Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku silmässä kun mies taas lähti työmatkalle

Vierailija
05.11.2018 |

Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.

Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun olla kotona kun teillä on hyvä taloudellinen tilanne?

Meillä on hyvä taloudellinen tilanne, mutta Suomen verotus ei mahdollista toisen jäämistä kotiin vaan koko yhteiskunta rakentuu kahden tulonsaajan varaan.

Koska ei ole perheverotusta, kovatkaan tulot eivät kata 5-henkisen perheen menoja/asumisia, jos toinen jää kotiin lusmuilemaan, sillä lähes puolet noista tuloista vilahtaa saman tien verottajalle.

Ap

Ai jaa, no meidän 5-henkinen pärjäsi ihan mukavasti dippainssin tuloilla ja matkapäivärahoilla. Päästiin matkustelemaankin silloin tällöin eikä penniä tarvinnut venyttää.

Minä siis olin kotona lasten kanssa ja kuten tuossa edellä joku kirjoittikin, oli meilläkin lasten kanssa omat rutiinit, joita mies tuli välillä kotiin sotkemaan ;).

No en ihan siipeilemään edes haluaisi ruveta. Kyllä mun maailmassa jokainen tehköön töitä ja kantakoon kortensa kekoon. En saa enää mitään kotihoidon tukea että se olisi syy jäädä lusmuilemaan.

Se, että jaksaminen on koetuksella, johtuukin varmaan juuri siitä, etten ole heittäytynyt siivellä elämäksi vaan teen töitä minäkin. Ja sen lisäksi siis tämän lapsiperhearjen.

Ap

Tsemppiä ap, ymmärrän sua oikein hyvin, olen ollut samassa tilanteessa. Suomen yhteiskuntajärjestelmä tosiaan on luotu kahden palkansaajan varaan, jostain syystä perheverotus on täällä iso peikko. Perheissä, joissa toinen todella panostaa uraansa, arki kaatuu yleensä sen toisen palkansaajan niskaan. Pääkaupunkiseudulla ei kaikilla edes ole mitään turvaverkkoa. Itse suoritin tuota oravanpyörää monta vuotta, kunnes sairastuin uupumukseen ja masennukseen. Nyt saa sitten yhteiskunta huolehtia minusta, mieluummin toki olisin hoitanut asian eri tavalla, mutta kun niitä vaihtoehtoja ei Suomessa ole.

Tarkoitatko todella, että raha ennen terveyttä ?? Oli verotus mikä vaan, niin kyllä pitää tajuta jäädä kotiin jos pahalta tuntuu.

Vierailija
102/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies halua viettää arkeaan perheensä kanssa? Tuskin tuo reissutyö on hänelle ainoa työvaihtoehto.

Tsemppiä ap, kuulostaa painajaismaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee, siellä taas mamma rutisee, kun mies hoitaa työnsä niin kuin kuuluukin. Jos työhön kuuluu työmatkoja niin silloin ne kuuluu tehdä. Ja nythän oli kyse ilmeisesti aika lyhyestä alle viikon reissusta. Ei voi sanoa, kun että pienet on sinulla ongelmat...

Aika lyhyt, alle viikon reissu JOKA VIIKKO.

Ap

Vierailija
104/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehee, siellä taas mamma rutisee, kun mies hoitaa työnsä niin kuin kuuluukin. Jos työhön kuuluu työmatkoja niin silloin ne kuuluu tehdä. Ja nythän oli kyse ilmeisesti aika lyhyestä alle viikon reissusta. Ei voi sanoa, kun että pienet on sinulla ongelmat...

Ap

Ja su-ke tai ma-to on semmoinen 4 pvän putki, eli siinähän ne arkipäivät sitten olikin. Jos torstaina kotiutuu klo 22 jälkeen, niin ei silloin enää perhearkea tarvitse auttaa, siihen aikaan kaikki in jo hoidettu.

Ap

Vierailija
105/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallakin vanhemmalla ollut matkatyöt vuosia. Meillä on kolme lasta ja olen mm. ollut kaksi puolen vuoden jaksoa päikseen lasten kanssa, hoitaen heidät, heidän harrastuksensa ja koulunsa, huushollin ja oman työni.  Hyvin pärjättiin.

Vierailija
106/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla lapsettomia suurin osa näistä kommentoijista, kun eivät tajua perhearjesta mitään. Jaksamista ap:lle.

Lapsiarjen sujuminen on vanhemman elämänhallintataitojen varassa. Toisilla taidot ovat paremmat ja toisilla huonommat. Onneksi näitä taitoja voi kehittää. Jos palaa loppuun, niin ei ole osannut toimia itsensä kanssa oikein, turha syyttää tästäkään muita. -kahden lapsen yh

Vierailija
107/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun olla kotona kun teillä on hyvä taloudellinen tilanne?

Meillä on hyvä taloudellinen tilanne, mutta Suomen verotus ei mahdollista toisen jäämistä kotiin vaan koko yhteiskunta rakentuu kahden tulonsaajan varaan.

Koska ei ole perheverotusta, kovatkaan tulot eivät kata 5-henkisen perheen menoja/asumisia, jos toinen jää kotiin lusmuilemaan, sillä lähes puolet noista tuloista vilahtaa saman tien verottajalle.

Ap

Ai jaa, no meidän 5-henkinen pärjäsi ihan mukavasti dippainssin tuloilla ja matkapäivärahoilla. Päästiin matkustelemaankin silloin tällöin eikä penniä tarvinnut venyttää.

Minä siis olin kotona lasten kanssa ja kuten tuossa edellä joku kirjoittikin, oli meilläkin lasten kanssa omat rutiinit, joita mies tuli välillä kotiin sotkemaan ;).

No en ihan siipeilemään edes haluaisi ruveta. Kyllä mun maailmassa jokainen tehköön töitä ja kantakoon kortensa kekoon. En saa enää mitään kotihoidon tukea että se olisi syy jäädä lusmuilemaan.

Se, että jaksaminen on koetuksella, johtuukin varmaan juuri siitä, etten ole heittäytynyt siivellä elämäksi vaan teen töitä minäkin. Ja sen lisäksi siis tämän lapsiperhearjen.

Ap

Tsemppiä ap, ymmärrän sua oikein hyvin, olen ollut samassa tilanteessa. Suomen yhteiskuntajärjestelmä tosiaan on luotu kahden palkansaajan varaan, jostain syystä perheverotus on täällä iso peikko. Perheissä, joissa toinen todella panostaa uraansa, arki kaatuu yleensä sen toisen palkansaajan niskaan. Pääkaupunkiseudulla ei kaikilla edes ole mitään turvaverkkoa. Itse suoritin tuota oravanpyörää monta vuotta, kunnes sairastuin uupumukseen ja masennukseen. Nyt saa sitten yhteiskunta huolehtia minusta, mieluummin toki olisin hoitanut asian eri tavalla, mutta kun niitä vaihtoehtoja ei Suomessa ole.

Tarkoitatko todella, että raha ennen terveyttä ?? Oli verotus mikä vaan, niin kyllä pitää tajuta jäädä kotiin jos pahalta tuntuu.

No kotona nyt olenkin. Tunnollisena työntekijänä yritin jaksaa kaiken, enkä ehtinyt keskittyä omaan olooni. Romahdus iski yhtäkkiä, eräänä aamuna en vain enää jaksanut. Ap on aika lähellä samaa pistettä. Suomessa pitäisi olla mahdollisuus perheverotukseen, jotta toinen vanhempi voisi tehdä osapäivätöitä tai jäädä kotiin. Nyt Suomen verotus ei mahdollista tällaista, hyvätuloisen palkasta menee niin suuri osa veroihin, ettei siitä oikein jää niin paljon, että toinen voisi olla kotona. Mitä järkeä on panostaa työhönsä, jos ei siitä saa mitään konkreettista hyötyä?

Minä pidän tunnollisena työntekijänä huolta omasta jaksamisestani. Älä syytä muita omista ongelmistasi.

Vierailija
108/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

Hieno asenne työhön. Voi luoja..

Vierailija
109/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itketkö silloinkin kun mies tuo tilipussin kotiin?

Vierailija
110/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti yksinhuoltajia.

Älä kitise.

Ap:han on yksinhuoltaja jo!!

Vierailija
111/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Omat tilit. Mitä hyötyä on raataa 24/7 toisen eteen ilmaiseksi? En ikinä suostuisi ilmaiseksi piiaksi.

Vierailija
112/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti yksinhuoltajia.

Älä kitise.

Ap:han on yksinhuoltaja jo!!

No ei todellakaan ole!

Vierailija
113/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja su-ke tai ma-to on semmoinen 4 pvän putki, eli siinähän ne arkipäivät sitten olikin. Jos torstaina kotiutuu klo 22 jälkeen, niin ei silloin enää perhearkea tarvitse auttaa, siihen aikaan kaikki in jo hoidettu.

Ap

No mitä se tekee ne KOLME kokonaista päivää kun on kotona? Eikö sulla ole silloin aikaa itsellesi? Silloinhan miehellä on aikaa olla lasten kanssa.

Mitä pidemmälle tämä menee niin sen enemmän alkaa kuulostaa kun itsestä tehdään marttyyria.

Vierailija
114/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ap puolipäivätyö!

Vierailija
115/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Omat tilit. Mitä hyötyä on raataa 24/7 toisen eteen ilmaiseksi? En ikinä suostuisi ilmaiseksi piiaksi.

Eli arvostat enemmän rahaa kuin aikaa omien lapsiesi kanssa. Olisin ikionnellinen jos vaimoni kävisi töissä ja minä saisin olla kotona.

Vierailija
116/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.

Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

Mun mies on reissannut ns. tappotahtia jo reilut 20 vuotta. Onhan se rankkaa, kun pitää hoitaa lapset viikolla yksin. En ymmärrä silti valitustasi, mieti haluaisitko olla yhdessä vaikka posteljoonin kanssa: olisi kotona ihan varmasti klo 16 joka arkip, mutta kituuttaisitte pienellä palkalla.

Vierailija
117/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset jää sulle? Onko sitten helpompaa? Haetko helpotusta vai pelkkää kostoa?

On se helpompaa. Minä otin eron miehestä, joka ei ollut ikinä kotona (työmatkat alkoi useamman vuoden naimisissa olon jälkeen) ja oli henkisesti paljon helpompaa. Lapset hoidin kuten ennenkin eli yksin, mutta ei ollut sitä ajatusta, että meitä on tässä liitossa 2 ja silti minä teen kaiken yksin ja oon ihan itsestäänselvyys. Mies käy viikonlopun kotona vetää lonkkaa eikä auta yhtään, kun on niin väsynyt töistä, haluaa seksiä ja mököttää, jos oon liian väsynyt ja häipyy taas maanantaiaamuna. Ei kiinnostanut yhtään, että myös minä olin aivan väsyksissä töistä ja lapsiperhearjen pyörittämisestä. Eron jälkeen oli paljon helpompaa, kun ei tarvinnut pettyä joka kerta.

Vierailija
118/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Saman kokeneena sanoisin, että sun mies on itsekeskeinen.

Vain vaihtamalla paranee.

Jos olet suht näpsäkkä ja kiva löydät helposti perhekeskeisen miehen joka ei jätä perhettään pulaan.

Vierailija
119/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kitise. Päivän työt on tehty, nyt lähdetään ukkosi kanssa kapakkaan. Aamulla otettiin jo pikaiset autossa. t. Muikkeli

Vierailija
120/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee se että usein nainen valitsee miehen ja elintason.

Työtön mies ei mihinkään lähde ja on aina käytettävissä.

Miksi työtön ukkeli ei kelpaa?

Kaikkea ei vaan saa samaan pakettiin.

Jos korkeaa elintasoa haluaa ja oman pihan vaikkapa, niin silloin pitää sietää miehen töitä ja työmatkoja.