Poliisille halutaan helpompi pääsy arkaluonteisiin terveystietoihin..
Kommentit (153)
Parantaa tasa-arvoa hieman tässä maassa. Nyt laitetaan kaikki apua tarvitsevat samalle viivalle pedofiilien kanssa - kukaan apua tarvitseva ei uskalla sitä hakea.
Vierailija kirjoitti:
Parantaa tasa-arvoa hieman tässä maassa. Nyt laitetaan kaikki apua tarvitsevat samalle viivalle pedofiilien kanssa - kukaan apua tarvitseva ei uskalla sitä hakea.
Hieno sote-uudistus! Säästyy valtavasti rahaa!
Poliist käy jo nyt katsomassa ihmisten tietoja uteliaisuuttaan.
Case Mika Myllylä. 70 poliisia sai tuomion urkinnasta.
Lisää its e mu rhia. Jos joku käy terapiassa liian siivoamisen tai opiskeluvaikeuksien takia niin kyllä sen silti haluaa pitää omana tietonaan, eikä niin, että joka toinen vastaantulija tietää sen.
Olen luullut että poliisi näkee jo kaiken mitä työhönsä tarvii.
Eli sen sijaan että ihminen lähtisi hakemaan apua esim väkivaltaisiin ajatuksiinsa, hän poliisin pelossa ei tee niin. Sitten joku päivä napsahtaa. Kokoomus osaa taas.
Tietynlainen sossulan lynkkauskoneisto psykiatrisessa noita-akka ja pervosetälaumasta tulee laajemmin. Tuloksien ennakkoehkäisy muutenkin arveluttavaa ja psykiatrisen diagnoosin saa heppoisemmin perustein perättömillä huhupuheilla kuin lastensuojelun kimppuunsa
Vaikka poliiseihin periaatteessa luotan, niin ihan kaikkea en heidän käsiin antaisi. Tietyllä tapaa tuo olisi ihan hyvä ainakin kun ajattelee, että itselläni on puhtaat paperit, mutta silti se nostaa karvat pystyyn täysillä, sillä tiedän muutaman hyvin epäpätevän ammatin edustajan. Tottakai tietojen lukemisesta jäisi merkintä, mutta kenelle ne näkyvät? Saako tavallinen ihminen tietojensa lukemisesta jonkun tiedon tai pystyykö hän asiaa enemmän aukaisemaan?
Vierailija kirjoitti:
Poliist käy jo nyt katsomassa ihmisten tietoja uteliaisuuttaan.
Millainen tieto tästä jää potilastietoihin? Eli jos haluan tilata lokin siitä ketkä ovat katsoneet tietojani niin miten poliisi näkyy niissä lokitiedoissa? Kysymys hypoteettinen mutta kiinnostaisi tietää.
Järkyttävää on. En luota enää tippaakaan tämän maan viranomaisiin, olen omin silmin nähnyt mitä meno on poliisissa, terveydenhuollossa, sosiaalitoimessa ja niitä muka valvovissa virastoissa ym. Tuollainen laki säädetään vain siksi, että sitä voidaan käyttää väärin. Huomatkaa myös, että ovat tätäkin uudistusta kiireellä ajamassa läpi kuten ajoivat tiedustelulakia ja aktiivimalliakin. Johan se tiedetään mitä sellaisesta seuraa. Kohta taitaa sananvapauskin olla historiaa ellei asiaan pian havahduta.
Tästä tulee olo että 'kaikkea voidaan käyttää sinua vastaan'.
Seuraavaksi tiedot työnantajalle kaikista terveystiedoista, myös fyysisistä (teille jotka iloitsette omista "puhtaista papereistanne" ettekä piittaa kuin itsestänne, vielä se kalikka teillekin kalahtaa).
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee olo että 'kaikkea voidaan käyttää sinua vastaan'.
sehän se pointti onkin
Suomi ei saa olla maa, jossa jokaisen elämä on kaikille avoin sometili.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää on. En luota enää tippaakaan tämän maan viranomaisiin, olen omin silmin nähnyt mitä meno on poliisissa, terveydenhuollossa, sosiaalitoimessa ja niitä muka valvovissa virastoissa ym. Tuollainen laki säädetään vain siksi, että sitä voidaan käyttää väärin. Huomatkaa myös, että ovat tätäkin uudistusta kiireellä ajamassa läpi kuten ajoivat tiedustelulakia ja aktiivimalliakin. Johan se tiedetään mitä sellaisesta seuraa. Kohta taitaa sananvapauskin olla historiaa ellei asiaan pian havahduta.
Kansalaisaloitteen paikka.
Entä jos vaimoa h ak ataan, mutta vaimo käy terapiassa pakko-oireiden takia, vaikka siksi, että tarkistaa 3 kertaa jokaisen asian ja ei astu saumakohtiin. Nyt vaimo ei voi kutsua poliisia auttamaan, koska miksi poliisi hullua uskoisi, saati auttaisi? Hulluhan kuvitteli koko pahoinpitelyn, merkitään kirjaan vaan.
Kylläpäs täällä kirjoittelee paljon väkivaltaisia paranoideja. Poliisin työturvallisuuteen kuuluu tietää että milloin riehuva asiakas esim. omistaa aseita tai jos asiakas saanut väkivaltatuomiota. Miksei sitten sekin että asiakas on ollut hoidossa väkivaltaisuuden vuoksi tai on muuten pahasti psykoottinen tai jotain?
Ihan yhtähyvin palomies haluaa tietää säilytätkö asunnossasi jotain palavaa ennen kuin lähtee sinne sisään sammuttamaan tulipaloa. Kyse on työturvallisuudesta ja jopa poliiseilla on oikeus selvitä hengissä työvuorostaan.
Minulla ei ole edes sakkoja tai muita rangaistuksia poliisin tiedoissa. Kirjoittelin treffipalstalla pelkällä etunimelläni poliisille, joka ei asunut samalla paikkakunnalla. Mitään kuvia, paikkatietoja yms. en hänelle antanut.
Asuin isolla paikkakunnalla ja kerroin minkä ikäisiä lapsia minulla on. Monia samalla etunimellä olevia naisia oli samalla alueella joku 20-30 kpl jo Fonectankin mukaan. Tämä poliisi kuitenkin osasi paikallistaa kuka olen, häntä en mitenkään voinut tuntea eikä hän minua. Kävi varmaan tiedostot läpi kenellä samalla etunimellä on sen ikäisiä lapsia sillä paikkakunnalla, jossa asuin. Laillista?
Montako samanlaista aloitusta aiot vielä tehdä kertomatta omaa mielipidettäsi?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3309193/keskustelua-lakiuudistuksesta?c…