Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kai minäkin oma perheeni, kun asun yksin.

No, et ole. Sinä olet yhden hengentalous.

Luku- ja kirjoitustaidon puute voi aiheuttaa tuollaisia ajattelukyvyn puutteita.

Ei kysytty Kelan tai sossun määritelmiä, vaikka ne lienevät sinulle tuttuja.

Yksi henkilö voi olla oma perheensä. Perhe on olotila, mielentila, suhtautumistapa, kokonaisuus.

Vierailija
62/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen voi itse määritellä perheensä. Omasta nielestäni perhe on sinä itse +vähintään yksi toinen elollinen olento (ihminen, koira, kissa, kultakala tms.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseen pitää kuulua vähintään 3 henkilöä, jotka ovat keskenään naimisissa oleva nainen ja mies sekä heidän yhteinen, biologinen lapsensa. Lapsia on kuitenkin perheessä oltava mieluiten vähintään 3-4 pienin ikäeroin, koska ainoasta lapsesta tulee itsekeskeinen narsisti.

Vierailija
64/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton pariskunta, joka asuu samassa taloudessa ei voi olla perhe, koska perheen kokoonpanoon kuuluu lapsi tai lapset!

Miksi ne kuuluu siihen?

Uusi väite ei ole perustelu.

Vierailija
65/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ketjussa on jo useaan kertaan sanottu, että ei kaivata mitään virallista määritelmää, niin tuon silti ihan vaikka vain kiusallani vielä yhden, ei niinkään "yhteiskunnallisen", mutta "kielellisen määritelmän":

perhe

1. yhdessä asuvien ihmisten ryhmä, jonka tav. muodostavat kaksi keskenään avio- t. avoliitossa t. rekisteröidyssä parisuhteessa olevaa henkilöä ja heidän lapsensa t. yksinhuoltaja lapsineen t. lapseton pariskunta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

Vierailija
66/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on lapsi eli vähintään kaksi pitää perheessä, vähintään olla, huoltaja (tai kaksi) ja lapsi (tai useampi).

Vierailija
67/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ja koira 💜

eli yhden hengentalous, jossa on koira. Koiraa ei toistaiseksi lasketa ihmiseksi, mutta etköhän sinäkin kohta pääse naimisiin koirasi kanssa <3

Opettele lukemaan, ei siinä väitettykään koiraa ihmiseksi. Muutenhan vastaus olisi ollut "kaksi ihmistä" eikä "yksi ihminen ja koira".

Vierailija
68/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti yksi lapsi ja yksi vanhempi on perhe. Avopari ei ole minkään määritelmän mukaan perhe.

Vierailija
69/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti yksi lapsi ja yksi vanhempi on perhe. Avopari ei ole minkään määritelmän mukaan perhe.

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ketjussa on jo useaan kertaan sanottu, että ei kaivata mitään virallista määritelmää, niin tuon silti ihan vaikka vain kiusallani vielä yhden, ei niinkään "yhteiskunnallisen", mutta "kielellisen määritelmän":

perhe

1. yhdessä asuvien ihmisten ryhmä, jonka tav. muodostavat kaksi keskenään avio- t. avoliitossa t. rekisteröidyssä parisuhteessa olevaa henkilöä ja heidän lapsensa t. yksinhuoltaja lapsineen t. lapseton pariskunta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/

"Avopari ei ole minkään määritelmän mukaan perhe".

No onhan.

Vierailija
70/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ja koira 💜

eli yhden hengentalous, jossa on koira. Koiraa ei toistaiseksi lasketa ihmiseksi, mutta etköhän sinäkin kohta pääse naimisiin koirasi kanssa <3

Toivottavasti sinulla ei ikinä ole perhettä jos luulet että kaikkien perheenjäsenten kanssa voi mennä naimisiin ja harrastaa seksiä. Hyi saasta!

Vierailija
71/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kaksi henkilöä, jotka välittävät toisistaan

Vierailija
72/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä niin pahaa on olla perheetön ja yksineläjä? 

Ihan käsittämätöntä peukuttaa tällaisia: olen kissani kanssa perhe? Olen lapseton ja minulla on koira. En todellakaan katso olevani "perheellinen". 

Vierailija
73/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja aviomieheni olemme perhe.

Vierailija
74/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti kai perhe on yksi ruokakunta, eli jotain yhdestä henkilöstä eteenpäin.

Itse kuitenkin miellän perheeksi vähintään pariskunnan ja pari lasta, eli esim. minä lapseni kanssa en muodosta perhettä, vaan perheeni on vanhempani, sisarukseni, sisarusten lapset ja oma lapseni.

Laajemmin perheeni pitää sisällään myös isovanhemmat, tädit, sedät, heidän puolisonsa, serkut jne., mutta ydinperheeseeni miellän kuuluvaksi vain itseni, vanhempani, lapseni, sisarukseni ja sisarusten lapset.

Minulle perhe tarkoittaa suurta ihmismäärää, eli pari ihmistä (esim. pariskunta tai aikuinen ja lapsi) ei voi olla perhe.

Pariskunta ja yksi lapsikin on vähän niin ja näin, liian vähän ihmisiä jotta perheeksi mieltäisin.

Minun mielestäni siis, oma kokemus jne. eli turha jankata.

Vierailija
75/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kutsu minun talouttani "perheeksi", koska meitä on vain minä ja kumppanini, lapseton pariskunta. Mielestäni tuntuu luonnolliselta puhua perheestä on kun "yhteisöön" kuuluu lapsia. Jotenkin kahden aikuisen talous ei kuulosta perheeltä :D taas toki yksinhuoltaja ja lapsi on perhe. Eli mielestäni "perhe" sisältää lapsia, oli aikuisia sitten yksi tai useampi.

Vierailija
76/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, mies ja heidän lapsensa ovat perhettä. Esim. samaa sukupuolta olevat aikuiset henkilöt eivät voi perhe, vaikka heitä olisi 20, koska homot ja lesbot eivät voi mennä keskenään naimisiin tai saada lapsia.

Vierailija
77/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus tekee perheen. Joten yksikin ihminen voi olla oma perheensä.

Toisaalta esimerkiksi avioeron koeajalla ihmiset eivät enää ole perhe vaikka asuisivatkin olosuhteiden pakosta yhdessä.

Vierailija
78/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lehdistön alennustilasta todisti taannoinen Ilta-Sanomien otsikko, jossa venäläisten agenttien jättämään myrkkyyn kuollutta Dawn Surgessiä tituleerattiin "perheenäidiksi".

Dawnilla oli muutama aikuinen lapsi jotka asuivat omissa talouksissaan. Itse hän oli eronnut miehestään ja asui yksin asuntolassa.

Nykyaikana toimittajiksi pääsee ihmisiä joilla ei ole alkeellisintakaan kielen tajua ja joiden sanavarasto on kuin henkilöllä joka ei ole eläessään lukenut yhtään kirjaa.

Vierailija
79/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ja koira 💜

Aika huono trolli. Suomessa ei toistaiseksi ole yhdyssanaa "hengentalous", jota viljelet jokaisessa tyhmässä kommentissasi.

Vierailija
80/182 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Tämä ei ole mielipideasia. Samassa taloudessa asuvat ihmiset muodostavat perheen.

Jos asuu yhden tai useamman kämppiksen kanssa ilman mitään parisuhdesysteemiä niin mielestäni se ei ole perhe.