Sossut tulossa kylään lapsen poissaolojen vuoksi
Kommentit (221)
Tämä on maksettu aloitus. Tuo tekee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on maksettu aloitus. Tuo tekee rahaa.
??
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua mitä se auttaa, jos tukihenkilö/sossu vie poikaa kouluun.
Tässä ei ole koulunkäynti minusta prioriteetti vaan pojan hoitaminen kuntoon.
Sitten voi alkaa taas muukin elämä.
Pesemättömänä, hampaat likaisena ja ihmisrauniona kouluun sossujen pakottamana? Jääkö ne katsomaan että se ei lähde sieltä kohta pois?
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset saa tuossa tilassa sairaslomaa. Lapsen pitäiI pystyä käymään koulua. Haloo!
Tässä maassa on oppivelvollisuus ei koulunkäyntipakkoa.
Raskasta aikuisille kun taistelette lapsen puolesta.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesemättömänä, hampaat likaisena ja ihmisrauniona kouluun sossujen pakottamana? Jääkö ne katsomaan että se ei lähde sieltä kohta pois?
On sellaiset mahdollista saada, ainakin meidän koulussa saattaa oppilailla olla oma ”tukihenkilö” joka hengailee luokassa ja pysyttelee taustalla mutta oppilaan näköetäisyydellä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellaiset mahdollista saada, ainakin meidän koulussa saattaa oppilailla olla oma ”tukihenkilö” joka hengailee luokassa ja pysyttelee taustalla mutta oppilaan näköetäisyydellä kuitenkin.
Asettuuko eteen jos meinaa lähteä? Saako fyysisesti estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset saa tuossa tilassa sairaslomaa. Lapsen pitäiI pystyä käymään koulua. Haloo!
Kyllä, oppilaalla on oppivelvollisuus. Syöpäsairaat lapset käyvät myös koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntonsa mukaan.
Sairauden hoito ykkönen, koulunkäynti kakkonen, vai meinaatko, että koulua käydään vaikka taju kankaalla?
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjen käyttö on ihan kaukana noissa koulujen sairaspoissaololaskureissa ja lasujen tekemisissä. Joku vatsatauti voi kestää viikon, se on jo noin 20-30tuntia koulutunteja. Siihen yksi flunssa joka kestää viikon, se on toiset 20-30tuntia, plus jokin muu tauti niin jo paukkuu rajat älyhoi. Ja kaikki tiedetään että nykyään liikkuu pöpöjä ja paljon!
Ette kai te oikeasti usko noita kuullun ymmärtämisen vaikeuksista kärsivän kirjoittajan väärinkäsityksiä! Ei mistään koulusta tehdä lasua vain siksi, että oppilas on 50 t poissa. Tämä on täyttä puppua.
Jos oppilas on poissa 50 t meidän koulusta soitetaan kotiin ja kysytään, tarvitaanko apua, onko lapsi päässyt lääkäriin, onko hän pudonnut kärryiltä ja tarvitsee tukiopetusta jne. Soitto voi myös herätellä vanhempia, joilla on liian alhainen kynnys antaa lapsen jäädä kotiin ja jotka eivät itse tajua, että lapsi on poikkeuksellisen paljon poissa. Joillekin vanhemmille pitää myös kertoa, että jatkuvasti sairas lapsi pitää viedä lääkäriin.
Lasu tehdään yleensä siinä vaiheessa, kun lapsi on ollut teillä tietymättömillä monta viikkoa tai kun poissaolot uhkaavat lapsen luokalta pääsyä ja/tai ei ole selvyyttä, miksi hän on poissa tai saako hän hoitoa esimerkiksi mt-ongelmiin.
Opettajilla on tosiaan velvollisuus tehdä lasuilmoitus. Myös terveydenhoitajilla jos ns. huoli nousee. Huoli puhe on mahtavaa lasussa. Kun on huoli lapsesta valtaa käytetään ja häkki heilahtaa.
Auttaisiko häntä jos hän tajuaisi kuinka onnekas on, että muilla voi olla vielä huonommin, esimerkiksi vaikka syöpä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjen käyttö on ihan kaukana noissa koulujen sairaspoissaololaskureissa ja lasujen tekemisissä. Joku vatsatauti voi kestää viikon, se on jo noin 20-30tuntia koulutunteja. Siihen yksi flunssa joka kestää viikon, se on toiset 20-30tuntia, plus jokin muu tauti niin jo paukkuu rajat älyhoi. Ja kaikki tiedetään että nykyään liikkuu pöpöjä ja paljon!
Ette kai te oikeasti usko noita kuullun ymmärtämisen vaikeuksista kärsivän kirjoittajan väärinkäsityksiä! Ei mistään koulusta tehdä lasua vain siksi, että oppilas on 50 t poissa. Tämä on täyttä puppua.
Jos oppilas on poissa 50 t meidän koulusta soitetaan kotiin ja kysytään, tarvitaanko apua, onko lapsi päässyt lääkäriin, onko hän pudonnut kärryiltä ja tarvitsee tukiopetusta jne. Soitto voi myös herätellä vanhempia, joilla on liian alhainen kynnys antaa lapsen jäädä kotiin ja jotka eivät itse tajua, että lapsi on poikkeuksellisen paljon poissa. Joillekin vanhemmille pitää myös kertoa, että jatkuvasti sairas lapsi pitää viedä lääkäriin.
Lasu tehdään yleensä siinä vaiheessa, kun lapsi on ollut teillä tietymättömillä monta viikkoa tai kun poissaolot uhkaavat lapsen luokalta pääsyä ja/tai ei ole selvyyttä, miksi hän on poissa tai saako hän hoitoa esimerkiksi mt-ongelmiin.
Seliseli taas. Ei pidä paikkaansa. Meistä koulu teki lasun poissaolojen perusteella vaikka tiesivät että tyttö oli sairastunut diabeetekseen ja siksi poissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko häntä jos hän tajuaisi kuinka onnekas on, että muilla voi olla vielä huonommin, esimerkiksi vaikka syöpä?
Auttaako sinua migreenissä tieto että jotain on ammuttu päähän joskus.
Voi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntonsa mukaan.
Sairauden hoito ykkönen, koulunkäynti kakkonen, vai meinaatko, että koulua käydään vaikka taju kankaalla?
Aivan, mutta nythän ap n lapsi ei käy ollenkaan koulua. On ilmeisesti kuitenkin tajuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo 70 tuntia yhtäjaksoista poissaoloa? Mietin vaan kun ei meidän ovelle sossuntätejä ilmaantunut kun poika muutama vuosi sitten imuroi niin tehokkaasti kaikki flunssat ja mahataudit, että tuo 70/h/lukukausi ylittyikin jonkin verran. Ja kyseessä oli tuolloin yläasteikäinen poika.
Meille rehtori sanoi että 50 tuntia on lastensuojeluilmoituksen raja.
Siis mitä? Eli jos lapsi on vaikka umpisuolileikkauksessa ja pari viikkoa sen takia pois koulusta, niin tekevät lastensuojeluilmoituksen?
Voiko tämä olla totta?Tuohan nyt on aivan turhaa järjestelmän ylikuormittamista. Ei varmasti viranomaisilla aika riitä hoitaa oikeita ongelmatapauksia.
Puhumattakaan siitä, että mikä stressi ja häpeä voidaan tavalliselle perheelle aiheuttaa, kun tietoihin lätkäistään merkintä lastensuojeluilmoituksesta.
Onneksi minulla ei ole lapsia.
Nuo lasut ja tuntirajat koskee tietenkin luvattomia/selvittämättömiä/perusteettomia/epämääräisiä poissaoloja. Jos lapsi joutuu kuukausiksi syöpähoitoihin sairaalaan niin ei kukaan poissaololasuja tehtaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli taas. Ei pidä paikkaansa. Meistä koulu teki lasun poissaolojen perusteella vaikka tiesivät että tyttö oli sairastunut diabeetekseen ja siksi poissaoloja.
Uskomatonta.
Hirveätä resurssien tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavallahan sitä työelämässä joutuu neuvotteluun, jos on määrätty määrä poissaoloja. Minä jouduin esimiehen ja työterveyden kanssa keskusteluun, kun oli yhtenä vuonna paljon poissaolotunteja. Toki tuntui hassulta, kun kyseessä oli kohdunpoistoleukkaus, jonka vuoksi jouduin olemaan useamman viikon pois. Mutta säännöt on säännöt ja tuntimäärä ylittyi.
Ei joudu jos kertoo etukäteen mihin menee ja miksi pois.
Kyllä joutuu, koska kehityskeskustelussa katsottiin vain tuntimäärä. Esimies sanoi itsekkin, että naurettavaahan tämä on, mutta koska hänelläkin on pomo, niin hänen on järjestettävä keskustelu, onko minulla työssä tai työpaikalla jotain ongelmaa, kun olen ollut kuluvana vuonna niin paljon pois.
Keskusteluhan oli sinänsä ihan hauska. Istuimme ja joimme kahvit ja totesimme, että lääkärintodistus on kunnossa ja leikkaus tehty, joten en ole pinnannut töistä. Kysyin, että haluatteko nähdä vielä tähystysarvet, mutta ei ollut tarvetta. Kaavakkeeseen kirjoitin, että työpaikan ilmapiirillä ja työtehtävillä ei ole mitään vaikutusta myoomien kasvuun kohdussani, joten jatkotoimenpiteitä ei mielestäni tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntonsa mukaan.
Aivan, mutta nythän ap n lapsi ei käy ollenkaan koulua. On ilmeisesti kuitenkin tajuissaan.
Olen itse sairastanut vaikean masennuksen, oli ylivoimaista nousta sängystä ja saada vaatteet päälle. Siinä tilassa ei voi käydä töissä tai koulussa.
Masennus ja ahdistus ei ole mikään ”ryhdistäydy ja hoida hommasi” vaan todella lamaannuttava sairaus.