Maria N. suututti masentuneet
Miten tästä ei ole keskusteltu? Nordin suututti masentuneet omalla näkemyksellään siitä. Vertasi masennusta addiktioon jne. Mitäs mieltä tästä kohusta?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon mitä mieltä tahansa. Ei se minua hetkauta. Toki vähän outoa antaa tuon tason lausuntoja masennuksesta, kun ei ole alan ammattilainen eikä tutkinut asiaa vuosikymmeniä ja monista näkökulmista.
Vasta kun on alan ammattilainen, joka on tutkinut asiaa vuosikymmeniä monista eri lähteistä on oikeutettu tuomaan oman äänensä kuuluviin? Pelottavaa.
Pitäisikö sinusta kaikki satunnaiset mutupohjalta annetut heitot ottaa yhtä tosissaan kuin syvällisesti asioihin perehtyneiden ammattilaisten kommentit? Huolisitko myös sydänkirurgiksesi kenet hyvänsä kadulta napatun ihmisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon mitä mieltä tahansa. Ei se minua hetkauta. Toki vähän outoa antaa tuon tason lausuntoja masennuksesta, kun ei ole alan ammattilainen eikä tutkinut asiaa vuosikymmeniä ja monista näkökulmista.
Vasta kun on alan ammattilainen, joka on tutkinut asiaa vuosikymmeniä monista eri lähteistä on oikeutettu tuomaan oman äänensä kuuluviin? Pelottavaa.
Näin en oo väittänyt. Tottakai saa tuoda esille, mutta ei voi väittää niitä faktoiksi sen perusteella mitä on muutamasta lähteestä itse vetänyt johtopäätöksiä. Sekin on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku tiivistää mitä hän on väittänyt?
Alkuperäisen instastoryn hän on jo poistanut, mutta hänen mukaansa ”huippututkijat” ovat sanoneet hänelle henkilökohtaisesti, että masennus ei ole mikään oikea sairaus vaan ihmisen itsensä aiheuttama addiktio negatiivisiin ajatuksiin. Synnytyksen jälkeinen masennus johtuu vain ja ainoastaan siitä, että neuvolat markkinoivat sitä äideille ja saavat äidit näin ajattelemaan masennukseen johtavia ajatuksia. Hän oli nähnyt neuvolan seinällä julisteen, jossa kerrottiin mistä voi hakea apua jos epäilee masennusta ja tämä oli kamalaa sairauden tuputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka välittää, mitä tää nainen laukoo suustaan.
Mies pettää, käyttää kaikkea sekaisin, haukkuu vaimoaan julkisesti, kuukautisverijuttu eli julkkiskipeä.
Nyt vaipattomuus, joka on tietty hyvä asia, mutta pitääkö pari pv ikäisen oppia hallitsemaan rakkonsa ?
Kotisynnytys, etenkin omien lapsien edessä... tarvitseeko sanoa enempää ? Tää masennus sopii nenä päähän naisen ajattelutapaan.
Juuri näin , mies pettää ja on aineissaan (kait akkakin), mut ei haittaa kun meditoi mielstään ukon syrjähypyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä ei ole keskusteltu? Nordin suututti masentuneet omalla näkemyksellään siitä. Vertasi masennusta addiktioon jne. Mitäs mieltä tästä kohusta?
Tuntuu elävän omassa kuplassaan. Mikäs siinä, eläköön rauhassa.
Joo, eläköön rauhassa. Sitä minä nimenomaan toivoisin, että eläisi rauhassa ja ryhtyisi ammattiin, jossa ei tarvitse sitä itsepromootiota niin paljon harjoittaa.
En itse lue mitään blogeja, en edes naistenlehtiä, en seuraa realityjä. Silti, olen ihan liian tietoinen tämän henkilön orgasmisynnytyksistä, kuukautiskupeista, avio-ongelmista, melko äkkiseltään kontroversaalilta kuulostavista lasten kasvatusmetodeista, saippuatehtailuista ja mitä tässä oli.
Erityismaininta nykyisellään niiiiiiin ihanalle parisuhteelle. Josta kyllä siitäkin itsellä on hieman eriävä käsitys eli keskimäärin sen todella rakastuneen maailman ihanimman puolison kai olettaisi tuolla irl pyörivän niin, että vähemmän ilmiselvästi silmäillään vieraita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on Kaksplussan bloggaaja, valitettavasti saa sitä kautta paljon lukijoita näille jutuille.
Ihan kamala ajatella, miten tämä voi estää jotain synnytyksen jälkeisen masennuksen kanssa kamppailevaa hakemasta oikeaa apua :’(
Masennus lähtee urheilulla, työnteolla ja oikealla ruokavaliolla. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on Kaksplussan bloggaaja, valitettavasti saa sitä kautta paljon lukijoita näille jutuille.
Ihan kamala ajatella, miten tämä voi estää jotain synnytyksen jälkeisen masennuksen kanssa kamppailevaa hakemasta oikeaa apua :’(
Totta. Lopputulos voi olla karmaiseva koko perheen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Masennus lähtee urheilulla, työnteolla ja oikealla ruokavaliolla. Tämä on fakta.
Mitä duunia järkkäät minulle?
- Toistuvasta masennuksesta kärsivä työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö antaa vielä lisää huomiota tuolle, vai? Miksi? 15 minuuttia meni jo.
Miksi ei? Mun mielestä ihan hyvä keskustella masennuksesta ja monista näkökulmista. Koskettaa kuitenkin niin monia monella tavalla.
Ehkäpä tämä näkökulma ei kosketa, tai pitäisi koskettaa, ketään muuta.
Näkökulma ”masennukseen ei kannata hakea apua, vaan ajatella iloisesti” tai ”vahva selviytyy masennuksesta hallitsemalla mieltään” ei nyt vaan ole niitä kaikkein parhaita...
Vierailija kirjoitti:
Näkökulma ”masennukseen ei kannata hakea apua, vaan ajatella iloisesti” tai ”vahva selviytyy masennuksesta hallitsemalla mieltään” ei nyt vaan ole niitä kaikkein parhaita...
Täähän on vaan sun tulkinta. Ei Maria ole noin kirjoittanut missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän on vaan sun tulkinta. Ei Maria ole noin kirjoittanut missään.
Katso instastory.
Vierailija kirjoitti:
Urheilen, työskentelen keskivertoa enemmän ja syön terveellisesti. Olen silti edelleen masentunut. Olen elänyt oikein jo vuosia, masennus ja ahdistuneisuus ei vain poistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka välittää, mitä tää nainen laukoo suustaan.
Mies pettää, käyttää kaikkea sekaisin, haukkuu vaimoaan julkisesti, kuukautisverijuttu eli julkkiskipeä.
Nyt vaipattomuus, joka on tietty hyvä asia, mutta pitääkö pari pv ikäisen oppia hallitsemaan rakkonsa ?
Kotisynnytys, etenkin omien lapsien edessä... tarvitseeko sanoa enempää ? Tää masennus sopii nenä päähän naisen ajattelutapaan.
Tekstisi vaikuttaa aika ennakkoluuloiselta. Miten se sinua liikuttaa miten Maria elää? Aika tarkkaan tunnut olevan perillä hänen elämästään. Miksi seuraat hänen juttujaan jos ne saavat sulle huonon mielen ja ovat naurettavia?
En ole kertaakaan käynyt Marian blogissa.
Monet näistä jutuista on ollut ihan Iltasanomissa tai lehdessä, rouva kun tunkee itseään joka paikkaan.
Kyllä, olet oikeassa. Minun elämääni ei muutu eli Maria millä tavalla tahansa. Hän on kuitenkin julkisuuden henkilö, minulla on oma mielipiteeni hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Hänen näkemyksensä nyt ovat lähes yhtä tyhjän kanssa kaikesta muustakin ja yleensä vain joku 'kampanja' jolla myy jotain.
Eli olisikohan sieltä tulossa nyt esimerkiksi masentuneille suunnattu homeopaattinen saippua?
Kiitos nauruista !!!!
Rouva taitaa käsittellä blogissaan vahvasti omia terveysongelmiaan ja niiden etiologiaa, ja ITSEHOITOA, ensin home/monikemikaaliyliherkkyys ja nyt masennus.Ei kyllä ihme jos masentaa, onhan elämäntilanteissa ollut nyt jos jonkinnäköistä säätöä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joillekin Marian kommenteilla ja kirjoituksilla on niin suurta painoarvoa, että loukkaantuvat verisesti? Miksi eivät totea huuhaaksi kerta eivät usko ja jatka elämää? Tuolla kommenttiosiossa moni jankkaa Marian kanssa aiheesta. Jos kerta näiden suuttujien mielestä Marian jutut on vaan huuhaata niin miksi hyökätä noin aggressiivisesti häntä kohtaan? Jos Marian väitteet kerta on höpö höpöä niin miksi vaivautua?
No jos ne väitteet olisi joltain osin tieteellisesti valideja, niin miksi ihmeessä ihmiset silloin "raivostuisi"? Tuossa linkatussa ketjussa oli kasapäin asiallisia ja perusteltuja kommentteja, en nähnyt "aggressiivisesti hyökkääviä" kommentteja. Ja varmaan ihmiset on huolissaan, että joku oikeasti sairastunut vahingoittaa itseään, kun yrittää pelkästään meditoimalla muuttaa aivokemiaansa. Nämä puoskarit on ihan oikeasti vaarallisia. Saisivat säätää sen puoskarilain nopeasti.
Tuota kannattaa vilkaista: http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lievat-psykiatriset-sairaude…