Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
For a few weeks=muutamiksi...
For five weeks= viideksi.
Vierailija kirjoitti:
For a few weeks=muutamiksi...
For five weeks= viideksi.
Tiedän. Joku toinen kuitenkin sanoi, että kommenteissa olisi ollut puhe viidestä viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän ne nyt intiaan muuttaneet.. oisko heillä faneja siellä ja sen takia laittoivat ajan intialaisillekin faneille?
Muuttivatkohan Lappiin?
Tosiaan insta storyyn oli van merkattu Suomen ja Intian aika, milloin video tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän ne nyt intiaan muuttaneet.. oisko heillä faneja siellä ja sen takia laittoivat ajan intialaisillekin faneille?
Muuttivatkohan Lappiin?
Tosiaan insta storyyn oli van merkattu Suomen ja Intian aika, milloin video tulee.
Siis lukeeko kukaan noita videon kuvauksia ollenkaan? Otsikko oli clickbait, ovat vain muutaman viikon lomalla Lapissa.
Hyvä kun kaikki hehkuttavat kilpaa kommenteissa miten ihana sisustus talossa on ja kehuvat Tainan makua. Eivät tajua, että tuo on vuokramökissä :D
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin Lapin mökki on aika minimalistinen, mutta minusta huomattavasti kodikkaampi kuin perheen oma koti Jyväskylässä.
Vaajakoskella asuvat kylläkin, ei Jyväskylässä.
Lisää valheita, we moved.. joopa joo.
Lomalla ovat mutta hänen maailmassa se on ilmeisesti muuttamista.
Mä olen ihmetellyt, että miten perhe oikein pystyy syömään päivittäin papuja ilman vatsaoireita. Nyt viimeinkin joku ihmetteli videon kommenteissa samaa, että eikö heillä ole ollenkaan ruoansulatusongelmia xD Kiinnostaa nähdä, vastaako Taina tuohon mitään. Ehkä Licciardo-Toivola kingdomin ruoansulatuskin on kehittynyt huippuunsa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt, että miten perhe oikein pystyy syömään päivittäin papuja ilman vatsaoireita. Nyt viimeinkin joku ihmetteli videon kommenteissa samaa, että eikö heillä ole ollenkaan ruoansulatusongelmia xD Kiinnostaa nähdä, vastaako Taina tuohon mitään. Ehkä Licciardo-Toivola kingdomin ruoansulatuskin on kehittynyt huippuunsa?
Pierut varmaan pölähtävät kimaltavana enkelipölynä ulos, koska hehän ovat ”clean eaters”. *Puff!*
Vierailija kirjoitti:
Eihän pavut kaikille aiheuta ruoansulatusongelmia. Ovat olleet jo kai vuosia kuitenkin enimmäkseen vegaaniruokavaliolla, niin eiköhän vatsa ole tottunut tuon pöperön käsittelyyn.
Itse olen vasta 5 vuotta ollut kasvisruokavaliolla ja siitä viimeiset pari vuotta pyrkinyt syömään enimmäkseen vegaanisesti ja eipä mullakaan pavuista mitään tule. Sen sijaan jos menen syömään joskus lihaa (riista satunnaisesti ei olisi mun kasvissyönnin syiden kannalta ongelmallinen), niin saan vatsan ihan järkyttävän kipeäksi, kun ei vatsa vaan enää käsittele lihaa. Samoin maitotuotteet tahtoo nykyään aiheuttaa ilmavaivoja, vaikka aiemmin pystyin niitä käyttämään normaalisti. Eli vatsa tottuu käsittelemään sellaista ruokaa, mitä sinne syytää? Ainakin oman kokemukseni mukaan.
IG:n kommenttien perusteella sain kuvan että kävisivät Lapissa joka neljäs vuosi ("once every 4 years").
Ovat siellä kaksi viikkoa ja on Jerusalemin synttärilahja. Varma tieto :)
Miksi kaikki luulee et niiden talo ym (kukaan ei lue mitä kirjotettu siel)se talo on lapissa ja heidän 2VIIKKOA ..lomalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin Lapin mökki on aika minimalistinen, mutta minusta huomattavasti kodikkaampi kuin perheen oma koti Jyväskylässä.
Vaajakoskella asuvat kylläkin, ei Jyväskylässä.
Vaajakoski on jyväskylän kaupunginosa t. Jyväskyläläinen
Nainen35 kirjoitti:
Miksi kaikki luulee et niiden talo ym (kukaan ei lue mitä kirjotettu siel)se talo on lapissa ja heidän 2VIIKKOA ..lomalla!
Johtuiskohan jostain "We moved" -klikkiotsikosta.
Missä se mökki on ja mikä firma sitä vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa ihmetytti, miten Taina kiihtyi kun selitti että heillä ei ole ”never ever” ollut siivoojaa tai lastenvahtia ja ”never will be!”. Siis onko toi nyt joku periaatekysymys? Eihän sitä koskaan voi tietää, jos vaikka tulevaisuudessa Taina sairastuisi pahasti eikä Tainan äiti jaksaisikaan lapsia silloin hoitaa. Miehellä taas on näkövamma ja muutenkin olisi iso homma pyörittää kymmenen lapsen taloutta yksin. Ei ulkopuolisen avun pyytämisessä/ostamisessa musta ole mitään hävettävää. Se päinvastoin voi olla hyvinkin järkevä teko, ettei kohtuuton vastuu lapsista ja kodista kaadu isommille sisaruksille.
Välillä myös mietin Tainan aiempaa kertomusta reumastaan ja miten vegaaniruokavalio ”paransi” sen. Asia kiinnostaa erityisesti siksi, koska sairastan itse nivelreumaa ja muutaman vuoden kala-kasvisruokavaliosta huolimatta minulla on edelleen aika ajoin hyvin kivuliaita jaksoja sekä voimakasta väsymystä. En jotenkin usko, että Taina tätä sairausaihetta enempää avaa, mutta mua oikeasti kiinnostaisi eikö hänellä tosiaan enää ole kipujaksoja elämässään. Ja jos on, miten hän silloin jaksaa suurperhettään pyörittää?
Ei tarvitse olla periaatekysymys, vaan OCD voi aiheuttaa sen, ettei voi käyttää ulkopuolista apua.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihan hirveää tuo pienten pakkomakuuttaminen lattialla. Jo pienen vauvan omaa tahtoa pitäisi vahvistaa, ei nujertaa. Lapsi joka on kasvatettu siihen ettei hänen omalla tahdollaan tai omilla rajoillaan ole mitään väliä on huomattavasti altiimpi kaikenlaiselle hyväksikäytölle.
Muuten se on myös erittäin haitallista, jos vauva riistetään vanhemmaltaan isovanhemman syliin väkisin tai estetään vauvaa näkemästä omaa vanhempaa. Siinä poljetaan vauvan oikeuksia fyysiseen koskemattomuuteen ja oikeutta valita itse mitä haluaa.
Niillä on hei 10 lasta. Jos on niin paljon lapsia on ihan turvallisuussyistä saatava ne pysymään paikoillaan. Vaaratilanteita sattuu itselle ihan jo 3 lapsen kanssa kun kaikki lähtee yhtäaikaa juoksemaan eri suuntiin. Hienosti tuo perhe tuntuu pärjäävän kaupassa, rannalla yms.
Tarkoitin siis Keski-Suomessa, ei ihan Jyväskylässä tainnut perhe asua.