Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulta poistettu hampaita?

Vierailija
22.06.2025 |

Mietin, kuinka monella hampaalla pärjäilee ilman implantteja tai tekareita? Kuinka monta pysyvää hammasta sulta on poistettu, ja minkä ikäinen olet?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 50v.

poistettu 2 viisaudenhammasta (enempää ei tullutkaan)

poistettu 1 maitohammas parivuotta sitten. Ylävitonen johon ei koskaan tullut pysyvää hammasta. Kysyin laitetaanko silta tai jotain mutta hammaslääkäri tuumasi ettei tartte. Ja ihan hyvin olen selvinnyt tuon yhden aukon kanssa.

Vierailija
2/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammas ja 1 rautahammas. Aukko on eikä implanttia ole kun ei varaa. Toisaalta eipä se haittaakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hammasta poistettu, molemmat hammaslääkärin mokan takia. Koska olivat vierekkäiset, toisen kohdalle tuli implantti.

Tällä tavalla pärjää. Jos lähtee monta hammasta, niin purenta muuttuu, kun hampaat alkavat siirtyä.

Ikää 63.

Vierailija
4/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisurit ja 2 pysyvää hammasta. Toiseen (alahammas) laitatin implantin, se poistettiin 2006. Toinen (ylä) poistettiin tänä vuonna, tuskin viitsin laitattaa mitään, koska se laittaminen oli aika epämiellyttävää. Kummatkin 5-hampaita.

Oon 52v. 

Vierailija
5/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viisurit ja 2 pysyvää hammasta. Toiseen (alahammas) laitatin implantin, se poistettiin 2006. Toinen (ylä) poistettiin tänä vuonna, tuskin viitsin laitattaa mitään, koska se laittaminen oli aika epämiellyttävää. Kummatkin 5-hampaita.

Oon 52v. 

Siis se pysyvä hammas poistettiin 2006, implantti on paikoillaan vieläkin tietty.

Vierailija
6/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viisaudenhammasta 2 muuta jotka purin halki. Implantit molemmissa äitini metsärahoilla. Olen 49 v. 

Vierailija
7/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisurit on tallella, mutta yksi ylähammas on poistettu. Vitonen. Halkesi juureen saakka. Ei implanttia. Ikä 59.

Vierailija
8/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viisaudenhammasta ja yksi poskihammas, olen 33

Vierailija
9/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 52v. 

Ihmisten olisi hyvä ymmärtää tämä, ettei implantti ole aina tai kovinkaan usein järkevin tapa korvata puuttuva hammas. Jos oman hampaan on menettänyt vaikkapa kiinnityskudossairauden takia tai jos suuhygienia on yhtään puutteellista, implantista tulee ongelma. Kun implantti asennetaan/poistetaan, omaa luuta menettää aikalailla. Tupakoivallekaan implanttia ei kannata laittaa. Tulehtunut vierasesine leukaluussa ei ole pikkujuttu.

Vierailija
10/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v. Kolme viisuria poistettu ja vitonen ylhäältä 20v sitten. Sen vierestä nelonen vuosien saatossa tietysti siirtynyt asennoltaan. Nyt molemmat kutoset vaatii hoitoa, toisen lohkeama jo korjattu ja irtos taas eli saa nähdä meneekö poistoon. Ei paljoa hymyilytä, kun vitosen puutoksen näkee. Mutta ei ole koskaan ollut mahdollisuutta sitä korvata mitenkään.

Vierailija
11/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 52v. 

Ihmisten olisi hyvä ymmärtää tämä, ettei implantti ole aina tai kovinkaan usein järkevin tapa korvata puuttuva hammas. Jos oman hampaan on menettänyt vaikkapa kiinnityskudossairauden takia tai jos suuhygienia on yhtään puutteellista, implantista tulee ongelma. Kun implantti asennetaan/poistetaan, omaa luuta menettää aikalailla. Tupakoivallekaan implanttia ei kannata laittaa. Tulehtunut vierasesine leukaluussa ei ole pikkujuttu.

Kirjoitin epäselvästi, ei se implantti mihinkään ole hävinnyt. 

Vierailija
12/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sanoa että montako jäljellä, 17. Äiti näki nälkää kun odotti joten esim.kiille jäi muodostumatta osaan hampaita.Toinen ongelma että puren hampaita yhteen koko ajan. Pikku hiljaa olen purrut hampaat pois. 

Vierailija
13/13 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viisuria poistettu, yksi hammas leikattu pienenä pois, koska ei kuulemma mahtunut kasvamaan. Kaksi poskihammasta poistettu. Hampaat purtu piloille.

N51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan