Olen hoitoalan opiskelija ja nyt ihan tosissani pohdin opintojen lopettamista tuon rokotepakon vuoksi.
Olen viihtynyt alalla ihan hyvin ja valmistun vuoden sisään. Kun aloitin opinnot, en ainakaan tiennyt mistään rokotepakosta eikä sitä ilmeisesti kyllä ollutkaan (?). Nyt kun se on tullut, on minua alkanut todella paljon ahdistamaan. En ole koskaan ennen ottanut influenssarokotusta ja nytkö joutuisin ottamaan sen 2x vuodessa aina jatkossa? Mitä siitä mahtaa seurata terveydelle pitkällä aikavälillä? Ahdistaa niin paljon tuo rokotepakko, että pohdin alan vaihtoa. En vaan tiedä mihin vaihtaisin. Toisaalta olen pohtinut, jos lähtisinkin ulkomaille töihin, johonkin missä ei kyseistä rokotetta pakoteta ottamaan?
Mitä kannattaisi tehdä?
Kommentit (423)
Ehkä sun kannattaakin lopettaa. Jos et luota terveydenhuoltojärjestelmään ja sen asiantuntijuuteen, olet väärällä alalla.
käy koulu loppuu lähdet sitten norjaan englantiin y,m maihin sinun esi isäsi ovat jo maksaneet koulutuksen sinulla ei TODELLAKAAN ole mitään pakkoa ottaa rokotetta. hallituksen tytöt on vain niin lopattuja ja maksettuja että he nyt kuvittelevat ja vaativat rahvaan äänestäjän ottavan mitä pashaa tahansa tarjotaan. vuosi takaperin lähti sadat maski rekat maakuntiin nyt tuhannet rokote rekat????
3v vanha influenssarokotekeskustelu ja ihmiset vauhkoontuvat! 😂😂😂