Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Buddha oli oikeassa

Vierailija
03.11.2018 |

Elämä on kärsimystä. Buddhalaisuus on sivistynyt elämänfilosofia, joka sopisi vaikka näille jumalankieltäjillekin. Buddhahan ei halunnut että häntä seurattaisiin sokeasti vaan että ihmiset ajattelisivat itse, olisivat oman totuutensa meditaation avulla.
Luulin että mikään uskonto ei olisi minulle, mutta sitten löysin tämän.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on tyhmien uskonto.

Vierailija
22/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saa ajatella, mutta meditaatio on pakko? Hehehe, ei kiitos. Mutta kävi mielessä buddhalaisuus joku aika sitten. Mietin, että kun on useampi elämä, joiden aikana näitä eri opetuksia opetetaan, niin mitä sitten, kun on kaikki opittu? Eletäänkö sitten viimeiseksi yksi aivan täydellinen elämä, jossa osataan jo ihan kaikki opetukset, mitä kuuluukin, ja sen jälkeen sitten sinne Nirvanaan?

Ja paljonko näitä "täydellistä viimeistä vaihteea" eläviä on maapallolla juuri nyt? :) 

Buddhalaisuudessahan ei ole sielua, joten sielu ei vaella missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saa ajatella, mutta meditaatio on pakko? Hehehe, ei kiitos. Mutta kävi mielessä buddhalaisuus joku aika sitten. Mietin, että kun on useampi elämä, joiden aikana näitä eri opetuksia opetetaan, niin mitä sitten, kun on kaikki opittu? Eletäänkö sitten viimeiseksi yksi aivan täydellinen elämä, jossa osataan jo ihan kaikki opetukset, mitä kuuluukin, ja sen jälkeen sitten sinne Nirvanaan?

Ja paljonko näitä "täydellistä viimeistä vaihteea" eläviä on maapallolla juuri nyt? :) 

Mitä pahaa hiljentymisessä on? Tänä päivänä soisi ihmisten hiljentyvät ja joskus edes miettivän mitä suustaan päästävät.

Vierailija
24/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Elämään täällä maailmassa sisältyy paljon kärsimystä eikä kukaan voi sitä välttää, mutta jos uskoo Je.esukseen, pääsee Taiv.aaseen ja siellä on kaikki hyvin.

Olihan tämä vitsi?

Tuskin oli. Minä ainakin olen sitä mieltä.

Vierailija
25/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä hörhöä toimintaa, sielut ne iloisesti jälleensyntyvät ja hierarkia on kova.

Hierarkia kuuluu hindulaisuuteen, älä sekoita.

Käytännössähän noin ei ole, samanlaista henkilönpalvontaa se on.

Se ei ole buddhalaisuuden vika että sitä tulkitaan väärin. Buddha opetti meditoimaan ja itse löytämään oman tiensä.

Tämä yksilökeskeisyys onkin sitten johtanut eräänlaiseen valaistumiskilpailuun, mikä on vähän huvittavaa seurattavaa.

Vitsihän on se, että ei ole ketään joka voisi valaistua. Minän pysyvyyden harha on vaikea lakaista pois. Ensimmäinen sääntö egon pyyhkimisessä on se että ego ei halua tulla pyyhityksi pois.

Vierailija
26/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaihtaa sanan buddha sanaan Kristus ja sanan meditoida sanaan rukoilla, pääseekö silloin taivaaseen/nirvanaan?

Vierailija
27/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä hörhöä toimintaa, sielut ne iloisesti jälleensyntyvät ja hierarkia on kova.

Se ei ole buddhalaisuuden vika että sitä tulkitaan väärin. Buddha opetti meditoimaan ja itse löytämään oman tiensä.

Tämä yksilökeskeisyys onkin sitten johtanut eräänlaiseen valaistumiskilpailuun, mikä on vähän huvittavaa seurattavaa.

Vitsihän on se, että ei ole ketään joka voisi valaistua. Minän pysyvyyden harha on vaikea lakaista pois. Ensimmäinen sääntö egon pyyhkimisessä on se että ego ei halua tulla pyyhityksi pois.

Ei buddhalaisuudessa ole minää vaan kaikki on yhtä.

Vierailija
28/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaihtaa sanan buddha sanaan Kristus ja sanan meditoida sanaan rukoilla, pääseekö silloin taivaaseen/nirvanaan?

Jos kysytään uskikselta niin ei pääse, joutuu suoraan helvettiin jos käyttää eri termiä samasta asiasta.

Vierailija
29/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä voiman/neuvon löytäminen on pohjimmiltaan ihan sama asia kuin seurata jotain muuta viisaana pitämäänsä ihmistä. Siis tietysti jokainen on vastuussa itse itsestään ja valinnat kannattaa tehdä ehdottomasti itse.

Mutta ihminen on itsekin vain.. ihminen. Minusta Jumalassa on mahtavaa se, että neuvo ei ole ihmisen neuvo. Hänen ajatuksensa ovat korkeammat ja viisaammat. Tämä viisaus yhdistettynä Hänen hyvyyteensä, on mitä kellään muulla ei ole tarjota.

Itseeni luottaminen ja oman sydämen äänen kuunteleminen kavahduttaa, koska olen luonnostani hyvin itseeniluottavainen ja pettänyt itseni niin monta kertaa. Toisenlaiset ihmiset taas joutuvat monta kertaa pettymään ihmisiin, koska luottavat helposti muihin ja seuraavat heitä.

Vierailija
30/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egon poispyyhkiminen kuulostaa kammottavalta. Mitä se tarkoittaa? Että tullaan roboteiksi?

Vierailija
31/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kuuluisassa Kalamasutrassa Buddha sanoo, ettei mitään tule uskoa ”vain siksi että niin on usein sanottu tai niin on tapana uskoa – – vain koska niin huhutaan tai niin sanotaan pyhissä teksteissä – – vain päättelyn tai olettamusten pohjalta – – tai sen ajatuksen perusteella, että ’tämä munkki on opettajamme.”

32/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Elämään täällä maailmassa sisältyy paljon kärsimystä eikä kukaan voi sitä välttää, mutta jos uskoo Je.esukseen, pääsee Taiv.aaseen ja siellä on kaikki hyvin.

Olihan tämä vitsi?

Ei ollut vitsi.

Vastauksena aloitukseen halusin siis ilmaista, että kri.stinuskossa myös tunnustetaan se ikävä tosiasia, että ihmiseloon täällä lan.genneessa maailmassa kuuluu paljon kärsimystä, mutta Je.esukseen Va.pahtajanaan uskovalle kärsimys vain ei kestä ikuisesti, vaan on väliaikaista.

Vierailija
33/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tosi viisas "uskonto" tai filosofia mutta nuo sielunvaellukset ja muut vastaavat selkeän uskonnolliset tai "henkiset" elementit tuntuvat itselleni tosi vierailta.

Mindfulness-puoli sen sijaan on ihan fiksua juttua. Näen itse tuon enemmän kykynä säädellä omia tunteitaan ja reagointiaan eri asioihin, tavallaan mentaalista hallintaa. Näin voi rauhoittua ja parantaa esim. keskittymiskykyä jne.

Vierailija
34/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestä voiman/neuvon löytäminen on pohjimmiltaan ihan sama asia kuin seurata jotain muuta viisaana pitämäänsä ihmistä. Siis tietysti jokainen on vastuussa itse itsestään ja valinnat kannattaa tehdä ehdottomasti itse.

Mutta ihminen on itsekin vain.. ihminen. Minusta Jumalassa on mahtavaa se, että neuvo ei ole ihmisen neuvo. Hänen ajatuksensa ovat korkeammat ja viisaammat. Tämä viisaus yhdistettynä Hänen hyvyyteensä, on mitä kellään muulla ei ole tarjota.

Itseeni luottaminen ja oman sydämen äänen kuunteleminen kavahduttaa, koska olen luonnostani hyvin itseeniluottavainen ja pettänyt itseni niin monta kertaa. Toisenlaiset ihmiset taas joutuvat monta kertaa pettymään ihmisiin, koska luottavat helposti muihin ja seuraavat heitä.

Eli et siis halua kehittää itseäsi vaan ulkoistaa sen jumalalle?

Vierailija
35/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jälleensyntyminen sitten on muuta kuin  juuri sielun vaellusta? Nirvanaan kun pääsee niin loppuu sielunvaellus ja pääsee  nirvanaan(valaistus) Mielenkiintoinen usko/elämänfilosofia, mutta on paljon ristiriitaisuuksia niin kuin muissakin uskonnoissa. Elämä on kärsimystä= Aistinautintoihin tarrautumista, mikä aiheuttaa vaan kärsimystä ja kilpailua kun mikään ei loppujen lopuksi riitä ihmisille on kyllä täysin totta. 

Vierailija
36/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei buddhalaisuudessa ole minää vaan kaikki on yhtä.

Kuka sitten on hän joka kirjoitti kommenttisi?

Vierailija
37/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain tosi viisas "uskonto" tai filosofia mutta nuo sielunvaellukset ja muut vastaavat selkeän uskonnolliset tai "henkiset" elementit tuntuvat itselleni tosi vierailta.

Mindfulness-puoli sen sijaan on ihan fiksua juttua. Näen itse tuon enemmän kykynä säädellä omia tunteitaan ja reagointiaan eri asioihin, tavallaan mentaalista hallintaa. Näin voi rauhoittua ja parantaa esim. keskittymiskykyä jne.

Sielu ei vaella buddhalaisuudessa eikä siinä uskota mihinkään jumaluuteen.

Vierailija
38/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jälleensyntyminen sitten on muuta kuin  juuri sielun vaellusta? Nirvanaan kun pääsee niin loppuu sielunvaellus ja pääsee  nirvanaan(valaistus) Mielenkiintoinen usko/elämänfilosofia, mutta on paljon ristiriitaisuuksia niin kuin muissakin uskonnoissa. Elämä on kärsimystä= Aistinautintoihin tarrautumista, mikä aiheuttaa vaan kärsimystä ja kilpailua kun mikään ei loppujen lopuksi riitä ihmisille on kyllä täysin totta. 

Valaistuminen on sitä että ihminen ymmärtää olemassaolon merkityksen, eikä enää halua. Silloin on nirvanassa.

Vierailija
39/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egon poispyyhkiminen kuulostaa kammottavalta. Mitä se tarkoittaa? Että tullaan roboteiksi?

Sitä että ihminen lakkaa olemasta.

Vierailija
40/103 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valaistuminen on sitä että ihminen ymmärtää olemassaolon merkityksen, eikä enää halua. Silloin on nirvanassa.

Kuka sitten on hän joka ei enää halua mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä