Löytyiskö täältä tietoa??
Elikkä käytän nuvaringia ja se tyhjennysvuoto on yleensä aina alkanut noin 2-4 päivän kuluttua siitä kun olen ottanut renkaan pois, mutta nyt ei ole tyhjennys vuotoa näkynyt (ainakaan vielä) ja mun pitäis jo huomenna laittaa uusi rengas paikoilleen. Mistähän moinen voisi johtua?
Tietysti tiedän että raskaus on yksi vaihtoehto, mutta voiko se johtua jostakin muusta?
Kiitos teille jotka viitsitte vastata!!
Terveisin Marial
Kommentit (3)
Onhan toi nuvaring ollu mulla käytössä 4 vuotta ja aina ennen on menkat (tai mikälie tyhjennys vuoto) tullut suht ajallaan. Niin ja näihin neljään vuoteen mahtuu kaks aika isoa stressiä, joten en ihan usko että stressistä johtuis, mut voihan olla et nyt kun käyn koulua niin on erilainen stressi päällä.
Kiitos vastauksestasi!
Hienoahan olisi jos raskaana olisin vaikka ei ihan juuri nyt vauva tilauksessa olekkaan=)
Marial
Pakko kysyä ehkä vähän aiheen ohi, mutta onko e-pillerien aikana todellakin mahdollista tulla raskaaksi?
Luin että niiden pitäisi olla vähintään 99% varmat. Se taas kuulostaa minulle oikeastaan samalta kuin ei mahdollisuutta. Kuitenkin jos raskautuminen on mahdollista, eikä sitä luonnollisesti voi tietää jos on pillerit oikeaoppisesti ottanut, silloinhan syntyneen alkion tavallaan tappaa jatkamalla pillerien syömistä. Tämä kuulostaa niin kamalalta etten voinut olla varma enää mistään. Lisäksi minulla on ollut vaivoinani vainoharhateoria siitä, miten pillerit eivät tosiasiassa ehkäise raskautta vaan tappavat mahdollisen alkion. (Tämä siksi kun niin usein koen " tyhjennysvuotoni" keskenmenovuodoksi.)
Samalla nettisivulla mainittiin ettei pillerien syöminen vaikuta lopettamisen jälkeen eivätkä vaikuta hedelmällisyyteen. Kuitenkin täällä puhutaan että on ollut niiden takia vaikeuksia raskautua?
Kyselen kun vauvakuumeissani mietiskelen näitä pillereitäni mun.
Moi
Itse käytin kanssa nuvaringiä ja mulla usein alkoi vuoto vasta 4. usein myös jopa kuudentena päivänä vasta. Hormonit kun on pelissä mukana niin ikinä ei voi tietää.. :-) kuinka kauan oot käyttänyt tota? voi olla ettei kroppa vielä ole tottunut tai on muuten vain nyt hormoneista sekaisin.. tai onko elämä muutoin nyt stressaavaa ja jää menkat pois tai viivästyy.
Muistaakseni Nuvaringin ja muidenkin hormoniehkäisyjen ohjeissa lukee että jos on käyttänyt pillereitä/rengasta oikein ja menkat jää tulematta on epätodennäköistä että olisi raskaana ja voi jatkaa ehkäisyn käyttöä.
Ehdottomasti itse ainakin tekisin raskaustestin ennen kuin uuden renkaan laittaisin. Toivottavasti käy niin kuin toivot :-)