Alettiin seurustelemaan - mies möi autonsa ja minusta tuli kuski
Ollaan seurusteltu miehen kanssa noin vuosi. Heti kun juttu muuttui vakavammaksi, mies möi autonsa ja minulle lankesi kuskin rooli. Työmatkat hän hoitaa julkisilla, mutta lainaan hänelle autoa harrastuksiin ja muihin menoihin. Viikonloppumatkat, kauppareissut jne. tehdään aina mun autolla ja yhteiseen harrastuspaikkaan mies pääsee tietenkin kyydilläni - ovelta ovelle.
Minulle tämä olisi muuten OK, mutta ärsyttää kun mies kehuskelee kuinka paljon rahaa säästää ja kuinka paljon voi nyt käyttää muihin asioihin rahaa kun autoa ei ole. Hän toki satunnaisesti osallistuu bensakuluihin, mutta minulle lankeaa tietenkin huollot, vakuutukset jne. Tienaan melkeinpä vain puolet mitä hän, joten kontrasti on erityisen suuri. Lisäksi hän vaatii aina saada ajaa koska olen kuulemma huono kuski. Vaihtoehtona on kuunnella jatkuvaa arvostelua, kuinka ajan väärin.
Ärsyttää.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta kymmenen vuotta lainaillut mieheni autoa melkein päivittäin. Ei meillä olisi autopaikkaakaan kahdelle autolle.
Ylipäätään suomalaisten pitäisi käyttää enemmän kimppa-autoja, ihan ekologisista syistä. Toki raha-asiat pitää sopia niin että kukaan ei tunne itseään hyväksikäytetyksi.
Mikähän tässä oli alapeukutettavaa? Ihanko oikeasti pitäisi mielestänne pariskunnilla olla kaksi autoa, vaikka työssäkäynti onnistuisi julkisilla?
Se, että jos puhut autosta "miehen autona", ilmeisesti mies huolehtii auton maksuista, huolloista sun muista yksin. Muutenhan auto olisi "meidän auto". Kommenttisi siis kuulostaa siltä että olet samanlainen vapaamatkustaja kuin apn mies.
Olen varmaankin vapaamatkustaja, mutta mies tosiaan huolehtii auton kuluista ja se on hänen nimissään. Minä käytän sitä viedäkseni yhteisen lapsemme päivähoitoon. Onko mies vapaamatkustaja, kun minä maksan hoitomaksun?
Vierailija kirjoitti:
Työmatkat hän hoitaa julkisilla, mutta lainaan hänelle autoa harrastuksiin ja muihin menoihin. Viikonloppumatkat, kauppareissut jne. tehdään aina mun autolla ja yhteiseen harrastuspaikkaan mies pääsee tietenkin kyydilläni - ovelta ovelle.
Minulle tämä olisi muuten OK, mutta ärsyttää kun mies kehuskelee kuinka paljon rahaa säästää ja kuinka paljon voi nyt käyttää muihin asioihin rahaa kun autoa ei ole. Hän toki satunnaisesti osallistuu bensakuluihin, mutta minulle lankeaa tietenkin huollot, vakuutukset jne.
Jostain syystä kuulostaa todella tutulta. Olen mies ja kenelläkään tähän mennessä tapaamallani yksi asuvalla naisella ei ole ollut omaa autoa. Autoilu on kuulemma niin kallista ja julkisillakin pääsee ihan hyvin joka paikkaan. Kyyti kuitenkin kelpaa aina ja joskus haluavat lainatakin autoa.
Kustannusten jakamisesta ei ole ollut edes puhetta. Paras juttu oli kun useamman vuoden yhdessä oltuamme nainen tarjoutui kerran maksamaan tankkaamisen. Sitten kun olimme huoltiksella ja tankkasin autoa niin akka alkoi kysellä onko se tankki pakko tankata kerralla ihan täyteen? Jos vaikka tankkaisi useammin pienemmän määrän niin ei tulisi niin kalliiksi. Ja tasa-arvoa vittusaatana.
Jos autoa käytetään yhdessä niin siitä myös maksetaan yhdessä.
Miksi ihmeessä suostut tuohon? Etkö uskalla keskustella asiasta miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta kymmenen vuotta lainaillut mieheni autoa melkein päivittäin. Ei meillä olisi autopaikkaakaan kahdelle autolle.
Ylipäätään suomalaisten pitäisi käyttää enemmän kimppa-autoja, ihan ekologisista syistä. Toki raha-asiat pitää sopia niin että kukaan ei tunne itseään hyväksikäytetyksi.
Mikähän tässä oli alapeukutettavaa? Ihanko oikeasti pitäisi mielestänne pariskunnilla olla kaksi autoa, vaikka työssäkäynti onnistuisi julkisilla?
Se, että jos puhut autosta "miehen autona", ilmeisesti mies huolehtii auton maksuista, huolloista sun muista yksin. Muutenhan auto olisi "meidän auto". Kommenttisi siis kuulostaa siltä että olet samanlainen vapaamatkustaja kuin apn mies.
Olen varmaankin vapaamatkustaja, mutta mies tosiaan huolehtii auton kuluista ja se on hänen nimissään. Minä käytän sitä viedäkseni yhteisen lapsemme päivähoitoon. Onko mies vapaamatkustaja, kun minä maksan hoitomaksun?
Ymmärrät kai että tilanne ei ole ihan verrannollinen siihen että mies hyväksikäyttää apn autoa mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole ottanut jotain muuta kustannusta itselleen huolehdittavaksi? Tai niin no, ilmeisesti et ymmärrä, kun piti kerran asiaa kommentoida vaikkei se mitenkään aiheeseen liity...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kai että tilanne ei ole ihan verrannollinen siihen että mies hyväksikäyttää apn autoa mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole ottanut jotain muuta kustannusta itselleen huolehdittavaksi? Tai niin no, ilmeisesti et ymmärrä, kun piti kerran asiaa kommentoida vaikkei se mitenkään aiheeseen liity...
Kirjoitin tuossa yllä että "toki raha-asiat pitää sopia niin ettei kukaan tunne oloaan hyväksikäytetyksi". Juuri se viesti johti alapeukkuihin ja vapaamatkustajaksi syyttelyyn.
Ilmeisesti tämän keskustelun tarkoituksena on saada narauttaa mahdollisimman monta ihmistä vapaamatkustuksesta.
"Hei kulta, musta tuntuu nyt siltä että sä hyödynnät mun autoa niin paljon, että olisi aika keskustella siitä että miten ison prosentin sä maksat auton huolto- ja vakuutuskuluista. Ehdottaisin 35%, se olisi mun mielestä reilua"