistä. kunhan firmaan tulee rahaa.

Minulla ei ole vuorotyötä ja palkka on ihan ok. Ei näissä ole mitään ongelmaa. Kuten sanoin, viihdyn alalla muuten hyvin. Niin ja arvostusta saa ihan päivittäin ja miehiä näkee työssä päivittäin. Eli kumoan tuon kaiken sanomasi ja hoitoalasta jo aika paljon kokemusta.

Ap

Palkka hyvä ilman vuorotyötä, eli mitään lisiä ei tule(ilta-, viikonloppu tai pyhä). Hieno homma, tirsk. Naisvaltainen ala on yhä edelleen. Kokemuksestasi vaikea sanoa, epäilen, jos olet hoitoalan opiskelija eli aloituksen tekijä.

Onpas erikoinen kommentti. Miksi sinua harmittaa niin paljon, että minä nautin tästä alasta ja ainoastaan tämä uusi tartuntatautilaki kismittää? Ei ole sitten mitään ongelmaa palkan tai työilmapiirin kanssa. Taloudellinen tilanne on hyvä ja työkaverit huippuja, kiitos kysymästä.

Ap

Vierailija
254/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tosiaan, itse halusit ymmärtää viestini väärin. Sitä minä en tarkoittanut, hyvä avioliitto kyllä löytyy jo ja lapsetkin.

No mistä on peräisin ajatus että hoitajilla on varakkaat miehet?

Vierailija
255/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa oikeesti tuo Jani Kaaron kirjoitus. Mies on oikeasti perehtynyt aiheeseen. Eikä ole mikään "hörhö" vaan palkittu journalisti.

Vierailija
256/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää kananmunaa ja anteeksi mitä, formaldehydiä?! Kiva myrkky. Ja kananmuna-allergisen ei kannattaisi riskeerata.

Vierailija
257/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä on peräisin ajatus että hoitajilla on varakkaat miehet?

On niillä.

T: eri

Vierailija
258/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla ja lääkäreillä on paljon suhteita työpaikoilla.

Vierailija
259/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään nyt esim. sairaanhoitajan tilannetta:

Työkenttiä: lukuisat erilaiset poliklinikat, lukuisat erilaiset yksityiset yritykset kauneusklinikat yms, kirurginen puoli esim. Leikkaussalityö, lukuisat erilaiset vuodeosastot, päiväsairaalat, erilaiset hoivakodit, synnyttäneiden vuodeosastot, kotihoito, erilaiset yksityiset lääkäriasemat, terveyskeskukset, kela, akuutti puoli, psykiatrinen puoli ja näissäkin kaikissa tosiaan todella paljon erilaisia vaihtoehtoja. On haastavia paikkoja ja on todella leppoisia paikkoja. Työnkuvan vaihtelevat todella todella paljon ja kouluaikana voi katsella eri paikkoja ja pohtia mikä sopii itselle ja mikä taas ei sovi. Työsuhteita solmitaan myös jo opiskeluaikana todella paljon.

Jatko-opiskelumahdollisuudet, n. 12kk:ssa ensihoitajaksi, kätilöksi tai terkkariksi. Tai erikoistuu diabeteshoitajaksi. Tai sitten yliopistoon ja alkaa esim. Hoitoalan opettajaksi. Tai sitten osastonhoitajaksi, laatupäälliköksi tms. Jotkut lähtee vielä lääkikseenkin.

Ja todellakaan mahdollisuudet ei ole ainoastaan Suomessa vaan ulkomailla on myös valtava kysyntä.

Minä en kyllä valittaisi jos olisin hoitoalalla. Harvalla alalla voi samalla tavalla vaihtaa työpaikkaa lennosta toiseen jos toinen ei miellytä.

Vierailija
260/423 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ja lääkäreillä on paljon suhteita työpaikoilla.

Raamattu: lisääntykää ja täyttäkää maa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi