Vuokralainen pyytää turvalukkoa uuteen kerrostaloasuntoon
Omistan pienen sijoitusasunnon vastavalmistuneessa kerrostalossa. Vuokralainen toivoo, että oveen hankittaisiin turvalukko. Mitä mieltä olette? Onko se tarpeellinen?
Itse asun vanhassa kerrostalossa, jossa turvalukko on, mutten sitä käytä.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksia kun otettiin rakennusvaiheessa uuteen taloyhtiöön erillinen turvalukko minkä saa omalla kotiavaimella auki, eli ei tarvitse erillistä avainta. Näitä myytiin aika paljon kyseiseen taloyhtiöön ja nimenomaan lupauksella, että huoltoyhtiön yleisavaimella ei tule pääsemään asuntoon kun turvalukitus on päällä. Toisin kävi, asunnoissa ravasi jatkuvasti luvattomia kulkijoita miten sattui kielloista huolimatta. Aika moni sarjoitti lukon uusiksi, loppui asiattomat käynnit.
Tää taitaa olla aika yleinen kusetus koska itse tiedän useamman taloyhtiön jossa on timittu samalla tavalla. Jengi on olleet todella kyrsiintyneitä kun joutuvat maksamaan itse uudelleensarjoituksen. En tiedä onko kukaan hakenut korvauksia rakennuttajalta, olis ehkä kannattanut.
Pidän hyvänä ratkaisuna turvalukon olemassaoloa, vaikkei käyttäisi, mutta jos tulee joku tilanne päälle - toisaalta hätätilassa ovi pitää saada auki. Murtosuojarauta on ihan paras. Alaovi lukkoon kerrostalossa ja vartiointifirma, jos alue on paha. Parempi postiluukku tai joku postilaatikko. Ovisilmä ok, mutta osa pystyy vääntämään sekin pois paikoiltaan ja tiirikoimaan, tai postiluukun kautta. Onneksi osa ei yritä sitä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokralainen itse hankkii turvalukon, voiko hän sitten ottaa sen mukaansa, kun muuttaa. Eli lukko kuuluu kyllä vuokranantajan maksettavaksi. Turha apn pullikoida vastaan. Ja ei todellakaan tule kalliiksi, kun voit vähentää hankintahinnan verotuksessa.
Mikään ei pakota ap:ta asentamaan lukkoa, mutta miksi ei asentaisi, koska ei siitä haittaakaan ole.
Onhan siitä haittaa. Asunnon tuotto laskee KO vuoden osalta, koska syntyy kustannuksia.
Oletko kuullut tulonhankkimismenon verovähennysoikeudesta?
Kuuluuko sijoitusasunnosta saatu vuokratulo tulonhankkimisvähennyksen alaisiin tuloihin? Sittenhän vois tietty vähentää sen kämpän ostohinnankin, kun kerran asunto on hankittu tulonhakkimistarkoituksessa!
Eikö uusissa kerrostaloissa ole jo oletusarvoisesti niin hyvät lukkosysteemit että hienoo vaan?
Turvalukosta avaimia pitää sitte jaella varmaan tossa tapauksessa isännöinti/huoltoyhtiön lisäksi vuokranantajalle vuokralaisen hallussa olevan avaimen lisäksi!
Hirveesti avaimiakin!
Ottakoot niin hyvän vakuutuksen koti-irtaimistolleen, että saa varkaustapauksissa täysarvon mukaan korvaukset!
Hitsi, ihan uudessa kerrostalossa yhdellä sijoitusasunto!