Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän lapsella todettiin reuma ja se vaikeuttaa nyt kaikkea

Vierailija
02.11.2018 |

Ilmaiskaa, jos olen väärässä. Mutta mielestäni kyseessä ei ole mikään maailmanloppua aiheuttava sairaus.

Lykkäsivät tämän vuoksi päiväkotiin menoa, heille pitää olla tilivelvollinen meidän lapsien infektioista, eivät lähde enää infektioaikana Hoploppiin yms..

Haluaisin hänelle jotenkin kauniisti sanoa, että rauhoittuisi ja keskittyisi positiivisiin asioihin, mutta pelkään välijemme kärsivän siitä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todellakin väärässä ja oikaisuja olet jo saanutkin.  Oma sisareni sairastui lapsireumaan 3-vuotiaana ja on tähän mennessä ollut niin monta kertaa leikkauspöydällä, että olen jo laskuissa seonnut.   Hän on jo aikuinen tietenkin, mutta jalat sen näköiset, että hametta ei ole pitänyt milloinkaan.  Nuo ystäväsi eivät todellakaan ole ylihuolehtivia, reuma oirehtii monella tavalla ja infektiot tulee tavallista herkemmin ja ne voi olla hankalampia kuin muilla.  Älä yhtään väheksy tätä tautia, minä olen katsonut sitä vierestä koko lapsuuteni ja nuoruuteni, en olisi tätä siskolleni suonut.  Reumasairaalassa näin lapsia, joilla oli vielä vaikeampia oireita ja vammoja.  Reumaiselle ei välttämättä ole edes hyväksi mitkään hoplopit, koska kaikenlaiset hyppimiset ja kaatuilemiset ja muksahtelut voi olla pahaksi.   

Ymmärrä ja tue ystäviäsi, he ovat ihan syystä huolissaan. 

Vierailija
22/25 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Sainpahan jyrkkää palautetta. En minä pahalla mitään tarkoittanut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Sainpahan jyrkkää palautetta. En minä pahalla mitään tarkoittanut.

Ap

Et kyllä edes saanut jyrkkää palautetta. Mielestäni todella asiallista ja rakentavaa keskustelua. Toivottavasti ystävälläsi on lähellä myös ihmisiä, jotka jaksavat olla tukena.

Vierailija
24/25 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt kannata tuomita ap:tä, koska hän ei selvästikään tiennyt tästä asiasta. Ehkä kannattaa ottaa selvää kyseisestä sairaudesta ja yrittää ymmärtää ystäväperheen tilannetta. Reuma on kuitenkin elämää hankaloittava sairaus, varsinkin jos lääkehoito ei ole kohdillaan.

Vierailija
25/25 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi sairastui reumaan 1-vuotiaana. Pärjäisimme sairauden kanssa hyvin ja osasin olla kiitollinen hyvästä hoidosta ja siitä tiedosta, ettei sairaus ole hengenvaarallinen. Välillä oli kuitenkin todella vaikeita hetkiä ja silloin satutti se, että jokaisen, jolle asiasta mainitsin kommentti asiaan oli ”onneksi se ei ole vakavaa” yms. Se tuntuu todella pahalta. Tuli sellainen olo, ettei saanut surra oman lapsen valtavia kipuja siksi, että jonkun muun lapsi sairasti syöpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi