Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyundai Kona Electric - täyssähköautossa parempi toimintamatka kuin puolta kalliimmissa kilpailijoissa

Vierailija
08.11.2018 |

https://insideevs.com/what-car-real-world-range-hyundai-kona-electric/

Esim. Tesla Model S 75D häviää toimintamatkassa tuon mukaan. Toki varmaan Tesla Model S 100D voittaa sitten mutta se onkin sitten jo yli 100000e:n auto.

Kommentit (236)

Vierailija
1/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Vierailija
2/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Konan sisarmalli Kia Niro EV tulossa aivan näillä näppäimillä Euroopan markkinoille.

https://www.is.fi/autot/art-2000005775791.html

Sillä siis kokolailla sama toimintamatka, kuin Konalla ja muutenkin ihan vastaava peli, saman firman tuotoksia kun ovat. 

Vierailija
4/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Jos tuo riittää toimintasäteen ja kuljetuskapasiteetin tarpeisiin niin hyvä homma. Itselleni ei riittäisi mutta toivotan mukavia kilometrejä.

T. Eri

Vierailija
5/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Millä sitä sitten mennään se yksikin pitkän matkan reissu jos ei sillä pihassa seisovalla autolla? Itseäkin tuo Kona kiinnostaa, mutta kiinnostaa myös mökkimatkan sujuvuus.

Vierailija
6/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Jos tuo riittää toimintasäteen ja kuljetuskapasiteetin tarpeisiin niin hyvä homma. Itselleni ei riittäisi mutta toivotan mukavia kilometrejä.

T. Eri

Ajat siis päivittäin yli 450 kilsaa? Eli yli 164 000 kilsaa vuodessa. Mahtaa olla melkoiset peräpukamat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Jos tuo riittää toimintasäteen ja kuljetuskapasiteetin tarpeisiin niin hyvä homma. Itselleni ei riittäisi mutta toivotan mukavia kilometrejä.

T. Eri

Ajat siis päivittäin yli 450 kilsaa? Eli yli 164 000 kilsaa vuodessa. Mahtaa olla melkoiset peräpukamat.

Voi vi**u teidän ääliöiden kanssa! Pitäkää tunkkinne. En jaksa vääntää.

Vierailija
8/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen pitäis olla erikseen matka-auto ja kaupunkiauto. Mutta ostakaa toki kaikki te, joille riittää kodin, kaupan, päiväkodin ja työpaikan neliö sahattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Millä sitä sitten mennään se yksikin pitkän matkan reissu jos ei sillä pihassa seisovalla autolla? Itseäkin tuo Kona kiinnostaa, mutta kiinnostaa myös mökkimatkan sujuvuus.

Kyllähän tuollaisella akustolla, ja varsinkin kun tukee 100 kW latausta, pääsee mökille ongelmitta vaikka se olisi Lapissa.

Vierailija
10/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jo täynnä kyllä julkisia latauspisteitä, osa toki vähän hitaita. Lisää nopeita latauspisteitä tulee koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen pitäis olla erikseen matka-auto ja kaupunkiauto. Mutta ostakaa toki kaikki te, joille riittää kodin, kaupan, päiväkodin ja työpaikan neliö sahattavaksi.

Ja millä hiton perusteella? Ajat sen "tuhannen" kilometrin mökkimatkan yhdellä istumalla?

Vierailija
12/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Millä sitä sitten mennään se yksikin pitkän matkan reissu jos ei sillä pihassa seisovalla autolla? Itseäkin tuo Kona kiinnostaa, mutta kiinnostaa myös mökkimatkan sujuvuus.

Ette pidä tuolla yhdella reissulla ollenkaan vessa- tai ruokataukoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Millä sitä sitten mennään se yksikin pitkän matkan reissu jos ei sillä pihassa seisovalla autolla? Itseäkin tuo Kona kiinnostaa, mutta kiinnostaa myös mökkimatkan sujuvuus.

Ette pidä tuolla yhdella reissulla ollenkaan vessa- tai ruokataukoja?

Vaipat jalassa ne ajaa. Sen takia ne tälläkin palstalla käyvät, kun kaipaavat takaisin vauvaikäiseksi.

Vierailija
14/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Meillä yksi kateellinen kollega "polttaa" aina latailijan sulakkeet :D Enkä usko, että kovin moni työpaikka hyvällä katsoo sinun latailuja. Silloinhan työnantajan tulisi tarjota myös polttoaineet firman kortilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Olet jo tämän hyväksyttänyt työnantajalla, että laataminen on sallittua?

Vierailija
16/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on täysin sivuraiteillaan jo ensimmäisellä sivulla, kuten aina.

Mitä jos keskityttäisiin puhumaan sähköautoista, eikä vertailemaan perinteisiin?

Vierailija
17/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo mielenkiintoinen auto on - arkeen ja kaupunkikäyttöön. Ei sallittua kattokuormaa eikä perävaunua --> täysin hyödytön omaan käyttööni. Esim. laskettelusukset mukaan lomalle tai polttopuut mökille jää ottamatta.

Lisäksi maksaa 20 000 euroa enemmän kuin sama malli bensiiniversiona. Sillä summalla ajelee jo melko huitusen, eikä tarvitse pitää tunnin lataustaukoja. Voi riipaista kahvit, piipahtaa vessassa ja jatkaa matkaa. Tankkaus kestää 5 minuuttia.

Sähköllä ajaminen on oikeasti mukavampaa kuin polttomoottorilla. Kuormaus, latausajat, ajomatka ja hinta kun saadaan lähemmäs nykyautoja, menee harkintaan. Siihen asti ei tarvitse edes miettiä.

Vierailija
18/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Olet jo tämän hyväksyttänyt työnantajalla, että laataminen on sallittua?

Verottajahan aikoo tutkia asiaa, ettei tätä verotonta hyötyä palkan lisänä enää saisi jatkossa.

Vierailija
19/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen pitäis olla erikseen matka-auto ja kaupunkiauto. Mutta ostakaa toki kaikki te, joille riittää kodin, kaupan, päiväkodin ja työpaikan neliö sahattavaksi.

Kodin, kaupan, päiväkodin ja työn sahaushan se on sitä jokapäiväistä ajoa. Sitten muutaman kerran vuodessa käydään mummolat yms mutta siihenkin noi kilsat riittää vallan mainiosti, kuten 99% suomalaista. Latausverkkokin eteläsuomessa jo niin kattava, että, jos nyt kerran 10 vuodessa menee yli 500 kilsan päähän, niin onnistuu toki sekin. Jos sinulle ei riitä, niin sitten sinun tarvii varmaan jatkaa sillä nokivasarallasi, eihän siinä mitään.

Vierailija
20/236 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muahaha. Diesellimoni toimintamatka on yli 1000 km. Eikä tarvitse palellakaan.

Ajatko monenakin päivänä vuodessa yli tuhat kilometriä? Mulle toi 450 kilsaa riittää kyllä ihan hulppeasti päivän ajoihin ja töissähän se sitten onkin piuhan päässä, joten ilmaisia kilometrejä luvassa :)

t: tilauksen jo tehnyt

Millä sitä sitten mennään se yksikin pitkän matkan reissu jos ei sillä pihassa seisovalla autolla? Itseäkin tuo Kona kiinnostaa, mutta kiinnostaa myös mökkimatkan sujuvuus.

Ette pidä tuolla yhdella reissulla ollenkaan vessa- tai ruokataukoja?

Sujuvuus oli se olennaninen sana.

Monesti on pidetty evästauko P-paikoilla ja uimarannoilla, niissä ei latailla.

Nykyisen mittainen vessatauko on taas liian lyhyt lataamiseen. Siinä sivussa on tankattu noin 5 minuutissa. 

Latauspisteitä ehkä on, mutta onko ne vapaana kun olisi tarve tms.

Mietityttää. Ehkä palaan asiaan seuraavan polttomoottriauton jälkeen, joskus 10v kuluttua... josko tilanne näyttäisi silloin toimivammalle.

Kotinurkissa ja työjaoihin tuo sopisi, mutta ostohintaa tuplat bensa-autoon eli ei  rahat enää riitä vuokrata autoa lisäksi lomilla.