Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Täällä vielä ihan lastensuojelufaktaa lapsen oikeudesta yksityisyyteen verkossa.
https://www.lskl.fi/teemat/lapsen-oikeudet/lapsella-on-oikeus-yksityisy…
Koko perheen poreammekuvat, lasten vaippa- ja pikkuhousukuvat ym rikkovat lasten oikeuksia. Jos itse haluaa julkisuuteen, sinne voi mennä omilla ansioillaan. Lapsia ei tarvitse siihen sekoittaa, etenkään pieniä lapsia joilla ei voi vielä olla käsitystä siitä mitä tietoja heistä jaetaan ja miten se heidän elämäänsä vaikuttaa.
Lisäksi lapsista on julkaistu nimet. Tilanne on nyt se että kuva- ja videomateriaali on saattanut päätyä jo minne tahansa. Netissä liikkuu ihmisiä joiden tarkoitusperät lasten suhteen ovat vinoutuneita. Miksi kukaan vanhempi haluaa tietoisesti markkinoida lastaan tietämättä kuka niitä kuvia ja videoita katsoo ja mitä niille tapahtuu.
Päällisin puolin huolehdittuja lapsia mutta huolenpitoon kuuluu myös lapsen suojeleminen ja varjeleminen - myös siellä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis todellako perustatte mielipiteenne perheen syömisistä muutamaan videoon? Videoissa kerrotaan suoraan leffaherkuista ja grillailuista niiden olevan välipaloja. Aamurutiinivideollakin oli teksti, että lounaaksi on liuta erilaisia papuja ja kasviksia. Jos jaksaisitte yhtään tutkia asiaa, instagramista huomaisitte kuinka ruokapöydästä löytyy erittäin usein kotitekoista seitania, perunasalaattia, vegaanipizzaa, tofua, isän tekemiä täytekakkuja, piirakoita ja hampurilaisia.
Ei, vaan perustan siihen, että juuri koskaan kuvissa ei näy proteiininlähteitä. Päällepäin pääasiallinen kuva on, että hymyssä suin muutamilla hedelmänpaloilla eletään, ja joskus kuvia kakuista ja sitten se saunaillan ranumättö. Nyt vasta eka kertaa mainittiin pavut.
Ja lisäksi siihen, että nuorimmat lapset ovat kaikkien aikojen hellekesänä kalpeita ja, sanotaanko nyt nätisti, hyvin hyvin hoikkia. Kaikki paitsi nuorin, joka on rintaruokinnassa ja näyttää hyvinvoivalta ja tyytyväiseltä. Kyllä kaikki lapset varmasti hengissä pysyvät, mutta kovasti näyttää siltä, että puutoksia on.
Jokainen valveutunut vanhempi varmasti pitää lapsensa poissa auringosta. Ja perhe on asunut Australiassa, joten varmasti huolehtivat vielä tarkemmin siitä milloin auringossa kannattaa olla.
Joo lapset ovat muutenkin vaaleahipiäisiä, eivät ehkä rusketu helposti.
Mä en oikeasti ymmärrä tätä kohkausta siitä että ovat liian laihoja. Normaalipainoisen näköisiä kaikki!
Mä olen aina ollut sekasyöjä ja alipainoinen, Alipaino on mulla geeneissä, kun sukulaiset on samanlaisia JA tiedän kyllä miltä alipainoinen näyttää.
Ei terve tarkoita samaa kuin vähän pulska.
Ihan hyvä silti että täällä ajatellaan lasten parasta. :)
Minusta kuitenkin nyt jotkut näkee jotain mitä vain haluavat nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä te olette nyt tekemässä lastensuojeluilmoitusta? Instagramin perusteella ruokavalio on todella monipuolinen. Lapset harrastavat musiikkia, käyvät koulua, saavat ruokaa ja huomiota. Hyvin lämmin ja rakastavan oloinen perhe!
Kyllähän ne ovat aliravitetusti hoikkia. Yhdellä noista pojista on ilmiselvästi testo hormoonit ihan päin mäntyä. Varmaan johtuu liiasta soijan syönnistä.
Tietenkin näyttävät onnellisilta kun joutuvat jonkun lahkon päivittäisen aivopesun uhreiksi. Niinhän pohjoiskoreakin näyttää videoissa paikalta missä ihmiset ovat onnellisia ja iloisia.
Mistä päättelit että jollain pojalla on testot pielessä? Kehtaatko sanoa että kenellä?
Ei mitään nimiä! Mistä muka näet tuollaista!? Siis noin yleisesti.
Kaikki pojat ihan terveen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme ottaneet asiaksemme tehdä rikosilmoitukset tämän keskustelun johdosta. Lastensuojelutyöntekijät ovat tervetulleita käymään, mutta rajat ne on minullakin mitä siedän lukea!
T. Taina
Valitettavasti Tainan kynästä ei näin hyvää suomenkieltä lähde, eikä lastenkaan :)
Ihme vinkumista :D tehkää kaikista mammabloggaajista lasu, hekin julkaisevat lapsistaan vaippakuvia
Jep jep. Ip-osoitteiden avulla tulemme jäljittämään nämä rikolliset mammat. Häkki tulee heilumaan.
T. Poliisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset on ihan tuomalla tuotu julkisuuteen, onko mikään ihme jos siitä seuraa "ruotimista"? Etenkin kun perhe-elämässä on erikoisia yksityiskohtia.
Julkisuutta tuo nainen haluaa näillä videoilla ja sitä on näemmä saanut. Älkää hurskastelko.Olen samaa mieltä. Mutta jos haluaa esim. diagnosoida lapsia, niin senkin voi sitten tehdä omalla naamalla ja tittelillä. Anonyymina roskapuheiden levittely on naurettavaa.
Keskustelu toki on kiinnostavaa tästä hyvin erikoisesta perheestä.
Jep. Taina voi valenimellä (anteeksi, sehän olikin taiteilijanimi) kertoa totena kaikenlaista elämästään, mistä puolet osoittautuukin höpöhöpöksi. Mutta jos asiaa haluaa jotenkin kommentoida, niin silloin on velvoitettu tekemään se omalla nimellään. Loogista. :)
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Ip-osoitteiden avulla tulemme jäljittämään nämä rikolliset mammat. Häkki tulee heilumaan.
T. Poliisi
Apus tahtoo käsiraudat! *vink, vink*
t. Mamma
päättäkääjo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aphrodite on järkyttävän huonokäytöksinen ja selvästi hakee huomiota. Jatkuvasti kiusaa muita ja haluaa olla kameran edessä. Karsea lapsi.
KingJames hakee mielestäni tosi paljon huomiota. Monessa videossa kuuluu ”äiti äiti” ja hän tulee näyttelemään äidille kaikenlaista
Täällä valitetaan siitä kuinka perheen lapset ovat ihan liian rauhallisia eikä riehu tai mitään ja kuinka heidät on "aivopesty" käyttäytymään liiankin hyvin jne. Sitten jotkut valittaa siitä kuinka kauheaa on kun jotkut 2-4 vuotiaat hakevat äidiltään huomiota ja on huutamassa ja riehumassa koko ajan muka? Siis mun mielestä on ihan normaalia jos sen ikäiset lapset hakee äidiltään huomiota enkä nää siinä mitään väärää :D Siis onko nää nyt teidän mielestä enemmän huono vai hyväkäytöksisiä lapsia?
Mitä ihmettä?? Eihän tuossa valitettu siitä että hakee äidin huomiota. Ehkä kirjoittaja mietti että saako lapsonen huomiota riittävästi.
Minusta huomion riittävyys ei kylläkään määräydy sen mukaan kuinka paljon lapsi sitä hakee. Tai siis, ei pelkkä äidin huutelu kerro siitä että häntä ei huomioida.
Mutta siis ei ole kukaan valittanut että KJ olisi tuon takia huonokäytöksinen! Kummallinen luetunymmärrys sulla.
Taina jos oot linjoilla oikeasti niin olis kiva jos tekisit Q&A -videon. Voisit samalla oikaista mahdollisia vääriä tulkintoja. Mua ainakin kiinnostaisi kuulla lisää eikä olla pelkän spekulaation varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset on ihan tuomalla tuotu julkisuuteen, onko mikään ihme jos siitä seuraa "ruotimista"? Etenkin kun perhe-elämässä on erikoisia yksityiskohtia.
Julkisuutta tuo nainen haluaa näillä videoilla ja sitä on näemmä saanut. Älkää hurskastelko.Olen samaa mieltä. Mutta jos haluaa esim. diagnosoida lapsia, niin senkin voi sitten tehdä omalla naamalla ja tittelillä. Anonyymina roskapuheiden levittely on naurettavaa.
Keskustelu toki on kiinnostavaa tästä hyvin erikoisesta perheestä.
Jep. Taina voi valenimellä (anteeksi, sehän olikin taiteilijanimi) kertoa totena kaikenlaista elämästään, mistä puolet osoittautuukin höpöhöpöksi. Mutta jos asiaa haluaa jotenkin kommentoida, niin silloin on velvoitettu tekemään se omalla nimellään. Loogista. :)
Olen edelleen sitä mieltä, että lasten terveydentilan yms. spekulointi ja vääristely ovat naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Taina jos oot linjoilla oikeasti niin olis kiva jos tekisit Q&A -videon. Voisit samalla oikaista mahdollisia vääriä tulkintoja. Mua ainakin kiinnostaisi kuulla lisää eikä olla pelkän spekulaation varassa.
Sama!!
En ole kirjoittanut törkyjä. Ihan oikeasti haluaisin vaan tietää joitain asioita.
(kuten miksi 4v:llä tuttipullo)
Jos näihin on joku hyvä syy!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuo minimalismikin on lähinnä asia jonka hän on itse ilmoittanut. En muista nähneeni missään esim. lastenhuoneita, leluja ym vaikka heillä niitä kuitenkin on.
Yhdessä videossa esiteltiin matalaa laatikostosysteemiä, jossa oli pari kolme laatikollista legoja ja yksi laatikollinen muovieläimiä.
Siinä piiloleikki videossa näkyi yläkerran aulan hylly jossa oli leluja, myös keskimmäisten poikien makuuhuoneessa taisi olla jotain. Isosisarusten vlogeissa näkyy, että ei äiti onneksi ihan kaikkeen ulota päätäntävaltaansa, vaan jollakin pojista oli esim. joku supersankari-kuvioinen reppu, mutta tälläiset jutut on aina jossain piilossa äidin videoissa :D
Joku arveli sitä, että pukeutuvat videoiden ulkopuolella muunkin värisiä vaatteita; no ainakin siinä videossa näkyi, kun Jenna kurkki kaappeihin, että melkeinpä pelkkää valkoista (ja mustaa+farkkua) siellä oli nähtävissä... Ja kyllä siinä Kidsing-videossakin oli aika värittömät vaatteet kaikilla jo silloin...(ja Taina näytti kyllä tooodella erilaiselta silloin, mitä lie tehnyt naamalleen sen jälkeen...?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme ottaneet asiaksemme tehdä rikosilmoitukset tämän keskustelun johdosta. Lastensuojelutyöntekijät ovat tervetulleita käymään, mutta rajat ne on minullakin mitä siedän lukea!
T. Taina
Valitettavasti Tainan kynästä ei näin hyvää suomenkieltä lähde, eikä lastenkaan :)
Eikä kyllä sinunkaan. Se on suomen kieli, ei suomenkieli.
Oli kekseliästä ladata eilen se hide and seek-video. Samalla talon esittely. Kovasti ulkomaalaiset pyytävät kommenteissa kunnon house touria. Onneksi oli ehtinyt kuvata tuon, oli kiva nähdä vilauksia mansionista.
KansainvälisestiKasvatettuNuori kirjoitti:
HERÄTYS
Olen 20v nuori nainen. Äitini on briteistä ja isä Suomesta. Olen kasvanut eri puolilla maailmaa, ja surullista on huomata toistuvasti, että Suomessa on kaikista suurin ”vihakulttuuri” VARSINKIN kun katsotaan, että joku toinen elää hieman eri tavalla kuin “me muut”. OPPIKAA nyt pliis ihmiset RAUHOTTUMAAN ja SUVAITSEMAAN muiden elämiä ja elämäntapoja. Mielipiteitä saa olla! Mutta miksi ihmeessä näpyttelette ruutujenne takaa tällaisia viha kommentteja ja ARVOSTELETTE muita kun voisitte käyttää sen ajan omaan elämäänne ja olla itse onnellisia?? Surullista on, että Suomessa on vaan niin kateellista porukkaa. Tämähän on myös ainoa maa jossa tulot julkaistaan ja yli 100tonnin tulot uutisoidaan. SUOMI <3 joka on niin äärettömän kaunis ja rauhallinen maa on täynnä rauhattomia, rumia sieluja....
Olen täysin samaa mieltä. Ja tämä on yksi painavimmasta syistä siihen miksi asumme ulkomailla ja kasvatamme lapsemme täällä. Suomessa kaikkien on oltava samanlaisia, pukeuduttava ja käyttäydyttävä samoin. Lapset viedään ulkoilemaan tietyllä kellon lyömällä pukeutuneina kaikki saman tyylisiin vaatteisiin. Ja auta armias jos joku tästä uskaltaa poiketa. Asiasta "herää huoli" ja ei kun lastensuojeluilmoitusta tekemään. Ihan vähintään saat pahoja katseita ja selän takana puhumista.
Herätkää Suomalaiset!!! Ihmisiä ja tapoja olla vanhempi on erilaisia. On ihan tervettä ajatella omilla aivoilla ja tehdä omia ratkaisuja. Lakatkaa kyttäämästä toisten tekemisiä ja ulkonäköä ja keskittykää elämään omaa elämäänne ja nauttikaa siitä!
Vierailija kirjoitti:
Soija EI vaikuta alentavasti testosteronituotantoon. Kannattaisiko lukea muutakin kuin jotain magneettimediaa.
Lueppas kirja nimeltä whole soy story.
https://worldnewsdailyreport.com/england-man-grows-breasts-after-drinki…
Ja huomaahan sen kun kalliossa kävelee ja tulee noita vege hipsteri hamppujätkii vastaan etteivät ne kovin miehisiä miehiä ole.
Mikä tuon isukin rooli perheessä on, "auttaako" lasten kanssa? Vai onko vain liian mörököllin näköinen Tainan kuviin?
Gaudeamus Igitur kirjoitti:
Luulen että perheen nimet ovat lempinimiä. Ei ole olemassa ainakaan väestörekisterin sivuilla Suomessa tai ulkomailla lainkaan Licciardo-Toivoloita. Ei edes Licciardoja. Ehkä heidän sukunimensä on vain Toivola. Tai joku muu. Ja nuo erikoiset nimet ovat vain ehkä lempinimiä.
Jos ovat uskovaisia/helluntalaisia, miksi lasten nimet ovat nimetty Kreikkalaisten/Egyptien jumalien mukaan? Cleopatra, Aphrodite.
Toki tämä on kiehtova perhe ja inspiroiva, mutta jotkut tavat hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Jotenkaan en usko, että Taina ja Cleopatra herää tosissaan 3AM. Luulen että vaan videota varten tai ehkä joskus kesällä. Tuolla saa ainakin katsojia, mitä erikoisemmat tavat, sitä enemmän katsojia. Ei tavan tallaajien elämä niin kiinnosta
Muuten hyvä, mutta cleopatra oli egyptiläinen hallitsija eikä jumala.
Täällä valitetaan siitä kuinka perheen lapset ovat ihan liian rauhallisia eikä riehu tai mitään ja kuinka heidät on "aivopesty" käyttäytymään liiankin hyvin jne. Sitten jotkut valittaa siitä kuinka kauheaa on kun jotkut 2-4 vuotiaat hakevat äidiltään huomiota ja on huutamassa ja riehumassa koko ajan muka? Siis mun mielestä on ihan normaalia jos sen ikäiset lapset hakee äidiltään huomiota enkä nää siinä mitään väärää :D Siis onko nää nyt teidän mielestä enemmän huono vai hyväkäytöksisiä lapsia?