Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku silmässä kun mies taas lähti työmatkalle

Vierailija
05.11.2018 |

Luulin että olen tähän vuosien saatossa jo tottunut, hoidan arkea ja lapsia yksin, kunnes hän taas torstaina tai perjantaina kotiutuu. Näin on menty kolmisen vuotta, välillä reissussa enemmän, joskus vähemmän.

Tänä aamuna myöhästyin töistä, kun tuntui että kamelin selkä katkesi. Jäin makuuhuoneen lattialle istumaan ja itkemään kun mies lähti. Olen niin väsynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Tuntui, että nyt tulee ero, en jaksa enää tätä yksinäistä arkea. Viikonloppu ei korvaa muuta menetettyä yhteistä aikaa. Taidan ottaa loppuviikon saitsua.

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vaan parempi työ ja unohda mies. Palkkaa lastenhoitaja. Ymmärrän, että yksin on ikävä olla. 

Vierailija
122/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset jää sulle? Onko sitten helpompaa? Haetko helpotusta vai pelkkää kostoa?

Ihme kommentti . Eihän se ole oikein mieheltä jättää vastuuta arjesta toisen harteille. Vähemmästäkin rakkaus kuolee ja ero alkaa houkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap tilanne on sikäli huomattavasti parempi kuin yksinhuoltajalla, kun taloudellinen tilanne on hyvä. Yksinhuoltaja joutuu usein tinkimään aivan kaikesta itse, että saa lapsilleen vaatteet ja harastuksia. Kokemusta on molemmista eikä kumpikaan ole ideaali tilanne. No yksinhultajalla on vapaus ja se on melko paljon jo se.

Vierailija
124/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi huolehtivainen ja kohtelias vai välinpitämätön ja siksi purnaat?

Huolehtivainen mies ei jätä vaimoaan pyörittämään yksin arkea.

Vierailija
125/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on taloudellinen tilanne hyvä ja kaukomatkoja. Yksinhuoltajalla harvoin on yhtään ylimääräistä rahaa. Joten ap:n tilanne on huomattavasti parempi.

Vierailija
126/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on viisi lasta, ikähaitarilla 3-16v., mieheni on aina tehnyt matkatyötä.

Kyllähän välillä on ärsyttänyt hänen jatkuva poissaolo, mutta ajattelen myös, että osittain meidän pitkän ja onnellisen avioliiton salaisuus on se, että näemme toisiamme harvoin.

Olen niin tottunut siihen, että ollaan lasten kanssa arkiviikot keskenämme, meillä on hyvä rutiini siihen ja asiat toimii hyvin.

Ehkä mua on helpottanut myös se, että en ajattele niiden arkien olevan jotain selviytymistaistelua, jotka vedetään raivolla läpi, jotta sitten viikonloppuna toinen tulee apuun. Ajattelen, että tällaista meidän elämä on, että se on oikein hyvää näin, viihdyn lasten kanssa, eivätkä he ole mulle mikään velvollisuus, taakka tai työmaa. Toki niistä hommaa on, mutta sellaisen elämän mä olen halunnutkin, kun lapsia on tehty useampi.

Silloin oli ehkä raskaampaa, kun olin vielä nuorimpien kanssa kotona, kun kaikki oma aika puuttui. Mutta nyt kun olen taas töissä, niin voidaan ja jaksetaan kaikki tosi hyvin.

Ja ihan rehellisesti, en millään tavalla kadehdi mieheni töitä. En ikinä voisi istua jatkuvasti lentokentällä, nukkua muutaman tunnin yöunet aina eri hotellissa, olla aamulla taas skarppina, vaikkakin jetlagissa, toisella puolella maailmaa ventovieraiden ihmisten kanssa jossakin bisnespalaverissa, kiitää taas taksilla eteenpäin, jne. Aivan kammottava ajatuskin.

Mä nukun yöni paljon mielummin omassa sängyssä ja olen lasten kanssa ihan näissä peruskuvioissa, vaikka se arjenvastuu onkin yksin mulla.

Mutta sitten kun vaihtoehtona on mies, joka on läsnä arjessa ja hoitaa osuutensa...Miksi pitäisi tyytyä tuollaiseen kuin te reissumiesten vaimot tyydytte?

Vierailija
127/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun olla kotona kun teillä on hyvä taloudellinen tilanne?

Meillä on hyvä taloudellinen tilanne, mutta Suomen verotus ei mahdollista toisen jäämistä kotiin vaan koko yhteiskunta rakentuu kahden tulonsaajan varaan.

Koska ei ole perheverotusta, kovatkaan tulot eivät kata 5-henkisen perheen menoja/asumisia, jos toinen jää kotiin lusmuilemaan, sillä lähes puolet noista tuloista vilahtaa saman tien verottajalle.

Ap

Ai jaa, no meidän 5-henkinen pärjäsi ihan mukavasti dippainssin tuloilla ja matkapäivärahoilla. Päästiin matkustelemaankin silloin tällöin eikä penniä tarvinnut venyttää.

Minä siis olin kotona lasten kanssa ja kuten tuossa edellä joku kirjoittikin, oli meilläkin lasten kanssa omat rutiinit, joita mies tuli välillä kotiin sotkemaan ;).

No en ihan siipeilemään edes haluaisi ruveta. Kyllä mun maailmassa jokainen tehköön töitä ja kantakoon kortensa kekoon. En saa enää mitään kotihoidon tukea että se olisi syy jäädä lusmuilemaan.

Se, että jaksaminen on koetuksella, johtuukin varmaan juuri siitä, etten ole heittäytynyt siivellä elämäksi vaan teen töitä minäkin. Ja sen lisäksi siis tämän lapsiperhearjen.

Ap

Nyt mies sitten elääkin sun siivellä kun hoidat arjen.

Vierailija
128/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tuttu, jonka mies on jatkuvasti työmatkoilla ympäri maailmaa. Suurimman ajan tämä nuori äiti on lapsien kanssa yksin kotona. Ei koskaan voi mennä minnekään tai tehdä mitään muuta kuin hoitaa lapsia. Anoppi tulee joskus avuksi pariksi tunniksi. Lapset on hedelmöityshoidoilla saatu ja kaikki vastuu heistä näyttää olevan peökästään äidillä. Sääliksi käy, hän tuntuu olevan aivan loppu tilanteeseen.

Vierailija
129/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas voi uskoa lukemaani. Onko tämä provo?

Siis itkua tuhrustaa lattialla, kun mies käy työmatkoilla? Miten avuttomia voitte olla?

Minä hoidan suurimman osan ajasta lapsia yksin, käyn kokopäivätyössä ja hoidan kaikki talouteen liittyvät asiat yksin. Teen kaiken yksin auton renkaiden vaihtamisesta harrastuksiin kuskaamisiin. Kukaan ei ole koskaan auttamassa. Eikä mitään ongelmaa ole, ihan on iloista perusarkea.

En ymmärrä, naurattaa jopa hieman.

Vierailija
130/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneus valita kirjoitti:

Tässä tulee se että usein nainen valitsee miehen ja elintason.

Työtön mies ei mihinkään lähde ja on aina käytettävissä.

Miksi työtön ukkeli ei kelpaa?

Kaikkea ei vaan saa samaan pakettiin.

Jos korkeaa elintasoa haluaa ja oman pihan vaikkapa, niin silloin pitää sietää miehen töitä ja työmatkoja.

Just näin!

Vierailija
131/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taas voi uskoa lukemaani. Onko tämä provo?

Siis itkua tuhrustaa lattialla, kun mies käy työmatkoilla? Miten avuttomia voitte olla?

Minä hoidan suurimman osan ajasta lapsia yksin, käyn kokopäivätyössä ja hoidan kaikki talouteen liittyvät asiat yksin. Teen kaiken yksin auton renkaiden vaihtamisesta harrastuksiin kuskaamisiin. Kukaan ei ole koskaan auttamassa. Eikä mitään ongelmaa ole, ihan on iloista perusarkea.

En ymmärrä, naurattaa jopa hieman.

Piti vielä lisätä, että joudun lisäksi venyttämään penniä eikä meillä juuri matkustella eikä lomia pidetä. Kyllä on oikeasti toisilla pienet murheet, kun joutuu ihan monta päivää hoitamaan lapsia itsekseen.

Vierailija
132/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte syyttää aina muita? Ap mielestä tämäkin on miehen syy. Joskus elämässä tulee erilaisia aikoja, jotka pitää sisäällään erilaisia haasteita. Ei toisen syyksi voi näitä laittaa, varsinkin jos kyseessä on työ, millä maksetaan se elintaso, jota monesti se kotona oleva osapuoli pitää itsestäänselvyytenä. Luuleeko joku tosiaan että reissuhommat on kivoja ja hauskoja? Luuletteko että on mukava olla erossa perheestä? Olisitteko itse valmiita kustantaamaan toisen elämisen omalla työllä, missä näkisitte vain vähän omia lapsianne? Netissä on niin helppo moralisoida toisia, mutta tosielämässä nämä ihmiset ovat juuri niitä, jotka eivät näe omaa napaansa pidemmälle.

Vierailija
133/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänmöisille kuin ap soisin ilomielin sellaisen kohtalon, että se mies sieltä reissuiltansa löytäisi hieman positiivisemman naisen. Ymmärtäisi sitten yh:na olla valittamatta turhista.

Vierailija
134/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneus valita kirjoitti:

Tässä tulee se että usein nainen valitsee miehen ja elintason.

Työtön mies ei mihinkään lähde ja on aina käytettävissä.

Miksi työtön ukkeli ei kelpaa?

Kaikkea ei vaan saa samaan pakettiin.

Jos korkeaa elintasoa haluaa ja oman pihan vaikkapa, niin silloin pitää sietää miehen töitä ja työmatkoja.

No on niitä välimuotojakin. Kohtuulliseen elintasoon pääsee kun on kaksi työssäkäyvää ihmistä jotka pyörittää yhdessä arkea

Vierailija
135/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte syyttää aina muita? Ap mielestä tämäkin on miehen syy. Joskus elämässä tulee erilaisia aikoja, jotka pitää sisäällään erilaisia haasteita. Ei toisen syyksi voi näitä laittaa, varsinkin jos kyseessä on työ, millä maksetaan se elintaso, jota monesti se kotona oleva osapuoli pitää itsestäänselvyytenä. Luuleeko joku tosiaan että reissuhommat on kivoja ja hauskoja? Luuletteko että on mukava olla erossa perheestä? Olisitteko itse valmiita kustantaamaan toisen elämisen omalla työllä, missä näkisitte vain vähän omia lapsianne? Netissä on niin helppo moralisoida toisia, mutta tosielämässä nämä ihmiset ovat juuri niitä, jotka eivät näe omaa napaansa pidemmälle.

Idiootti. Ap käy töissä, ei ole kotirouva.

Vierailija
136/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa vuosia sitten kun lapset olivat pieniä. Mieti miten järjestät arkesi ilman miestä, palkkaa tiettyyn iltaan hoitaja. Mieti siivojaa, sukulaisten apua jne. Harrasta lasten kanssa paljon ulkoilua ja reippaita aktiviteetteja, tulee rauhallisempia iltoja kotosalla. Kun totut miehen poissaoloon niin et enää kaipaa toista aikuista...ja se onkin sitten jo toinen luku sinänsä...kyllä sinä selviät!  

Vierailija
137/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies on reissutyössä. Hänen palkkansa todella hyvä eli ei haittaa yhtään. Taloudellinen tilanteemme on loistava. Hoidan mielelläni lapsia ja kotia. Olen toki ihan työssäkäyvä ihminen, mutta juuri tälla hetkellä vielä lapsen kanssa kotona.

Mulle taas ei meidän hyvä taloudellinen tilanne ei enää vaakakupissa paina, yhteinen aika olisi paljon tärkeämpää. Vaikka tehdään kaukomatkoja, eikä penniä tarvitse venyttää, niin kyllä se arjen jakaminen olisi tärkeämäpää.

Ap

No voisitko, ap, nyt kertoa ihan konkreettisesti, miten saisit eroamalla enemmän yhteistä aikaa miehesi kanssa ja jakamaan sitä arkea kanssasi?

Vierailija
138/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies on reissutyössä. Hänen palkkansa todella hyvä eli ei haittaa yhtään. Taloudellinen tilanteemme on loistava. Hoidan mielelläni lapsia ja kotia. Olen toki ihan työssäkäyvä ihminen, mutta juuri tälla hetkellä vielä lapsen kanssa kotona.

Mulle taas ei meidän hyvä taloudellinen tilanne ei enää vaakakupissa paina, yhteinen aika olisi paljon tärkeämpää. Vaikka tehdään kaukomatkoja, eikä penniä tarvitse venyttää, niin kyllä se arjen jakaminen olisi tärkeämäpää.

Ap

No voisitko, ap, nyt kertoa ihan konkreettisesti, miten saisit eroamalla enemmän yhteistä aikaa miehesi kanssa ja jakamaan sitä arkea kanssasi?

Mulle ainakin tulee mieleen, että silloin ap olisi vapaa löytämään elämäänsä sellaisen ihmisen, kun nykyinen on itsekäs eikä sitä halua.

Vierailija
139/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen pahalle tuulelle tällaisista elämäntapaulisijoista, joilla on asiat todella hyvin ja eikun jaksetaan valittaa.

Sääliksi käy näiden miehiä, eivät saa edes töitään hoitaa rauhassa kun joku riivinrauta on jatkuvasti valittamassa. Luultavasti raha kuitenkin kelpaa.

Vierailija
140/208 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parasta tuossa kuviossa on se, että jos myyntialalla, niin vaihtaa sinut kiitokseksi vuosien siivoamisesta nuorempaan naiseen 15 vuoden kuluttua. en ikinä suostuisi matkamiehen kotiapulaiseksi. aivan järjetöntä, että pyörität arjen yksin. siivousapu ja lastenhoitaja heti avuksi. voisithan sinäkin ottaa matkatyön, syödä illat ravintolassa asiakkaiden kanssa, lentää kaikki euroopan maat ja kulttuurit. iltaisin kehonhuoltoa hotellien salilla ja aamulla istuisit aina valmiisen hotellin buffaan. älä mene tuohon lankaan, että sinun tehtäväsi on raataa neljän seinän sisällä, yksin ilman apua. sinulle kuuluu tuon raadannan keskellä myös ravintola illallisia, hotelliaamiaisia, valmiita siivousta jne. olette saman arvoisia elämässä.

Sulla taitaa olla vähän ruusuinen kuva reissutyöstä... Toki matkatöitä tekeville siinä on oma viehätyksensä, mutta harvemmin sitä kulttuuriin (tai edes hotellin kuntosaliin) ehtii/jaksaa tutustua.