Mitä mielestänne pitäisi tehdä miesten ja poikien aseman parantamiseksi?
Ongelmia: koulumenestys, asepalvelus, huoltavuusongelmat, syrjäytyminen, terveys, lyhyt eläkeaika.
Mitä ja miten näitä asioita voitaisiin parantaa muuta kuin yksilötasolla? Mitä sinä teet miesten ja poikien eteen?
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa se turha paapominen ja passuuttaminen vielä teini-ikäisenä. Rohkaista harrastamaan jotain muutakin kuin passiivista koneella istumista. "pojat on poikia" - lause pitäisi kieltää lailla. Viettää aikaa lapsensa kanssa ja opettaa vastuullisuutta ikäkehityksen mukaan. Eli lyhyesti kasvatettaisiin poikia, niinkuin tyttöjä.
Tätä samaa jauhetaan noin tuhannessa viestissä. Onko oikeita näyttöjä, että tytöiltä vaaditaan eikä anneta painua huoneeseensa kännykän kanssa? Tyttöjen kanssa harrastetaan, mutta poikien ei? Ja vaaditaan mitä? Pitääkö poikaa vaatia lukemaan jotain saaristonlapsia kirjasta jos kiinnostaa aktiivisemmat jutut? Kuinka moni mamma painelee poikansa kanssa futiskentälle siinä missä tyttären kanssa ostarille rättejä valitsemaan? Ja se, että lapsella on isä, ei ole mikään syy harrastaa paremmin tytön kanssa vaan nainen äidin vastuu olla tasapuolinen lapsilleen oli isä sitten vaikka humanoidi tai mustekala.
No esim. Meillä tytär on osannut rättinsä ja meikkinsä ostaa ihan itse noin 13 v lähtien. Suunnilleen silloin päästettiin kavereiden kanssa junalla lähikaupunkiin. Sekä tyttären että poikien harrastuksiin sekä isänsä, että minä olemme aktiivisesti osallistuneet niin kuskaajana, ohjaajana, valmentajana, rahankerääjänä, talkoolaisena kuin kannustajana. Pojat lopetti urheiluharrastukset ala-asteen puolella. Sisko urheilee sm-tasolla edelleen. Minkä sille voi, ettei pojilla ole sitkeyttä ja motivaatiota. Eivätkä ne edes saa ostetuksi niitä rättejä itse vaan joudun pakottamaan ne mukaan vaateistoksille. Kyllä näillä pojilla ainakin on ihan erilainen ohjelmointi siellä päänupissa kuin tyttärellä. Saman kasvatuksen ja kohtelun ovat kaikki saaneet, mutta jossain vitosella kutosella alkoi nämä erot muodostua.
Miksi poikasi huolehtisivat vaatteistaan itse, kun sinä kuitenkin huolehdit heidän puolestaan? Toiminnallasi nimenomaan opetat pojillesi, että äiti kyllä huolehtii eikä heidän tarvitse edes ajatella koko asiaa.
Olen kyllä antanutasian olla heidän omissa hoteissaan kuin hermo pitää, mutta kyllä tietyssä vaiheessa on vaan pakko nuokin asiat hoitaa. Yritän siis saada edes jotenkin osallistumaan itsensä huoltamiseen.
Älä yritä, sano että rahahanat ovat kiinni ja netti pois, kunnes hoitaa omat velvollisuutensa. Kyllä se toimii, kunhan myös toteuttaa uhkauksensa.
Näin puhuu ihminen, jolla ei ole käytännön kokemusta teinipojista.
En ole tuo edellinen, mutta mulla on kokemusta. Olen se äiti, joka aiemmin kirjoitti poikansa huolehtineen vaatteistaan 14-vuotiaasta lähtien. Ja kyllä, esiteinin kohdalla joskus yksinkertaisesti vain otin modeemista kaapelit mukaani töihin. Olen myös tehnyt niin, että kun tulin töistä, menin rauhassa olohuoneen sohvalle lukemaan kirjaa. Jonkun ajan päästä esiteini tuli kyselemään ruokaa. Nostin hämmästyneenä katseeni kirjasta ja sanoin "Mitä ihmettä, eikö ruoka olekaan ilmaantunut pöytään? Ai niin, eihän tosiaan roskapussitkaan ole kadonneet eteisestä. Odotellaan siis vielä." ja jatkoin lukemista. Jostain kumman syystä roskapussi lähtikin vikkelästi teinin mukana ovesta ulos ja minä nousin laittamaan ruokaa.
Tämä on myös oma kasvatusmetodini :D en suuri, enkä nalkuta, mutta jos tiettyjä sovittuja asioita ei hoideta määräaikaan mennessä, jää myös etuja saamatta. Sitten vain totean rauhassa että kuukausirahaa ei maksettu koska et ollut siivonnut yläkertaa lauantaihin mennessä, uusi yritys ensi viikolla.
Nalkuttaminen on inhottavinta mitä tiedän. Tehotonta saman asian toistamista ja mitä useamman kerran toistat, sitä useammin sun pitää seuraavalla kerralla toistaa. En nalkuta alaisillenikaan vaan sanon kerran ja oletan, että homma myös hoituu. Olen varmaan oppinut tavan isältäni. Ollessani teini isäni käski mun siivota huoneeni. En siivonnut varmaan pariin viikkoon eikä isäkään toista kertaa sanonut. Kun yhtenä päivänä tulin koulusta kotiin, huoneessani ei ollut huonekaluja lukuunottamatta mitään muuta kuin petivaatteet ja koulutarvikkeet. Kaiken muun isä oli pakannut jätesäkkeihin ja vienyt roskikseen.
Isäsi on typerä. Ihmettelen kyllä mikä into joillain on alistaa ja murtaa lapsensa ja näyttää valtansa. Minun tavoitteeni on kasvattaa ajattelevia ihmisiä, ei sellaisia , jotka nöyrästi tekee mitä itsensä valtaan pistäneet käskee. Asioista pitää oppia keskustelemaan ja neuvottelemaan.
Mun mielestä isäni oli ihan fiksu. Ei muhun uppiniskaiseen teinityttöön olisi tehonnut keskustelut eikä neuvottelut. Isä tiesi, mikä tehoaa.
Oletko ihan varma, että ilman tuota typerää huoneen tyhjentämistä, et koskaan olisi oppinut siistiksi? No voihan se olla, että jollakin ei vaan yläpää leikkaa omasta takaa koskaan, ei koko elämän aikana. Meilläkin teini oli todella sotkuinen ja huone kuin menneitten maja. Ei siivonnut, mutta annettiin sotkujen olla. Ennenkuin tyttö muutti kotoa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, alkoi huone pikku hiljaa siivoutua ja nyt omassa kodissaan jo joitakin vuosia asuneena, voin todeta, että tyttö on ihan itse oivaltanut, miten mukavaa on asua , kun asunto on siisti. Ja myös kaapit on ojennuksessa. Ei tarvinnut huutaa, tapella, tyhjentää tytön huonetta rooskiin ja alistaa ja kuitenkin tyttö on ihan itse osannut käyttää aivojaan. Ehkäpä syynä on juuri se, että ei alistettu ja nöytyytetty. Ei ihmistä tarvitse kasvattaa nöyryyttämällä ja radikaaleilla tempauksilla. Kyllä normi aivoilla varustettu ihminen oppii muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä suomalaisia naisia, joilla on erittäin negatiivinen asenne miehiä kohtaan. Sen huomaa jo pelkästään tästä keskustelusta. Puhumattakaan kun puhutaan poikien kasvatuksesta ja siitä, miten äidit heitä kohtelevat. En yhtään ihmettele poikien jatkuvasti kasvavia ongelmia, syyllinen on erittäin selkeä siihen. Ei äitejä kiinnosta ne pojat, eivät he ole heitä kiinnostuneet kasvattamaan tai osallistumaan. Vähän kun katsoo ympärilleen niin sama toistuu.
Sinä itse olet osaltasi levittämässä tuota miehille myrkyllistä ilmapiiriä, eli kaikki on aina äidin vika. Isätkin niillä pojilla on, mutta eipä taaskaan kukaan niitä tunnu kaipaavan. Poikako siis ei kaipaa miehen mallia kotoaan? Isällä ei mitään väliä, äiti on kaiken avain, yhä edelleen, aina vaan. Miksi?
eri. Tätä on toistettu useita kertoja. Vielä kerran. Miesten tulee osallistua enemmän lapsiensa kasvatukseen, mutta tämä osallistumattomuus ei millään tavoin poista naisen velvollisuutta kasvattaa lapsiaan, olivat he sukupuoleltaan minkä sukupuolisia tahansa. Menisikö tämä jo jakeluun?
Mistä olet saanut päähäsi etteivät äidit kasvata poikiaan? Mitä minä näen tuolla hiekkisten laidoilla, päiväkotien vasupalavereissa, koulujen vanhempainilloissa, urkkaseurojenntalkoissa jne. vanhempia, niin kyllä siellä äitejä on ainakin 90 % poikienkin vanhemmiata touhuamassa. Missä isät?
Koska kasvatuksesta johtuvat monet ongelmat. Edelleen kasvattajan vastuulla, vaikka toinen vanhempi olisi kuussa ja hänen sietäisi sieltä palata.
Siispä syyttävä sormi kannattaa suunnata siihen vastuulliseen vanhempaan, joka edes yrittää. Niinhän?
Perheneuvolasta kannattaa hakea ajoissa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi lähteä kotoa ja koulusta. Ongelma on että naiset suosivat tyttäriään ja naisopettajat suosivat tyttöjä. Siinä sitä on pojille hyvät lähtölaukaukset elämälle. Mutta se että naisten pitäisi katsoa peiliin ja olla itsekriittisiä on mahdoton ajatuksenakin, joten ei tule ihan heti muutosta tilanteeseen.
Millä lailla suosivat tyttöjä? Minä ainakin tee ruuan pojalle samalla kuin tytöillekin. Jopa mies saa tulla valmiiseen pöytään. Mies ei koskaan tee ruokaa minulle. Eli ei meillä ainakaan suosita tyttöjä/naisia.. ja kun katson peiliin, nään siellä siivoja/kodinhoitaja/pyykkäri/40h/viikossa ansiotyötätekevän naisen. Ei meillä mies pyykkää eikä pahemmin siivoakaan jne joten ei voi syrjimisestä puhua.
Ei miehillä ole heikommat lähtökohdat, niitä vain vaivaa yleinen laiskuus, kun ovat aina oppineet pääsemään helpommalla kuin tytöt/naiset. Tytöiltä ja naisilta vaaditaan pärjäämiseen tuplasti enemmän, kuin pojilta7miehiltä. Mies kun hoitaa päivän lastaan ihan itse, hän on sankari, jota ylistetään . Naisille tuo on jokapäiväistä normi kauraa. Tytöt oppii jo pieninä, että täytyy olla parempi kuin pojat, että pärjää ja sen takia panostavat itseensä/elämäänsä toisin kuin pojat, jotka odottaa, että kaikki tipahtaa valmiina eteen. Sama miehillä, odotetaan, että äiti passaa koko elämän ja ruokkii terveellisellä ruualla. Ja jos näin ei tapahdu, ollaan kalja ja makkara linjalla ja ihmetellään, kun terveys ei kestä.
Ohis. ..miksi passaat miestäsi ja poikiasi? Kun kerran tiedostat, että se ei ole hyvä asia?
Minulla on vain yksi poika ja tottakai ruokin hänet samalla kuin tytötkin. Hullua olisi jos en antaisi miehen syödä kotona, kun ei hän kerran ole ruokaakaan tehnyt. Kuinka moni teistä jättää sen perheenjäsenen ruuatta, joka ei sitä ruokaa tee? Kyllä minullekin lapsena annettiin ruokaa, vaikka en sitä itse tehnytkään. Itse asiassa en koskaan lapsuudenkotonani tehnyt ruokaa. Minun vahvuudet ovat muualla. Kuitenkin olen sitä ruokaa oppinut tekemään. Ei se niin rakettitiedettä ole, etteikö sitä oppisi myöhemminkin, ei sitä ihan taaperoikäisenä tarvitse alkaa opettelemaan. AV:llä aina välillä karkaa lapasesta nämä jutut ja kukaan ei enää esim suostu muka tekemään miehelle ruokaa, vaan miehen on se välttämättä itse tehtävä;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä suomalaisia naisia, joilla on erittäin negatiivinen asenne miehiä kohtaan. Sen huomaa jo pelkästään tästä keskustelusta. Puhumattakaan kun puhutaan poikien kasvatuksesta ja siitä, miten äidit heitä kohtelevat. En yhtään ihmettele poikien jatkuvasti kasvavia ongelmia, syyllinen on erittäin selkeä siihen. Ei äitejä kiinnosta ne pojat, eivät he ole heitä kiinnostuneet kasvattamaan tai osallistumaan. Vähän kun katsoo ympärilleen niin sama toistuu.
Sinä itse olet osaltasi levittämässä tuota miehille myrkyllistä ilmapiiriä, eli kaikki on aina äidin vika. Isätkin niillä pojilla on, mutta eipä taaskaan kukaan niitä tunnu kaipaavan. Poikako siis ei kaipaa miehen mallia kotoaan? Isällä ei mitään väliä, äiti on kaiken avain, yhä edelleen, aina vaan. Miksi?
eri. Tätä on toistettu useita kertoja. Vielä kerran. Miesten tulee osallistua enemmän lapsiensa kasvatukseen, mutta tämä osallistumattomuus ei millään tavoin poista naisen velvollisuutta kasvattaa lapsiaan, olivat he sukupuoleltaan minkä sukupuolisia tahansa. Menisikö tämä jo jakeluun?
Mistä olet saanut päähäsi etteivät äidit kasvata poikiaan? Mitä minä näen tuolla hiekkisten laidoilla, päiväkotien vasupalavereissa, koulujen vanhempainilloissa, urkkaseurojenntalkoissa jne. vanhempia, niin kyllä siellä äitejä on ainakin 90 % poikienkin vanhemmiata touhuamassa. Missä isät?
Koska kasvatuksesta johtuvat monet ongelmat. Edelleen kasvattajan vastuulla, vaikka toinen vanhempi olisi kuussa ja hänen sietäisi sieltä palata.
Siispä syyttävä sormi kannattaa suunnata siihen vastuulliseen vanhempaan, joka edes yrittää. Niinhän?
Uhrihan se on, eikä häntä saa syyttää. Tottakai . Hän on vastuussa lapsiensa kasvatukseta. Hassua että minä olen juuri tuossa tilanteessa, enkä näe tässä mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa jankataan vain koulusta?
Kouluarvosanoilla ei ole minkään maailman merkitystä myöhemmässä elämässä.
Ainoa asia millä naiset voivat päteä kotitöiden lisäksi?
Taas kerran: ei jankata vaan koulusta, mutta on se koulutus vaan aika tärkeä osa siinä, miten elämä jatkuu nuoruuden huolettomista päivistä eteenpäin.
Jankanjankka.
Steve Jobs ja Bill Gateskin lopettivat koulunsa kesken,
mutta onhan se naisille saavutus kun sai 10 päästötodistuksen peruskoulusta, e:n paperit lukiosta ja sen jälkeen opiskeli laulamaan muumilauluja lastentarhassa työkseen. Ja sitten naiset yllättää julkisen sektorin matala palkkaus.
Koulumenestys ei kerro vielä YHTÄÄN MITÄÄN kenenkään tulevaisuudesta.
Peruskoulun todistuksilla haet sitten seuraavaa opiskelupaikkaa. Osaat lukea mekaanisesti, mutta et ymmärrä lukemaasi sisältöä. Et osaa täyttää kaavakkeita jne... mihin töihin pääsee nykyisin ilman mitään koulutusta? Huonolla todistuksella? Onko edes innosta lähteä mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran: ei jankata vaan koulusta, mutta on se koulutus vaan aika tärkeä osa siinä, miten elämä jatkuu nuoruuden huolettomista päivistä eteenpäin.
Jankanjankka.
mutta onhan se naisille saavutus kun sai 10 päästötodistuksen peruskoulusta, e:n paperit lukiosta ja sen jälkeen opiskeli laulamaan muumilauluja lastentarhassa työkseen. Ja sitten naiset yllättää julkisen sektorin matala palkkaus.
Tuonko olet lapsillesi opettanut? Koulussa sitten ihmetellään, kun lapsen motivaatio nolla, mikään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankanjankka.
Peruskoulun todistuksilla haet sitten seuraavaa opiskelupaikkaa. Osaat lukea mekaanisesti, mutta et ymmärrä lukemaasi sisältöä. Et osaa täyttää kaavakkeita jne... mihin töihin pääsee nykyisin ilman mitään koulutusta? Huonolla todistuksella? Onko edes innosta lähteä mihinkään?
Määritteletkö nyt jonkun muun ominaisuuksia? Olet kivi.
Asevelvollisuus koskee Suomessa vain miehiä. Myös ahvenanmaalaisia miehiä, mutta heille ei ole jotenkin saatu järjestettyä sitä laissa mainittua luotsipalvelusta.
Varusmiesten "edut" ovat 5,10, 8,50 tai 11,90 €/pv nousten palveluksen alusta loppuun. Varusnaisille 0,50€/pv rintaliivilisä;)
Olisi oikein ja kohtuullista maksaa rahaa palkan nimellä, jolloin myös eläke kertyy. Maksetaan keskipalkka?
Vuonna 2016 Suomalaisten mediaanipallka oli 2500 euroa. Suomalaisten kokonaisansioiden keskiarvo eli keskipalkka oli viime vuonna 3 368 euroa kuukaudessa. Tai sitten esim 2500 euroa ensimmäisestä kuudesta kuukaudesta ja sen ylittävältä palvelusajalta 4000 euroa kuukaudessa.
Näitä ketjuja on aina hauska lukea. Miehiä ei koskaan kiinnosta itse tehdä mitään milloin minkäkin asian hyväksi, vaan keskittyvät itkupotkuraivoamaan siitä kun NAISET eivät hoida ongelmaa heidän puolestaan.
Pojat, äiti ei enää pyyhi teidän pyllyänne, teidän pitää se tehdä ihan itse, jookosta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja on aina hauska lukea. Miehiä ei koskaan kiinnosta itse tehdä mitään milloin minkäkin asian hyväksi, vaan keskittyvät itkupotkuraivoamaan siitä kun NAISET eivät hoida ongelmaa heidän puolestaan.
Pojat, äiti ei enää pyyhi teidän pyllyänne, teidän pitää se tehdä ihan itse, jookosta.
Tuosta on kyse, mieslapsista. Ratkaisu olisi, että henkisesti köyhät eivät enää saisi lisääntyä, mutta sitten nousee H-kortti. Ja oikeasti on hyvin vaikea erottaa ajoissa, kuka vanhempi on hyvä, ja kuka ei, tarvittaisiin joku sinne kotiin valvomaan 24/7. Ei siis realistista millään tavalla.
Apua toki pitää tarjolla, mutta jos joku ei mene lääkäriin ellei äiti patista koska se ei ole miehekästä, niin jäljelle jää vain terapia. Mutta sekin voi toimia vain, jos mieslapsi itse on motivoitunut muuttamaan ajatustapaansa, ja siitä taas ei ole mitään merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa sinä tuot keskusteluun, kun niin hyvin miesten asiat tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa sinä tuot keskusteluun, kun niin hyvin miesten asiat tiedät?
No sanopa nyt mieslapsi ihan itse, miten autetaan poikia.
On mainittu islamisaatio, joka tosin marginalisoi mieslapset entistä alemmas ja ahtaammalle, noissa maissa seksuaalinen välivalta ei kohdistu vain naisiin, vaan myös poikiin ja nuoriin miehiin.
Osa on ehdottanut että pojilta vaadittaisiin enemmän, mutta kukaan ei ole ehdottanut että millä poikaansa väärällä tavalla paapovan vanhemman kasvatustapaan oikeasti voitaisiin puuttua. Että äiti ei passaisi pilalle, ja isä loistaisi poissaolollaan.
Kun kukaan muu kun mieslapsi itse ei enää voi omaa elämäänsä muuttaa.
Miesten tulisi herätä todellisuuteen.
Feminismin tavoite on naisen aseman parantaminen. Sitä tavoitetta toteutetaan vaikka naiset olisivat kaikessa edellä, koska sehän on miesten oma vika (jopa koululaitoksessa, joka ei ole markkinataloutta vaan julkisen sektorin luomus). Luonnollisesti naisten ongelmat ovat myös miesten syytä.
Naisiin on geneettisesti koodattu ajatus että naisia ja lapsia autetaan. Miehet ovat vahvoja metsästäjiä jotka eivät tarvitse apua, korkeintaan häpäisemistä epämiehekkyydestä jos eivät pärjää.
Näin on ollut kivikaudella. Näin on yhä.
Samaa mieltä kuin yllä.
Se että miehet toimivat yhteistyössä naisten kanssa tasa-arvon saavuttamiseksi, ei tarkoita että naiset toimisivat samoin. Miehet suostuivat muuttamaan kulttuuria työpaikoilla, kouluissa, kodeissa, jne. Se ei tarkoita että naiset suostuisivat myös.
Kun naisten vastaus on "tätä ei muuteta, opetelkaa tytöiksi", pitäisi ymmärtää ettei vastausta kannata kysyä naisilta vaan maskuliinisilta esikuvilta kuten D.onald T.rump ja R.oosh V. Pehmomiehet voivat aloittaa J.ordan P.etersonista jos ajatus miehekkyydestä hirvittää.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin yllä.
Se että miehet toimivat yhteistyössä naisten kanssa tasa-arvon saavuttamiseksi, ei tarkoita että naiset toimisivat samoin. Miehet suostuivat muuttamaan kulttuuria työpaikoilla, kouluissa, kodeissa, jne. Se ei tarkoita että naiset suostuisivat myös.
Kun naisten vastaus on "tätä ei muuteta, opetelkaa tytöiksi", pitäisi ymmärtää ettei vastausta kannata kysyä naisilta vaan maskuliinisilta esikuvilta kuten D.onald T.rump ja R.oosh V. Pehmomiehet voivat aloittaa J.ordan P.etersonista jos ajatus miehekkyydestä hirvittää.
Valitettavasti minäkin nasten puolia pitäneenä miehenä tunnen että tilanne on riistäytynyt käsistä. Osa naisista ei osaa käyttää heille annettua valtaa yhteiseen hyvään, vaan käyttää sitä miesten aseman polkemiseen, tämä on yhtä tuomittavaa kuin nasten sorto. Nämä yksilöt eivät ymmärrä sitä, että heidän toimintansa itseasiassa vaikuttaa alentavasti kaikkien ihmisten hyvinvointiin.
Miehet ja pojat pitäisi pistää tajuamaan, että mamma ei huolehdi heistä lopun ikää. Ihan pienet asiat, kuten pyykinpesu, siivoaminen, arjen hallinta ei kuulu jollekin toiselle. Ja aikaa jää jopa opiskeluun ja työntekoon. Ei voi olla niin tajuttoman vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin yllä.
Valitettavasti minäkin nasten puolia pitäneenä miehenä tunnen että tilanne on riistäytynyt käsistä. Osa naisista ei osaa käyttää heille annettua valtaa yhteiseen hyvään, vaan käyttää sitä miesten aseman polkemiseen, tämä on yhtä tuomittavaa kuin nasten sorto. Nämä yksilöt eivät ymmärrä sitä, että heidän toimintansa itseasiassa vaikuttaa alentavasti kaikkien ihmisten hyvinvointiin.
Paitsi että koko naisten sorto on marksistisesta vasemmistolaisuudesta voimansa ammentava satu.
Miehillä ja naisilla oli erilaiset oikeudet ja velvollisuudet.
Kun työmuuttui mukavammaksi ja sodat loppuivat, naiset halusivat mukaan työelämään. Historia ei tunne tilannetta jossa naiset joukolla kinusivat päästä mukaan sotakentille ja hiilikaivoksiin. Äänioikeuden hintana kun tyyppillisesti oli asepalvelus ja melkoinen riski että päätyy tuhansiksi kappaleksi johonkin random juoksuhautaan.
Sortaja ei ota itselleen tällaisia velvollisuuksia, vaan antaa sorretun hoitaa ikävät työt.
Naiset eivät ole koskaan osanneet käyttää valtaa yhteiseen hyvään, vaan naiset on ohjelmoitu pitämään huolta toisistaan ja lapsista. Ei miehistä, jotka ovat aina olleet ihmisarvoltaan alhaisempia ja kohdun puuttumisen ansiosta uhrattavissa.
Alitajuisesti tai usein tietoisesti naiset myös halveksuvat miehiä jotka tarvitsevat apua. Miehen ei kuuluisi tarvita naisen apua, vaan olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja pojat pitäisi pistää tajuamaan, että mamma ei huolehdi heistä lopun ikää. Ihan pienet asiat, kuten pyykinpesu, siivoaminen, arjen hallinta ei kuulu jollekin toiselle. Ja aikaa jää jopa opiskeluun ja työntekoon. Ei voi olla niin tajuttoman vaikeaa.
Kaikki miehet jotka minä tunnen hotavat nuo hommat mukisematta. He tekevät lisäksi remontit ja yleensäkin työt mistä heidän naisensa ei pidä. Tässähän ei olekkaan kyse valtaosasta miehiä, vaan pojista heidän saamistaan eväistä elämään. Näitä epäkohtia on tutkittu ja todettu että ne ovat olemassa. Voisitko lopettaa jo yleistämisen kaikkiin miehiin. En minäkään väitä että kaikki naiset ovat masentuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin yllä.
Osa naisista ei osaa käyttää heille annettua valtaa yhteiseen hyvään, vaan käyttää sitä miesten aseman polkemiseen
Saisiko tästä jonkin konkreettisen esimerkin?
Kuinka niin? Ja konditionaali onnistua sillä se on väistämätön kehitys.