Ilahtuisitteko jos saisitte tuliaiseksi tuttavaperheen lapsien itse tekemiä pipareita?
Kommentit (57)
En ilahtuisi. En myöskään mielelläni syö lapsiperheessä itsetehtyjä leivonnaisia sen jälkeen kun luin eräästä ketjusta, kuinka jonkun lapsi oli sörkkinyt sormillaan tarjolle menevästä kakusta natusia omaan suuhun ja äiti mietti kuinka pelastaisi tilanteen, kun ei ollut aikaa tehdä enää uutta kakkua. Siellä ihan yleinen mielipide oli se, että ei se mitään haittaa vaikka lapsi on tonkinut kakkua, sen kun kääntää kakun ympäri ja laittaa päälle kermaa tai suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sitten menettelette, kun menette kyläilemään ja tarjotaan kotona leivottua? Kieltäydytte nenää nyrpistellen? Eihän siitä hygieniatasosta silloinkaan tiedä.
Mä kieltäydyn aina, olinpa missä tahansa. Kahvia voin juoda, mutta en tykkää syödä sen kanssa mitään.
Todella hämmentävää. Meillä ainakin vieraat syö aina kaikkea itse leivottua hyvällä ruokahalulla. Kukaan ei ole yökkinyt, oksentanut, kysellyt hygieniasta jne. Vien usein naapuriin maistiaisia kun leivon ja heillekin kelpaa (näen heidän syövän). Lapset auttaa mua paljon, joskus leipovat ihan itsekin. En tiedä, minkä ikäisiä lapsia täällä pelätään, mutta kyllä nuo mun omat ainakin osaa leipoa ilman nenänkaivuuta. 6v nuorin ja 15 vanhin.
No miksei, voisinhan niitä syödä. Kun pappavainaa täytti 75 vuotta, paistoin kotona hänelle satsin lättyjä ja vein paketin mummolaan. Kyllä ne hänelle kelpasivat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjestas teitä ruoan haaskaajia. Koskaan kuulleetkaan, että uuni tappaa bakteerit?
Pahinta onkin ne paistamisen jälkeen koristellut piparit. Niitä en ilkeä syödä enkä tee sellaisia itse.
Mä kierrän aina kaukaa lasten leipomukset vaikka itselläkin on kolme pientä lasta (tai ehkä juuri siksi 😄).
Lapsen päikyssä leivottiin kerran isäinpäiväksi pikkuleipiä. Kaikille tarjottiin. Samaan aikaan oli ovessa ilmoitus kihomadoista. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin menisi. Kun tietää miten huonosti hygieniasta monet pitää huolta lapsien leipoessa en todellakaan halua mitään kihomatopipareita.
Säilytä niitä puoli vuotta. Huoneenlämmössä, kuivassa, ihan normaalioloissa. Siinä ajassa kihomatojen munat ja kaikenmaailman bakteerit ja räkäklönttien ällöydet ym kuolevat. Sitten voit syödä ne piparit. Jos ne siis oli alunperin KUIVIA pipareita, niin se säilyvät kyllä puoli vuotta. Tietysti heität ne roskiin jos homehtuvat.
Tästä syystä olen sitä mieltä että olisi ihanaa jos kotikäyttöön myytäisiin UV-lamppuja niin että kaiken maailman ällöydet saisi tuhottua lahjapipareista jo viikossa!
Paitsi että tietysti saatat saada ällöydet tapettua pipareista kohtuullisen nopeasti myös uunissa tai saunassa tai Saharan autiomaassa, kunhan siellä on kuivaa.
Onpas ankeaa porukkaa täällä, tottakai ilahtuisin! Ja jos ne samat lapset tulevat kyläänkin, niin onhan ne samat sormet "lääppimässä" ympäri meidän kotiamme, joten ei siinä enää tunnu missään vaikka olisivat leiponeet piparitkin. Käydäänhän me lapsiperheissä kylässäkin, joissa ne lapset takuulla ovat keittiössä normaalistikin auttamassa ja saattaapa vanhemmat joutua kesken ruoan laiton kakkapyllyn pesuunkin. Ja silti kykenen kylässäkin syömään.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ankeaa porukkaa täällä, tottakai ilahtuisin! Ja jos ne samat lapset tulevat kyläänkin, niin onhan ne samat sormet "lääppimässä" ympäri meidän kotiamme, joten ei siinä enää tunnu missään vaikka olisivat leiponeet piparitkin. Käydäänhän me lapsiperheissä kylässäkin, joissa ne lapset takuulla ovat keittiössä normaalistikin auttamassa ja saattaapa vanhemmat joutua kesken ruoan laiton kakkapyllyn pesuunkin. Ja silti kykenen kylässäkin syömään.
Kiitos tästä mielikuvasta
Vierailija kirjoitti:
Lapsen päikyssä leivottiin kerran isäinpäiväksi pikkuleipiä. Kaikille tarjottiin. Samaan aikaan oli ovessa ilmoitus kihomadoista. Nam.
Hyi helkkari!!
Jotenkin hassua, että pelätään lasten leipomuksia, jotka käyvät uunin kautta, mutta sitten näppäillään tyytyväisenä näppäimistöä, joka tutkitusti on likaisempi kuin vessanpönttö. Saati sitten jos käyttää rahaa tai näppäilee tunnuskoodin kaupan korttilaitteeseen. Luuletteko, että niitä desinfioidaan?
Lasten piparit kerran vuodessa on se pienin paha.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua, että pelätään lasten leipomuksia, jotka käyvät uunin kautta, mutta sitten näppäillään tyytyväisenä näppäimistöä, joka tutkitusti on likaisempi kuin vessanpönttö. Saati sitten jos käyttää rahaa tai näppäilee tunnuskoodin kaupan korttilaitteeseen. Luuletteko, että niitä desinfioidaan?
Ei mua ainakaan kiinnosta, kyse on vaan mielikuvasta. Menee ruokahalu jos kuvittelee miten lapset kaivavat nenää välillä ja jatkavat piparitaikinan mälväämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan kiinnosta, kyse on vaan mielikuvasta. Menee ruokahalu jos kuvittelee miten lapset kaivavat nenää välillä ja jatkavat piparitaikinan mälväämistä.
Mälväämistä? Mälläämistä! Lasten mällit pipareissa.
PS. Kyllä mulle kelpaisi tuttavaperheen tyttären pipari.
Montako tällästä viestiä tästä keskustelusta on jo poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Roskiin menisi. Kun tietää miten huonosti hygieniasta monet pitää huolta lapsien leipoessa en todellakaan halua mitään kihomatopipareita.
Sama! Hyi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo tapana syödä näppäimistöä, saati kaupan korttilaitetta, saati sormia joilla niihin olen koskenut.
Onpas karuja ihmisiä av;lla. Minusta se olisi oikein herttainen ele. Jos perheen hygienian tasossa olisi jotakin epäilyttävää, kiittäisin siitä huolimatta kauniisti ja laittaisin tuomiset tarjolle.