Kuuluuko alkoholi teidän jouluun/uuteen vuoteen?
Meillä on tapana vetää kunnon kännit koko perheen voimin..;) Olen joulu fiiliksissä siksi kyselen :D
Kommentit (97)
Joulupöydässä juodaan max 8 olutta ja sitten jälkiruuan kanssa kaksi pulloa viiniä ja max 4 olutta/sidukkaa. Illemmalla noin 6 sauna kaljaa per hlö. Kukaan ei ole kännissä
On se kumma kun ei edes jouluna suomalaiset juopot osaa olla ilman sitä kuningas alkoholia..
Meillä ei ole lapsia, joten kuuluu. Noin 1 plo viiniä/4 hlö, jos oikein riehaannutaan nii illalla konjakit😱 Uutena vuotena menee pullo kuohuvaa.
Joulun vietto on jo aloitettu ja viinakset korkattu. Paras lahja on kun korkki narahtaa ja pukki panee vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun ei edes jouluna suomalaiset juopot osaa olla ilman sitä kuningas alkoholia..
Jouluhan on perinteisesti ollut juomisen aikaa. Maistellaan sikaa ja viinaa.
Ei se ole mitään juopottelua jos pyhien aikaan ottaa pari viikkoa alkoa.
Ei enää nykyään kun on pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai alkoholi kuuluu juhlaan.
Niin kuuluu meilläkin, totta kai, mutta ei sitä kaksin käsin kiskota.
Kuivat juhlat= tylsät juhlat aina, olkoot pääsiäinen, juhannus, joulu, häät, aikuisen synttärit, ylioppilasjuhlat, Halloween tai mikä juhla hyvänsä.
Joskus nuorena aikuisena otettiin kotona serkkujen kanssa kunnon joulukännit, pelattiin lautapelejä, laulettiin ja riekuttiin. Uusi vuosi oli ihan ryyppyjuhla, jos ei joutunut töihin.
Vielä avioliiton alkuvuosina nautittiin jouluna alkoholia melkoisia määriä (pari glögiä, saunaolutta tai siideriä, viiniä ruuan kanssa, konjakkia jälkkäriksi ja loppuilta viiniä tai glögiä).
Nykyään mies ei käytä alkoholia lainkaan, joten en viitsi yksinäni ryypiskellä. Saatan ottaa lasillisen viiniä ruuan kanssa, jos on sopivasti avattuna jotain. Jos ei ole, en viitsi avata pulloa kun osa siitä jää kuitenkin juomatta. Juon siinä tapauksessa varmaan kuplavettä.
Minä en yhtään ymmärrä sitä, etteikö pienien lasten läsnäollessa voisi muutamaa lasia viiniä ottaa???
Örvellys, tappelu, huuto ja kaatokänni on eri asia, mutta tätä superhurskastelua en ymmärrä.
Jouluna jouluolut + snapsi kalojen kanssa ja punaviiniä kinkun kanssa. Syömme pari tuntia niin ei kukaan tule huppeliin. Kun avaamme lahjat niin juomme glögiä.
Uutena vuonna kuoharia.
Montako aikuista teillä on paikalla eli kuka juo loput pullosta ja milloin?
Jouluna otetaan oikeen kunnolla ja höpötellään humaloissa isolla porukalla. Lapset menee siinä seassa ja heitä ei haittaa pieni aikuisten horjahtelu ja välien selvittely.
No ei juurikaan kuulu. Joku voi ottaa viinilasin, tarjolla on, mutta suurin osa ei välitä. Ihan mukavaa ilmankin, eihän ole pakko ottaa jos ei tykkää?
Kuuluu. Tosin ikinä lasten seurassa ei olla kännissä. Eikä meidän juominen vaikuta lasten elämään mitenkään. Lasillinen punaviiniä juhlaruoan yhteydessä ei pilaa lasten joulua.
Kuuluu, 3-5 päivää menee aika huppelissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perhe kokoontuu yhteen jouluna, eli me ja aikuiset lapset puolisoineen, lapsenlapsia ei ole.
Aattoiltapäivällä ulkoilun jälkeen maistuu glögi ja pientä purtavaa seuraksi. Aaton illalliseen olen todellakin aina panostanut ja hyvän ruoan seuraksi kuuluu ilman muuta vuosikertaviini. Joulupäivänä samoin ja vielä Tapaninpäivänäkin, meillä syödään ja juodaan hyvin koko joulu. Humalassa en silti ole koskaan ketään nähnyt, voi sitä alkoholia käyttää sivistyneestikin.
Uudenvuodenaattoa juhlimme yleensä kahdestaan ja silloin syömme hummeria ja korkkaamme vintageshampanjan.Olisipa aika tylsää elää sellaista elämää, että joka vuosi tekee samat jutut ja tietää jo etukäteen.
Joka joulu otan lasillisen glögiä klo 12.00
Joulupöydässä juon punaviiniä 12cl
Joulupäivänä syömme hyvin ja juon 12cl sitä vuosikertaviiniä klo 18.00
Tapaninpäivänä syömme hyvin ja juon 12cl vuosikertaviiniä
Uutena vuotena syömme joka vuosi hummeria ja korkkaamme vintagekuoharin ja juon sitä 24cl ennen puoltayötä
Eikö koskaan tule halu saada vähän vaihtelua. Vaikka syödä uutena vuotena jotain muuta tai vaikka juoda jouluaattona 2x12cl tai vaikka valkoviiniä. Koko vuosi odotetaan, että ihanaa, tulee joulu ja saa taas 45. jouluna juoda vuosikertaviiniä 12cl klo 18.00
Minun on pakko myöntää, että en todellakaan tiedä, mitä juon jouluaattona ja mitä syön uutena vuotena ja oikeastaan, että missä edes uutena vuotena olen. En kestäisi tuollaista tylsyyttä.
Niin joillekin ne tradiotiot on tärkeitä. Ja joillekin se ,että toiset ei halua suunnitella mitään "koska olen niin spontaani" on ihan h*lvetin rasittavaa.
Nykyään ei enää kuulu, jotenkin ei vain maistu. Nuorempana kyllä kuului varsinkin uuteen vuoteen, olin kova tyttö bilettämään ja juhlimaan. Kotikaupungissani nuorten on myös tapana käydä joulupäivänä viihteellä, itsekin olin useampana jouluna. Nykyään ole vähän "mummoutunut" (olen kyllä vasta 28) ja viimeiset kaksi uutta vuotta ja joulua olen ollut vain kotosalla enkä ole juonut mitään. Niin tänäkin vuonna mitä luultavammin.
Ollaan miehen kanssa kaatokännissä jouluna. meillä lapset 6 ja 8v
Meillä teinit hilluu kylillä tonttulakit päässä ympäri kännissä