Kuuluuko alkoholi teidän jouluun/uuteen vuoteen?
Meillä on tapana vetää kunnon kännit koko perheen voimin..;) Olen joulu fiiliksissä siksi kyselen :D
Kommentit (97)
Ei kuulu. Olen lopettanut tissuttelun kokonaan. Ja ei minua tarvitse teititillä.
Meillä ollaan vauvasta vaariin ihan seipäässä. Välipäivätkin.
Ennen kuului joka juhlaan. Piti ostella laatuviinoja ja -viinejä. Ja tietenkin saunaoluita ja -lonkeroita. Jätin alkoholin muutama vuosi sitten kokonaan ja juhlatkin kestän ihan ok selvinpäin. Ehkei tule niitä ratkiriemukkaita (omasta mielestä) ideoita yhtä paljon, mutta ideoiden laatu korvannee määrän.
Jouluna on tullut yleensä ruoan kanssa nautittua lasi viiniä ja uutena vuotena vähän kuohuviiniä ystävän syntymäpäivän kunniaksi.
Joka päivään - miksi joku juhla olisi tässä poikkeus???
Aatto vietetään muualla, mutta joulupäivä vietetään miehen kanssa kotona kahdestaan. Joulupäiväksi ostetaan pullo skumppaa, mikä korkataan ruokajuomaksi ja loput nautiskellaan illan mittaan. Uutta vuotta en juhli, harvoin jaksan edes valvoa siihen puoleen yöhön.
Meillä joulupöydässä on 8 kaljaa per nuppi. Sen jälkeen 7 lasia viiniä. Kukaan ei koskaan oo kännissä :)
En juo juhlapyhinä ja harvoin muulloinkaan. Kaikista mahdollisista päihteistä alkoholi on tylsin, juntein, ja vastenmielisin. Ennemmin käytän päihteitä, joiden aiheuttamasta olotilasta saan edes jotain irti.
Kuuluu, mutta kohtuudella. Lasten läsnäollessa ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään kristilliseen juhlaan ei minulla kuulu alkoholi. Juominen pääsiäisenä tuntuisi suorastaan rienaukselta. Jouluna menisi esim.yksi lasi viiniä tai olutta jos olisi pakko, kylässä. En juo muutenkaan käytännössä ikinä.
Olihan se jeesuskin aikamoinen spurgu. Kierteli 12 ukon ryyppyremmin kanssa eri kylissä ja kaupungeissa. Jopa kirkoissa juotetaan jessen verta seurakunnalle, joka on aika alkoholipitoista.
"Joulu on lasten juhla"
No jos ei ole lapsia niin eikö saa joulua juhlia ollenkaan - alkoholin kera tai ilman?
meillä teinit 17v saavat vetää kännit. Koko perheemme vedetään perseet jouluna ja uutena vuotena eli kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perhe kokoontuu yhteen jouluna, eli me ja aikuiset lapset puolisoineen, lapsenlapsia ei ole.
Aattoiltapäivällä ulkoilun jälkeen maistuu glögi ja pientä purtavaa seuraksi. Aaton illalliseen olen todellakin aina panostanut ja hyvän ruoan seuraksi kuuluu ilman muuta vuosikertaviini. Joulupäivänä samoin ja vielä Tapaninpäivänäkin, meillä syödään ja juodaan hyvin koko joulu. Humalassa en silti ole koskaan ketään nähnyt, voi sitä alkoholia käyttää sivistyneestikin.
Uudenvuodenaattoa juhlimme yleensä kahdestaan ja silloin syömme hummeria ja korkkaamme vintageshampanjan.Olisipa aika tylsää elää sellaista elämää, että joka vuosi tekee samat jutut ja tietää jo etukäteen.
Joka joulu otan lasillisen glögiä klo 12.00
Joulupöydässä juon punaviiniä 12cl
Joulupäivänä syömme hyvin ja juon 12cl sitä vuosikertaviiniä klo 18.00
Tapaninpäivänä syömme hyvin ja juon 12cl vuosikertaviiniä
Uutena vuotena syömme joka vuosi hummeria ja korkkaamme vintagekuoharin ja juon sitä 24cl ennen puoltayötä
Eikö koskaan tule halu saada vähän vaihtelua. Vaikka syödä uutena vuotena jotain muuta tai vaikka juoda jouluaattona 2x12cl tai vaikka valkoviiniä. Koko vuosi odotetaan, että ihanaa, tulee joulu ja saa taas 45. jouluna juoda vuosikertaviiniä 12cl klo 18.00
Minun on pakko myöntää, että en todellakaan tiedä, mitä juon jouluaattona ja mitä syön uutena vuotena ja oikeastaan, että missä edes uutena vuotena olen. En kestäisi tuollaista tylsyyttä.
Niin joillekin ne tradiotiot on tärkeitä. Ja joillekin se ,että toiset ei halua suunnitella mitään "koska olen niin spontaani" on ihan h*lvetin rasittavaa.
Onhan se hurjan spontaania, jos mies haluaakin juoda jouluaattona klo 17.42 pullollisen olutta sen punaviinilasillisen tilalle. Kyllä siinä avioeroa pitää jo alkaa suunnitella
Ei varsinaisesti kuulu, vaikkei mitenkään alkoholivastaisia ollakaan.
Todellaki kuuluu. joulupöydässä 4 pulloa viiniä ja kolmet snapsit. Aterian jälkeen 10 olutta ja jotain likööriä
Mun mielestä jouluna ja uutena vuotena kuuluu vetää kännit..