Aijaijai ja nam. Se olisi taas yksi työttömällä uusi nautinnollinen lomapäivä edessä. Viikon neljäs lauantai.
Taidan juoda vielä toisen kierroksen kahvia, ehkä kolmannenkin. Palstailuun voisi uhrata mahtavista aikavarannoista jokusen tunnin ja lähteä sitten heräilemään kunnolla urheilun parissa. On erittäin miellyttävää, kun saa elää unelmaelämää ja aina hetkessä.
Kommentit (61)
Ihme käsityksiä, että työtön on aina köyhä. Työttömällä voi olla omaisuutta ja rahaa ihan mukavastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olit työelämässä etkä onnistunut keräämään yhtään varallisuutta?
Mistä niin päättelet?
Nostat tukia, teet pimeitä töitä, aiempien ketjujen mukaan elät vuokralla ja harrastuksesi ovat täysin tai melkein ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeestipä sitä muutamaa satasta venytät pakollisten kulujen jälkeen.
Muutama satanen ylimääräistä ilmestyy taskuun, kun käyn parina päivänä kuukaudessa kaveria auttamassa. Ei ole millään lailla tiukkaa ja aikaa työrukkasien pitoon ei mene paljon ja sekin aika on erittäin miellyttävää kaveriaikaa ja auttaisin kaveriani myös ilmaiseksi, mutta tunnemme toisemme arvon ja siksi money.
Ethän sä sitten ole työtön, vaan pimeästi töissä. Osa-aikaisena vaan, mutta kuitenkin. Eli sinä huijaat tukia ja kaverisi kiertää veroja.
Ylpeä tästä?Ei pidä paikkaansa. Talkootoimintaa. Kaveri antaa vain hyvää hyvyyttään ruokarahaa palkkioksi talkooavusta.
Veroja kiertävä huijari sä olet.
Se on ainoastaan sinun mielipiteesi. Talkoohommat ovat talkoohommia ja ruokarahalahjoitus on ruokarahalahjoitus. Sen sijaan sinun ei pitäisi syyttää ketään rikolliseksi, jos sinulla ei ole asiasta edes todisteita. Joku saattaisi nostaa kunnianloukkausjupakan tuollaisesta. Ei toki palstamaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Nostat tukia, teet pimeitä töitä, aiempien ketjujen mukaan elät vuokralla ja harrastuksesi ovat täysin tai melkein ilmaisia.
Virhe. Talkootyöt eivät ole pimeää työtä. Usko suosiolla. Mainitsemasi asiat eivät käsittääkseni kumoa sen mahdollisuutta, että olen haudannut aarrearkun jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä osaan nauttia loppuelämän mittaisesta lomailusta. Nyt muutama vuosi takana ja ajatukset lomaelämän vietosta ovat vain vankistuneet.
Olet ollut jo muutaman vuoden työttömänä, ja silti yhä ansiosidonnai
sella?En ole ansiosidonnaisella. En ole koskaan ollutkaan.
Okei, luulin että kommentti numero 10 oli sinun kirjoittamasi.
Muuten hyvä, mutta eläkettä ei kerry paljonkaan.
business are back kirjoitti:
Mie oon painanu työurani ekat 15-vuotta unelmaduunia tosissani. No se kannatti, sillä nyt hidas aamu starttaa terveellisellä aamupalalla. Kahvilla ja lehden lukemisella. Vilkaisen palstalta kiinostavat aiheet, mutta en viitsi paljoa aikaa tuhlata. Näin alkukuusta vilkaisen sijoitussalkkujen kehityksen viime kuusta. Voisin kähteä ulkoilemaan ja lounaan jälkeen voisi tutkailla lähtiskö marraskuuta pakoon jonnekkin lämpimään. vai lähtiskö kuitenkin hiihtämään pohjoiseen ja myöhemmin vasta lämpimään.
Eipä tainnut olla unelmaduuni, kun lopetit sen tekemisen? Nyt kun todistin, että myös unelmaduunit ovat sellaisia, joiden tarkoitus on kärsimys, niin kuinka perseestä ovatkaan ei-unelmaduunit?
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta eläkettä ei kerry paljonkaan.
Se on sen ajan murhe. Elän tätä hetkeä, enkä mieti mahdollisia vanhuuspäiviä pienellä eläkkeellä.
Nam, nam, röyh!
Ostin viime kuussa uuden nelivetojapsin.
Ja vuoden alussa lähden katsastelemaan asuntomarkkinoita asunnon vaihdon merkeissä.
Käteisellä tietty!
Vierailija kirjoitti:
Nam, nam, röyh!
Ostin viime kuussa uuden nelivetojapsin.
Ja vuoden alussa lähden katsastelemaan asuntomarkkinoita asunnon vaihdon merkeissä.
Käteisellä tietty!
Oliko auto lomaostos vai teitkö ostoksen viikon neljäntenä lauantaina? Onko asunto lomailua varten? Kai kommenttisi jotenkin edes liittyy aiheeseen?
Onhan tässä työttömyydessä se "kiva" puoli, että aamulla voi nukkua pitkään, on vapaa keskellä päivää lähtemään ulos, voi viettää vaikka koko päivän sohvannurkassa viltin alla Netflixin parissa yms. Mutta ai että, kuinka odotankaan kuntouttavaa työtoimintaa, johon mulle nyt etsitään paikkaa (ja aika varmasti mulle entuudestaan tuttuun paikkaan pääsenkin ensi kuussa). En aloita millään maksimitasolla, vaan varmaan kahdella päivällä viikossa. Olen tässä vuosien varrella seilannut masennuksen ja ahdistuksen takia saikulla sekä työttömänä ja sitten aina paremmilla kausilla hakeutunut opiskelemaan tai työhön heti sata lasissa. Hetken sitä jaksaa, pikkuhiljaa alkaa ahdistaa ja voimat hupenee nopeasti. Sitä ei voi tietenkään myöntää itselleen saati sitten jollekin muulle ja pakotettu hymy naamalla vaan tehdään, vaikka illalla kotona itketään tulevan päivän kamaluutta. Ahdistus pahenee ja lopulta kamelin selkä katkeaa ja taas ollaan saikulla ja syödään lääkkeitä.
Siksi aloitellaan nyt kevyemmin. Saa kokeilla rauhassa voimiaan. Tässä on kuitenkin reilun vuoden taas ollut ensin pitkällä saikulla, sitten työttömänä. Mökkihöperyys iskee kohta.
Ihanaa tietää, että saa jotain tekemistä arkeen, vaikkakin vain kaksi kertaa viikossa. Kun ei kaikki työttömät vaan makaa joutenolosta nautiskellen kotona. Mielenterveysongelmistani huolimatta unelmoin siitä, että jaksaisin ja pääsisin normaalielämän syrjään kiinni. Pikkuhiljaa..
Niin ja vielä työttömyydestä.. Eipä se haittaisi jossain vaiheessa tienata ihan oikeaa palkkaa, tai päästä edes palkkatuelle johonkin hommiin. Ei tämä työttömyysturva + perustoimeentulotuki mitenkään hulppeaa elintasoa tarjoa.:D Pärjäilee, mutta kuitenkin... Hatuttaa varsinkin näin joulun lähestyessä, kun ei ole vara panostaa esim. läheisten lahjoihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Virhe. Talkootyöt eivät ole pimeää työtä. Usko suosiolla. Mainitsemasi asiat eivät käsittääkseni kumoa sen mahdollisuutta, että olen haudannut aarrearkun jonnekin.
Pidän hyvin epätodenköisenä, että aarrearkun omistaja viitsisi käydä säännöllisesti juttelemassa mt- ja työkkäriviranomaisten kanssa pysyäkseen poissa työllistämistoimenpiteiden piiristä. Saati antaisi kaverin (!) maksaa talkootöistä. Taloudellinen riippumattomuus on eri juttu. Eipä siinä, en minäkäön ole sitä saavuttanut, vielä.
Voi luoja miten nolo. Tajuatko sä ap yhtään, miten nämä tälläiset tekevät hallaa niille ihmisille, jotka ovat vasten tahtoaan työttöminä?
Jos haluat olla pummi, ole pois. Mutta pidä se naama ummessa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten nolo. Tajuatko sä ap yhtään, miten nämä tälläiset tekevät hallaa niille ihmisille, jotka ovat vasten tahtoaan työttöminä?
Jos haluat olla pummi, ole pois. Mutta pidä se naama ummessa jatkossa.
Miten minun elämästä nautiskeleminen voisi tehdä hallaa jollekulle muulle? Ajattele edes vähän mitä kirjoitat, ennen kuin painat sitä lähetä-painiketta.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran olen kateellinen että olisi ihana nukkua riittävästi ja sitten lähteä liikkumaan virkeänä ja keskellä päivää. Elintason takia ei kuitenkaan haluaisi vaihtaa työttömäksi työllisen elämääni.
Koita löytää aikaa sille että liikut tarpeeksi viikossa, liikkuminen on todella tärkeää.. voisi oikeastaan sanoa että liike on kaikki. Miksi et nuku riittävästi ? Muista pitää huoli siitä että unen laatu on hyvää ja että nukut sopivan määrän, näin takaat virkeän olon mitä toivotkin.
Mitä tarkoitat elintasolla? Loppujen lopuksi perustarpeet tulee tyydytetyksi yllättävän vähällä ja pitää muistaa että oma terveys on ainut arvokas asia mitä ihmisellä on. Älkäämme antako tahojen joihin emme usko pilata sitä.
Surullista miten ihminen saadaan haluamaan asioita joita hän ei oikeasti halua ja mikä tärkeintä: tarvitse..
Meillä jokaisella on onneksi ihan oma elämä ja oma todellisuus, enkä minä ainakaan ajattele että ap:n onnellisuus on jotenkin multa pois (varsinkin kun en oikeasti tiedä ap:n, mulle täysin tuntemattoman ihmisen, elämästä yhtään mitään). Työtön olen itsekin, työhaluinen sellainen toki, ja työpaikkaa hakiessani olenkin ihan mielelläni kuntouttavassa työtoiminnassa kahtena päivänä viikossa, erittäin mukavassa työpaikassa. Siinä ap on oikeassa että perustarpeet tulee tyydytetyksi tosi vähällä; itse ajattelen että eipä ole nelivetoautoa, ei kesämökkiä, ei varaa matkustella, ei muotivaatteita, jne jne , mutta onpahan oma perhe, lapset joita rakastan, kiva pikku koti, tarpeeksi hyvää ruokaa jota itse laitan, kirjasto pullollaan hyviä kirjoja luettavaksi, televisiostakin voi katsella lempisarjoja ja niin edelleen ja niin edelleen. (tähän kohtaan jokainen ajattelee ne oman elämän hyvät asiat). Nautin siis monista hyvistä jutuista. Siinäkin ap (tai kuka nyt sanoikaan) oli oikeassa että oma terveys on arvokas asia jota kannattaa vaalia, oli työtön tai ei. Tiedän kokemuksesta mitä on esimerkiksi masennus, ja kannustankin siitä kärsiviä hakemaan apua. (itsellä paljon muitakin terveysongelmia, mutta en lähde niitä nyt ruotimaan, tarkoitus on tsempata :) ). Suomessa onneksi saa terveysongelmiinsa apua suht helposti, toisin on monissa muissa maissa. Jokainen meistä, aletaan tietoisesti tykkäämään juuri siitä omasta elämästä! Ei ap:lla ole yksinoikeus nautiskeluun :) vai mitä ap? Jos on aamulla töihin mentävä, niin nautitaan se oma kahvikupillinen tai kaksi rauhassa aamulla, tehdään työmatkasta ja työajasta niin mukava kuin voidaan, työstä tullessa nautiskellaan oikein urakalla siitä että ollaan ansaitusti työpäivän jälkeen kotona, ja tehdään tietoisesti itselle ja mahdolliselle perheelle illasta mukava. Ja viikonlopusta sitten vasta nautitaankin. Jokainen meistä omalla tavallaan! Eikös niin ap, sinunkin tarkoituksesihan oli tsempata muita?! :)
Juhana Vartiaista vituttaa, kun meillä työttömien aatelisilla on tämä elakeputki. Mutta siinäpähän vituttaa. Sori Jussu, ei voi auttaa.
Ps ensi vuonna alan nostaan tohon elakeputken ansiosidonnaisen päälle vielä puolet elakkeestakin.
Eihan se netto oo kun vajaa 3 donaa, mutta moni prole ei tienaa sitä edes bruttona
Kylläpäs työn orjilla otti tunteisiin :D menkääs nyt takaisin paskaduunianne painamaan, että pomonne saa uuden mersun ja me tukiaisemme!
Mistä niin päättelet?