Kun kotona ei ole ruokaa kun kaupassa käynti ei onnistu
Olen masentunut ja ahdistunut. Kykenen käymään välillä vain lähikaupassa ja tuomaan pieniä määriä kotiin. Olen hyvin alipainoinen ja diabetekseni pahenee jatkuvasti kun ruokailut eivät toteudu. Syön 1-2 kertaa päivässä ja mittaan tarkasti ruoat että riittäisivät kauemmin.
Olen parikymppinen ja sairauteni takia tällä hetkellä eristäytyneenä kotiini. Hoitokontaktit on ja sen verran kykenen kotoa lähtemään että niihin pääsen. Vanhemmat ei ymmärrä tilanteeni vakavuutta. Ennen kävimme yhdessä ruokakaupassa ja sain syötyä enemmän mutta itse yksin en oikein kykene kauppaan menemään.
Olen aivan p*skana. Haluaisin vain pois täältä. Masennus tekee minusta passiivisen. Makaan ja tuijotan seiniä päivät. Öisin en saa unta. Aina nälkä. En enää tiedä mitä tehdä. Osastolle en uskalla enää mennä. Koin kaltoinkohtelua aikasemmalla osastojaksolla.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ruuat kotiin, onnistuu nykypäivänä.
Miten... ajatuskin ahdistaa että joku toisi ruokaa kotiini. Sosiaaliset tilanteet pelottaa. Ja rahatkin on rajatut kun tuilla olen että riittääkö sellaiset kotiin tilaamiseen
Ap
Pyydä apua vanhemmiltasi. Käyvät kyllä kaupassa puolestasi.
Pakota itsesi aktivoitumaan tai kuole.
Voit uskotella itsellesi muuta mutta nämä ovat vaihtoehdot.
Eipä sinusta normaalia tule koskaan, joten tuskin paljon haittaa, jos kuolet nälkään yhden pyhäinpäivän vuoksi.
Tee itsestäsi huoli-ilmoitus sossuun. Tai ota yhteyttä seurakuntaan.
Joku voi järjestää niin, että sinulle tuodaan tarpeeksi ruokaa kotiin edes viikoksi, ja kuiva-aineita pitemmäksikin aikaa.
Olisiko mahdollista muuttaa vanhempien luokse ainakin vähäksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten... ajatuskin ahdistaa että joku toisi ruokaa kotiini. Sosiaaliset tilanteet pelottaa. Ja rahatkin on rajatut kun tuilla olen että riittääkö sellaiset kotiin tilaamiseen
Ap
Siis sulle kannetaan ruoat ovelle, mistä sinä kannat ne sisään.
Jos et kykene tähän, soita 112. Tarvitset sairaalahoitoa.
Olen kokenut hyvin suuren traumaattisen tapahtuman jonka takia päädyin tähän kuntoon. En kukaan huvikseen rapistu kasaan...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista muuttaa vanhempien luokse ainakin vähäksi aikaa?
En usko. Asuvat kauempana ja hoitokontaktini katkeaa jos muutan pois täältä. En myöskään saisi tukia ja vanhempani vaativat vuokranmaksun jos asuu heidän luonaan. Ymmärrän tämän toki...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakota itsesi aktivoitumaan tai kuole.
Voit uskotella itsellesi muuta mutta nämä ovat vaihtoehdot.
Ei riitä energiaa... jaksamista. Kuolen sitten...
Olisi hyvä, jos saisit jonkun ystävän, jonka kanssa menisitte yhdessä kauppaan. Ehkä voisit kysyä SPR:n ystäväpalvelusta? Jos joku voisi tulla auttamaan vaikka kerran viikossa, jolloin ostaisit suuremman määrän ruokaa kerralla. Ystävä voisi auttaa sinua ruokien kantamisessa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä apua vanhemmiltasi. Käyvät kyllä kaupassa puolestasi.
Todellakin!
Kyllästyttää lukea valituksia jotka on helppo ratkaista.
On ihmisiä joilla ei ole yhtään ketään!
Parikymppinen masentunut saa apua.
Viisikymppinen ei.
Se on nyt sun oma valinta, hankitko apua.
Suurin ongelmasi tuntuu olevan lamaantuminen ja häpeä.
Tiedä, että ihmiset nousevat jaloilleen uskomattomista tilanteista!
Muuta vanhemmillesi, että pääset pahimman yli.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sinusta normaalia tule koskaan, joten tuskin paljon haittaa, jos kuolet nälkään yhden pyhäinpäivän vuoksi.
Kertoo paljon nykyihmisten kanssaihmisten ja elämän arvostuksesta.
Yhteiskunta on niin vahva kuin on heikoimmassa asemassa oleva.
Kai ymmärrät että passiivisuus ja syömättömyys pahentavat molempia sairauksiasi? Ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin pakottaa itsesi omalle epämukavuusalueellesi, eli kauppaan ostoksille. Samalla saat raitista ilmaa ja liikuntaa jotka myös hoitavat sairauksiasi vähintään yhtä tehokkaasti kuin lääkitys. Jos vaikka saisitkin jonkun käymään puolestasi kaupassa, se olisi vain "tekohengitystä" eikä edistä toipumistasi millään tavalla. Ainoastaan pahentaa eristäytymistäsi. Olet jo nyt niin syvällä että sinulla on kiire kaikin voimin taistella itsesi pois tuosta tilanteesta ennen kuin peli on kokonaan menetetty.