Poliisille halutaan helpompi pääsy arkaluonteisiin terveystietoihin..
Kommentit (153)
mielivaltaista toimintaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Case Mika Myllylä. 70 poliisia sai tuomion urkinnasta.
Näin taisi olla. Tosin urkinnan kohde ei siitä joutunut kärsimään.
Ehkä turhat putkakuolemat vähenevät, kun poliisi saa selville säilöön otetun henkilön terveystiedot.
Eikä vähene. Poliisi heittää julmasti putkaan virumaan ja ihan kettuillakseen ei hanki tarvittavaa hoitoa. Onhan näitä putkapahoinpitelyjä nähty. Tarkoitus lienee tarjoa viihdettä poliiseille. Voivat sitten donitsitauolla nauraa Uolevin potenssiongelmalle. Ihmisen kyttäämiseksi tämä on mennyt.
Juurikin näin, kyllä putkakuolemien vähentämiseksi riittää putkassa olevan valvonnan tehostaminen ja että ylipäätänsä huonossa kunnossa oleva toimitetaan ensisijaisesti sairaalaan eikä putkaan.
Sopii miettiä että mihin poliisi työssään tarvitsee ihmisen terveystietoja? Riitan burnout tai Pertille tehty sukupuolitautitesti ei taida olla oleellinen tieto rikosten ehkäisemiseksi tai niiden ratkomiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Nyt kaikenlaiset avohoitopotilaat vaarantavat tavallisten ihmisten elämää.
Et tainnut ihan loppuun miettiä...
Vaikka poliisi näkisikin tiedoista että kyseessä on avohoitopotilas, niin ei se tarkoita, ettäkö hänet pidätettäisiin. Aivan yhtä lailla tämä avohoitopotilas on tuolla vaarantamassa tavallisia ihmisiä. Luuletko että poliisilla on resursseja seurata jokaista avohoitopotilasta, kun edes noita avovankilasta vapailla olevia murhaajia ei seurata, vaikka heidät ollaankin luokiteltu erittäin vaarallisiksi. Ihan vaikka Penttilä keissi esimerkkinä.
Poliisi ei tee terveystiedoilla yhtikäs mitään.
Sen sijaan että annetaan poliisille lisää valtuuksia, pitäisi poliisin toimintaa paremmin valvoa.
Eihän kellään voi olla mitään salattavaa. Jos naapurin poliisin eukko on mieheltään saanut tietää että sinulla on hiv tai että olet mielenterveyspotilas niin sehän on vain hyvä että pihapiirin lapsetkin osaavat varoa. Sitäpaitsi hiekkalaatikollakin on mukavampaa kun intiimivaivasi tai alkoholismisi ovat kaikkien tiedossa. Eihän sinulla pitäisi olla niistä mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliist käy jo nyt katsomassa ihmisten tietoja uteliaisuuttaan.
Millainen tieto tästä jää potilastietoihin? Eli jos haluan tilata lokin siitä ketkä ovat katsoneet tietojani niin miten poliisi näkyy niissä lokitiedoissa? Kysymys hypoteettinen mutta kiinnostaisi tietää.
Mitä väliä sillä siinä vaiheessa enää on kuka siellä kävi jos tietosi on levitetty?
Minulla on naapurissa verovirkailija joka katsoo verotietoni puolestani. Säästyy aikaa kun ei tarvitse itse niitä selvitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tieto tästä jää potilastietoihin? Eli jos haluan tilata lokin siitä ketkä ovat katsoneet tietojani niin miten poliisi näkyy niissä lokitiedoissa? Kysymys hypoteettinen mutta kiinnostaisi tietää.
Mitä väliä sillä siinä vaiheessa enää on kuka siellä kävi jos tietosi on levitetty?
Sitä väliä, että se joka tiedoissa on asiattomasti käynyt saa siitä rangaistuksen. Jos tietoja on vieläpä levitelty, niin sitä levittänyt on oikeudellisessa korvausvastuussa levityksen aiheuttamasta pahasta.
Kun olin aikoinaan sairaalassa kesätöissä luin läpi kavereiden ja entisten opettajien terveystiedot ja potilaskertomukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä väliä, että se joka tiedoissa on asiattomasti käynyt saa siitä rangaistuksen. Jos tietoja on vieläpä levitelty, niin sitä levittänyt on oikeudellisessa korvausvastuussa levityksen aiheuttamasta pahasta.
Ja sekö korjaa tilanteen jos joku saa pari kuukautta ehdollista ja sinä satasen mielipahasta?
Kohta varmaan tulee laki että joka kotiin täytyy asentaa kamera että voidaan varmistua etteivät kansalaiset vain puhu tai vain tee mitään laittomuuksia kotonaan. Kyllähän jokainen kunnon kansalainen antaa semmoisen kotiinsa asentaa, eihän heillä ole mitään salattavaa, kyllä poliisin täytyy saada tietää mitä yksityisasunnoissa tapahtuu, siellähän voidaan vaikka puhua jotain rasistisia tai poliittisesti epäkorrektisia asioita puhumattakaan terroristien suunnitelmista. Seuraavana alamme lukemaan ihmisten ajatuksia ettei siellä reinon tai memhmetin päässä vain pyöri mitään laittomia ajatuksia. Toisaalta jokaisen taskussa pyörii jo nauhoitin ja kamerakin, ja heillähän on jo oikeudet tulla ilmojen halki taskuusi.
Poliisitja niiden vaimot vankilaan. Kaikki kyttäyavirat pannaan pannaan!!! Sossut, kelatädit pankkitädit naapurit supot ja muut kytät?!!!!
Nuo kuuluvat esoteerikoitten uskomuksiin. Ei ne hätäkeskukseen soita vaan loošimestarille.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10493962
Mitä ajatuksia herättää?
Ei mitään, ihan sama mulle.
Tälläista ei edes ehdotettaisi terveessä yhteiskunnassa. Suomalaisten ei tarvitse kertoa vitsejä poliisivaltiosta sillä Suomi on menossa hyvää vauhtia kohti totalitarismia. Mitä tilitietojen urkkimiseen tulee niin rahanpesunestäminen ei ole niin tärkeä asia että sen vuoksi menetetään intimiteetti suoja. Tarvitaan eduskunta joka puhdistaa koko virkakunnan näistä poliivaltiota ajavista. Koko sisäministerion virkakunnan voisi erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, hyvä vaan. Olen terve eikä terveystiedoissani ole mitään salattavaa. Kyllä heillä pitää olla mahdollisuus saada ne jos niitä johonkin tarvitaan.
Ja uskot olevasi terve kunnes kuolet? Voisihan tuosta laista tehdä sellaisen että ne hyväuskoiset hömelöt ketkä haluaa, voi luovuttaa kaiken yksityisyytensä poliisille ja hallitukselle. Mykkänen tulee tarvittaessa pyyhkimään pyllynkin, ettei sinnekään ole tungettu mitään epäilyttävää.
Niin ja voi käydä niin esim. Seurustelu suhteen päätteeksi että joku tekee mt-ilmoituksen kostoksi, varmasti skitsofrenia-diagnoosi pamahtaa jos tarpeeksi hurjia tarinoita kerrotaan ja jo ennen kuin remmisänky on "pedattu" ja halperolidi piikki isketään kankkuun
Ei läheisriippuvainen nainen tai mies lähde puolisonsa luota edes poliisin pyynnöstä. Ovat siinä omasta tahdostaan. Tai miten ajattelit saada jonkun kiusantekijän mt- ongelmaisen kiinni tuolla tavoin? Tai vain puhtaasti ilkeän. Ei ilkeydestä jaella diagnooseja. Miten aiot puuttua? Kyttäät niitä terveitä?
Nyt kannattaa pitää huoli siitä ettei lapselle anneta mitään autismi- tai adhd-diagnooseja. Nimittäin kun valtaan nousee pari askelta ” äärimmäisempi” kokoonpano, eliminointilista (masentuneet, burgerit yms käytöshäiriöiset, jne) on helppo tulostaa yhteisestä rekisteristä.
Keneltäkään ei liene jäänyt huomaamatta äärioikeiston hidas mutta varma nousu myös muualla Euroopassa. Rekisteriä voidaan käyttää ”oikein” monella tavalla. Vallassa oleva taho päättää kulloisenkin oikean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne nytkin jo pääse niihin tietoihin, kun sossutkin pääsee. Jouduin lasun rattaisiin huoltokiistan yhteydessä, kun sossut uskoivat taitavasti heitä pyörittävän narsu-isän puheita siitä, että olen mielisairas hullu. Lasun sossut kävivät lupaani kysymättä ja ilman mitään isä puheita kummempia todisteita tutkimassa terveystietoni eri paikoista koko elinikäni ajalta. Onneksi sieltä ei löytynyt mitään mielenterveysongelmia, muuten lapseni olisi huostattu.
Ei mielenterveysongelma tarkoita automaattista huostaanottoa.
Mulla oli tilanne jossa exällä oli omat diagnoosinsa mun ongelmistani joita esitteli lastensuojelun työntekijöille. Mulla on toki diagnooseja, mutta paljon lievemmistä jutuista. Annoin b-lausuntoni sossuille luettavaksi jotta tietäisivät ainakin että missä todella mennään.
Yhteishuoltajuus jatkuu normaalisti edelleen.
Minun kohdallani se olisi merkinnyt huostausta. Onnistuin nimittäin suututtamaan sossut, koska sanoin pari valittua sanaa heidän toimistaan. Ja tuo oli vain yksi asia, millä huostausta yrittivät ja pitkän aikaa yrittivätkin, mutta kasaan kuivuivat yritykset. Ja ihan omin lupinensa menivät tietoja katsomaan, ei minulle edes annettu tilaisuutta esimerkiksi näyttää tietojani itse.
Minun tietoihin suomen poliisi ei pääse. Käyn lääkärissä ulkomailla.
Tämä maa on kuin näkymätön käsi joka puristaa hiljaa kaulasta. Pystyt elämään sen puristuksen kanssa, mutta se on koko ajan läsnä.
Eikä vähene. Poliisi heittää julmasti putkaan virumaan ja ihan kettuillakseen ei hanki tarvittavaa hoitoa. Onhan näitä putkapahoinpitelyjä nähty. Tarkoitus lienee tarjoa viihdettä poliiseille. Voivat sitten donitsitauolla nauraa Uolevin potenssiongelmalle. Ihmisen kyttäämiseksi tämä on mennyt.