Alettiin seurustelemaan - mies möi autonsa ja minusta tuli kuski
Ollaan seurusteltu miehen kanssa noin vuosi. Heti kun juttu muuttui vakavammaksi, mies möi autonsa ja minulle lankesi kuskin rooli. Työmatkat hän hoitaa julkisilla, mutta lainaan hänelle autoa harrastuksiin ja muihin menoihin. Viikonloppumatkat, kauppareissut jne. tehdään aina mun autolla ja yhteiseen harrastuspaikkaan mies pääsee tietenkin kyydilläni - ovelta ovelle.
Minulle tämä olisi muuten OK, mutta ärsyttää kun mies kehuskelee kuinka paljon rahaa säästää ja kuinka paljon voi nyt käyttää muihin asioihin rahaa kun autoa ei ole. Hän toki satunnaisesti osallistuu bensakuluihin, mutta minulle lankeaa tietenkin huollot, vakuutukset jne. Tienaan melkeinpä vain puolet mitä hän, joten kontrasti on erityisen suuri. Lisäksi hän vaatii aina saada ajaa koska olen kuulemma huono kuski. Vaihtoehtona on kuunnella jatkuvaa arvostelua, kuinka ajan väärin.
Ärsyttää.
Kommentit (47)
Jätä tuo "mies", hyvä ihminen sentään.
Seurusteluvaihe on siitä kiva, että sen lopettaminen käy näppärästi.
Vierailija kirjoitti:
Seurusteluvaihe on siitä kiva, että sen lopettaminen käy näppärästi.
Niin on, mutta mies on muuten niin ihana, että eihän ap voi niin tehdä. Ei hän voi jutellakaan, koska ei viitsi.
Sinun auto, sinun päätös mitä autolla tehdään ja kuka sillä ajaa vai ajaako kukaan. Sinulla on mahdollisuus sanoa, että ei käy. Helppo juttu!
Mä olen kohta kymmenen vuotta lainaillut mieheni autoa melkein päivittäin. Ei meillä olisi autopaikkaakaan kahdelle autolle.
Ylipäätään suomalaisten pitäisi käyttää enemmän kimppa-autoja, ihan ekologisista syistä. Toki raha-asiat pitää sopia niin että kukaan ei tunne itseään hyväksikäytetyksi.
Älä tee lasta tuohon suhteeseen, sinä saat kaiken siitä koituvan kulun maksaa yksin. Ilmeisesti olette jo
muuttaneet yhteen asumaan? Nyt keskustelette rauhallisesti asiasta ja sovitte auton käytön reilusta
jakamisesta! Kyseessä on pihi lompakkolois-mies.
Jos mies pyytää kyytiä harrastukseen yms., niin ihan reilusti kieltäydyt. Ei sinun omaa aikaasi tarvi hänen vuokseen tuhlata. Jos pyytää autoa lainaan, niin vaadit maksun. Reilua peliä.
Autoilukulut vaan puoliksi. Tietenkin kaikki muutkin. Mies on keksinyt käyttää sinua hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinun auto, sinun päätös mitä autolla tehdään ja kuka sillä ajaa vai ajaako kukaan. Sinulla on mahdollisuus sanoa, että ei käy. Helppo juttu!
Helppoa muille paitsi niille, joilla on taipumus kynnysmattouteen. Hyväksikäyttäjöt tunnistavat sellaiset rajattomat helposti alistettavat uhrit. Ap:n mies on todennäköisesti ap:n kanssa siksi, samasta syystä hän ei ole jonkun muun naisen kanssa. Tilanne varmasti eikun pahenee vaan sitoutumisen tason myötä.
Kaikkea se teettääkin, ettei osata olla yksin.
Ja kohta mies muuttaa apn luo (jos ei ole jo muuttanut), ja ylpeilee kuinka paljon säästää kun ei tarvitse maksaa vuokraa. Aphan asuisi asunnossa kuitenkin, joten koko vuokra tottakai kuuluu hänen maksettavakseen niinkuin ennenkin, mitenkäs muuten!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta kymmenen vuotta lainaillut mieheni autoa melkein päivittäin. Ei meillä olisi autopaikkaakaan kahdelle autolle.
Ylipäätään suomalaisten pitäisi käyttää enemmän kimppa-autoja, ihan ekologisista syistä. Toki raha-asiat pitää sopia niin että kukaan ei tunne itseään hyväksikäytetyksi.
Mikähän tässä oli alapeukutettavaa? Ihanko oikeasti pitäisi mielestänne pariskunnilla olla kaksi autoa, vaikka työssäkäynti onnistuisi julkisilla?
kumpi teillä vaihtaa autoosi renkaat ja öljyt ja siivoaa sen parkkipaikalla?
äläkä van kirjoita vastataksesi että viet sen renkaanvaihtoon
samalla varmaan kerrot että kiikutat itsesi orgasmipajalle kun siltä tuntuu että haluat kevennystä illaksi
'mitä sitä ukolla niitäkään teettämään
sgf kirjoitti:
kumpi teillä vaihtaa autoosi renkaat ja öljyt ja siivoaa sen parkkipaikalla?
äläkä van kirjoita vastataksesi että viet sen renkaanvaihtoon
samalla varmaan kerrot että kiikutat itsesi orgasmipajalle kun siltä tuntuu että haluat kevennystä illaksi
'mitä sitä ukolla niitäkään teettämään
Jos ihan objektiivisesti mietitään, niin keskituloisen ihmisen, joka ei erityisesti harrasta autojen rassausta, kannattaa viedä auto renkaidenvaihtoon ennemmin kuin tusata itse epätasaisella pihalla. Näin siis palveluyhteiskunnassa.
T. Keskituloinen nainen, keskituloisen miehen vaimo.
Miksi sä annat sen käyttää sitä autoa, tai annat sen kommentoida noin tökerösti? Onko se niin vaikeaa vain puhua suoraan? "Hei, kiva kun myit oman autosi, mutta mua on turha käyttää tässä autoasiassa hyväkseen, maksa puolet tai et saa käyttää enää". Ihme vikinää.
"Hei kulta, autoon pitäisi ostaa uudet talvirenkaat. Koska autolle tulee nyt niin paljon enemmän ajoa kun sinäkin sillä ajat, voit varmaan ostaa renkaat? Muista myös käydä tankkaamassa ensi kerralla kun käytät autoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässä oli alapeukutettavaa? Ihanko oikeasti pitäisi mielestänne pariskunnilla olla kaksi autoa, vaikka työssäkäynti onnistuisi julkisilla?
Se, että jos puhut autosta "miehen autona", ilmeisesti mies huolehtii auton maksuista, huolloista sun muista yksin. Muutenhan auto olisi "meidän auto". Kommenttisi siis kuulostaa siltä että olet samanlainen vapaamatkustaja kuin apn mies.
Vierailija kirjoitti:
"Hei kulta, autoon pitäisi ostaa uudet talvirenkaat. Koska autolle tulee nyt niin paljon enemmän ajoa kun sinäkin sillä ajat, voit varmaan ostaa renkaat? Muista myös käydä tankkaamassa ensi kerralla kun käytät autoa."
Luulenpa että palstalla nousisi melkoinen äläkkä, jos se olisi mies, joka ehdottaa naiselle talvirenkaiden ostamista autoonsa käyttöoikeutta vastaan. Mutta kaksoisstandardeja maailmassa riittää.
-Se keskituloinen nainen.
Pakko saada rahaa kaljotteluun ainakin muutoin mitä ollut.