Raidejokeri, uusi Länsimetro
Hanke on vasta suunnitteluvaiheessa ja kustannukset kasvavat silti. Käsi ylös, kuka uskoo, että nykyinen 275 miljoonan euron arvio pitää.
Kommentit (10)
Raidejokeri tulee valmistumaan vuosikausia myöhässä, maksamaan moninkertaisesti ja lopulta sekoittamaan työmatkaliikenteen, kun vähäjärkiset virkamiehet ja poliitikot päättävät lopettaa bussilinjoja raidejokerin valmistuttua. Joku saa lisäksi päähänsä tilata säästösyistä lyhyet vaunut, jotka ovat ääriään myöten täynnä koko ajan. Automatisaatiotakin kokeillaan, mutta kokeilu menee pieleen ja tuottaa ainoastaa valtavan oikeudenkäyntilaskun.
Vierailija kirjoitti:
Silti halvempi kuin kuin Kruunuvuoren pyöräsilta (noin puoli miljardia euroa).
Jokaisella puolueella on jokin asia, jonka suhteen piikki on aina auki. Vihreillä se on yksityisautoton liikenne. Mikään ratkaisu ei ole liian kallis, jos se tulee pyöräilijöiden hyväksi.
Yhteenkään tällaiseen hankkeeseen ei pitäisi sotkea pääkaupunkiseudun poliitikkoja tai virkamiehiä. Tilataan vaikka Japanista koko projekti suunnitteluineen.
Onneksi veronmaksajan kukkaro on pohjaton.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi veronmaksajan kukkaro on pohjaton.
”Taikaseinä” on synonyymi verojen nostamiselle. Kyllä maailmassa rahaa riittää.
Ainoa ero on, että Raidejokeri on oikeasti järkevä hanke edes teoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ero on, että Raidejokeri on oikeasti järkevä hanke edes teoriassa.
Paljon järkevämpi olisi rakentaa kunnon bussikaistat ja hommataa niihin vaikka sähköbussit, samalle reitille siis. Raitiotie vain hidastaa nykyistää 550-reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ero on, että Raidejokeri on oikeasti järkevä hanke edes teoriassa.
Paljon järkevämpi olisi rakentaa kunnon bussikaistat ja hommataa niihin vaikka sähköbussit, samalle reitille siis. Raitiotie vain hidastaa nykyistää 550-reittiä.
Miten sähköbussit auttavat bussin kapasiteetin täyttymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ero on, että Raidejokeri on oikeasti järkevä hanke edes teoriassa.
Paljon järkevämpi olisi rakentaa kunnon bussikaistat ja hommataa niihin vaikka sähköbussit, samalle reitille siis. Raitiotie vain hidastaa nykyistää 550-reittiä.
Miten sähköbussit auttavat bussin kapasiteetin täyttymiseen?
Niitä saa lisää. Miten raitiotie auttaa siihen?
Silti halvempi kuin kuin Kruunuvuoren pyöräsilta (noin puoli miljardia euroa).