Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Taina kommentoinut Cleopatran viimeiseen kuvaan: ❣️❣️ MY BABY, MY PERFECT MINI ME😍.
Mini me... 🤔
Taina ... meidän äitien tehtävä elämässä ei ole yrittää tehdä mini meitä.
Lapsilla on oma oikeutuksensa.
Sinäkään et ole mini äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen katsonut hänen videoita, koska itselläni on suurperhe mutta nyt en kyllä jaksa koska viimeiset videot olivat aika kamalia, minun mielestä. Olen aina ollu ”aidalla” Tainan videoista ja olen vähän vieläkin, koska jotenkin ymmärrän häntä. MUTTA Viimeiset videot olivat tosi itsekästä käytöstä esim mainitsi juoruamisia ja kehoittikin jopa sitä 😳 , Ja ”uskovainen”? Olis ehkä hyvä lukea uutta testamenttia ja oppia Jeesuksen humble and meek elämästä, kaikella kunnioituksella yritän tätä sanoa.
Hän ei näköjään vietä Joulua(arvailen koska ei näy Joulu videoita), mutta juhlii uutta vuotta ? vuosien alku on merkattu Jeesusksen ympäri leikkauksesta hence now 2020 ( 8 päivää synnytyksestä joka on 8 päivää ”JOULUN” JÄLKEEN)... Itse en juhli Joulua niinkuin ”uskovaiset” koska ei ole varmaa tietoa Jeesuksen syntymän päivästä, mutta perheemme tulee viettämään Joulu perinteisesti Suomessa, tuo lämpöä ja valoa Suomen lumiseen pimeyteen( miinus noi kalliit lahjat, ei ole tosiaankaan tarpeen). Luulen myös että Jeesus tiesi että seuraajat olisivat tehneet siitä hullun rahastus päivän! Niinkuin kirkon isät tekivät kuin keksivät hänen syntymän päivänsä 24-25. Joulukuuta! Uutta vuotta seuraamme koska se on nykypäivän kalenteri kuin myös kellon aika, voi olla hän tämän takia myös seuraa uutta vuotta niin innokkaasti.
Lisäksi hänen itserakkautta ja kehuja on vaikea katsoa! Kaikki elämässä on opittua jostain jopa pyhältä hengeltä jos on Jeesuksen seuraaja, hän väittää kaiken( melkein itsestänsä oppinut). Hän on saanut niin paljon kehuja ja ylistystä tuntemattomilta ymmärrän kyllä hänen on ” up keep the image “.
Minä tosiaankin toivon hyvää hänelle, hänellä tosi mukavan tuntuiset lapset. Hänen on vähän mietittävä ennenkuin puhuu varsinkin YOUTUBESSA.
Kuin myös on mietittävä että asiat on muuttuneet täälläkin päin Australiaa, eli jos Suomessa on vaikea niin tulee myös täälläkin vaikea, vaikka kuinka paljon aurinkoa, rantaa tai rahaa on( tiedän itse). On varauduttava etukäteen jos haluaa parempaa elämää ja myös opettaa lapsille elämää ottamaan vakavasti ei vain rennosti. On opittava muurahaisista niinkuin Jeesus sanoi... Itse opin tämän myöhään, mutta opin.
En koskaan ottaisi lapsiltani vapautta pois jakamalla heistä videoita maailmalle ja rahaa siitä saada! Niinkuin myydä omien lapsien videoita vaikka olis hyvä tarkoitus( olen tätä itsekin miettinyt ja lapset sanoivat että eivät halua olla internetissä eli en laittaisi omia lapsia), mutta onko hyvä tarkoitus? Ostaa kalliita lahjoina lapsille siinä sivussa kuin itse tienaa from staging her and her children’s life on platform like YouTube! JESUS would never do that to profit and spend it on him self! So please do not think this is how all Christians are ! Millions are selfish and few are selfless! ❤️ Anteeksi kielen vaihto.
Anteeksi mutta ei hän Jeesuksen seuraaja ole, on ”uskovainen” niinkuin monet muut uskovaiset jotka noin elää, eli vain itseään varten. Ainakin näin videoista päätellen . She needs a revelation from Jesus, this gossiping isn’t right even though she condones it, JESUS does not.
May god bless you and yours as he sees fit! I am sorry if I sound harsh. My executions of word could be better, I will work on it in the New Year! May you all have a lovely bright NEW YEAR!
❤️🇦🇺
Arvostan tekstiäsi. Tuntuu että tiedät mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Onko se Taina itse joka painaa aina tota alanuolta, niitä kun on usein vai yksi.
Eiku se on se yksi tainan superfani joka väittää esim. että taina ei laita lapsiaan kouluun koska on itse ollut koulukiusattu ja sanoi että puhe australiaan muutosta on ollut vain joku heikon hetken möläytys, myös kyllästynyt suomeen koska lukenut kommentteja täällä.
Ihan seko fani niinku nää nyt tuppaa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Taina kommentoinut Cleopatran viimeiseen kuvaan: ❣️❣️ MY BABY, MY PERFECT MINI ME😍.
Ei helvet*i....ihan seko!
Identiteettihäiriö ja paha sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo, kakarat kokkaa uusimmassa videossa.
Taitaa Tarinan pesue olla vähän kielipuolia.Laatikkoruuat ovat heidän mielestään "box" ja piirakkäavuoka on "container".
Casserole ja pan, tässä Tainalle perheineen pari uutta sanaa, jos sitä enkkua on pakko puhua.
Kielitaito on tuota luokkaa jo sillä vahvemmalla kielellä, saati sitten suomeksi. Sosiaalista vuorovaikutusta ympäristön kanssa ei juurikaan ole eikä kieli pääse täten kehittymään.
Kielen ja ilmaisun taso on muutenkin vähän sellaista vaatimatonta alakoulutasoa. Epäilen, etteivät nuo lapset osaa edes lukea kunnolla ja todennäköisesti on pahoja aukkoja kaikissa muissakin oppiaineissa.
Ainakin matematiikka näyttää olevan melko vieras asia tuolle superorganisointikykyiselle kotiopettajatar Tainalle. Rahaa hassataan aivan järjettömiin asioihin, mutta perheellä ei ole kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se 9Taina itse joka painaa aina tota alanuolta, niitä kun on usein vai yksi.
Eiku se on se yksi tainan superfani joka väittää esim. että taina ei laita lapsiaan kouluun koska on itse ollut koulukiusattu ja sanoi että puhe australiaan muutosta on ollut vain joku heikon hetken möläytys, myös kyllästynyt suomeen koska lukenut kommentteja täällä.
Väärin veikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvet*i....ihan seko!
Identiteettihäiriö ja paha sellainen.
Tarkoitatko persoonallisuushäiriö? Identiteettihäiriö ei mielestäni näyttäydy noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se Taina itse joka painaa aina tota alanuolta, niitä kun on usein vai yksi.
Jos joku on seko niin se olet sinä itse ja kaltaisesi öyhöttäjät.
Ehkä jos pidettäis tyyli vähemmän brutaalina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mini me... 🤔
Sinäkään et ole mini äitisi.
21-vuotias ei ole mikään "mini me". Kaunis, herttainen nuori nainen, hän on ihan oma itsensä Cleopatra, ei Taina2.
Anna Taina Cleopatran olla Cleopatra ja löytää oma polkunsa sekä kokeilla omia siipiä. Millainen on oikea Cleopatra?
Millainen tyyli hänellä olisi ilman Tainaa?
Tuleekohan uuden vuoden rakettivideot huhtikuussa vai toukokuussa, mitä veikkaatte?
Olen vuosien varrella oppinut paljon kaikilta. Ja ei tosiaankaan ole helppoa kasvattaa monta lasta ja hänellä vielä mies joka on ”disabled “ jos voin sano noin Tainan miehestä. Ja sen takia varmaan hän töitä YOUTUBESSA tekee kun mies ei voi töitä tehdä ja hänellä ei ole oikein ammattia. Rohkea kuitenkin että noin päätti tienata rahaa. Itse aloin opiskelemaan pari vuotta sitten että voin töitä Suomessa tehdä kun muutamme sinne ja mies jää kotiin ja samalla saamme suuren palkan alennuksen ( mies ottaa lopputilin) että saamme kokemusta lapsillemme Suomesta. Mutta mieheni jo nyt opettelee suomen kieltä ja valmistautuu muilla tavoin, aikoo matkustaa Suomeen korjaamaan pientä taloamme vähän ( rakentamaan pari huonetta yläkertaan) jne .
MUTTA tiedän jos elää minimaalisesti (oikeesti), talo on yksin kertainen ja yksinkertaiset ruoat, mutta terveelliset, elämä on helpompi.
Mutta on se vaikea! Hän varmaan siivoa lapsien kanssa ennen videoita ja rutiinit on videoissa varmaan totta, mutta vaikea uskoa että joka päivä seuraavat rutiinia. Taina saa YouTubesta motivaatiota tehdä näitä ja kai se on hänen juttu. Minun talo on sotkussa välillä etenkin keittiö ja me kaikki siivoamme usein ( EN STRESSA TÄSTÄ, EI OLE JÄRKEÄ). Kaikki mitä omistamme on tarve ja jos ei ole annamme pois. Ruokaa meillä EI MELKEIN KOSKAAN MENE ROSKIIN, koirille kaikki JOS JOTAIN JÄÄ.
Perheemme on matkustellut paljon ja me tykkäämme “nomad” elämästä, mutta vaikka nyt pysymme paikoillamme kunnes muutamme Suomeen. Me teemme töitä ja SÄÄSTÄMME. Suomeen tulen kun kaikki tarve on maksettu asuntoauton myöten. Ei meidän elämä pysähdy vaikka suunnitelmissa on muutto.
Esim. Vanhin poika haki heti töihin kuin pystyi covid jälkeen ja aloitti ensimmäisen uuden työpaikan Coles supermarket viikko sitten, vuosi sitten matkustelimme ja sitten covid rajoitukset tulivat pitkäksi aikaa 😔, Hän myös metsästää laillisesti isänsä kanssa ( sai muuten ensimmäisen Samber pari päivää sitten, toi paljon organic lihaa kotiin) kuin myös pelaa sivussa kitaraa, hän on koti koulutettu tähän asti.. ja menee myös Yliopistoon tänä vuonna, poikani tekee nämä en minä, kehoitan ja neuvon koska haluan pojalleni parasta mahdollisuutta at ” survival ” jos meitä ei vaikka olis huomenna tai pari vuoden päästä. miksi kerron? Koska lapset tarvitsevat taitoja ja kykyjä ei vain MINUA ja auttaa minua.
Kaikkia lapsia kehoitetaan ja opetetaan vastuuta ottamaan omasta tulevaisuudesta jo nuorena että oppivat elämään yhteisössä kunnialla. Ei vain ruoka tiedä ja naimisiin... en edes kehoita tätä viimeistä, on elettävä ja itseään tunnettava ennekuin muihin ihmisiin sotkeutumaan. Me ohjataan ja autetaan lapsi itsenäistymään. Uskovaisilla on se ongelma että he tosiaankin luulevat että on ihan Ok elää sossun rahoilla ja jopa kutsuvat työtä tekeväisten ihmisten veroja siunaukseksi ! Ja se on jos et mitenkään pysty töitä tekemään... mutta kuinka moni vain istuu ja ei edes vapaaehtoista työtä tarjoa yhteisölle takaisin. MONI...😔
Luulen tosiaankin että Taina yrittää, mutta rahat YouTubesta ei ole 100% varma, mitä jos Australian Government päättää että YouTube on verotettava niin kuin muut, raha pienenee suuresti ja en usko pankit lainaa antaa Youtubetajille taloja rakentamaan. Nämä on kaikki epävarmoja teitä. Itselläni oli myös ”plan” A, , B, C and Z mutta sitten aloit tekemään oikeita päätöksiä! Ja näyttää paljon paremmalle tulevaisuus meille kaikille! Lapsia on opetettava kunnolla elämään yhteisön kanssa ei vain valittamaan ja odottamaan parempaan paikkaan muuttoa.
We must plan for the future but live in the present! I am learning this too! ❤️🇦🇺 Suurperhe
Luen mielenkiinnolla tekstejäsi.
Lapsenne ovat käyneet australialaista koulua ?
Toivon teille todella onnea Suomessa.
Suomi on hyvä ja turvallinen maa -tylsemmällä mutta turvallisemmalla tavalla kuin Australiassa. Sisältö on hankittava itse. Elämästä Suomesta on mahdollista tehdä hyvää työllä .
Suomalaisista saa uskollisia ja syviä ystäviä, vaikka joskus hitaasti.
Ihmeellistä, että passiivisena vain odotetaan muuttoa, koska aikuiset lapset olisivat jo ehtineen muuttaa itsekseen sinne, jos olisivat normaalien nuorien tavoin opiskelleet ja tehneet kesätöitä/töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mini me... 🤔
Sinäkään et ole mini äitisi.21-vuotias ei ole mikään "mini me". Kaunis, herttainen nuori nainen, hän on ihan oma itsensä Cleopatra, ei Taina2.
Anna Taina Cleopatran olla Cleopatra ja löytää oma polkunsa sekä kokeilla omia siipiä. Millainen on oikea Cleopatra?
Millainen tyyli hänellä olisi ilman Tainaa?
Mini me ...
Siis Cleopatra on vähäpätöisempi kopio ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aikoihin katsonut videoita, viimeksi katsoin pesuaineenteko-videon, sitä edellinen varmaan vuosi sitten. Pesuainevideota oli todella rasittavaa kuunnella kun taina lähes kuiskaili koko videon. Siis miksi?! Edelleen olen tavannut tainan lukemattomia kertoja tosielämässä ja jutellut useita kertoja, pidempäänkin keskustellut ja tainalla on ihan tavallinen suomalainen ääni.
Minäkin olen kuullut. Tuo youtuben Disney-ääni on jotain ihan muuta.
Jos jaksaa selata niin Tainan ihan ekoissa videoissa kuuluu se ns oikea puheääni. Tainalla on suhtkoht matalahko ääni naiseksi, joten ehkä tuo kuiskailu ja kimittäminen on jotain Tainan pakonomaista nuorekkuusihannointia taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aikoihin katsonut videoita, viimeksi katsoin pesuaineenteko-videon, sitä edellinen varmaan vuosi sitten. Pesuainevideota oli todella rasittavaa kuunnella kun taina lähes kuiskaili koko videon. Siis miksi?! Edelleen olen tavannut tainan lukemattomia kertoja tosielämässä ja jutellut useita kertoja, pidempäänkin keskustellut ja tainalla on ihan tavallinen suomalainen ääni.
Minäkin olen kuullut. Tuo youtuben Disney-ääni on jotain ihan muuta.
Jos jaksaa selata niin Tainan ihan ekoissa videoissa kuuluu se ns oikea puheääni. Tainalla on suhtkoht matalahko ääni naiseksi, joten ehkä tuo kuiskailu ja kimittäminen on jotain Tainan pakonomaista nuorekkuusihannointia taas kerran.
Kyllä, tainalla on matala ja vähän raakkuva ääni oikeasti. Videoilla yrittää puhua kuiskaamalla ja korkeammalta kuin mitä luonnostaan puhuu, aivan naurettavan kuuloista. Joskus kun taina nauraa videoilla niin hänen oikea todellinen äänensä kuuluu, ns. räkänauru.
Videoita oli kiva katella aikasemmin,mutta nyt tuo on alkanut olemaan omituista. Lähinnä mietin noita aikuisia lapsia,onko heillä mitään elämää perheen ulkopuolella?Samanlaisissa vaatteissa kuljetaan ja sitten tuo Tainan takertuminen Cleopatraan. Mini me kommentti aikuisesta tyttärestä oli vastenmielinen.
Tainan instaprofiilissa luki vielä hetki sitten jotain tyyliin "mom of ten beautiful baby dolls" - vähän kuulosti pahalta, kun yhdistin sen täällä keskusteltuihin juttuihin. Nyt on tosin muuttanut tuon fraasin pois. Kauniitahan heidän lapsensa ovat, mutta baby doll -nimityd aikuisesta (tai teinistä) lapsesta kuulostaa vähän oudolta mun korvaan...
En tajua miten Taina omien sanojensa mukaan tekee ammattimaisesti Youtubea ja jälki on silti tosi kotivideomaista. Moni muukin on kommentoinut sisällön "järjettömyyttä". Tykkäsin itse esim. niistä ruokavideoista, koska ne oli hyvin jäsennelty ja eteni loogisesti. Muissa videoissa on tosi paljon toistoa ja rakenne sekava. Jokaisella on toki oma tyylinsä, mutta media-alan ammattilaisena näen tällaiset kommentit ihan rakentavana kritiikkinä :)