Kun kotona ei ole ruokaa kun kaupassa käynti ei onnistu
Olen masentunut ja ahdistunut. Kykenen käymään välillä vain lähikaupassa ja tuomaan pieniä määriä kotiin. Olen hyvin alipainoinen ja diabetekseni pahenee jatkuvasti kun ruokailut eivät toteudu. Syön 1-2 kertaa päivässä ja mittaan tarkasti ruoat että riittäisivät kauemmin.
Olen parikymppinen ja sairauteni takia tällä hetkellä eristäytyneenä kotiini. Hoitokontaktit on ja sen verran kykenen kotoa lähtemään että niihin pääsen. Vanhemmat ei ymmärrä tilanteeni vakavuutta. Ennen kävimme yhdessä ruokakaupassa ja sain syötyä enemmän mutta itse yksin en oikein kykene kauppaan menemään.
Olen aivan p*skana. Haluaisin vain pois täältä. Masennus tekee minusta passiivisen. Makaan ja tuijotan seiniä päivät. Öisin en saa unta. Aina nälkä. En enää tiedä mitä tehdä. Osastolle en uskalla enää mennä. Koin kaltoinkohtelua aikasemmalla osastojaksolla.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ruuat kotiin, onnistuu nykypäivänä.
Miten... ajatuskin ahdistaa että joku toisi ruokaa kotiini. Sosiaaliset tilanteet pelottaa. Ja rahatkin on rajatut kun tuilla olen että riittääkö sellaiset kotiin tilaamiseen
Ap
Joo, riittää. Verkkokauppa komista saat maitoakin. Kärkkäiseltä makaroonia, ruohonjuuresta ekoruokaa, tölkkimuikkuja mistähän se olikaan ja hernekeittoa ja keksejä tokmannilta. Erityisesti etelässä tavanruokakaupoilla on kotiintoimituksia.
Se on ihan sinun oma valinta, raakaa peliä. Katso se dokkari, jossa nainen kirjoitti päiväkirjaa ja riutui hiljalleen. Asui tien vieressä ja olisi saanut apua joka päivä, mutta ei halunnut. Masennus on toki vaikea asia, mutta masentuneenkin on pakko tehdä valintoja. Joko menet kauppaan, tilaat kotiin tai kupsahdat nälkään. Ikävä sanoa näin, mutta kukaan ei tule sinua kotiin ruokkimaan ja sinusta huolehtimaan. Elämä on julmaa. Osastolle voit toki hautautua jos ajatus miellyttää.
Miks oletatte että vanhempani auttavat. Eivät auta. Testattu on. Pyydetty on. Kokevat minut taakkana. Siksi eristäydyin lopullisesti. Nyt kukaan ei joudu enää minun olemassaoloni takia kärsimään. Olen ollut lastensuojelun asiakkaana ja sijoitettuna nuoruudessa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakota itsesi aktivoitumaan tai kuole.
Voit uskotella itsellesi muuta mutta nämä ovat vaihtoehdot.
Olen ilmoittanut viestisi. Olet häriintynyt.
Voiko aikuinen ihminen saada tukihenkilön sossun kautta? Sellaisen joka tulisi seuraksi käymään kaupassa ja muutenkin ulkona ihmisten ilmoilla alkuun kunnes uskallat mennä yksinkin?
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut hyvin suuren traumaattisen tapahtuman jonka takia päädyin tähän kuntoon. En kukaan huvikseen rapistu kasaan...
Ap
Otan osaa traumasi vuoksi. Kukaan ei voi peruuttaa tapahtunutta, eikä kukaan voi luvata sinulle, että olet ikuisesti turvassa jatkossa. Jokaisen on vaan elettävä, mentävä ja tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ruuat kotiin, onnistuu nykypäivänä.
Miten... ajatuskin ahdistaa että joku toisi ruokaa kotiini. Sosiaaliset tilanteet pelottaa. Ja rahatkin on rajatut kun tuilla olen että riittääkö sellaiset kotiin tilaamiseen
Ap
Pyydäppä jättämään oven taakse ruuat,,niin ei tule sitä sosiaalista tilannetta päälle.
Vähemmästäkin ihminen ahdistuu entistä enemmän,kun ei tapaa ketään, eikä avaudu kenellekkään kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakota itsesi aktivoitumaan tai kuole.
Voit uskotella itsellesi muuta mutta nämä ovat vaihtoehdot.Olen ilmoittanut viestisi. Olet häriintynyt.
Koska ne ovat vaihtoehdot. Olen itse kärsinyt traumasta, joka johti syömättömyyteen ja aloin pyörtyillä. Silloin on vaan pakko aktivoitua ja alkaa syömään tai kuolla. Perusbiologiaa.
Eri
Jo olet noin sairas, kuulut sairaalaan.
Apua saat vaikka soittamalla seurakuntasi diakoniatoimistoon. Pyydä käymään luonasi ja saat apua. Mutta paikkasi on todellakin sairaalassa, sinua ei saisi jättää yksin, koska olet noin masentunut ja avuton. Tosin kirjoitit eka viestissäsi, että sinulla on hoitoapua ja pystyt juuri ja juuri niissä hoidoissa eli ilmeisesi terapiassa käymään. Siellä heidän pitäisi nähdä tilasi ja toimittaa sinut sairaalahoitoon. Jos sinulla on sieltä huonoja kokemuksia, se voi johtua ihan itsestäsikin, jos suhtaudut noin penseästi ihan kaikkeen. sinun on haluttava parantua, jotta sinua voidaan hoitaa.
Olen samassa tilanteessa. Tänään on mentävä sinne kauppaan, viikon olen tässä yrittänyt.
Täällä ei mikään taho toimita kotiin, eikä kyllä minimieläkkeellä sellaiseen palveluun olisi varaakaan.
Missä asut? Voin etsiä apua, jos kerrot paikkakunnan.
Nyky-yhteiskunta on sairas, et ole etkä tule olemaan ainut eristäytyjä.
Masennus tekee susta passiivisen kuten sanoit, mutta se menee myös toisinpäin, eli passiivisuus tekee susta masentuneen. Joten tiedät mikä on ratkaisu...
En mä ehkä halua apua. Halusin ehkä enemmän kuulla muilta jotka on samassa tilanteessa. Se helpottaa kun tietää että ei ole yksin asian kanssa. Jos kuolen niin kuolen. En jää itseäni kaipaamaan.
Ap
Sä olet saanut monta käyttökelpoista neuvoa.
Torppaat kaikki.
Jos olet päättänyt ku.o.lla, niin tapahtuu.
Kukaan täältä palstalta ei voi tulla kantamaan
sulle ruokaa.
Käsitätkö?
Sun on näppäiltävä numero, ja pyydettävä apua.
Vierailija kirjoitti:
En mä ehkä halua apua. Halusin ehkä enemmän kuulla muilta jotka on samassa tilanteessa. Se helpottaa kun tietää että ei ole yksin asian kanssa. Jos kuolen niin kuolen. En jää itseäni kaipaamaan.
Ap
Mä en ole samassa tilanteessa.
Vaan huonommassa.
Olen täysin yksin.
Työtön, kroonisesti sairas, keski-ikäinen.
Teen kuitenkin sen valinnan, että pidän itseni elossa.
Auttoiko?
Vierailija kirjoitti:
Miks oletatte että vanhempani auttavat. Eivät auta. Testattu on. Pyydetty on. Kokevat minut taakkana. Siksi eristäydyin lopullisesti. Nyt kukaan ei joudu enää minun olemassaoloni takia kärsimään. Olen ollut lastensuojelun asiakkaana ja sijoitettuna nuoruudessa
Ap
Ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä välissä näistä asioista. Jos ei itse ole kokenut sitä, niin ei voi tietää kuinka hankalaa se on. Itsekkin masentuneena tiedän ettei kukaan minua kontolleen oikeasti halua. Tunnen itseni taakaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet saanut monta käyttökelpoista neuvoa.
Torppaat kaikki.
Jos olet päättänyt ku.o.lla, niin tapahtuu.Kukaan täältä palstalta ei voi tulla kantamaan
sulle ruokaa.
Käsitätkö?
Sun on näppäiltävä numero, ja pyydettävä apua.
Minä ainakin voisin mennä kantamaan ruokaa. Jos asuu kaukana, etsisin apua. Mutta tuossa jo selvisi, ettei halua apua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut hyvin suuren traumaattisen tapahtuman jonka takia päädyin tähän kuntoon. En kukaan huvikseen rapistu kasaan...
Ap
Ymmärrän sinua Ap. Älkää alapeukuttako sairastuneen tilannetta. Missä päin asut? Voisin auttaa ruoat vaikka oven raosta jos et kykene näyttäytymään.
Joo. Tiedän.
Taistele elämäsi puolesta.
Soita kriisipalveluun jos et muuta voi.