Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SK: Hilkka, 95, ärsyyntyi kylmästä ruuasta Kallista ruokaa, eikä koskaan hyvää

Vierailija
19.03.2024 |

Jokapuolella maata tulee moitteita näistä vanhusten ylihinnoitelluista aterioista, jotka ovat laadultaan ja määrältäänkin kehnoja.

Tuossa ruokaa ei saa edes lämpimänä/tuoreena, vaan kyse on lämmitettävistä eineksistä.

Eikö olisi järkevämpää hakea vanhukselle kaupasta valmisateriat ihan hänen oman toivomuksensa mukaan, ja päälle leivät ja juomat ja jälkkärit?

Vaikka kerran viikossa kauppareissu. Ja vanhus mukaan jos on vähänkin kuntoa. Tulisi edes yksi ulkoilu viikossa.

Ei taatusti maksaisi enempää kuin nämä Pörriäisten/kotipalveluiden perimät 13€:n taksat roskasta.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voisi käyttää ihan yksityisiä ravintoloita, joilla on kotiinkuljetus. WOLT? FOODORA? 

Miksei välillä pizzaa ja kebabiakin, jos maistuu?

Tuollaiset suurkeittiö-sairaalasapuskat ovat ihan karmeita päivästä toiseen syötynä.

Vierailija
2/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan laadutonta paskaa, kehtaavatkin syöttää tuollaista ihmisille. Kouluruokakin on 1000x parempaa kuin nuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pohtinut puolivakavissani, että perustais iäkkäiden ihmisten asuntolan, jossa ne sais kunnon itse tehtyä ruokaa ja vaikka lasin viiniä yömyssyksi. Haluaisin itsekin asua vanhana sellaisessa

Vierailija
4/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuttamalla otettu halvin vaihtoehto mikä tietenkin tarkoittaa sitä, että myös se "ruoka" on sitä halvinta kuraa koska yrityksen tarkoitus on tietenkin tehdä mahdollisimman paljon voittoa.

Vierailija
5/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pohtinut puolivakavissani, että perustais iäkkäiden ihmisten asuntolan, jossa ne sais kunnon itse tehtyä ruokaa ja vaikka lasin viiniä yömyssyksi. Haluaisin itsekin asua vanhana sellaisessa

Aivan loistava idea.

Vierailija
6/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita siihen aidattu piha vaikka kahden (rivi)talon väliin, jotta on turvallista ulkoillakin.

Vierailija
7/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten tuli ohjelma, jossta pohdittiin vanhusten huonoa syömistä. Asiantuntijoiden mukaan vanhusten ruoan tulee näyttää herkulliselta ja olla tutun makuinen, kermaa ei tarvitse välttää. Vanhoilla saa olla mieluummin hieman ylipainoa kuin alipainoa. 

Vierailija
8/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtanee olla Pörriäislounaan hinta?

Ja minkälaisia tukia siihen vielä maksetaan yhteiskunnan puolesta??

Porissa näyttäisi olevan useita lounasravintoloita, jotka tuovat tuoreen ja kuuman lounaan kotiin 11€:lla. Sis. jälkiruoat.

Ja ihan ilman tukia.

Kaupan valmisruoat kuulostaisivat jo hyvältä noiden kaameiden sotkujen jälkeen.

Vierailija
9/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äidilleni hyviä kotiruokia pakkaseen, annosrasioihin. Olisi ain kotihoidon iltahoitaja tarvinnut ottaa annos sulamaan ja päivällä käyvän lämmittää ruoka, ei onnistunut heiltä. Lämmittävät vain herhiläisen ateriapalvelun kautta tulleita eineksiä.

Vierailija
10/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein äidilleni hyviä kotiruokia pakkaseen, annosrasioihin. Olisi ain kotihoidon iltahoitaja tarvinnut ottaa annos sulamaan ja päivällä käyvän lämmittää ruoka, ei onnistunut heiltä. Lämmittävät vain herhiläisen ateriapalvelun kautta tulleita eineksiä.

Ihan uskomatonta. Onko joku älyvapaa byrokratiajuttu kyseessä?

Vierailija
11/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jossain laitoksissa vievät vanhuksilta pullat ja kiisselitkin, koska ovat epäterveellisiä. Varmaan sitä 95v Hilkkaa enää kiinnostaa se, onko pullassa liikaa kaloreita. 🤣

Vierailija
12/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollen itte pysty laittamaan ruokaa, tahtoisin 5 litran pakissa keittoa joka maanantai.  Tietty ruoka on kylmää kun kuljetetaan.

Vierailija
13/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava idea.

Todellakin olisi kysyntää nyt heti, kunhan hinta ei ole tuhansia euroja kuukaudessa.

Vierailija
14/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöt saisi ihan hyvää perusruokaa laitettua, jos on perusainekset. Eikä muunna ja väännä sitä liikaa, tai laimenna. Lisäksi on kaupan tiski, mutta liian pippuriset perunat, ehkä broileri menee joillekin. Ja kaupasta kunnon raaka-aineet, saisi joku tehtyä 4 päiväksi, jos osa pakkaseen.

Vierailija
15/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanheneminen suoraan sanoen pelottaa.

Tuntuu siltä, että parempi on järjestellä oma lähtönsä ennen kun on toisen avun varassa ja ei siihen enää itse pysty.

Vierailija
16/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa mikroateriasta. Ja kyllä, ravintolasta saisi ruuan kuljetettuna melkein samaan hintaan. Mutta useat vanhukset ei sitä pysty tekemään itse. Kai siihen on joku syy miksi ruoka kotiin tuodaan. 

Minun mummoni asui satojen kilometrien päässä omaisistaan. Se on jotenkin lohdullinen tieto, että joku edes pistäytyi siellä arkisin aamupäivällä. Kotihoito kävi toisen kerran sitten illalla. Ei Mummo niistä ruuista tykännyt, söi kumminkin. Kauppaan ei todellakaan päässyt, eikä mitään muuta palvelua pienellä paikkakunnalla ollut.

Eihän nuo kyllä kummoiselta näytä..

Vierailija
17/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita ihmisiä jotka ottavat vanhuksia kotihoitoon vähän kuin sijaislapsia mutta ovatkin vanhoja. Täälläkin haettiin yhteen aikaan perhehoito paikkoja vanhuksille, en tiedä löytyikö.

Vierailija
18/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni oli kokki vanhainkodissa joskus muinoin. Teki ruuan 50:lle ihmiselle. Panosti myös siihen, että ruoka näytti hyvältä lautasella. 

Jätti hommat, kun hänen työsnsä muuttui siihen, että ruoka pitää tehdä sadoille, laitetaan muovirasiaan ja kelmut päälle. 

Tästä on aikaa jo yli kymmenen vuotta, on varmaan mennyt tuostakin rumemmaksi. 

Vierailija
19/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailuttamalla otettu halvin vaihtoehto mikä tietenkin tarkoittaa sitä, että myös se "ruoka" on sitä halvinta kuraa koska yrityksen tarkoitus on tietenkin tehdä mahdollisimman paljon voittoa.

Ruoka jaetaan kaupungin keskuskeittiöltä, kotiinkuljetettuna.

Se on sitä samaa ruokaa, mitä muissakin laitoksissa syödään.

Vähäsuolaista, lähes ilman mitään mausteita, sllä ruuan

täytyy sopia kaikille.  Kotona voi lisätä suolaa ja mausteita.

Ateriat jäähtyy kuljetuksen aikana, se om tosi pirullsta, mutta

auto ajaa pitkän lenkin, useissa lähiöissä, viemässä

vanhuksille aterian. Myös se kuljetus maksaa ja se on lisätty 

ruuan hintaan.

Monien vanhusten on pakko käyttää tuota ateriapalvelua,

eivät kykyne kauppaan edes rollaattorilla, kun huimaa, kun jalat

eivät kestä, kun on leikattu polvet, lonkka, selkä...

Vierailija
20/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ymmärrettävää. Kunnuollista ravitsevaa, hyvää ruokaa vanhuksille. Noista suurkeittiöistä tulevista ruuista ei aina edes tiedä, mitä syö. Mautonta mössöä. Ihan kuin jotain pula-ajan ruokaa.

Ja sitten vielä kehdataan ihmetellä, miksi vanhukset syövät huonosti