Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralainen pyytää turvalukkoa uuteen kerrostaloasuntoon

Vierailija
07.11.2018 |

Omistan pienen sijoitusasunnon vastavalmistuneessa kerrostalossa. Vuokralainen toivoo, että oveen hankittaisiin turvalukko. Mitä mieltä olette? Onko se tarpeellinen?

Itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa turvalukko on, mutten sitä käytä.

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä mutta turvalukon avain pitää antaa myös huoltoyhtiölle, tosin sitä ei ilman syytä käytetä.

Jos ovi joudutaan vaikka tulipalon takia murtamaan siksi ettei huoltoyhtiöllä ole avainta, se tulee omistajalle kalliiksi. Tai ehkä vuokralaiselle, jos hän oli luvannut toimittaa.

tämän kommentin edellä piti olla lainattuna 91

Vierailija
102/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen turvalukonkin uudelleensarjoittaa uudelle asukkaalle. Et varmaan ole sitä tyyppiä, joka kuljeskelee "tarkistuskäynneillä", kun mieleen juolahtaa? Myös useat muut vara-avaimen (Freudille tiedoksi, että kirjotin eka vahingossa "varas-avaimen") omistajat haluavat päästä ilman turhia ajansopimisrumpia. Näistä on monella kokemusta. Kannattaisi ymmärtää ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla oven saa lukittua vain ulkopuolelta, millainen lukko on? Voitteko etsiä esim googlesta kuvan? En ole itse nähnyt sellaista lukkoa

Vierailija
104/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko ajatellut että on myös sinun etusi ettei asuntoon murtaudu kukaan? Jää usein siitäkin jälkiä....

Vierailija
105/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adca1895-ecfe-4cb9-95bf-5bf6754cc87b

Katso karu video: Turvalukko murtuu 22 sekunnissa – Näin suojaudut murtovarkailta loman aikana

Myös poliisi muistuttaa, että ovivalinnoissa kannattaa ottaa huomioon ulkoisten seikkojen ohella ovien rakenteellinen murtosuojauskyky. Nykyään onkin olemassa turvaovia, joissa sekä karmi että ovilehti ovat terästä."

En vuokraisi asuntoa vuokranantajalta, joka kieltäytyisi mahdollisten murtoyrityksen hankaloittamisesta. Ruotsissa esim. On jo kehitysmaahaittamuuttajien tekemänä rikoksia, että tullaan ryöstämään asunto kun asukkaat kotosalla. Onneksi meillä ei vielä näin ole, mutta se on vain ajan kysymys ellei haitta.muuttoa ja rikollisjengien kulkemista rajojen yli saada lopetettua.

Vierailija
106/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarpeeksi on avainrumbaa muutenkin kun kaikki vuokralaiset eivät osaa edes sitä yhtä tavallista avainta säilyttää tallessa. Tai vara-avainta annetaan kenelle tahansa.

Ohiksena vaan että en tajua miten lähes joka vuokralaisen jälkeen yksi avaimista oli kateissa. On raivostuttavaa hankkia ne uudet avaimet ja sarjoitus.

Mikä eevanaikainen systeemi teillä on käytössä?  iLoq-järjestelmän lukot ja avaimet, niin hävinnyt avain saadaan milloin vain blokattua pois. Jotain abloy-lisäavaimia tehdään missä vain suutariliikkeissä lisää eli uusi asukas ei voi tietää, monellako on pääsy hänen vuokraamaansa asuntoon.

Mihinkään sähköiseen järjestelmään en todellakaan luottaisi! Sitä paitsi, ei kerrostalossa yksi asukas sellaiseen voi siirtyä.

Vierailija
107/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi video, olipa helpon näköistä. Turvalukkokaan ei siis turvaa ja metallikaistaleet vain helpottavat murtovarkaan "työtä".

Itse halusin vuokrahuoneiston oveen turvalukon, koska pelkäsin väkivaltaista exää ja alaovi oli usein auki, koska ihmiset eivät vetäneet/työntäneet sitä kiinni. Pieni sepelinmurunen saattoi estää oven sulkeutumisen.

Vierailija
108/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että Talohuoltoyhtiöön pitää toimittaa yksi kpl turvalukon avaimia. Jos tulee jokin hätä, huoneistoon täytyy päästä tai ovi murretaan ja vastaat kustannuksista.

Vierailija
109/204 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole pakollinen. Hankkikoon omalla kustannuksellan jos sellaisen tarvitsee. 

Tuo on vähän hankala, koska sitä ei voi lähtiessään ottaa mukaan, oveen jää reikä.

Aika moneen vuokra-asuntoon joissa olen käynyt, on jätetty reikiä kun vuokralainen halunnut ottaa mukaansa hankkimansa turvaketjun, sälekaihtimet ym.

Vierailija
110/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole pakollinen. Hankkikoon omalla kustannuksellan jos sellaisen tarvitsee. 

Tuo on vähän hankala, koska sitä ei voi lähtiessään ottaa mukaan, oveen jää reikä.

Aika moneen vuokra-asuntoon joissa olen käynyt, on jätetty reikiä kun vuokralainen halunnut ottaa mukaansa hankkimansa turvaketjun, sälekaihtimet ym.

Takuuvuokra lähti niissä tapauksissa.

Vierailija
111/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta vuokra-asunnot pois! Pitäisi olla laki, että valtio pakkolunastaisi kaikki yksityiset vuokra-asunnot ja jakaisi ne kansalle.

Tajuat kai, että kun lakia valmistellaan vuokralaiset saa häätöilmoitukset ja asunnot otetaan ns. omaan käyttöön.

Vierailija
112/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisittepä miten helposti perus-Abloyn saa murrettua. Kotiini on murtauduttu vaikka olen ihan tavallinen vuokralainen. Turvalukolliseen kämppään eivät viitsi murtautua kun oveen menee enemmän aikaa.

Suosittelen kyllä kaikille. Halpa henkivakuutus.

Vierailija
113/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisittepä miten helposti perus-Abloyn saa murrettua. Kotiini on murtauduttu vaikka olen ihan tavallinen vuokralainen. Turvalukolliseen kämppään eivät viitsi murtautua kun oveen menee enemmän aikaa.

Jos ovi on puuta niin turvalukko ei estä sorkkaraudalla avaamista. Se turvalukko menee joko ovesta tai karmista läpi, eikä murtovaras edes huomioi sen olemassaoloa.

Vierailija
114/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla oven saa lukittua vain ulkopuolelta, millainen lukko on? Voitteko etsiä esim googlesta kuvan? En ole itse nähnyt sellaista lukkoa

Ihan tavallisen abloy-ovilukon näköinen ja samalaisella avaimella, sisäpuolella on peitelevy.

Vierailija
115/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva kai hankkii varsinaisesti murtautumisen suojaksi, vaan että asiattomat eivät kävele avaimilla sisälle silloin kun itse on poissa. 

Vierailija
116/204 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva kai hankkii varsinaisesti murtautumisen suojaksi, vaan että asiattomat eivät kävele avaimilla sisälle silloin kun itse on poissa. 

Miksi asiattomilla on asuntosi avain?

Vierailija
117/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on,  as oy muotoisissa asunnothan omistaa taloyhtiö. Osakkailla on vain hallintaoikeus. Ovikin kun on taloyhtiön omaisuutta.

Vierailija
118/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nykyään ole enää niin kummallista. Kaikkia hiippareita liikkuu niin paljon. Laitata vaan.

Vierailija
119/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. - Itse en ole tarvinnut. En osaa pelätä, vaikka, ehkä pitäisi. Mutta ärsyttää kun ihmisille yritetään myydä milloin mitäkin vartioointi ja turvallisuus laitetta ja järjestelmää. Pelko myy hyvin. Ehkä varmuus ketjulla saattaisi ajaa saman asian, edullisemmin. 

Haloo. Kun asukas ei ole kotona, ketju ei voi olla päällä, toisin kuin turvalukko. 

Vierailija
120/204 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalukon avainta ei saa eikä ole velvollisuutta luovuttaa kenellekkään. Ei ole turvalukko jos avain on ulkopuolisella.