Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen pyytää turvalukkoa uuteen kerrostaloasuntoon

Vierailija
07.11.2018 |

Omistan pienen sijoitusasunnon vastavalmistuneessa kerrostalossa. Vuokralainen toivoo, että oveen hankittaisiin turvalukko. Mitä mieltä olette? Onko se tarpeellinen?

Itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa turvalukko on, mutten sitä käytä.

Kommentit (204)

Vierailija
121/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalukko vuokra-asunnossa on aika selvä merkki huumekaupasta.

Aika selvä merkki, että Supon pitäisi päästä asuntoon, koska nainen ja naista on kiva ahdistella.

Vierailija
122/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalukon avainta ei saa eikä ole velvollisuutta luovuttaa kenellekkään. Ei ole turvalukko jos avain on ulkopuolisella. 

Supon pitää sitten joko murtaa ovi väkivalloin tai teetättää avain jossakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla oven saa lukittua vain ulkopuolelta, millainen lukko on? Voitteko etsiä esim googlesta kuvan? En ole itse nähnyt sellaista lukkoa

Asukas voi asentaa myös kameravalvonnan asunnon sisäpuolelle ja kamerat voi asentaa niin, että ei siitä tarvitse ilmoittaa millään tarralla, että kameravalvonta. Asukas voi asentaa myös mikrofoneja asuntoon itsekin tai olla 24/7 kotona kaiken aikaa.

Vierailija
124/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei kannata hakea töihin, joissa Supo tarkistaa taustat, koska naista on kiva ahdistella ihan muuten vaan ja murtautua kotiin ihan muuten vaan ja kun ei enää hae töihin, missä Supo tarkistaa taustat menemällä kotiin niin Supolle hankittiin laillinen lupa mennä naisen kotiin ihan vaan muuten vaan huvin vuoksi, koska se vaan on niin kivaa.

Vierailija
125/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä se avain on? Miten taloyhtiön huoltoyhtiön käynnit? Mitä tapahtuu, kun avain katoaa? 

Vierailija
126/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt sellaiseen ole tarvetta normaali-ihmisellä. Onko paranoidi vai pelkääkö velkojia?

Supo käy myrkyttämässä ruoat jääkaapista, koska se nyt on vaan niin kivaa?

Vierailija
127/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittepä miten helposti perus-Abloyn saa murrettua. Kotiini on murtauduttu vaikka olen ihan tavallinen vuokralainen. Turvalukolliseen kämppään eivät viitsi murtautua kun oveen menee enemmän aikaa.

Suosittelen kyllä kaikille. Halpa henkivakuutus.

Harva kai hankkii varsinaisesti murtautumisen suojaksi, vaan että asiattomat eivät kävele avaimilla sisälle silloin kun itse on poissa. 

Miksi asiattomilla on asuntosi avain?

Vanhojen lukkojen avaimia, erityisesti julkisen puolen, eli kuntien vuokra- asuntoihin on vaikka kellä.

Kaikilla entisillä vuokralaisilla.

Ennen ei avaimilla ei ollut mitään patenttia, ja vuokralainen sai hankkia itse avaimistaan kopioita,

kun entinen katosi. Ja vaikka kuinka monta kopioita.

Eikä sitten palauttanut kaikkia avaimia, kun siirtyi muualle asumaan.

Ja esimerkiksi uusilla Abloy lukoillaankaan, kuten Sintolla, ei ole enää mitään patenttisuojaa.

Sitä saa vuokralainen ITSE valmistuttaa, vaikka miten monta kopioa.

Vierailija
128/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalukot ovat ongelmallisia, ellei sitten kaikissa asunnoissa ole sellaista, niiden avaimien sähläämisen kanssa, kun avain pitäisi olla isännöitsijällä ja kiinteistöhuollolla. 

Jos sattuu tulipalo tai vesivahinko ja asuntoon pitäisi päästä nopeasti ja ovessa turvalukko, niin aikaa tuhlaantuu, kun avainta etsitään. 

Itse en laittaisi, ellei kaikissa huoneistoissa sitä ole. 

Vierailija
129/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittepä miten helposti perus-Abloyn saa murrettua. Kotiini on murtauduttu vaikka olen ihan tavallinen vuokralainen. Turvalukolliseen kämppään eivät viitsi murtautua kun oveen menee enemmän aikaa.

Suosittelen kyllä kaikille. Halpa henkivakuutus.

Harva kai hankkii varsinaisesti murtautumisen suojaksi, vaan että asiattomat eivät kävele avaimilla sisälle silloin kun itse on poissa. 

Miksi asiattomilla on asuntosi avain?

Tollo.

Ja huoltomiehissä on vaikka minkäläistä porukkaa.

Rikollisille voivat antaa teettäväksi avaimen, maksua vastaan.

Vierailija
130/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvalukko vuokra-asunnossa on aika selvä merkki huumekaupasta.

Aika selvä merkki, että Supon pitäisi päästä asuntoon, koska nainen ja naista on kiva ahdistella.

Supo tai poliisi ei koskasn mene yksin kenenkään asuntoon, oli vaikka kotitarkastuslupa, vaan aina mukana isännöitsijä/hallituksen pj. tai kiinteistöhuolto. 

Ja sinne mennään, vaikka olisi turvalukko, sillä myös turvalukon avain on luovutettava taloyhtiön käyttöön. 

Vierailija
131/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvalukot ovat ongelmallisia, ellei sitten kaikissa asunnoissa ole sellaista, niiden avaimien sähläämisen kanssa, kun avain pitäisi olla isännöitsijällä ja kiinteistöhuollolla. 

Jos sattuu tulipalo tai vesivahinko ja asuntoon pitäisi päästä nopeasti ja ovessa turvalukko, niin aikaa tuhlaantuu, kun avainta etsitään. 

Itse en laittaisi, ellei kaikissa huoneistoissa sitä ole. 

Ei se noin mene.  Joillekin ikääntyville ihmisille, jotka voi ja pärjää vielä hyvin, turvalukko on

hyvä suoja.

Eipä tule asiattomat sisään, jos itse ei halua sisään päästää, kuten juopot lastenlapset kavereineen,

jotka ovat pihistäneet avaimen joko vanhemmiltaan, tai vara- avaimen isovanhempien luona 

käydessään. Yms.

Vierailija
132/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pyysin, mutta en saanut ja hyvä niin. Sinuna antaisin turvakettingin ja ovisilmän. Turvalukossa on ongelmana avain, jota ei ole helppo vaihtaa, kun vuokralainen vaihtuu. Kehottaisin käyttämään lukossa olevaa ominaisuutta ns takalukkoa, jolloin kieleke menee syvemmälle lukkopesään. On ok tahtoa enemmän turvallisuuden tunnetta, mutta turvalukko ei ole välttämätön. Meillä muuten on myös murtosuojatut saranat, mutta ei turvalukkoa.

Abloyn turvalukon voi sarjoittaa samalle avaimelle mikä päälukossakin on. Itse tein näin.

Jos uusi talo, niin ovessa on varmasti joku abloyn älylukko, iloq tms. Turvalukko ei tällöin paranna muuta kuin fyysistä murtoturvallisuutta - ja sitäkin rajallisesti. Jos murtautuja pääsee normilukosta fyysisellä voimalla läpi, turvalukkokaan ei estä sen enempää.

Oven saranapuolen tapitus on huomattavasti parempi murtosuoja kuin turvalukko.

t: ovien lukitusta työkseen suunnitteleva

Vierailija
133/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovessa ei ole varausta turvalukolle niin turvalukon asentaminen ei ole mahdollista ilman että oven ce-hyväksyntä menetetään. Tällä voi olla palo tmv tilanteessa merkitystä

Vierailija
134/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdatin aina uuden lukon, uuteen vuokra- asuntoon, omalla kusrannuksellla tietenkin.

Uudet avaimet annoin vuokraisännällä.

Tai itseasiasiasshan tuo lukon uudelleen sarjoitus.

Ei tarvinnut pelätä, että joku entinen vuokralainen käy asunnossa kun olin töissä.

Vierailija
135/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoot vuokralainen itse YlIMÄÄRÄISEN lukkonsa. Ei kuulu omistajan maksaa.

Vierailija
136/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pyysin, mutta en saanut ja hyvä niin. Sinuna antaisin turvakettingin ja ovisilmän. Turvalukossa on ongelmana avain, jota ei ole helppo vaihtaa, kun vuokralainen vaihtuu. Kehottaisin käyttämään lukossa olevaa ominaisuutta ns takalukkoa, jolloin kieleke menee syvemmälle lukkopesään. On ok tahtoa enemmän turvallisuuden tunnetta, mutta turvalukko ei ole välttämätön. Meillä muuten on myös murtosuojatut saranat, mutta ei turvalukkoa.

Aivan ihanaa höpötystä.

Ne kerrostalojen asuntojen ovethan on melkeinpä näköhaittana vain. Yksi ovi on ammatin puolesta rikottu ja siitähän siis kävelee läpi.

Vierailija
137/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ootko ajatellut että on myös sinun etusi ettei asuntoon murtaudu kukaan? Jää usein siitäkin jälkiä....

Ihan kuin turvalukko pidättelisi varkaita. Ei. Silloin ne rikkovat oven tai karmit ja menevät sisään, tosin se on hidaste. 

Vierailija
138/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovessa ei ole varausta turvalukolle niin turvalukon asentaminen ei ole mahdollista ilman että oven ce-hyväksyntä menetetään. Tällä voi olla palo tmv tilanteessa merkitystä

Yleisimmät ovet on kyllä koepoltettu myös turvalukkojen kanssa. Kun ammattilainen asentaa turvalukon, se ei vaikuta oven palotekniseen toimintaan mitenkään. Oven tiiveys on tärkeintä. Sitten jos joku itse vuoleskelee ja nakertaa melkein sopivat aukot turvalukolle, se varmasti heikentää oven paloteknistä toimintaa ja voi aiheuttaa tulipalotilanteessa oven nopeamman palamisen.

Oven CE merkinnällä ei ole väliä enää rakennusvalvonnan lopputarkastuksen jälkeen.

t: ovien lukituksia työkseen suunnitteleva

Vierailija
139/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhuu paskaa.

Olen saanut isännöitsijän luvalla asennuttaa turvalukon oveen, jossa ei ollut mitään erityistä paikkaa 

turvalukolle.

Taatusti et toimi lukko- etkä turvallisuusalalta.  Olet kusinen trolli.

Vierailija
140/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olemassa, hyöty silloin kun on itse sisällä, varmuusketju on.  Kai kuuluu vuokralaisen itse maksaa.