Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keinoja hankalien asiakkaiden sietämiseen, ettei hermot mene sisäisesti

Vierailija
07.11.2018 |

Pelkään kohta jo mielenterveyteni puolesta, kun aina joutuu nielemään kiukkua, kun tulee haukutuksi. Pitää olla sovinnollinen ja tyynnyttelevä ja se toinen osapuoli saa käyttäytyä ihan toisin. Olen vain ihminen ja kyllä ne haukut tuntuu, vaikka oli se vain ammatti.
Miten pärjäätte asian kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käytös on nykyään ihan pöyristyttävää. Jotkut oksentavat kaiken ulos kun saavat puhelimeen jonkun. Ihan sama onko puhelu oikeassa paikassa. Kun koetat selittää että ei ole ollenkaan oikeassa instanssissa eikä valitettavasti voida tähän asian vaikuttaa, niin alkaa huuto. " Kuuntele". Lopuksi kun saa suun vuoron , niin " mikset heti sanonut".  T. aspa

Vierailija
22/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen asenne pitää opetella että nuo turhan nurisijat ovat ihan ilmaa vaan! Hoidan tilanteen aina loppuun asti ystävällisesti mutta tosiasiassa katson tuon nurisijan läpi...ajattelen, että meuhkaa nyt siinä, mua et tuohon saa mukaan...Yleensä kun itse pysyy asiallisen rauhallisena ja ystävällisenä niin asiakas rauhoittuu, monesti jopa niin että tajuaa itse käyttäytyneensä epäasiallisesti. Joskus tosin päihdeongelmaiset ovat haastavampia, tuolloin kutsun yleensä vartijan.

Haastavien päihdeongelmaisten rinnalle on nykyään nousemassa toinen ongelmallinen ryhmä. Vapaan kasvatuksen (lue: ei mitään kasvatusta) kakarat. Sellaiset jotka eivät lähde pelikoneelta mihinkään, vaikka käyt sanomassa, ettei ikä riitä ja suljet koneen. Pahimmat näyttävät jonkun toisen papereita, jotka ovat niin typerät, ettei niitä uskoisi liian kiltti äitinikään: 10-vuotiaalla metrin mittaisella 18-vuotiaan viiksekkään nuoren miehen paperit. Sitten kun sanot, että kutsutaanko poliisi tarkastamaan niitä papereita, niin paperit menevät visusti piiloon, mutta ipana jumittaa edelleen. Tekisi mieli heittää kakara pihalle, mutta koskeakaan et voi. Ja sama käytös jatkunut jo ties kuinka monennetta päivää, ja samat veetuilut inisty ihan kaikille kollegoillesikin. Ja pihalla lähtevät sotkemaan pikkuisilla polkupyörillään  kotiin, muka 18-vuotiaat...

Mietin että, soittaisinko lastensuojelun sossut paikalle ensi kerralla, kun ei poliisia eikä vartijaakaan oikein kehtaa vaivata pikkulasten takia.

Onko jollain joku hyvä idea näiden nenäkkäiden ipanoiden hoiteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suurin osa asiakkaista on nykyään varsin mukavia.

Itse vain hymyilen hiljaa, nyökkäilen ymmärtäväisesti ja mietin itsekseni hakkaavani tuon asiakkaan päätä katukiveykseen. Samalla annan muiden asiakkaan sanomien törkyjuttujen mennä ohi. Joskus olen kysynyt et "tulisko vielä muuta?"

Kannattaa kokeilla.

Muita hyviä mielikuvia on:

-rekan alle jääminen

-kolari

Jatkakaa listaa!

Aika heikkoa ajatella tuollaisia.

Etkö osaa vain maanitella asiakasta puolellesi, vai onko edustamasi tuote/palvelu niin huono ettei se ole mahdollista?

Vierailija
24/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten käytös on nykyään ihan pöyristyttävää. Jotkut oksentavat kaiken ulos kun saavat puhelimeen jonkun. Ihan sama onko puhelu oikeassa paikassa. Kun koetat selittää että ei ole ollenkaan oikeassa instanssissa eikä valitettavasti voida tähän asian vaikuttaa, niin alkaa huuto. " Kuuntele". Lopuksi kun saa suun vuoron , niin " mikset heti sanonut".  T. aspa

Olen kerran itse soittanut sellaisen puhelun. Olin kurkkuani myöten täynnä teinin aiheuttamia ongelmia, joista olin tosin hoitamassa vain yhtä sillä kertaa, ja repesin aivan täysin kun aspa rupesi väittämään jotain vastaan toisessa päässä. Annoin tulla kaiken patoutuneen paskan kerralla ulos, asiaan kuulumattomankin. Pyysin kyllä anteeksi puhelun päätteeksi. Mutta joskus (todella harvoin, kerran elämässä) sitä on niin räjähtämispisteessä, että ei todellakaan kestä yhtään poikkipuolista sanaa. Oli varmaan tosi paska puhelu sille aspalle. Tosin joku fiksumpi olisi saanut minutkin hoidettua asiallisesti. Ehkä.

Mutta oli opettavaista olla kerrankin itsekin sillä toisella puolella.

Vierailija
25/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen asenne pitää opetella että nuo turhan nurisijat ovat ihan ilmaa vaan! Hoidan tilanteen aina loppuun asti ystävällisesti mutta tosiasiassa katson tuon nurisijan läpi...ajattelen, että meuhkaa nyt siinä, mua et tuohon saa mukaan...Yleensä kun itse pysyy asiallisen rauhallisena ja ystävällisenä niin asiakas rauhoittuu, monesti jopa niin että tajuaa itse käyttäytyneensä epäasiallisesti. Joskus tosin päihdeongelmaiset ovat haastavampia, tuolloin kutsun yleensä vartijan.

Haastavien päihdeongelmaisten rinnalle on nykyään nousemassa toinen ongelmallinen ryhmä. Vapaan kasvatuksen (lue: ei mitään kasvatusta) kakarat. Sellaiset jotka eivät lähde pelikoneelta mihinkään, vaikka käyt sanomassa, ettei ikä riitä ja suljet koneen. Pahimmat näyttävät jonkun toisen papereita, jotka ovat niin typerät, ettei niitä uskoisi liian kiltti äitinikään: 10-vuotiaalla metrin mittaisella 18-vuotiaan viiksekkään nuoren miehen paperit. Sitten kun sanot, että kutsutaanko poliisi tarkastamaan niitä papereita, niin paperit menevät visusti piiloon, mutta ipana jumittaa edelleen. Tekisi mieli heittää kakara pihalle, mutta koskeakaan et voi. Ja sama käytös jatkunut jo ties kuinka monennetta päivää, ja samat veetuilut inisty ihan kaikille kollegoillesikin. Ja pihalla lähtevät sotkemaan pikkuisilla polkupyörillään  kotiin, muka 18-vuotiaat...

Mietin että, soittaisinko lastensuojelun sossut paikalle ensi kerralla, kun ei poliisia eikä vartijaakaan oikein kehtaa vaivata pikkulasten takia.

Onko jollain joku hyvä idea näiden nenäkkäiden ipanoiden hoiteluun?

Näitä samanlaisia ”asiakkaita” on opettajalla luokka puolillaan. Kiva näiden kanssa yrittää edetä asioissa ja opettaa sitä fiksuinta vähemmistöä.

Vierailija
26/26 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus onnistuu sekin, että on asiakkaalle hyvin ystävällinen ja empaattinen (vaikka ei yhtään huvittaisi) ja jos saa asian vielä selvitettyä niin asiakas joutuu kääntäämään kelkkansa. Sitten voi olla itseensä AH niin tyytyväinen, koska pääsi tilanteen kuninkaaksi. Ja toivottavasti asiakas saa jonkinlaisen morkkiksen palkaksi käytöksestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän