Kertokaa nyt ihan rehellisesti miksi sen pitäisi aina olla miehen joka tekee ne aloitteet naiselle?
Tähän ketjuun rehellinen vastaus siitä miksi sen pitäisi aina olla mies jonka pitää tehdä aloitteet, naiset eivät niitä tee.
Vastauksiksi ei hyväksytä:
- "kyllä minä ainakin olen tehnyt kaikki aloitteet"
- "no kun se nyt vaan on niin"
- "siks"
- "sille on syynsä ettei naiset tee aloitteita SULLE"
- "ei ole mikään pakko"
- jne.
Kommentit (108)
Ei tarvitse olla aina mies, mutta tosiasia on, että yleensä miehet yksinkertaisesti ehtivät ensin. Ehkä miehet esim baareissa tarkkailevat siellä olevia naisia eri tavalla ja naiset taas keskittyvät - ainakin illan alussa - enemmän ystäviensä seuraan?
Vierailija kirjoitti:
MUN kohdalla siksi, että olen itse aloitteeni tehnyt ja aina saanut pakit. Enää ei pysty ottamaan vastaan sitä nöyryytystä. Menen sitten vaikka ikisinkkuna hautaan, mutta mä en todellakaan aio lähestyä enää yhtäkään miestä.
Eihän tuo eroa miesten tilanteesta mitenkään?
En pysty yhdestäkään parisuhteestani jälkikäteen sanomaan, kumpi teki aloitteen seurusteluun. Kyllä joka ikinen suhde on alkanut niin, että vuorotellen on sanallisesti ja sanattomasti ilmaistu, että edelleen kiinnostaa jatkaa ja syventää tutustumista.
Koska miehet sanovat niin. Kun olin nuorempi, kuulin useamman miehen sanovan (ei minulle, vaan julkisesti) että nainen ei saa tehdä suoria aloitteita, koska kohteliaan miehen on niistä vaikea kieltäytyä.
Miehet haluavat valita ja tehdä itse aloitteet. Ja aloitteita tekevä nainen leimataan noloksi ja epätoivoiseksi.
Koska minulla on huono itsearvostus. Olen tullut hyväksikäytetyksi ja minulle on kerrottu usein, että olen tyhmä ja ruma.
Siksi en itse tee aloitetta, vaan se jää miehen tehtäväksi.
Jokainen, joka haluaa kumppanin (tai mitä sillä aloitteella halutaankaan) on tehtävä aloitteita huolimatta siitä onko mies vai nainen. Kauneimpien ja komeimpien ei tarvitse mutta muiden kyllä. Älä ruikuta jos muut ei tee aloitetta, tee itse! Vastuu omalle kontolle.
Ei johdu siitä, että olen nainen vaan siitä, että olen ujo ja hitaastilämpiävä. Tosin myönnettäköön, että salarakkalle tein hienovaraisen aloitteen, josta hän sai kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet sanovat niin. Kun olin nuorempi, kuulin useamman miehen sanovan (ei minulle, vaan julkisesti) että nainen ei saa tehdä suoria aloitteita, koska kohteliaan miehen on niistä vaikea kieltäytyä.
Miehet haluavat valita ja tehdä itse aloitteet. Ja aloitteita tekevä nainen leimataan noloksi ja epätoivoiseksi.
Voithan sä uskotella itsellesi noin, tekosyy ei mikään muu. Ihan yhtä noloksi ja epätoivoiseksi sitä mieskin kokee kun saa pakit jos noin ajattelee.
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä uskotella itsellesi noin, tekosyy ei mikään muu. Ihan yhtä noloksi ja epätoivoiseksi sitä mieskin kokee kun saa pakit jos noin ajattelee.
Mies saa kokea mitä haluaa, mutta jos miehet pilkkaavat aloitteita tekeviä naisia, niin turha valittaa, jos niitä ei tehdä.
Yleensä tytöt oppivat jo peruskoulussa, että pojat osaavat olla halutessaan äärimmäisen julmia tytöille.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka haluaa kumppanin (tai mitä sillä aloitteella halutaankaan) on tehtävä aloitteita huolimatta siitä onko mies vai nainen. Kauneimpien ja komeimpien ei tarvitse mutta muiden kyllä. Älä ruikuta jos muut ei tee aloitetta, tee itse! Vastuu omalle kontolle.
No ei ole tehtävä. Minä en tehnyt, ja naimisissa olen, kuten moni muukin. Mutta toki saa tehdä.
Ap jätti kertomatta mistä tulee väite että niiden pitäisi tehdä. Ei tähän sitten voi kun vastat omasta puolestaan mutta ap kuitenkin tyrmää heti jo osan mahdollisista vastauksista.
Eli ap mistä sinä nyt halusit keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla aina mies, mutta tosiasia on, että yleensä miehet yksinkertaisesti ehtivät ensin. Ehkä miehet esim baareissa tarkkailevat siellä olevia naisia eri tavalla ja naiset taas keskittyvät - ainakin illan alussa - enemmän ystäviensä seuraan?
Sama täällä. Tarjokkaita on aina riittänyt, mutta kyllä minä silti sen aloitteen tein kun iskin silmäni tähän mun nykyiseen mieheen. Halusin ehtiä itse ensin.
Naisillehan "opetetaan", ettei saa olla liian innokas ja tyrkky, miehet haluavat saalistaa ja haastetta. Love islandillakin on just hyvä esimerkki tästä.
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kokea mitä haluaa, mutta jos miehet pilkkaavat aloitteita tekeviä naisia, niin turha valittaa, jos niitä ei tehdä.
Yleensä tytöt oppivat jo peruskoulussa, että pojat osaavat olla halutessaan äärimmäisen julmia tytöille.
En ole koskaan miehenä kuullut tuollaista väitettä yhdenkään miehen suusta. En oikein usko, että olisi miesten yleinen mielipide.
Kyllä naisetkin osaa olla erittäin tylyjä aloitteita tekeville miehille.
No ei tartte mutta koska haluat jankata niin siksi kun miehet kestää paremmin pakkeja. Onhan ne tottuneetkin niihin paremmin kuin naiset!
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ovat yleensä tylympiä ei-toivotuille ihailijoille. Nainen säälii miestä, jolle antaa pakit, ja yrittää olla ystävällinen, jos mies ei ole joku perverssi takapuolen puristelija.
Huh huh ja tätä vielä peukutetaan. Kuinkahan paljon näilläkin naisilla on kokemusta naisten lähestymisestä. Yleensä naiset ovat vielä sitä tylympiä, mitä ujompi lähestyjä on.
Naiset kyllä hyvin usein antavat ensimmäisen signaalin, jos mies kiinnostaa. Jos mies vastaa tähän osoittamalla, että myös häntä kiinnostaa tämä nainen, kevyt silmäpeli jatkuu kunnes jompikumpi tekee tikusta asiaa ja menee juttelemaan. Aloite siis tulee varsin usein naiselta, mutta on hyvin mahdollista, että mies ei joko osaa tulkita aloitetta oikein tai ei ole naisesta kiinnostunut eikä sen vuoksi vastaa aloitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No ei tartte mutta koska haluat jankata niin siksi kun miehet kestää paremmin pakkeja. Onhan ne tottuneetkin niihin paremmin kuin naiset!
Niin eli oikea syy on se, ettei haluta saada pakkeja. Kyllä mulla joka kerta itsetunnosta lähtee osa kun tulee pakit, ei se kuule yhtään sen mukavampaa ole miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä hyvin usein antavat ensimmäisen signaalin, jos mies kiinnostaa. Jos mies vastaa tähän osoittamalla, että myös häntä kiinnostaa tämä nainen, kevyt silmäpeli jatkuu kunnes jompikumpi tekee tikusta asiaa ja menee juttelemaan. Aloite siis tulee varsin usein naiselta, mutta on hyvin mahdollista, että mies ei joko osaa tulkita aloitetta oikein tai ei ole naisesta kiinnostunut eikä sen vuoksi vastaa aloitteeseen.
Olen kuullut, että näin menis. En ole huomannut, että olisi omalle kohdalle sattunut koskaan vaikka tässä on pari vuotta baareissakin aika paljon tullut käytyä.
What she said.