Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT Tiistaina 9.5***

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00C5CD]Kiitos vaan munkin puolesta kannustuksesta! Mies on toistaiseksi myöntyväinen petipuuhiin illalla, kunhan nyt kotiutuu töistä (toivottavasti ei mene kovin myöhään, että jaksaa).

[color=FF1493]Vielä jatkan omaa ).( sen verran, että hiukan nuo muut ovis" oireet" ei täsmää testin tulokseen: lämmöt jo koholla tänä aamuna, vaikka niiden pitäisi nousta vasta kun ovis on jo ohi. Toisaalta se ei niin kauheen luotettava menetelmä ole. Toinen juttu on limat, joista en paljoa ymmärrä, mutta parissa kierrossa ollut bongaavinani ne, mutta nyt on kyllä meneillään aivan " kuiva" kausi. Mutta kuten sanottu, koitan nyt olla noita miettimättä ja iloitsen siitä ovistestin plussasta! :)

[color=00C5CD]Nea kysyi halukkuudesta: omalla kohdallani huomasin alkuun lievää halukkuden lisääntymistä, mun kohdalla tuntui että kun seksillä on joku suurempikin tarkoitus, kuin " vaan" nautinto, niin halusin useammin kuin aiemmin läpi kierron. No nyt on sit kai palattu arkeen, kun mä en oo mikään maailman aktiivisin tyyppi. Usein arkisin olen niin väsynyt, että seksi ei tule edes mieleen, kun olen jo nukkumaan menossa miehen kotiutuessa.

[color=FF1493]Ja vielä tosta miehen haluttomuudesta: olen huomannut, että miehelle ei kannata oviksesta ym puhua, koska täällä ainakin ukolta menee halut välittömästi jos alan painostaa. Olen myös yrittänyt innostaa itseni tekemään aloite useammin. Mies kun rupesi huomauttelemaan, että haluan seksiä vain vauvan vuoksi, kun tein aloitteita vain puolessa välissä kiertoa... Mies (onneksi) yleensä haluaa useammin kuin minä.

[color=00C5CD]Niin, että Emmalle jaksamista jatkossa! Tuossa ei varmaan auta muu kuin pitää tosiaan matalaa profiilia ovisten suhteen ja koittaa muuten kellistää mies petiin.

[color=FF1493]Keiju: mulla ei ole minkäänlaisia ovistuntemuksia. Siksi tikuttelenkin ja mittaan aamulämpöjä, jotta tietäisi vähän missä mennään. Ja upeasti meni värit ja vielä suurennuskin! :)

Vierailija
22/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit mikä on pco, joten ajattelin laittaa sulle pienen infopaketin asiasta. Toivottavasti tää selventää asiaa. =)

PCOS (=Polycystic Ovarian Syndrome) on polykystinen munasarjaoireyhtymä eli munasarjojen monirakkulaisuus. Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. Munasarjojen koko on normaalia suurempi. Noin joka viidennellä hedelmällisessä iässä olevalla naisella on tavallista enemmän pieniä rakkuloita munasarjoissaan. Usein niistä ei ole sanottavampaa haittaa, mutta joissakin tapauksissa ne voivat aiheuttaa ongelmia, jopa hedelmättömyyttä ja silloin onkin kyse juuri PCO:sta.

Ultraäänitutkimuksessa nähdään tyypillisesti munarakkuloita helminauhamaisesti munasarjan kapselina alla. Rakkulat ovat pieniä (alle 8 mm) ja niitä on vähintään 10/poikkileikkaus. Tarkoin ei tiedetä, miksi joillekin naisille kehittyy PCO. Perinnöllinen yhteys on mahdollinen. Niitä esiintyy kaikenikäisillä naisilla, joten munasarjat eivät yhtäkkiä muutu polykystisiksi, mutta oireilla ne voivat milloin vain.

PCO:ssa tavallinen oire on vuotohäiriöt. Suurella osalla potilaista on myös hirsutismia. Tutkimuksiin nainen yleensä lähteekin juuri vuotohäiriöiden, hirsutismin tai lapsettomuuden takia. PCO-potilailla on usein liiallista karvankasvua, iho-ongelmia (akne) ja ylipainoisuutta. Lisäksi ylipainoisilla PCO-potilailla on lähes aina myös insuliinin liikaeritystä. Hoidoksi saattaa riittää pelkkä painon pudotus. Laihdutus voi korjata myös kuukautiskierron ja palauttaa hedelmällisyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirulle Valtavasti Onnea haamusta! Peukut pystyyn, että se siitä vahvistuu.

Killalle ovisplussaonnittelut ja pupuiluintoa!;)

G: Yritystä aloittaessa halut kasvoivat huomattavasti. Olen yleensä se vähemmän aktiivisempi ollut. Nyt, kun yritys ei ole vielä tuottanut tulosta on halut taas laantuneet. Varsinkin, kun tietää ettei ole tärpännyt niin sen jälkeen on saanut odotella tovin ennen kuin on koko homma taas kiinnostanut. Ja miehellä ei ole sitä mitään vastaan, vaikka vain vauvanteko tarkoituksella ollaan pupuiltu.

Oma napa: Sain ovulaatiotestiin lähes yhtä vahvat viivat kahtena päivänä v.loppuna, muttei siis aivan yhtä vahvoja ja nyt menossa kuitenkin kp 60. No, pupuiltiin ahkerasti kuitenki, koska eihän sitä koskaan tiedä mitä tuolla elimistössä kuitenkin tapahtuu. Nyt kaiken maailman nippailuja ja jomotuksia on, mutta en oikein jaksa niitä sen kummemmin ajatella. Meneillään oleva Terolut-kuuri voi ilmeisesti myös vaikuttaa ovistestien tuloksiin. Vielä muutama päivä on Teroja syömättä, joten viimeistään parin viikon päästä nähdään tuleeko menkat vai ei.

Keiju kyseli pco:sta. Googlettamalla löytyy hyvin tieto ja lyhyesti pco on polykystinen munasarjaoireyhtymä eli munasarjojen monirakkulaisuus. Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. Munasarjojen koko on normaalia suurempi. Pco voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hedelmättömyyttä. Oireina vuotohäiriöt, hirsutismi ja lapsettomuus.

Plussatuulia puhaltelen täältä Pohjanmaalta teille kaikilla, oli se sitten ovisplussa tai raskausplussa!

Vierailija
24/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Sirulle haamusta! Toivottavasti tulee vielä se ihan selkeä viiva!

Mä tuskailen edelleen kipeistä nänneistä, ne on niin hellät ettei kärsi yhtään nykiä. Oireita mistä?! Osaako kukaan sanoa? Ajattelin että siitä kun jätin pillerit vasta vajaa kuukausi sitten pois, mutta kun ne on olleet vasta muutaman päivän kipeät. Eilen oli ovisoireet, ainakin omasta mielestäni.

KILLA! Mun tietoihin voi lisätä seurravaa:

Minä olen 21-vuotias opiskelija, mieheni 24-vuotias ja työelämässä. Samassa matkassa ollaan kohta 6 vuotta kuljettu. Ensimmäistä yritetään. Asumme Itä-Suomessa maaseudulla omakotitalossa. Pillerit jätetty pois vasta vajaa kuukausi sitten (pitkän harkinta-ajan tuloksena).

Vierailija
25/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink][size=4]missä on mooli?[/color][/size]

Tuu kiltti Mooli-kulta ilmottautumaan! Onko kaikki ok?

Vierailija
26/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathy, kerkesitpäs ennemmin! :) Samasta jutusta oltiin lainattu tekstiä pco:oon liittyen. Täälä myös yksi pco:lainen, tosin suht lievä sellainen! *Vilkuttaa*

Vierailija
27/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta kysyn, koska sulla todettiin pco ja missä yhteydessä?

Mulla todettiin vasta äskettäin eli viime viikolla naistentautien polilla, kun olin sielä kyselemässä apua todella epäsäännölliseen kiertoon. Tosin osasin odottaa pco-diagnoosia, sillä niin vahvat merkit siitä oli ja nyt siitä sitten sai varmistuksen.

Vierailija
28/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirsutismi:

Runsaskarvaisuus, liikakarvaisuus, tavallista runsaampi ihokarvoitus; naisella esiintyvä miehinen karvoitus.

Vierailija
29/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirulle haamusta, haamukin on plussa, ja kyllä se viiva sieltä vahvistuu! bdbdbdbd Onnea!!! Ja muille (ovis)plussanneille myöskin onnea, toivotaan että tärppää!

Omaan napaan ei kummempia kuulu, täti onneksi on alkanut pakkailla laukkujaan. Miehen halukkuudesta täällä oli ollut keskustelua; meillä mies on aktiivinen, useimmiten aloite tulee sieltä suunnalta. Mutta pillereiden lopettamisen jälkeen olen huomannut, että itse olen nykyään halukkaampi, samalla tavalla olin ennen pillereitäkin. Joten minuun pillerit vaikuttivat ainakin haluja vähentävästi. Joten meillä nuo petipuuhat sujuu kiitettävän hyvin, ja mieskin on tyytyväinen kun teen useammin aloitteita. Onhan meilläkin aikoja jolloin ei vaan haluta esim. koulusta tai kiireestä aiheutuva stressi vie halut, eikä seksiä edes ajattele.

Viime kierto oli kestoltaan 34 kp, joten ovis taitaa tässä kierrossa tulla parin viikon päästä. Sitten taas jännäillään, toivottavasti.

Mutta kaikille tasapuolisesti plussatuulia!!

nuka kp 4

Vierailija
30/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: Onnea Siru, hienoa että plussa aalto vahvistuu!

Toiseksi: Kaikille uusille palstailijoille tervehdys ja tervetuloa kirjavaan joukkoomme, täällä on positiivinen tunnelma!

Hilja, sä kuulostat ihanan rauhalliselta ja valmiilta raskauteen. Nauti kaikista odotuksen päivistä!

Hyvä että sabamin mies paranee hyvää vauhtia.

Killa, mä pidän sulle peukkuja ja varpaita, että tämä ovisplussa toisi myös raskaustestiplussan, olet sen ansainnut.

Mooli, toivottavasti kaikki on sielläkin hyvin. Ajatella, että olisitte Killan kanssa menossa yhdessä o-puolelle? *bdbd*

Mitenkäs Essin mökkiviikonloppu meni? Ainakin kelit olivat upeita laitella paikkoja kuntoon.

G:t Olen kolmekymppinen ja siitä itselleni kriisinkin kehitellyt;)

Meidän tilanteessa halut eivät ole ongelma, kun tätä väistämätöntä selibaattia tulee vietettyä niin taajaan. Kun sitten tavataan, ei tarvitse kuin vilkaista toista ja eikun menoksi¿ Että on tässä ¿mies matkalla¿-elämässä jotakin hyvää;) Kun lopetin pillerit reilu vuosi sitten, se kyllä lisäsi innokkuutta pupuilla huomattavasti.

Näin tänään

nellamaija

Vierailija
31/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pco todettiin myös ihan vasta eli viime vkon tiistaina kävin gynellä, koska menkkoja ei kuulunut, vaikka raskaana en ole. Siinä yhteydessä gyne ultras munasarjat ja kohdun ja löysi monirakkulaiset munasarjat. Munasarjojen koko ei ollut huomattavasti suurempi kuin normaalisti, mutta poikkeavasti kuitenkin. Minäkin oli tätä " diagnoosia" osannut jo odottaa, koska mulla on ihan nuoresta asti ollut todella epäsäännöllinen kierto ja runsas vuoto, oikeastaan muita oireita kuten ylipainoa tai hirsutismia ei ole. Gyne sanoi myös, että muutokset munasarjoissa voisi myös johtua pillereiden lopettamisesta, mutta papereihin kirjoitti kuitenkin tuon lievän pco:n. Nyt olen siis Terolut -kuurilla, jotta menkat tulisivat ja jotta kierto tasoittuisi. Hieman kyllä pelkään ovuloinko ollenkaan, koska käsittääkseni pco voi siten myös vaikuttaa. Ja hankala on ovistestejä tehdä, kun olen lukenut, että Terot voivat joillakin vaikuttaa ovistestin tulokseen, en tosin tiedä miten.

Mukava, kun tähänkin asiaan saa täältä palstalta vertaistukea! Ja käsittääkseni pco on aika yleinen ja myös pco:laiset raskautuvat, tosin se voi viedä hieman enemmän aikaa, jos ei ovuloi joka kierrossa tai on pitkät kierrot. Tsemppiä ja uskoa tulevaan! Kyllä se nyytti meille ens vuonna suodaan! Meille kaikille!

Vierailija
32/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, kiitos tiedosta :) Aina oppii uutta.

Olen luennolla ja tännehän sitä eksyy surffailemaan...

Vierailija
33/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: Esittelylistaan voit musta laittaa sauraava:

Oon 24 ja miehellä ikää 26. Etelä-Suomen asukki, henkinen keskisuomalainen. Vika pilleri kurkusta alas 26.4. Kroonista kuumeilua pitkäään!

Kesäisessä ilmassa kuume sen kun kovenee. Toivottavasti pääsen itsekin pian teidän mukaan tekemään sitä pientä ihmettä:) Kunhan saan vain tyhjennettyä tämän ikuisuuden kestävän kierron....

Vierailija
34/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD5555]Oikein kovasti Onnea Siru![/color] [color=red][size=7]♥[/size][/color]

[color=008080]Hionoa ettei plussa aalto vie kuumeilijoita tasaiseentahtiin mennessään!

Killalle onnitelut ovis plussasta,joten ei kun puuhiin ; )

Ovis bongareita oli tänään paljon liikkeellä. Itsekin testasin muutaman päivän pausin jälkeen tänään melkein yhtävahvat viivat ovis tikuun. joten eiköhän se ovis ole tuloillaan kun pientä nippailuakin tuntuu!

EmmaAnnalle ja muille miehen halujen kanssa painiskeleville tsempiä. Itse olen ihan tarkotuksella välttänyt höpöttämästä oviksista, ajoituksesta ym. juuri sen vuoksi ettei seksistä tulisi vain vauvan teko tunnetta kummallekaan. Meillä mies on kyllä kysynyt ihan että koska on paras aika jne.

Ja haluista vielä sen verran että meillä mies on se innokaampi. Itsessäni olen huomanut selvää halujen lisääntymistä pillereiden lopetettu ja muutenkin seksi on ollut parempaa =) Jotenkin minulle on jäänyt pillereistä huono fiilis ja olenkin ajatellut että niitä ala enään syömään. Jouduin kyllä aika montaa merkiä kokeilemaankin.

Mikäs teillä muilla on kanta pillereiden tulevaisuudelle?

Titi-uu: minulle tuli rinnat ja nännit eteenkin tosi araksi juuri pillereiden lopetuksen jälkeisessä kierrossa. Käyti yasmin pillereitä eikös sinulla ollut myös vai muistanko nyt ihan väärin??!

Ikäkyselyy olen tasan viikon veran ollut 28v.

Uusia on tullut joukoomme lisää en muista nickejä enkä muista kenet ole toivottanut jo tervetulleeksi, joten kaikki uudet tervetuloa!

Täytyy lähteä katsomaan lätkä matsia!

++++++++++pölyä kaikille!

Onnituikohan värit!!!

-hapö-[/color]

Vierailija
35/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Mercilon-merkkiset pillerit. Niitä ehdin popsia viitisen vuotta. Niitä ennen oli Meliane-merkkiset, mutta sain niistä migreeniä (migreeniin taipuvainen olen muutenkin) ja vaihdoin sitten Merciloniin. En havainnut että Merciloneista olisi ollut haittavaikutuksia, mutta nyt kun olen lopettanut ne niin halut pedin puolelle on kyllä huomattavasti lisääntyneet! Eli ei kiitos pillereitä enää mulle! ;)

Vierailija
36/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tiistai-iltaa!

Niin se vaan kesä tekee kovaa vauhtia tuloaan. Hitaasti kuluu tuo aika, kun on mitä odottaa; viimeiset viikot menossa ennen kesälomaa.

Onnitteluhalaukset plussanneille (niin raskaus- kuin ovistesteissä)!

(.): Kp 12 menossa, ensimmäinen haamu ovistestiin tuli kp9:nä. Haamu on hiukan vaalentunut näiden päivien aikana, kp10:nä tuli kahtena veskikäyntinä ihan pikkasen verta paperiin. Eilen (kp11) illalla oli ihmeellisiä tuntemuksia alavatsassa, ehkä enemmän kuitenkin oikealla puolella. Ja tänään taas ovistestissä haaleaakin haalempi plussa. Lämmöt 36,1 olleet joka aamu. Ja minä oon ihan ihmeissäni. En ole ikinä noita oviksia yrittänyt bongata, mutta kierron puolessa välissä olen aina tuntenut noita omituisia nippailuja (vai mitä lie) ja huomannut sen verisyyden. Kertokaahan te, viisaammat, näyttääkö ovistesti mitä sattuu, vai odotanko yhä edelleen sitä ovista tulevaksi. Kiertohan mulla on 25-30(32). Lueskelin tuolta ovistestipalstalta ketjua Advance-testeistä. Ihan karvat nousi pystyyn, oli siellä sen verran viha(?)mielinen keskustelu aiheesta. Eli olen itsekin testannut Advancella, ja nyt epäilen tulosten oikeellisuutta. Kokemuksia muilla? Mutta loppujen lopuksi, toisaalta ihan sama, vaikka ovis olis mennytkin jo, sillä mies on ollut ihan yhtä halukas heilutteleen lakanoita kuin minäkin -joka päivä.

Hmm.. tulipas tästä -taas- omanapaista tekstiä, mutta suonette sen anteeksi. Olette kuitenkin kaikki olleet joka päivä mielessäni. Ihmeellistä, kuinka te eksyttekin ajatuksiini; yhtäkkiä huomaan jännittäväni enemmän TEIDÄN raskautumista kuin omaani :)

-A kp12/25-

Vierailija
37/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle tsemppiä miehen " kaatamiseen" :)

Keskustelua oli haluista. Meillä mies on yleensä aina valmis, kun vaan pientä vinkkiä antaa. Taitaa olla aika usein minä joka sen aloitteen kuitenkin tekee. Nyt kieltämättä tuntuu, että petipuuhat on parantuneet pillereiden lopettamisen jälkeen ja toivottavasti se jatkuukin tälläisenä. Mulla ei oo mitään moitittavaa pillereissä. Ainakin tuntuu, että noi mitä on syöny niin on sopinu mulle. En oo kyllä ajatellu asiaa, että jatkaako sitä niiden syömistä vai mitä tekee, sitten ku on taas aika ajatella ehkäisyä.

Tervetuloa uudet joukkoon mukaan.

Vierailija
38/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mut pakko taas purkaa mieltään. Siis kun epäilen, että mulla olis ollu ovis eilen. Tänäänkin lämpö vielä 37.2 (eilen 37.5) ja alavatsakipuja oikealla puolella (eilen vihloi oikeaa munasarjaa). Houkuttelin siis miehen petipuuhiin kertomatta mahdollisesta oviksesta ja kun mies nukahti, nostin jalat seinää vasten ja toivoin että siittiöt löytäisivät perille. Loppujen lopuksi en sitten koko yönä saanut kunnolla nukutuksi. Miestä en halua painostaa, haluan että seksi pysyy samanlaisena, eikä perustu vain " lapsenhakuisuuteen" , siispä en kertonut oviepäilystänikään. Kamalaa tää odottaminen, vaikka mikä minä oon vajaan kuukauden yrittämisellä mitään valittamaan kun toiset teistä on yritäneet jopa vuosia... Sori! Toivon tietekin onnea tärppiin kaikille!

Vierailija
39/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat viettää aikaasi täällä meidän kanssamme. ;)

Sininpilvi: mukava, kun tulit tänne Enskoihin jakamaan tuntemuksiasi. Toivotaan, että plussa sieltä tulee bdbd.

Killa: Onneksi olkoon ovisplussasta!!! Pidän peukkuja ja varpaitakin pystyssä, että tärppäisi :) Kiitoksia, kun kerroit tutkimuksiin menemisestä. Olemme tosiaan suunnitelleet, että jos ei näinä lähikuukausina tärppää, niin sitten lähdetään tutkimuksiin. Nyt otetaan käyttöön ovistikuttelu, jotta ainakin ajankohta olisi tiedossa.

Galluppeihin: Ikää on täällä 24 ja miehellä 27 ja yhdessä on oltu se 6 vuotta. Vauvakuume on ollut minulla jo useamman vuoden ajan ja pienestä pitäen olen hoitanut lapsia. Onneksi on ollut noita pienempiä sisaruksia ja serkkuja sekä muita sukulaisten lapsia, että on saanut suurimmat vauvakuumeet purettua. Järkisyistä ei olla ryhdytty perheen perustamiseen aikaisemmin. Nyt on taloudellinen tilanne kunnossa ja myös mies on yltynyt vauvakuumeilemaan ;)

Miehen vauvakuumeilusta huolimatta minulla on samanlainen " haaste" saada kaadettua mies petiin oikeaan aikaan. Ja kuten jo aikaisemminkin kirjoittelin, niin yleensä juuri silloin, kun olisi se otollisin hetki, niin miestä ei haluta. plääh...

No onneksi kuitenkin yritys on kova molemmilla ;)

En ole muistanut toivottaa uusia tervetulleeksi, joten teen sen nyt TERVETULOA meidän poppooseen.

Tuisku kp 6

Vierailija
40/42 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin väärin! =)

Olen syönyt myös Mercilonia mutta tulin pahinvointi!

-hapö-