Gaialand, oletteko katsoneet dokumentin Yleltä elämäntapaintiaanit
Muistan vain hämärästi tämän uutisoinnista 90 luvun alusta.
Uskomatonta että tämäkin meni läpi alussa Suomen viranomaisilla ja jopa päättäjillä.
Heitä tuettiin ja kutsuttiin esiintymään.
Kyseessä kuitenkin täydellinen huijaus.
Muistatko näitä Kittilän intiaaneja.
Kommentit (14)
Eikös tähänkin liittynyt joku vihreiden kansanedustaja. Oliko Pulliainen joka heitä hyysäsi Suomeen.
Muistan tämän ja silloin ihmeteltiin näitä Suomeen tulleita intiaaneja. Itse epäilin josko ovat intiaaneja ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Vajaa sata ihmistä Euroopasta perusti kulttijohtajansa johdolla feikin intiaaniheimon. Päätyivät lopulta Suomeen Kittilään. Asuivat siellä metsässä reilun vuoden. Johtaja paljastui lopulta täydeksi roistoksi.
Ajatushan oli sinällään hyvin kaunis, elää luonnonmukaisesti ja yksinkertaisesti, luontoa kunnioittaen ja luonnon kierron mukaisesti.
Se mikä ihmetytti, oli että valitsivat Suomen Lapin, onhan sitä sentään ilmastollisesti maailma täynnä helpompia paikkoja elellä luomuna ja itse ruokaansakin kasvatellen.
Vierailija kirjoitti:
Ajatushan oli sinällään hyvin kaunis, elää luonnonmukaisesti ja yksinkertaisesti, luontoa kunnioittaen ja luonnon kierron mukaisesti.
Se mikä ihmetytti, oli että valitsivat Suomen Lapin, onhan sitä sentään ilmastollisesti maailma täynnä helpompia paikkoja elellä luomuna ja itse ruokaansakin kasvatellen.
Dokumentissa haastatellaan vanhoja kultin jäseniä ja osa oli varmaan ihan vilpittömästi aluksi mukana. Mutta aika karmeitakin juttuja kertovat.
Kuitenkin täysi valhehan oli että he oli mitään intiaaniheimoa
Eikös ne majailleet jossain vaiheessa eteläsuomessakin.
Katsoin. Surkuhupaisaa tässä kyllä oli se miten helppo varsinkin suomalaisia on jymäyttää. Mutta tätähän uutisoitiin alussa hyvin positiivisena
Tähänhän liittyi joku yliopistojuttukin aluksi. Puhuttiin tutkimuksesta ja ties mitä.
Lopulta heidät kai häädettiin Suomesta ja se pääjehu paljastui täydeksi petturiksi.
Väittivät olevansa MicMac heimon jälkeläisiä 😁.
Käsittämätöntä miten tuollaisilla kulttihahmoilla on kyky kietoa ihmiset uskomaan ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kansa on olemassa tosin ranskikset eivät olleet niitä
https://en.wikipedia.org/wiki/Mi%27kmaq
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kansa on olemassa tosin ranskikset eivät olleet niitä
https://en.wikipedia.org/wiki/Mi%27kmaq
Niin on ja nää väitti olevansa tuon heimon jälkeläisiä. Tai ainakin se kultin johtaja ja sellaisina heitä Suomikin aluksi hyysäsi
Sanoin jo silloin, että haisee ihan täydeltä koijaukselta ja vähintään lastensuojelun on tehtävä sinne yllätystarkastus.
Mutta minä olin kuulemma inhottava kyynikko, joka riisuu maailmasta kaiken toivon ja kauneuden.
Häh?