Pikkujoulukausi taas alkaa! Onko työporukassasi tyyppejä, jotka taas jättää tulematta kemuihin?
Itse olen järkkäämässä! Toivottavasti kaikki lähtee mukaan!
Kommentit (22)
Ottaisin juomattomat viinat rahana. Läsnäolosta pitäisi maksaa palkkaa.
Jätän menemättä koska on muuta menoa samaan aikaan.
Empä muista milloin olisin käynyt viimeksi pikkujouluissa. Työpaikan pikkujouluihin en tosiaan mene.
Minä. En pidä työkavereistani. Kipulääkitys estää alkoholin käytön joten voi edes juoda heitä siedättäviksi.
Ai sä järkkäät? Nii vissii. Mut kerro nyt ihmeessä millaiset mielikuvitusbileet meinaat järkätä?
Kun vielä olin työelämässä, jätin yleensä pikkujoulut ym. pippalot väliin, koska tympii katsella juopuvia työkavereita ja kuunnella heidän suustaan todellisia sammakoita ja aivopieruja.
Ei kiinnosta lähteä. Riittää, että näen kaikkina arkipäivinä työtovereitani. En halua enää vapaa-aikaani tuhlata heidän seurassaan. Vietän sen mielummin lasteni tai omien ystävieni kanssa.
MINÄ! Kunnallisella alalla työskentelevänä joudutaan aina järjestämään ja kustantamaan koko pikkujoulut omasta pussista. Pikkujoulut on siis aina joko työpaikalla tai jonkun kotona nyyttäriperiaatteella ja tietysti opm. Näistä paikoista en myöskään pääse kotiin kuin omalla autolla, joten en ole kertaakaan nähnyt vaivan arvoiseksi mennä.
En ole koskaan käynyt firman pikkujouluissa, enkä ole nytkään menossa. En halua katsella, kun työkaverit ovat humalassa.
Minä jätän väliin. Työskentelen yksin eri pisteessä kuin muut enkä tunne muita kunnolla. Lisäksi minun pitäisi ajaa yli 100km /suunta että pääsisin paikalle ja sitten joko istua kuivin suin kun muut ryyppää tai varata hotelli omaan laskuun niin mieluummin jätän väliin.
Mitkä pikkujoulut?Meidän firmassa ei edes tunneta moisia.
Ap:lle tiedoksi että on olemassa ihmisiä joille ihan riittää se 40h viikossa työtoverien naaman kestämistä.Koita tottua ajatukseen.
Käsittääkseni joku joutuu aina olemaan töissäkin, joten kaikki eivät pikkujouluihin koskaan pääse.
Mä olen vähän sellainen "kaikki tai ei mitään"-tyyppi. Joko koluan kaikki mahdolliset häppeningit, tai sitten jättäydyn systemaattisesti kaiken ulkopuolelle. Nyt on tällainen jälkimmäinen vaihe.
Mutta on tässä ihan järkisyitäkin. Mä en edes tiedä, onko mulla kk:n päästä duunia, joten en nyt näe oikeen mitään mieltä. Lisäksi pikkujouluissa on se ikävä puoli, että jos sieltä ei tajua lähteä ajoissa, niin sitten saa todistaa työtovereiden purkautuvia patoumia.
Haluan säilyttää arkimielikuvan näistä ihmisistä. Ja todellakaan en halua kuulla, että naamani ärsyttää joka päivä, tms. Enkä tarvitse selkääntaputteluja ja säälihuomiota, "sä oot niinku oikeesti mahtava tyyppi, vaik me niinku kohdellaan sua niinku ilmaa, ku Mirkku ja Maikku nyt vaan on huomionhakusempia".
Vieläkö pikkujouluihin viedään niitä pikkupaketteja mitä si pukki jakaa ja naisten pitää päästä pukin polvelle. Älytön juttu, ostetaan krääsää, saadaan tilalle toisenlaista krääsää mitä si kuljetetaan aamuun asti mukana.
Meillä on henkilökuntaa n 600, joista pikkujouluihin yleensä tulee n 200 henkilöä, ne samat. En tunne kuin parikymmentä, on aina työpaikalla kun kaupungista ei löydy tarpeeksi suurta tilaa. Luultavasti menen ainakin syömään, ruoka ei onneksi ole mitään jouluruokaa. Yleensä on joku hyvä bändi ja kemut loppuu ennen puoltayötä, monet lähtee jatkoille ja minä yleensä kotiin.
Käyn töissä ja vapaa-aikana en käy töissä. Pikkujoulut ovat työtä.
On. Minä.