Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko salaisiin numeroihin

Vierailija
06.11.2018 |

Itse en vastaa jos tietoja ei saa esim fonectasta

Vastaatko salaisiin numeroihin

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ei vastaa. 

Meillä on lähipiirissä ihmisillä salaisia numeroita. Kullakin on siihen omat syynsä, eikä ne liity millään tavalla minuun. Ja todellakin haluan vastata heidän puheluihinsa. Minulla on puhelimessa heidän numeronsa, mutta siltikään numero ei näy näytöllä kun he soittavat. Yhtään asiatonta puhelua ei ole salaisesta numerosta tullut.

Miksi jotkut ottavat henkilökohtaisena loukkauksena sen, että joku, joka on kärsinyt esim. puhelinhäiriköinnistä, ja saanut sen loppumaan muuttamalla numeron salaiseksi?

Vierailija
22/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk lääkäri soittaa tk-numerostaan, numero alkaa täällä 08849... kyseessä siis pöytäpuhelin vastaanottohuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomasta numerosta soittettuihin puheluihin-enkä aina tuntemiinikaan numeroihin.

Vierailija
24/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, mutta sanon vain "Moi". Jos on kauppias tai muu outo suljen luurin. Vastaan nimellä vain niille jotka tunnen.

Vierailija
25/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Itseälläni on salainen numero eikä  se ole yleisessä tiedossa.

Vierailija
26/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti kait joku lääkäri kotiin kun olin ollut onnettomuudessa ja lähetetty röntgenin jälkeen kotiin. Oli kuulemma sisäinen verenvuoto. Ei ollut numeroa näytöllä eikä kertonut nimeään eikä mistä soittaa. Käski mennä sairaalaan ilman lähetettä. Kuulosti joltain pilasoitolta ja jätin menemättä. Jäin henkiin :)

Vierailija
27/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri soittaa niin yleensä vastaan

Miksi soittaa salaisesta?

Koska muuten ne mummot ja must alaiset soittelee asioitaan mihin aikaan tahansa. 

Vierailija
28/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan.

En ymmärrä miksi joku ei vastaa. Mikä ongelma? Jos joku mulle soittaa, niin todennäköisesti sillä on mulle asiaa. Jos on puhelinmyyjä tai muu turha puhelu, sanon "ei kiitos" ja katkaisen puhelun.

Vierailija
29/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku faking viihdepaketin, vitamiinin lehden kauppias.

Vierailija
30/62 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku faking viihdepaketin, vitamiinin lehden kauppias.

Puhelinmyyjät ei enöö pitkiin aikoihin ole saaneet soittaa tuntemattomasta numerosta.

Vierailija
31/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan.

En ymmärrä miksi joku ei vastaa. Mikä ongelma? Jos joku mulle soittaa, niin todennäköisesti sillä on mulle asiaa. Jos on puhelinmyyjä tai muu turha puhelu, sanon "ei kiitos" ja katkaisen puhelun.

Tuskin on puhtaat jauhot pussissa, jos on salainen numero

Vierailija
32/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Osaan tarvittaessa lopettaa puhelun, jos soittaja on joku, jonka kanssa en halua keskustella (esim. puhelinmyyjä tms).

Vierailija
33/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelinmyyntikielto, niin yleensä ovat olleet ihan asiapuheluita nuo tuntemattomat numerot.

Vierailija
34/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odotan puhelua, vastaan kyllä. En vastaa tuntemattomiin numeroihin, ellei numero ole 02-alkuinen. Jättäköön viestin vastaajaan, jos on asiaa. Minulla on lisäksi salaiset tiedot, se on yksi syy miksen vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
35/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan.

Voisin keksiä montakin ammattia, jossa on hyvä olla salainen numero. Sitä kun käytetään usein siksi, ettei puheluita ala tulla sitten suoriin työntekijöiden numeroihin vaan "oikeita reittejä" (eli esim. hätänumeroon, asiakaspalveluun, ajanvaraukseen tms).

Vierailija
36/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa.

Vuosia sitten meille soitettiin usein oudosta numerosta ja aina kun vastasimme ei kukaan puhunut mitään vaan puhelu katkaistiin. Outoa. Kerran asiasta tuohtuneena soitin numeroon takaisin ja kysyin miksi he soittavat usein eivätkä puhu mitään. Puhelu meni jonnekin naapurikaupungin sairaalaan ja hoitaja sanoi ettei heiltä ole soitettu. Sanoin että älkää enää häiritkö asiattomasti. Häirintäpuhelut ihme kyllä loppuivat siihen. Emme ole edes kyseisen sairaalan asikkaitakaan.

Vierailija
37/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan. Osaan tarvittaessa lopettaa puhelun, jos soittaja on joku, jonka kanssa en halua keskustella (esim. puhelinmyyjä tms).

Samoin. En ymmärrä, mikä siinä puhelimeen vastaamisessa on niin pelottavaa. Se soittaja ei ole fyysisesti läsnä eikä voi tehdä mitään pahaa, ja jos puhelu koskee sellaista asiaa josta ei halua keskustella sillä hetkellä, niin puhelun saa lopetettuakin. Ei siis mitään menetettävää. Voitettavaa sen sijaan on paljonkin - puhelu voi koskea vaikka potentiaalista työpaikkaa (siis vaikka ei olisikaan juuri hakenut, niin jostain aiemmin haetusta paikasta voidaan soittaa myöhemmin, että nyt olisi uusi paikka haussa).

Vierailija
38/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan.

Aika suppea näkemys sulla. Moni soittaa työn vuoksi tunteattomasta ja yksityishenkilöllä voi olla salainen numero esim. häirinnän vuoksi. Silti heillä voi olla sulle tärkeää asiaa. Mikä siinä vastaamisessa on niin pelottavaa? Puhelun voi aina katkaista. 

Vierailija
39/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan.

Aika suppea näkemys sulla. Moni soittaa työn vuoksi tunteattomasta ja yksityishenkilöllä voi olla salainen numero esim. häirinnän vuoksi. Silti heillä voi olla sulle tärkeää asiaa. Mikä siinä vastaamisessa on niin pelottavaa? Puhelun voi aina katkaista. 

Kukaan ole sanonut että häirinnän takia on ollut

Vierailija
40/62 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri soittaa niin yleensä vastaan

Miksi soittaa salaisesta?

Koska haluaa olla mystinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi