Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hemmetti tähän toistuvaan masennukseen auttaa

Vierailija
09.11.2018 |

Pitkä terapia takana. Enää en saa mitään tukea, joten käyn kerran kuussa. On käytössä mielensisäisiä keinoja, meditaatio, lepo ja itsensä pakottaminen, vitamiinit jne. Lääkkeet lopetin 2 vuotta sitten. Vaikka mä kuinka yritän niin aina nämä jaksot toistuu, joissa ajatukset on todella, todella synkkiä. Paniikin olen selättänyt, samoin jatkuvan ahdistuksen, mutta nämä mustat kaudet...

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on vastuussa omista valinnoistaan ja omasta terveydestään. Jos et kykene apua hakemaan ja itsestäsi huolehtimaan, niin turha valittaa huonoa oloa.

Olisiko jotain vinkkejä kokeiltujen tilalle 😊 Sitä apua ei muuten todellakaan saa noin vaan. Ainoa keino on käytännössä jo mainittujen lisäksi jatkaa terapiaa. Se on vaan itse maksettuna todella kallis.

Vierailija
62/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kannattanut elää sellaista elämää, ettei olisi tullut koko masennusta alun alkaenkaan? 🙄

Olisi kannattanut varmaan syntyä eri perheeseen ja täysin erilaisilla aivoilla varustettuna. Oma moka, niih!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen on vastuussa omista valinnoistaan ja omasta terveydestään. Jos et kykene apua hakemaan ja itsestäsi huolehtimaan, niin turha valittaa huonoa oloa.

Olisiko jotain vinkkejä kokeiltujen tilalle 😊 Sitä apua ei muuten todellakaan saa noin vaan. Ainoa keino on käytännössä jo mainittujen lisäksi jatkaa terapiaa. Se on vaan itse maksettuna todella kallis.

Avun toimivuudessakin taitaa monien kohdalla olla ongelmaa. Itse olen kyllä jo sitä mieltä että monissa tapauksissa masennuksesta ei parannuta, sen kanssa vain opitaan jotenkin elämään. Ellei jotain suurta valaistumista koe, mutta nuo henkisemmät pohdinnatkin ja oivallukset on mulla tuoneet vain väliaikaisesti ja ohimenevästi tähän apua, aina on tullut jossain vaiheessa uusi masennuskausi.

Vierailija
64/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avun toimivuudessakin taitaa monien kohdalla olla ongelmaa. Itse olen kyllä jo sitä mieltä että monissa tapauksissa masennuksesta ei parannuta, sen kanssa vain opitaan jotenkin elämään. Ellei jotain suurta valaistumista koe, mutta nuo henkisemmät pohdinnatkin ja oivallukset on mulla tuoneet vain väliaikaisesti ja ohimenevästi tähän apua, aina on tullut jossain vaiheessa uusi masennuskausi.

Tämä voisi olla yksin avain minulle. Hyväksyntä. Edelleen haluan uskoa, että sitkeällä terapialla ja asioiden muutoksella pääsisin eroon näistä ajatuksista. Vaikka tuskin tämä taipumus ikinä häviää.

Vierailija
65/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun psykiatrit ehdottaneet että hankkisin parisuhteen. Niin, sehän tosta noin vaan hankitaankin. Tai no kyllähän nuo kaiken maailman belörffit kauniine naamoineen ja silikonitisseineen tuntuu noita miehiä saavan mutta mä kun en valitettavasti näytä häneltä niin en ole sitä miestäkään onnistunut hankkimaan vaikka ikää jo 30 v.

Millainen puoskari tuollaista ehdottaa?

Itselläni on ollut parisuhteita ja joka kerta tuntuu että ne korkeintaan pahentavat tilannettani. Ongelmani eivät ole sellaisia, joita joku toinen henkilö voisi parantaa, sen sijaan parisuhteet tuovat itselleni suorituspaineita, mustasukkaisuutta, ahdistusta, läheisyydenpelkoa... 

Vierailija
66/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kolumni oli minusta hyvä: Haluamme menestyä ja olla onnellisia – ja se juuri on ongelmamme https://yle.fi/uutiset/3-10496094

Ei ehkä vastaa kysymykseesi, mutta yksi näkökulma asiaan.

Hyvää lauantai-iltaa.

Vierailija
67/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri. Ei minulla mitään viisastenkiveä ole valitettavasti tarjota. Masennus toistuu itsellänikin ja ajatukset ovat todella synkkiä. Tämän enempää en usko tästä koskaan parantuvani. On vaan jotenkin sinniteltävä päivästä toiseen.

Sama täällä. Kun kerta toisensa jälkeen huomaa, ettei mikään ole auttanut kuin hetkeksi, on todennut että kai tämä on pysyvä tila. Olin viimeksi ei-masentunut teininä, toisin sanoen silloin kun en vielä kokenut hirveää maailmantuskaa henkilökohtaisten ongelmien lisäksi. 

Vierailija
68/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ette syö masennukseen lääkkeitä niin mitä sitten valitatte? :D pyhällä hengelläkö luulette pääsevänne siitä eroon?

Vierailija
69/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ette syö masennukseen lääkkeitä niin mitä sitten valitatte? :D pyhällä hengelläkö luulette pääsevänne siitä eroon?

Kyllä minä ainakin olen syönyt ja paljon.

Mutta nykyään tiedetään masennuksesta aiempaa enemmän. Tiedetään, ettei kyse välttämättä olekaan aivokemioista, joihin lääkkeillä koitetaan vaikuttaa. Tiedetään, että suolistobakteerit vaikuttavat mielialaan, samoin että geeneillä voi olla tekemistä masennuksen kanssa. Asia ei todellakaan ole sellainen yksinkertainen nappia naamaan ja baanalle -tyylinen juttu.

Vierailija
70/70 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pimeä, synkkä vuodenaika myös vaikuttaa mielialaan negatiivisesti. Valon puute tekee alakuloa myös ihan tavallisille, masennusta potemattomille, joten ei ole mikään ihme, jos oireet pahenevat tai palaavat nyt.

Yksi asia jota voi kokeilla on kirkasvalohoito. Ei siis yksistään, vaan kaiken muun lisäksi. Jos ei halua investoida kalliiseen kirkasvalolamppuun, niin esim. Prismasta saa päivänvalolamppuja ja superkirkkaita lamppuja, joita voi laittaa ihan tavallisiin valaisimiin kotona. Tai ostaa edullisen pöytävalaisimen Ikeasta ja tuunata siitä näin kirkasvalolampun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi